CRISTI DANILEŢ – judecător

02/02/2008

De ce ma duc in P-ta Universitatii

Filed under: democratie participativa — Cristi Danilet @ 4:59 PM

victorie.pngMaine, daca nu e greva feroviara, voi fi in P-ta Universitatii, in Bucuresti. De ce ma duc acolo?

1. pentru ca insisi magistrati din Curtea Constitutionala au fost acuzati de colaborare cu Securitatea si ar fi trebuit lamurite mai intai aceste acuzatii si existenta profesionala a unor asemenea persoane atata timp in CC.

2. pentru ca cel putin un magistrat din CSM a dat note la Secu si a luat bani pentru aceasta si, nedandu-si demisia desi judecatori din 10 Tribunale din tara i-au cerut-o, fiind sprijinit de colegii din CSM si `inalbit` de decizia 51/2008, nu pot sa am incredere in CSM.

3. pentru ca am colegi judecatori si procurori care au fost au activat in securitate sau au fost colaboratori cu securitatea, incalcand atata timp drepturile omului, iar acum raman imaculati in sistem si se fac ca apara drepturile oamenilor care vin in fata lor.

4. pentru ca Avocatul Poporului spunea in urma cu un an ca nu e nimic in neregula cu legea (vezi concluziile sale in decizia 218/2007) dupa care brusc legea `e un venin neconstitutional` (vezi concluziile sale in decizia 51/2008), ceea ce ma face sa ma gandesc la o grava incompetenta sau, de ce nu, la anumite interese.

5. pentru ca CC a spus de 7 ori ca nu sut probleme cu legea, si acum a declarat-o TOATA neconstitutionala, fara a motiva aces lucru. Impredictibilittea activitatii CC a atins astfel apogeul, si cred ca nimeni dupa o astfel de decizie nu ar mai avea dreptul sa critice hotararile instantelor de judecata care nu bat unele cu altele.

6. pentru ca avem o clasa politica responsabila de promovarea unei legislatii  neconstitutionale, si care trebuie impulsionata sa rezolve rapid situatia de a permite romanilor sa isi cunoasca tortionarii.

7. pentru ca avem o Constitutie care, cel putin in ceea ce priveste Justitia, schioapata rau: procurorii nu sunt independenti, CSM are un mandat prea lung, membrii CC sunt promovati doar politic.

Asadar, numai de principii e vorba. Nu e nimic antidemocratic, nimic antijuridic in manifestarea de maine. E pentru justitie independenta, stabilitate a raporturilor juridice, cunoasterea istoriei.  Desigur, ma voi delimita de orice actiuni, lozinci, discursuri politice. Voi sustine ceea ce SoJust a solicitat in 2006: asanarea morala a justitiei romane.

12 comentarii »

  1. Domnule Judecator, dumneavoastra chiar sunteti real, traiti in Romania sau este o gluma?!..daca da, atunci imi cer scuze ca nu am stiut de aparitia acestui blog.Am parcurs cateva subiecte si am ramas placut surprins.Daca activati in Justitie inseamna ca mai avem o sansa…..felicitari, sincere pentru temele abordate !

    Comentariu de krudus — 02/02/2008 @ 5:53 PM | Răspunde

  2. Va va fi cam greu sa va delimitati de lozinci, discursuri politice etc. Deja la un alt comentariu s-a afirmat ca au fost pregatite pancarte cu „Jos Guvernul”. Daca veti fi acolo si se va striga asta cum veti putea spune ca va delimitati de politica domnule?
    In plus se pare ca sunteti chiar unul din „organizatori” dupa fervoarea cu care chemati oamenii in piata.
    Sunt un pic mai in varsta ca dumneavoastra – dar nu cu mult – si totusi eu imi dau seama ca o multime de oameni nu poate fi tinuta in frau. Pe langa toti acei oameni de bine care vin acolo sa fiti sigur ca va veni si vreun ciudat, vreun idiot pentru care batalia nu e una a ideilor ci a pumnului. Daca se va incita la violenta?
    Ce veti face domnule judecator daca actiunea va degenera?
    Daca se va sparge fie si un singur geam de la un magazin ce veti spune? Nu sunt eu raspunzator?
    Ma rog, e alegerea dumneavoastra dar va intreb, sunteti judecator, stiti ca orice fel de adunare trebuie sa aiba o aoturizare; adunarea de maine are o astfel de autorizare?

