CRISTI DANILEŢ – judecător

03/02/2008

Am fost in Piata

Filed under: constitutional,reforma — Cristi Danilet @ 7:30 PM

cruce.jpgNu se poate povesti. Trebuie trait.

Erau acolo revolutionari. Varstnici. Tineri. Cativa cu bebe pe umeri. Cu pancarte. Fara. Cu inima. Cu ganduri curate.

Toti doreau un singur lucru: o tara fara comunism; romani care sa isi cunoasca istoria; o Romanie fara securisti; o justitie curata.

Nu stiu cate sute de participanti au fost. Nici nu stiu daca numarul conteaza. Dar am simtit ca facem ceva. Altceva decat cei care au stat acasa, la TV.

Am fost acolo, printre ei. Si m-am intalnit cu inca doi judecatori, de la instantele bucurestene. Or mai fi fost si altii, nu stiu. Presa a fost. Cineva mi-a semnalat si vreo doi de la servicii. Am vazut figuri care au facut istorie, care in `89 si`90 au avut curajul de a iesi in strada pentru a scapa de comunism. Pacat ca la 18 ani dupa, trebuie sa o facem din nou. Pentru o clipa, am avut sentimentul ca nimic nu s-a schimbat.

Relatari: RoL1, RoL2, Gandul, EvZ, Cotidianul, HotNews, Realitatea, poze.

Opinii: Adevarul

PETITIE ON-LINE aici

24 comentarii »

  1. cam 500. mi-a facut placere sa te cunosc, toate cele bune :)

    Comentariu de mihnea — 03/02/2008 @ 7:56 PM | Răspunde

  2. De la margine s-a vazut un pic mai gri.

    Comentariu de theoptimist — 03/02/2008 @ 10:28 PM | Răspunde

  3. heh, ce probleme au unii, ce probleme au altii…

    Comentariu de waszlaw — 04/02/2008 @ 1:31 AM | Răspunde

  4. Esti degeaba… cine naiba mai crede in basme si povesti in romanii curate si adevarate reforme… nea’nica nu m-as mira sa te vad asteptand-o pe Zana Maselutza sa-ti puna un eurocent sub perna… come on, ai deja 18 ani de „democratie”, nu te-ai obisnuit deja?! ;)

    Comentariu de atreidex — 04/02/2008 @ 1:33 AM | Răspunde

  5. Ei ai vazut ca nu esti singur? Ca mai exista speranta?

    Comentariu de Tio — 04/02/2008 @ 8:40 AM | Răspunde

  6. Pentru simplificare, alaturi de felicitarile mele va copiez ce am postat azi la AN -blog:

    ion adrian spune:

    februarie 4, 2008 la 9:40 am
    Si cum si emisiunile TV sunt tot un spectacol va impartasesc o impresie ca sa nu-l las singur pe AN in aceasta autoerotica placere:
    Vazand unele emisiuni pe la TV, am simtit ca ma aflu in tinutul Santa Barbara ocupat de lupi(sau oameni lupi) si unde traind la olalta cu aceasta ‘ciuma”, se transforma pe rand cu totii in lupi, acestea fiind descrise intr-un interesant roman :Batranul si lupii al scriitoarei de limba franceza si de etnie bulgara, Julia Kristeva.
    Si iata de ce: vorbind intre ei invitatii politicieni(nu stiu daca nu e mai potrivit termenul de politruci), ziaristi, moderator despre problema CNSAS discutand ei pro si contra citandu-l pe Ticu din emisiunea cu Tanase de duminica, nimeni, dar nimeni nu a abordat subiectul cel mai relevant pentru aprecierea actiunii CC enuntat de Ticu(si apare si pe blogul lui Bibliotecaru si in alta parte):

    https://cristidanilet.wordpress.com/

    http://www.pndro.ro/eve.php?id=7125

    Si anume: Curtea Constitutionala a mai analizat legea CNSAS si de fiecare data nu a gasit-o neconstitutionala.
    A gasit-o acum, a gasit-o avocatul poporului care ca parlamentar a votat-o.
    Ajungi totusi la concluzia ca daca este o cale sa -i destitui pe onor membrii CC aceasta ar trebui folosit-o.
    O alta critica tendentioasa, este cea in care CNSAS este un organ politic de ca si cum ar fi vre-o institutie de acest soi generic: CNA, Radio si TVR si chiar CC(asta-i porcaria in tezele evident non impartiale ale lui ANDON si a celorlalti “slinosi”) unde conducerile sunt delegate de Camere, de presedinte etc.

