CRISTI DANILEŢ – judecător

25/08/2009

Intretinerea lui Danilet

Filed under: 1. EXPLICATIE — Cristi Danilet @ 4:25 PM

In aceste zile, presa de scandal a primit un mail de la un coleg corifeu de sistem  care incearca sa ma puna in lumina proasta in legatura cu un proces civil pe care il am pentru pensie de intretinere, aflat inca pe rol.  Inainte sa se scrie despre asta, prezint eu varianta oficiala: 

Am o fiica din prima casatorie, o mandrete de fata care are 11 ani acusi si e artista, fata de care am fost obligat in urma cu un an la plata unei pensii de intretinere, majorate, in cuantum de 1/6 din salariu (suma variaza intre 800-1000 lei lunar). Mama ei are venit propriu din activitate profesionala. 

Intre timp tatal meu a ramas fara loc de munca, iar mama mea s-a pensionat de boala, astfel ca venitul lor este de 400 lei pe luna (pensia de boala a mamei). Intrucat nu au alte venituri, ii intretin de ceva vreme. Fiindca taica-meu nu are dreptul la asigurare de sanatate sau la pensie si pentru a beneficia de scutirile legale atunci cand ai persoane in intretinere, prin intermediul unei actiuni in judecata cu care am fost de acord eu am fost obligat in raport cu fiecare la plata a cate 800 lei din salariu ca pensie. Este o mandrie pentru mine sa intorc amandurora serviciul pentru efortul si dedicatia lor, oameni simpli, cu care m-au tinut in scoala atatia ani si datorita caruia sunt cel ce sunt. 

Totodata mai am o fiica din cea de-a doua casatorie, care are 8 ani acusi, o fata deosebit de inteligenta, aflata acum la Cluj cu mama ei care nu are venituri, aflata si ea in intretinerea mea de fapt. Eu tocmai am fost transferat la Oradea, dar familia a ramas la Cluj. 

Pentru ca situatia financiara a mea s-a ingreunat de 6 luni incoace, iar legea prevede ca atunci cand nevoile minorului cresc sau posibilitatile debitorului scad (evident, doi adulti nu pot trai cu 400 lei si evident fiica de la Cluj cu un singur parinte intretinator are o situatie mai aspra decat fiica de la Iasi cu doi intretinatori) se poate recalcula pensia de intretinere, am cerut reducerea pensiei de intretinere a fiicei din prima casatorie, care nu i-ar pune cu nimic in pericol dezvoltarea datorita faptului ca mama ei are un venit aproape cat al meu, la suma de 500 lei, cat era potrivit unei tranzactii anterioare dintre mine si ea. In prezent cauza se afla in stadiu de recurs. 

Desigur, aceste aspecte ar fi trebuit sa ramana private, ele neavand legatura cu functia mea de judecator, foste calitati sau actuala functie administrativa pe care o indeplinesc intr-o instanta. Daca colegul de sistem nu a gasit nimic cu care sa ma santajeze profesional, a trecut pe familial/intim. Cum nu am nimic de ascuns, am spus sa prezint eu varianta reala. Sugerez oricarui e santajat in aceste zile pentru ca incearca sa miste lucrurile din justitia romana (avand in vedere ca se prefigureaza miscari de masa si radicale ale magistraturii romane), cu informatii din trecut, cu telefoane anonime, cu e-mailuri cu identitati false, cu poze trucate ori cu presa salbatica etc sa nu se lase intimidat. Astfel de indivizi calca peste cadavre  si isi fac loc in viata ca râmele, fiind impotenti fizic si intelectual. Ei cred ca pot intimida sau corupe, dar nu sunt decat niste putregaiuri, jalnice resturi umane.

Pentru ca nu am nimic de ascuns, atasez actiune micsorare pensie,  decizie recurs.

