CRISTI DANILEŢ – judecător

03/06/2008

Piata mitei judiciare

Filed under: coruptia — Cristi Danilet @ 8:47 PM

In urma cu doi ani, un judecator a fost condamnat pentru ca a luat mita (sau doar `spaga`?!) 800.000 lei vechi, adica 20 euro. Anul trecut un procuror a fost trimis in judecata pentru ca ar fi primit prin intermediul unei grefiere suma de 200 mil. lei, adica 5000 euro. Zilele acestea un judecator a fost arestat pentru ca ar fi o mita de 30.00 euro, din care ar fi primit 25.000 euro.

Daca aceste acuze sunt reale, ma intreb de ce iau unii magistrati mita? De ce salariile foarte bune pe care le avem si care, in curand, se vor majora iar, nu sunt de ajuns? De ce creste continuu cuantumul sumelor pretinse-luate de magistrati?

Si, mai ales, cum putem stopa aceste lucruri? (Ma feresc sa spun `fenomen`, ca magistrati cu inalte functii in justitia romana nu sunt de acord cu acest termen, dar recunosc coruptia din justitie).

3 comentarii »

  1. Aceste lucruri se intampla din cauza „constitutiei” omului care „impacheteaza” magistratul in cauza. Daca nu sunt un om vertical in privat, fii sigur ca nu voi sta decat aplecat in public. Ref. la salariile babane primite de magistrati vs. mita eu cred ca aici e vorba de regula din popor ca cu cat esti plin de bani cu atat mai mult vrei sa ai mai multi in „dotare”, intrucat poti sa dispui de sume uriase intr-un timp foarte scurt, iar unii domni s-au invatat cu luxul si e greu sa iti refuzi cate o placere pe plaja din Miami ori de altundeva, nu? Sau, de ce nu, de o masina ultimul tip etc. Pana la salariu se poate incasa o prima si asa mai departe. Pacat ca se intampla aceste lucruri – evident aici e vorba de fapte care trebuie si probate, insa ma intreb, retoric bineinteles, cum se face ca unii ajung aici – respectiv in situatia de a fi acuzati de luare de mita? Daca nu ai primit nimic de la nimeni, cum te poate acuza. Pe baza a ce? A unui denunt? Ma indoiesc. Pt a acuza iti trebuie ceva palpabil, nu vorbe. De urmarit.

    Comentariu de Lucian-Cosmin — 04/06/2008 @ 4:18 AM | Răspunde

  2. Este evident ca magistratul care este acuzat nu este curat desi beneficiaza de prezumtia de nevinovatie. In orice oras , unde exista o instanta si ai o cauza pe rol trebuie doar sa intrebi printre avocati , si iti dai seama care dintre magistrati se compromite si care nu. Ideea e ca daca a apucat sa ia o data va lua in continuare atata timp cat exista precedentul , nu se pot oprii. Conteaza si respectul fata de propria persoana, constiinta fiecaruia si la cei care este cazul ,,respectarea celor 10 porunci”.
    Cei care au apucat-o pe drumul asta indiferent cat de mare va fi salariul tot vor lua , …pana intr-o zi cand vor pati ca cei mentionati de domnul Cristi….e jenant judecator cu grad de curte, doctor in drept si asa mai departe…sa ajungi in aceasat situatie.
    Pentru toti care sunt ca el si inca nu se pot opri le propun sa citeasca urmatoarele randuri…si daca simt un fior inseamna ca mai au o farama de respect pentru propria persoana …si poate pot spune STOP.