    ion adrian spune:

    februarie 4, 2008 la 9:48 am
    PS. Si un alt jigodism:
    Spune un moderator cu ipocrizie:
    De ce daca sunt si 60 magistrati cu suspiciuni de colaborare cu secu, abia acum dupa declansarea acestei povesti spune Ticu(sau Dinescu) asta si intreba jigodenia sa acest lucru cu non salanta dupa ce cu 5 minute inainte discutau de faptul ca au scapat prematur unele informatii dinspre CNSAS(lucru cu care sunt de acord) si apoi cand este evident ca respectand legea CNSAS a tacut in acet domeniu iar acum desigur cand legea e facuta praf, probabil tocamai datorita celor 60 si a multor altora,
    nu mai are nici-un motiv sa ascunda, ba din contra sa permita populatiei sa inteleaga si sper ca CNSAS sa nu mai astepte ci anticipativ, asa cum vrea dl Serban Vasile, care nu intelege ce propune ce trasnet monteaza deasupra capului prin punerea pe sit a dosarelor, prostanacul crezand ca sunt prea multe si uitand ca si noi suntem multi si mai sunt ziare dispuse sa publice…, sa puna pe sit cele 60 dosare.

    ion adrian spune:

    februarie 4, 2008 la 9:52 am
    PPS: Inca odata recomand blogul unui tanar judecator

    https://cristidanilet.wordpress.com

    Comentariu de ion adrian — 04/02/2008 @ 8:51 AM | Răspunde

  7. ce naiba, am fost eu singurul chior in tara surzilor, mie nu mi s-a parut deloc optimist mitingul, mai degraba desuet si anost. Dar asta este. Respectele mele pentru drumul parcurs.

    Comentariu de neagrigore — 04/02/2008 @ 10:37 AM | Răspunde

  8. Parerea mea… a fost bine ca a fost. A fost un exercitiu bun si util, dar… mai e mult pana departe… Mai avem multe de invatat despre ce inseamna o societate civila coagulata, despre simtul civic, despre organizare, despre participare… Dar, iarasi spun, a fost bine ca a fost… si sa speram ca data viitoare va fi mai bine.

    In rest, tot respectul pentru participanti, chiar daca, din pacate, au fost multi pensionari si mult prea putini tineri… Cat despre numarul lor… e sigur ca au fost intre 300 si 1000… :-)

    Comentariu de addsalu — 04/02/2008 @ 11:33 AM | Răspunde

  9. Trist ca tinerii au preferat sa se distreseze in loc sa protesteze, inconstienta :(

    Comentariu de ihtys — 04/02/2008 @ 12:37 PM | Răspunde

  10. Sincer mă uimeşte în continuare atâta naivitate din partea unui om cu 10 ani mai în vârstă ca mine. Sigur că o cultură a protestului nu poate să dăuneze, dar de aici până la a proclama cu atâta „evlavie” pseudo-idealuri ca o ţară fără comunişti etc. e cale lungă.

    Dacă mâine n-ar mai exista dintr-o dată toţi foştii comunişti şi securişti, eu tot nu cred că s-ar schimba ceva substanţial. Psihologia colectivă e cea care dă tonul, nu o serie de indivizi cu trecut dubios… oricât de numeroşi ar fi ei.

    Comentariu de Nabbú — 04/02/2008 @ 1:30 PM | Răspunde

  11. Iaca o mostra de naivitate de om peste 50 ani…
    Sustin in continut ideile exprimate de catre Cristi, caci stiu caci nu la comunisti la modul propriu al cuvintului face el referire, ci la oamenii cu mentalitate de comunist – ceea ce se poate intilni si la virste mai fragede decit ale celor ce au fost, vrind-nevrind membri pcr.

