CRISTI DANILEŢ – judecător

17/01/2008

Proiect de management instanta

Filed under: organizare instante,reforma — Cristi Danilet @ 9:44 AM

balanta-ceas.jpgOricine candideaza pentru ocuparea unei functii de conducere, trebuie sa prezinte un proiect de imbunatatire a activitatii instiantei/parchetului din perspectiva functiei pentru care candideaza.  Desi pana acum s-au desfasurat 7 concursuri, nu exista nici un proiect publicat, cu exceptia celor pentru o judecatorie si un parchet al curtii de apel gasite in manualul `Elemente de management judiciar`. Mai mult, multi dintre presedintii numiti in urma acestor concursuri nu au gasit necesar sa aduca la cunostinta personalului si pe site-ul instantei planul conceput de ei pentru mandatul de 3 ani pentru care au fost numiti.

Eu am curajul sa public proiectul pentru care am candidat la functia de presedinte al Tribunalului Cluj. Speranta mea este ca idei din el vor fi preluate de actuali si viitori presedinti/sefi departamente. Avertizez insa ca nota atribuita acestui proiect a fost 7. Prin urmare, multe chestiuni cuprinse in el pot sa nu fie reale, interesante sau de actualitate; sau unele sunt prea `provocatoare`, cum mi-au spus fara nici un ascunzis membrii comisiei de examinare.

Cristi Danilet, Proiect management Trib.Cluj, oct 2007.

UPDATE: dupa un an si jumatate, am candidat din nou, de aceasta data pentru functia de vicepresedinte la Judecatoria Oradea. Am obtinut aceasta functie, iar proiectul meu a fost unul dintre cele 6 proiecte notate cu note peste 9.

Cristi Danilet, Proiect management Jud. Oradea, iunie 2009.

13 comentarii »

  1. La naiba, nu ai procedat deloc bine, Cristi. O sa vezi, ca pe proiectul tau se vor lua o gramada de 10 de aici incolo. Cu asta ai ajutat tot felul de ingramaditi. :-)))
    Si sa nu speri ca isi vor insusi vreo idee…

    Comentariu de Florin — 17/01/2008 @ 7:26 PM | Răspunde

  2. Nu stiu in ce masura mai conteaza, insa dupa parerea mea proiectul tau este MINUNAT. Exemplar as putea spune. Ai identificat o sumedenie de probleme, undele foarte delicate (ex. atitudinea judecatorilor, pronuntarea hotararilor), si ai propus solutii temerare. M-a impresionat modul in care totul este orientat catre scopul pe care multi l-au uitat: actul de justitie in sine si comunicarea cu justitiabilul.

    Probabil ca franchetea cu care ai tratat probleme (din pacate) reale a nemultumit, altfel nu-mi pot explica nota 7. Sau poate ma insel si cel (cei) care a(u) luat nota mai mare a propus ceva „si mai extraordinar”…

    Comentariu de Andreea — 18/01/2008 @ 8:51 AM | Răspunde

  3. buna ziua!
    ma bucur ca sunteti si ca va miscati.
    convingerea mea este ca notarea proiectelor se face arbitrar si ca mai mult conteaza cine semneaza decat ce scrie. Eu am concurat in 2005 si am facut-o cu multa naivitate.inocenta si relativa lipsa de importanta a postului(Adj. P.Trib)m-au ajutat.ulterior am vazut ca proiectele se transmit, se copiaza si se cloneaza cu rezultate extrem de variate.
    Am incercat sa intru pe sojust, dar nu reusesc. Mai primiti?

    Comentariu de mariana — 18/01/2008 @ 12:43 PM | Răspunde

  4. Felicitari!
    Cred ca ati procedat foarte bine facand public proiectul.
    Poate este de folos cuiva.
    Eu asa sper si sunt convinsa ca asa sperati si dumneavoastra.
    Oricum, stiti ce spunea Steinhardt…daruind vei dobandi!
    Mi-as dori din tot sufletul sa vad in sistem cat mai multi judecatori ca dumnevaoastra.

    Comentariu de Sonia Cososchi — 18/01/2008 @ 4:48 PM | Răspunde

  5. You are the BEST!
    Daca macar 10% din magistrati sau cel mult cate unul din fiecare instanta ar fi ca dvs., zau de nu am avea si noi o justitie impartiala in curand, intrucat ce e bun atrage dupa sine restul, prostia, coruptia etc fiind dezarmate!
    Daca acest proiect ar fi aplicat numai si in procent de 50%, s-ar misca ceva in instante!
    Succes in continuare!