    RUGACIUNEA UNUI MAGISTRAT
    Doamne! Eu sunt unica fiinţă pe lume, căreia Tu i-ai dat o părticică din atotputernicia Ta: puterea de a condamna sau a achita pe semenii mei.
    In fata mea persoanele se inclina ; la cuvântul meu ele aleargă ; la vorbele mele ele asculta ; poruncilor mele ele se supun ; la sfaturile mele ele se împacă, se despart sau îşi părăsesc bunurile lor.
    La un semn al meu, uşile închisorilor se închid , in urma condamnatului sau se deschid pentru libertate. Sentinţa mea poate schimba sărăcia in belşug si bogăţia in mizerie .De hotărârea mea depinde destinul multor vieţi. Înţelepţi sau ignoranţi, bogaţi sau săraci, bărbaţi sau femei, toţi cei care se vor naşte, copiii, tinerii, nebunii si muribunzii, toţi sunt supuşi de la naştere pana la moarte, legii care eu o reprezint si justiţiei pe care eu o simbolizez.
    Ce grea si teribila povara ai pus, Doamne, pe umerii mei !
    Ajuta-mă , Doamne ca eu sa fiu vrednic de aceasta înalta misiune !
    Măreţia acestui oficiu sa nu mă ispitească. Orgoliul sau mândria sa nu mă cuprindă. Tentaţia nu mă atingă. Onorurile sa nu mă încânte si măririle deşarte sa nu mă încurajeze.
    Unge, doamne mâinile mele ; încununează fruntea mea, o Duh al meu, pentru ca sa fiu ministrul dreptăţii, pe care tu ai creat-o, pentru societatea oamenilor. Fă din roba mea, o manta incoruptibila !
    Ajuta-mă Doamne ! Fa-mă ca sa fiu drept si hotărât, cinstit si curat, moderat si blând, deschis si umil. Sa fiu necruţător fata de greşeli, dar înţelegător cu cei care greşesc. Prieten al adevărului si ghid pentru cei ce-l caută . Sa fiu cel ce aplica legea, dar înainte de toate acela care o îndeplineşte. Nu-mi permite niciodată sa-mi spăl mâinile ca Pilat in fata nevinovatei si nici sa arunc ca Irod, pe umerii celui batjocorit, haina de ruşine, sa nu mă tem de Cezar, de Împarat si nici de frica lui sa întreb poporul : Baraba sau Iisus ?
    Verdictul meu sa nu fie o anatemă dureroasă, şi un mesaj care regenerază , un cuvânt care reconfortează , lumina care clarifica , apa care spală, sămânţa care încolţeşte, floarea care ţâşneşte din amărăciunea unei inimi umane. Sentinţa mea să poată aduce uşurare celui mâhnit şi curaj celui persecutat. Ea să sece lacrimile văduvei şi să înceteze plânsul orfanilor. Iar când vor trece prin faţa scaunului de judecată pe care eu şed, zdrenţuroşii, mizerabilii, dezmoşteniţii, fără credinţă şi fără nici o speranţă în oameni, călcaţi in picioare, alungaţi, chinuiţi, a căror gură salivează, fără a avea pâine ca să mănânce, a căror fată se spală cu lacrimi de durere, de umilinţă şi de dispreţ, Ajută-mă Doamne, să alin foamea şi să astâmpăr setea lor, după dreptate. Ajută-mă Doamne!
    Când momente din viaţa mea vor fi umbrite, când spini şi pălămida îmi vor răni picioarele, când răutatea oamenilor va fi mare , când flăcările urii se vor aprinde şi pumnul se va ridica să lovească, când machiavelismul şi înşelăciunea se vor introduce în locul Binelui şi vor răsturna legile raţiunii, când ispita va întuneca gândirea mea şi va tulbura simţurile mele, Ajută-mă Doamne!
    Când mă voi frământa în nesiguranţă, luminează-mi mintea, când voi ezita să iau o hotărâre, însufleţeşte-mă, când voi fi descurajat, întăreşte-mă când voi cădea ridica-mă!
    Şi in sfârşit, când într-o zi voi muri, atunci ca acuzat, va trebui să apar, în Augusta Ta faţă, pentru ultima judecată, priveşte cu milă spre mine. Pronunţă, Doamne, sentinţa Ta!

    Judecă-mă ca Dumnezeu.
    Eu am judecat ca om.

    Comentariu de Claudia-studenta drept — 04/06/2008 @ 2:01 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