    Ori, sincer, om batrin ce ma aflu, sustin o tara curatata de mentalitati comunisto-securiste…

    Comentariu de ono — 04/02/2008 @ 2:41 PM | Răspunde

  12. Ma da ce buna memorie ai. Eu din 1990 nu mai tin minte decat banane si un tractoras, tu ti minte cum a fost in Piata?

    Comentariu de dadatroll — 04/02/2008 @ 6:17 PM | Răspunde

  13. Da` sa stii ca am memorie buna. Eu nu stateam pe olita la vremea aceea, ci atunci intram in adolescenta. Ma uitam la TV cand au inceput sa il fluiere pe Ceausescu si i-am chemat pe ai mei. Se intampla ceva. Apoi am dar drumul la radio si a fost muzica populara ore in sir. Cand am auzit o voce „Am invins, iesiti din case, mergi la primarii` am fugit si eu. In drum, m-am oprit pe la scoala, am intrat tip-til in clasa si am dat jos de pe perete poza lui tovarasu`. Am pus-o in foc. Apoi m-am dus la primarie si cu multimea ne-am deplasat pe la institutii. M-am intors acasa cu un steag gaurit. SUnt lucruri pe care nu le poti uita.

    Comentariu de Cristi — 04/02/2008 @ 7:20 PM | Răspunde

  14. Da, si la ce tio folosit, ca sa iti spuna Voiculescu ca sai arati pe securisti cu degetu e anticonstitutional?

    Comentariu de dadatroll — 05/02/2008 @ 6:43 AM | Răspunde

  15. E si asta o realizare. Dar, nu, fratele meu, ci sa sa poti tu, si noi, si restul sa scriem pe net fara teama de a fi arestati. De ex.

    Comentariu de Cristi — 05/02/2008 @ 6:54 AM | Răspunde

  16. daca la memoria mea faceai referire, Puisor-dadatroll, am dragutza, am o foarte buna memorie… este memoria afectiva a celui care s-a nascut si a trait peste 30 de ani intr-un sistem in care nu doreste sa si imbatrineasca si sa moara…
    cit despre tractorasele si bananele de pe la 1900, pentru adevarul istoric sa stii ca trebui sa le recompilezi in „car-cu-bivoli si mere/pere in panere”…. ca tractoarele si bananele au venit after-dupa.

    Comentariu de ono — 05/02/2008 @ 8:06 AM | Răspunde

  17. mde… Suntem rasfirati si atomizati rau….
    anemici… plictisiti… sceptico-cinici….
    idealisti si fara simt practic…ne face repede orice smecher…
    stau rau cu conexiunile, dar azi am aflat ca pe 31 dec. un coleg era chemat la cnsas…
    daca mai cuget putin, cred ca se apropia funia de par, asa ca de-aia pac si C.C. cu decizia ei;
    hai sa traiasca dna barbulescu!

    Comentariu de mariana — 05/02/2008 @ 2:07 PM | Răspunde

  18. salut, tocmai te-am auzit la Turcescu, si te-am cautat pe net. Ai vb foarte frumos si ai spus multe adevaruri pe care le anticipam. Felicitari, si eu o sa fiu judecator! ai un id de messenger?