    Comentariu de un cetatean — 02/02/2008 @ 8:24 PM | Răspunde

  3. Dar poate nu va fi nimic politic, poate nu se va distruge nimic si atunci totul va fi ok. Eu imi voi pune o insigna pe piept cum ca vreau o justitie curata si gata. Sigur, la TV e mai usor. Am vazut si eu cum s-a facut Revolutia romana, cati eroi au primit certificat de luptator desi se ascundeau prin dulap. Vreti sa stau acasa? Nu o voi face, deja sunt cu un picior in tren. Nu sunt organizator: e diferenta mare intre organizatori, initiatori, participanti. Iar daca adunarea de maine nu e autorizata evident, ma voi limita la o discutie cu cei care avem aceleasi viziuni, pe marginea fantanei din Piata.
    Imi plac soparlitele dvs dar, credeti-ma, trebuie mult mai mult ca sa ma/ne opriti. Ciudati sunt peste tot, idioti asisderea, incitatori, securisti, analisti – plin. Care ar fi solutia optima? Sa ii lasam pe EI sa faca mai departe ceea ce fac? NU, iar principiile democratiei participative imi arata care sunt caile pe care eu, ca cetatean, le am la indemana sa imi apar drepturile si sa cer responsabilitatea autoritatilor. Oricum, multumesc pentru sfaturi care sper ca vin din bunacredinta. Daca treceti maine pe acolo, poate ne vedem si mergem la o bere impreuna si discutam despre reforma justitiei. Serios. Fara geamuri, discursuri, pancarte.

    Comentariu de Cristi — 02/02/2008 @ 8:34 PM | Răspunde

  4. Desi sunteti judecator se pare ca, in aceasta situatie nu ganditi deloc juridic. Nici mie nu imi place decizia CC dar nu ies in strada pentru asta. Credeam ca a trecut vremea iesitului in strada. Pana una alta CC este organizata si funczioneaza conform Constitutiei si legii. Daca maine mai multor oameni nu o sa le placa deciziile dumneavoastra nu va ganditi ca, prin exemplu personal ii indemnati sa iasa in strada?

    Comentariu de un cetatean — 02/02/2008 @ 8:51 PM | Răspunde

  5. Din punctul meu de vedere CC a fost o greseala de prima data. Eu cred ca mai corect ar fi fost ca plenul Inaltei Curti sa decida asupra constitutionalitatii unei legi. Nici mie nu imi place cand o lege este declarata ca fiind constitutionala intr+o anumita compunere a Curtii si neconstiotutionala cand se schimba compunerea. Si apoi CC este politica, „judecatorii” sunt numiti politic. Dar totusi nu cred ca o solutie iesirea in strada „apelul” la oamenii de bine….sunt satul de asa zisii oameni de bine…daca ar fi sa ne luam dupa ce zice fiecare…

    Comentariu de un cetatean — 02/02/2008 @ 9:19 PM | Răspunde

  6. Un singur lucru vrea sa va spun, din toata inima: „Felicitari!”

    Comentariu de The Mask — 02/02/2008 @ 11:13 PM | Răspunde

  7. […] [MoROmeTe: “CNSAS e încă în viaţă”, Cristi Danileţ, “De ce mă duc în Piaţa Universităţii”] […]

    Pingback de Inventarul Stricaciunilor Politice » Deconspirarea, între lustrare şi frustrare (4) — 03/02/2008 @ 12:39 AM | Răspunde

  8. Felicitări.

    Comentariu de alexandru petria — 03/02/2008 @ 10:06 AM | Răspunde

  9. raspuns la comentariul nr.4
    cristi danilet isi exprima aici, niste pareri…; in ce priveste „gandirea ne-juridica, desi este judecator…”, aici este vorba de INDEPENDENTA magistratilor. In aceasta calitate,acestia AU OBLIGATIA sa sustina independenta sistemului judiciar, atat din punct de vedere INDIVIDUAL, cat si INSTITUTIONAL !
    Prin ce a facut pana acum, se pare ca nu si-a indeplinit decat o OBLIGATIE…
    Mai gandeste-te…

    Comentariu de Marius — 03/02/2008 @ 12:51 PM | Răspunde

  10. Ia te uite, nene „cetateanule” – ca erai necajit ca si cel din povestea lui Creanga cu drobul de sare.
    Da-mi voie sa-ti spui ca:
    – la adunarea din P-ta Universitatii nu s-au spart geamuri
    – nu au fost violente si nimic iesit din comun nu s-a petrecut.

    Cristi danilet a stat cuminte ca un „simplu cetatean” ce s-a aflat acolo – cum, de fapt, cred ca are dreptul sa fie, chiar daca este judecator.

    In rest, eu, ca om mai peste 50 de ani, am vazut niste unii cu ochii albastri-dar-asa-mai-batriniori, care incercat sa se bage in seama si ei cu iesplicatii, mai ales pe la cei tineri, care i-au cam trimis in alta parte.

    Ceva lozinci politice au fost, e drept, dar si de o parte si de alta, asa ca sinetm chit!
    Caci, ca la tot romanul impartial, o reuniune fara politichie nu se poate…

    sper ca te multumii ci relatarea mea, de la fata locului.

    Sanatate!

