CRISTI DANILEŢ – judecător

01/11/2008

T.A.T.A. la Cluj

Filed under: presa — Cristi Danilet @ 10:31 PM

In preambul la Codul Familiei scrie ca `statul ocroteste mama si copilul`. De cele mai multe ori, in urma divortului, copiii sunt incredintati mamei spre crestere si educare. Taticii pastreaza un drept de a avea legaturi persoanle cu minorul, dar instantele reduc acest drept la un program de vizitare. De multe ori mamele pun piedici acestei legaturi in scop de razbunare sau de santaj patrimonial. Multe nu sunt interesate decat de plata de catre tata a pensiei de intretinere catre minor, pe care ar face orice sa il tina cat mai departe de tata. Autoritatile nu permit tatilor, dupa divort, sa se intereseaze de soarta copiilor lor.  

Toate acestea nu sunt fictiuni: sunt povesti adevarate care se repeta de prea multe ori. Si exista o asociatie, T.A.T.A., care incearca sa sensibilizeze opinia publica cu privire la o mentalitate invechita, tributara conceptiei ca un copil este doar un bun, a carui destinatie se transeaza la divort, ca tatal este vinovat de violenta din familie sau de destramarea casniciei. T.A.T.A. promoveaza dreptul taticilor de a nu fi discriminati intr-o societate marcata de atatea boli, din care cele legate de prejudecati sunt printre cele mai nocive. T.A.T.A. militeaza pentru custodia comuna ca sistem complementar actualei legislatii.

Vineri, 31 oct. 2008, s-a lansat la Cluj o structura teritoriala a acestei asociatii.

Relatari in presa: ClonCityNews, ZiuaCj

Relatari de la evenimente din alte judete: TVR, Cotidianul, Evenimentul, Click, Ziare.com, EMaramures, Ieseanul, Compact, InteresulPublic, CanCan, MonitorulExpres

3 comentarii »

  1. O informaţie nouă şi interesantă. Mulţumesc.

    Comentariu de filadel — 05/11/2008 @ 8:18 AM | Răspunde

  2. Un nou site mult mai bine organizat pentru T.A.T.A il puteti gasi aici http://www.t-a-t-a.ro

    Comentariu de Dragos Grijincu — 06/12/2008 @ 1:09 AM | Răspunde

  3. Din pacate am ajuns si eu sa observ, ca justitia romana discrmineaza foarte mult drepturile taticilor la accesul copiilor. Practic nu ii intereseaza viitorul copilului, chiar daca ajunge intr-un mediu in care viata acelui copil este periclitata, sau cu un viitor sumbru. Sunt in divort si din cauza ca nu este copilul meu biologic, nu am absolut nici un drept asupra lui. Am cunoscut-o pe mama fetitei mele cand avea fetita varsta de 8 luni, am crescut-o pana la varsta de 5 ani si 2 luni, dupa casatorie am trecut copilul pe numele meu pentru a fi o familie unita, urma sa fac acest an actele de adoptie. Acum ca sotia a plecat si a luat fata cu ea, m-am interesat la un avocat, care din start mi-a spus ca nu pot face nimic in aceasta privinta eu nu am nici un drept legal asupra copilului, chiar daca acel copil locuieste la momentul actual impreuna cu alte 5 persoane din care 2 alcooliste, intr-un apartament cu 2 camere luat in chirie. Chiar daca eu am posibiliatea de ai oferii spatiu cel putin o camera care sa fie a copilului, si plus alte benifici, astea toate pe langa dragostea care o am fata de acel copil. Din pacate NU intereseaza pe nimeni. Nici macar drept legal de vizita nu am.

    Comentariu de Cocan Claudiu — 04/06/2010 @ 7:54 AM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