    Comentariu de ovidjus — 05/02/2008 @ 8:31 PM | Răspunde

  19. D-le judecator ,am un deosebit respect pentru tot ceea ce faceti dvs ,in calitate de judecator ,de membru al So Just si ca om .
    Cred ca a venit timpul ca romanii din acesta tara sa ia o atitudine dura cu privire la coruptia din justitie .
    De ce nu se doreste sa se stie de catre mai marii justitiei romane ca unii procurori intocmesc rechizitorii false pentru a-i scoate pe unii infractori recidivisti si foarte periculosi basma curata ?
    De ce sa nu se stie cum unii judecatori copie rechizitoriile ,cuvant cu cuvant , pentru ca acei procurori necinstiti sa nu fie trasi la raspundere pentru ca au intocmit rechizitorii false ?
    Unii procurori au comis infractiuni mult mai grave ,cum ar fi ; favorizarea infractorului ,fals in inscrisuri ,nerespectarea articolelor procedurale prevazute in Codul de Procedura Penala si cate mai cate, si spre bucuria lor toti au primit NUP .
    Legea 356/2006 a ramas scrisa doar pe hartie ,ca de pus in aplicare nici nu poate fi vorba.
    Ne mai miram de ce inchisorile sunt pline de oameni nevinovati !
    Pai cum sa nu fie inchisi , PE NEDREPT , atatia oameni , daca dreptatea in justitie o gasesti numai daca ai ; o situatie materiala buna (purcel ,vitel ,autoturisme , mobilier ), daca ai bani multi (EURO ) si daca ai realatii in politie ,in justitie,sau cine mai stie pe unde .
    Cei mai afectati de coruptia din justitia sunt oamenii simpli , nu cei cu functii mari si cei cu bani multi .
    Oamenii simplii,pentru ca ei nu sunt decat niste marionete in mana unor avocati necinstiti , care nu vor decat sa isi umple buzunarele cu bani,tradandu-le
    cauza celor care i-au angajat si buni pentru judecatorii care isi apara colegii de breasla sau isi urmaresc propriile interese.
    Luptati d-le judecator pentru o justie incoruptibila si nu mai lasti ca oamenii simpli sa fie jertfiti si umiliti de unii oameni ai legi ,care judeca un om dupa cum ii dicteaza interesul si nu dupa cum le cere legea .
    Justitia are puterea si rolul sa afle adevarul intr-un caz ,nu sa-l ascunda pt a-i favoriza pe infratori si pentru ale apara interesele celor care ii favorizeaza pe infractori.

    Comentariu de Liliana — 06/02/2008 @ 12:02 PM | Răspunde

  20. CNSAS în diagramare Pareto
    O diagramare Pareto a rezultatelor activitatii CNSAS în toti anii sai de functionare ne arata clar focalizarea sa incriminatorie tocmai asupra persoanelor ce au refuzat constant carnetul rosu PCR, sau au respins ideologia lui ateista.
    Acestia au fost în primul rând ilustri carturari români, dar si membrii ierarhiei BOR, “berbecutii”, cum îi injuria pe arhierei fostul membru PCR cu numele Mircea Dinescu, absolventul scolii de politruci ai Partidului Comunist Român.
    Titus Filipas

    Comentariu de blogideologic — 10/02/2008 @ 5:43 AM | Răspunde

  21. Ofiterii de securitate care au ucis
    Dictatorul Nicolae Ceausescu a cerut alcatuirea unei liste (pentru un decret de gratiere) cu toti ofiterii de securitate care au ucis. Ordinul a fost executat, ‘întocmai si la timp’. Aceasta lista exista la CNSAS. De ce nu este deconspirata de CNSAS? Care este rolul jucat de Constantin Ticu Dumitrescu si de Mircea Dinescu în blocarea acestei deconspirari? De ce ONG-urile care au protestat vehement în Piata Universitatii împotriva deciziei impecabile, în pur stil Tribonian, a Curtii Constitutionale a României, nu au cerut deconspirarea listei securistilor care au varsat sângele nevinovat al martirilor români?
    Titus Filipas

    Comentariu de blogideologic — 10/02/2008 @ 5:44 AM | Răspunde

  22. HABEMUS MINISTRUM. Ma uitam acum la stiri si am vazut noua nominaliyzre la Ministerul Justitiei. Un tip interesant, tanar, avocat, se pare ca are un CV bun. Astept comentariile tale. Mi-a facut placere sa tre vizitez…virtual. Leon

    Comentariu de VECINUL BLOND — 29/02/2008 @ 5:03 PM | Răspunde

  23. Am fost si eu pe Centrul Oradei, insa mai multi erau cameramani si fotografii decat protestatorii.

    Am realizat ca oamenii habar nu au de CNSAS si alte chestii politice.Incultura, inconstienta, manipulare, ignoranta ?

    Comentariu de ihtys — 13/03/2008 @ 6:56 AM | Răspunde

  24. Pentru cei mai multi, ignoranta=lipsa de responsabilitate. Pentru restul, resemnare…

    Comentariu de Cristi — 13/03/2008 @ 7:07 AM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