    Comentariu de ono — 03/02/2008 @ 4:57 PM | Răspunde

  11. Bravo domnule Danilet,
    Ma bucur ca existati, ca luati atitudine si ca in Romania mai sunt oameni incoruptibili, oameni care au constiinta, oameni care au frica de Dumnezeu.
    Va citesc blogul de mult timp, la fel si prietenii mei …
    Sa aveti parte de sanatate si forta pentru a putea duce in continuare lupta impotriva coruptiei si a comunistilor

    Comentariu de Dirigo — 04/02/2008 @ 1:09 PM | Răspunde

  12. Pentru judecatorii C.C. ….poate pe viitor vor reflecta inainte de a lua o hotarare…

    RUGACIUNEA UNUI JUDECATOR

    Doamne! Eu sunt unica fiinţă pe lume, căreia Tu i-ai dat o părticică din atotputernicia Ta: puterea de a condamna sau a achita pe semenii mei.
    In fata mea persoanele se inclina ; la cuvântul meu ele aleargă ; la vorbele mele ele asculta ; poruncilor mele ele se supun ; la sfaturile mele ele se împacă, se despart sau îşi părăsesc bunurile lor.
    La un semn al meu, uşile închisorilor se închid , in urma condamnatului sau se deschid pentru libertate. Sentinţa mea poate schimba sărăcia in belşug si bogăţia in mizerie .De hotărârea mea depinde destinul multor vieţi. Înţelepţi sau ignoranţi, bogaţi sau săraci, bărbaţi sau femei, toţi cei care se vor naşte, copiii, tinerii, nebunii si muribunzii, toţi sunt supuşi de la naştere pana la moarte, legii care eu o reprezint si justiţiei pe care eu o simbolizez.
    Ce grea si teribila povara ai pus, Doamne, pe umerii mei !
    Ajuta-mă , Doamne ca eu sa fiu vrednic de aceasta înalta misiune !
    Măreţia acestui oficiu sa nu mă ispitească. Orgoliul sau mândria sa nu mă cuprindă. Tentaţia nu mă atingă. Onorurile sa nu mă încânte si măririle deşarte sa nu mă încurajeze.
    Unge, doamne mâinile mele ; încununează fruntea mea, o Duh al meu, pentru ca sa fiu ministrul dreptăţii, pe care tu ai creat-o, pentru societatea oamenilor. Fă din roba mea, o manta incoruptibila !
    Ajuta-mă Doamne ! Fa-mă ca sa fiu drept si hotărât, cinstit si curat, moderat si blând, deschis si umil. Sa fiu necruţător fata de greşeli, dar înţelegător cu cei care greşesc. Prieten al adevărului si ghid pentru cei ce-l caută . Sa fiu cel ce aplica legea, dar înainte de toate acela care o îndeplineşte. Nu-mi permite niciodată sa-mi spăl mâinile ca Pilat in fata nevinovatei si nici sa arunc ca Irod, pe umerii celui batjocorit, haina de ruşine, sa nu mă tem de Cezar, de Împarat si nici de frica lui sa întreb poporul : Baraba sau Iisus ?
    Verdictul meu sa nu fie o anatemă dureroasă, şi un mesaj care regenerază , un cuvânt care reconfortează , lumina care clarifica , apa care spală, sămânţa care încolţeşte, floarea care ţâşneşte din amărăciunea unei inimi umane. Sentinţa mea să poată aduce uşurare celui mâhnit şi curaj celui persecutat. Ea să sece lacrimile văduvei şi să înceteze plânsul orfanilor. Iar când vor trece prin faţa scaunului de judecată pe care eu şed, zdrenţuroşii, mizerabilii, dezmoşteniţii, fără credinţă şi fără nici o speranţă în oameni, călcaţi in picioare, alungaţi, chinuiţi, a căror gură salivează, fără a avea pâine ca să mănânce, a căror fată se spală cu lacrimi de durere, de umilinţă şi de dispreţ, Ajută-mă Doamne, să alin foamea şi să astâmpăr setea lor, după dreptate. Ajută-mă Doamne!
    Când momente din viaţa mea vor fi umbrite, când spini şi pălămida îmi vor răni picioarele, când răutatea oamenilor va fi mare , când flăcările urii se vor aprinde şi pumnul se va ridica să lovească, când machiavelismul şi înşelăciunea se vor introduce în locul Binelui şi vor răsturna legile raţiunii, când ispita va întuneca gândirea mea şi va tulbura simţurile mele, Ajută-mă Doamne!
    Când mă voi frământa în nesiguranţă, luminează-mi mintea, când voi ezita să iau o hotărâre, însufleţeşte-mă, când voi fi descurajat, întăreşte-mă când voi cădea ridica-mă!
    Şi in sfârşit, când într-o zi voi muri, atunci ca acuzat, va trebui să apar, în Augusta Ta faţă, pentru ultima judecată, priveşte cu milă spre mine. Pronunţă, Doamne, sentinţa Ta!

    Judecă-mă ca Dumnezeu.
    Eu am judecat ca om.

    Comentariu de Dirigo — 04/02/2008 @ 1:18 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

