CRISTI DANILEŢ – judecător

30/10/2007

Legea tacerii

Filed under: reforma — Cristi Danilet @ 10:04 AM

Se spune ca justitia e independenta – nu ma indoiesc ca asa trebuie sa fie.

Se spune ca judecatorii se bucura de libertatea de expresie si libertatea de asociere – nu ma indoiesc ca asa trebuie sa fie.

Se spune ca cei care conduc instante sau parchete stiu management, comunicare si resurse umane – nu ma indoiesc ca asa trebuie sa fie.

Se spune ca CSM ar trebui sa ne apere de orice presiuni si atacuri – nu ma indoiesc ca asa trebuie sa fie.

Se spune ca justitia trebuie sa fie aproape de cetatean – nu ma indoiesc ca asa trebuie sa fie.

Cine isi imagineaza ca sistemul judiciar functioneaza ca sistem…de fapt, cine spune asta? Ce functioneaza si ce nu functioneaza? Cine si cand a facut ultima evaluare de sistem? Dar ultima evaluare de instanta? Dar ultima evaluare de judecator?

Am primit in aceste zile o lectie de viata adevarata, pentru ca am indraznit sa ating subiecte sensibile, despre care nu se vorbeste prin traditie in justitia romaneasca. Nu voi dezvolta acum, ci la sfarsitul lunii viitoare, dupa ce se termina concursul in care sunt angrenat, pentru a nu se spune ca exprim frunstrari sau fac presiuni. Pana atunci, ma supun legii care e adoptata de qvasiunanimitatea colegilor mei: legea tacerii – Nu se vorbeste de neregulile de sistem, nu se vorbeste despre marile scapari organizatorice, de lipsa de aparare a magistratilor, de soarta si abandonarea personalului auxiliar, de rutina, de neperformanta. Nu se colaboreaza cu procurorii, cu avocati, cu Facultatile de Drept. Nu se intreaba publicul, nu se consulta ONG-urile.

Nici eu nu voi vorbi despre toate acestea, insa doar pentru o luna.

5 comentarii »

  1. Ai fi bun in merketing – ditamai teaser-ul mai sus! :) Succes!!!!

    Comentariu de Andreea — 30/10/2007 @ 12:06 PM | Răspunde

  2. Eu nu pot sa citesc Catavencu ptr ca nu sint in stare sa-mi dau seama cind e serios si cind e gluma. Voi?
    E procurorul din cazul urmator real sau e o gluma? Ce faci d-le judecator daca primesti un dosar facut de el?
    Rezolutie de NUP a procurorului Titu Duta

    Comentariu de Tio — 31/10/2007 @ 9:00 AM | Răspunde

  3. Aia e serioasa, din pacate. Tocmai am primit-o si eu! Nu stiu cum lucreaza in rest omul, dar aici am dubii serioase ca era importanta copierea a pagini intregi din tratate referitoare la ce e raspunderea sociala si ce e cea juridica.

    Comentariu de Cristi — 31/10/2007 @ 8:42 PM | Răspunde

  4. Nu credeam ca pot sa rad atat de tare la birou! pasajele din rezolutia minunata sunt absolut incredibile! Am icnercat sa-i citesc unei colege, dar auzind cuvintele respective imi venea sa rad si mai tare, asa incat n-am reusit sa termin… E trist totusi ca asa ceva chiar se intampla!

    Comentariu de Andreea — 01/11/2007 @ 8:42 AM | Răspunde

  5. problema independentei justitiei trebuie vazuta in contextul in care ea trebuie sa functioneze. noi sintem o democratie mult prea cruda pentru a exista independenta justitiei. un judecator ar trebui sa aiba toate conditiile pentru a pune actul de justitie deasupra intereselor personale si nu are aceste conditii. curtea constitutionala ar trebui sa fie alcatuita din judecatori care pun mai presus de orice interesele superioare ale unei natii si nici vorba de asa ceva. poate in 50 de ani, sub puternica presiune a vestului sa ne apropiem si noi de standardele occidentale (deocamdata doar le imitam asa cum, in urma cu 50 de ani, am imitat standardele sovietice….). ce solutie avem? urmam procesele tranzitiei asa cum se vede…..

    Comentariu de dorinteodor — 18/11/2007 @ 8:41 AM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