    Comentariu de Lucian-Cosmin — 19/01/2008 @ 9:55 AM | Răspunde

  6. Cristi, daca vrei sa il licentiezi mai usor, ii poti pune in document o licenta automata pe care o iei de la http://creativecommons.org/license/, in functie de ce drepturi vrei sa iti rezervi.

    Bafta !

    Comentariu de Bogdan — 19/01/2008 @ 6:15 PM | Răspunde

  7. pentru Lucian Cosmin
    Ce naiv sunteti!Imaginati-va o instanta ca Tribunalul Bucuresti si un singur magistrat corect, competent si curajos totodata!Ori moare ori se preda. Iti trebuie nervi tari sa te lupti cu prostia si cu ticalosia cand esti singur si n-ai stofa de martir. Vrei doar sa fii lasat sa-ti faci treaba. Si daca sunt mai multi si tot nu e sigur. Cei mai vocali si mai „orientati”sunt in partea cealalta. Au fost perioade cand, „prinsa” cu Dilema in mana, am fost admonestata cu „ce, ii citesti p-aia care isi bat joc de Eminescu?” Cristi e un luptator. Eu nu.Am convingeri, dar dupa ce am vazut care este reactia atunci cand le exprim, am preferat sa tac si sa-mi vad de treaba daca se poate. e drept ca rabufnesc uneori, cu violenta pe care ti-o da frustrarea dar nu cred ca oameni care nu sunt in stare sa citeasca o carte intr-un an se vor schimba. Si printre cei mai tineri colegi marginitii, smecherii, cei dornici de putere cu orice pret, cei indiferenti fata de valori morale sunt destul de bine reprezentati

    Comentariu de mariana — 21/01/2008 @ 2:32 PM | Răspunde

  8. pentru Mariana
    Intr-adevar, „naivitatea” mea trebuie un pic nuantata, in sensul ca cei 10 % sau cel putin un magistrat din fiecare instanta sa se afle la conducerea acesteia si nu un simplu executant – recte judecator/magistrat.
    Pot spune cu mana pe inima ca nu ma consider un erou, ci doar un „nebun”, care, uneori, uita pe ce „lume” se afla si il ia valul, insa nu am parasit inca, cel putin la nivel mental, realitatea inconjuratoare.
    Pot insa sa fiu sigur ca situatia de fata nu va mai rezista mult timp de aici incolo, cu riscul de a fi catalogat un „necopt” si un „visator”.
    Sfarsitul e aproape…

    Comentariu de Lucian-Cosmin — 21/01/2008 @ 5:18 PM | Răspunde

  9. Si eu sunt de acord. E sfarsitul unei generatii: e cea a judecatorilor care au fost numiti politic, multi dupa 6 luni de scoala, altii luati din CAP-uri si IAS-uri; e cea a judecatorilor care au dat pedepse cu moartea; e cea a judecatorilor care au trimis in puscarii pe muritorii de foame care furau de pe camp porumb pentru copii; e cea a procurorilor care mergeau in sate si primeau gaini sa nu aresteze; e cea a magistratilor care raspundeau la telefoane; e cea a coruptilor si incompetentilor.
    Acum, toate astea sunt pe duca. Cu inactivitatea noastra, schimbarea se va produce natural, in 30 ani. Cu noi, se poate si in 3 ani. Eu nu mai am rabdare, deja 18 ani de la Revolutie sunt prea multi pentru putinul pe care il vad schimbat.

    Comentariu de Cristi — 21/01/2008 @ 6:12 PM | Răspunde

  10. …n-ai rabdare dar ai perseverenta si pasiune. Si cu rabdarea dusa tot nu vei indura mascarile sistemului, sunt convinsa. De asta ai toata increderea mea.

    Comentariu de Andreea — 21/01/2008 @ 7:37 PM | Răspunde

  11. sa va auda Dumnezeu! Oi fi eu o baba pesimista! Mai vorbim.

    Comentariu de mariana — 25/01/2008 @ 3:07 PM | Răspunde

  12. apropo de generatie… Stiti care e media de varsta la instantele si parchetele locale?

    Comentariu de mariana — 25/01/2008 @ 3:08 PM | Răspunde

  13. Felicitari

    Comentariu de suzana — 24/04/2008 @ 9:58 AM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