17 comentarii »

  1. Va spun eu de ce procedeaza asa: Fiecare om cand afirma ceva despre o terta persoana, afimatia lui trece prin filtrul propriei minti, si apoi o modeleaza dupa caracter. Asa ca e de inteles si compatimit aceasta persoana. El nu este capabil in acest moment si poate nici nu v-a putea fi vreodata capabil de un gest atat de uman, atat de nobil, si atunci nu va asteptati sa va laude pentru asemenea gesturi. Aceste gesturi sunt UMANE SI NU LE FACE ORICINE. El nu le intelege, nu are cum sa le inteleaga, mintea lui nu poate sa conceapa asa ceva. Asemenea gesturi umane sunt atat de rare. Dumneavoastra, personal, vi se pare un gest normal. Insa dumneavoastra aveti o alta minte, caracterul este altul (poate nici nu e nevoie de inteligenta pentru a face asemenea gesturi)si din acest motiv nici nu puteti intelege gestul lui murdar de a arunca cu noroi, nu aveti cum. Va sugerez sa nici nu incercati. Aveti nevoie in aceste momente sa va folositi mintea pentru reforma din sistem. Aveti lucruri mult mai importante la ce sa va ganditi, GESTURI NOBILE PENTRU JUSTITIABILI SI SISTEM, ele nu se vad acum….insa trebuie sa se vada. Cu acestea sa va ocupati mintea si sa nu va afecteze asemenea gesturi murdare.Imi vine in minte o replica a regelui David. „Regele David se pregatea de razboi unde adversar era chiar fiul sau. Pentru asta a fost nevoit sa se retraga intr-un loc mai protejat, drept pentru care o parte din slujitori de la curte si altii din popor l-au urmat. La un moment dat cineva s-a apropiat si a aruncat in el cu pietre, l-a scuipat, si regele nu a avut nicio reactie. Un slujitor, suparat foc de acest gest, a scos imediat sabia pentru a-l ucide pe insultator. Regele s-a opus, spunand:el are motivele lui, el nu are de pregatit o aparare in razboiul de maine. Eu am lucruri mult mai importante si trebuie sa ma gandesc la lucruri mult mai importante, maine in zori trebuie sa lupt cu propriul fiu”. Ganditi-va la lupta care va asteapta, probabil cu proprii colegi.

    Comentariu de silvia — 25/08/2009 @ 6:04 PM | Răspunde

  2. Cumva javra cu pricina se numeste C(cenzurat) D(cenzurat)? Cel plecat cu suturi in fund dintr-o asociatie dupa ce a pupat funduri ministeriale, cu scandal de la Slatina dupa ce a batut o colega, ajuns la curtea de apel cu viteza luminii si grosimea proptelelor pe care le are? Stai domnule linistit, iti face un bine ca se ia de tine, individul ala dubios ar putea tine pagina intai a ziarelor de scandal o luna de zile cu toate potlogariile arhicunoscute in care s-a bagat. Spune-mi si-ti dau informatii despre el cate vrei. E un simplu sociopat, un caracter infect, complexat si speriat de propria lui micime. Nici nu stiu daca merita sa-l tratezi altfel decat asa cum merita, ca o molusca. Fa-i un bine lui si sistemului si fa plangere la parchet si la CSM. A incercat cu multi altii inaintea ta, asa ca trebuie sa stai la coada, insa a lasat atatea urme incat oricand pot fi dovedite amenintarile, actele de santaj si celelalte potlogarii nedemne de roba pe care o imbraca.

    Comentariu de il stiu pe ipochimen — 25/08/2009 @ 8:20 PM | Răspunde

  3. Se pare ca este chiar CD. As vrea sa-i stiu si eu numele. E secret?

    Comentariu de filadel — 26/08/2009 @ 2:46 PM | Răspunde

  4. stiti ce e culmea ? ca atat autorul articolului cat si ,,colegul” paracios la presa au aceleasi initiale…. Acum sper ca lumea sa poata face diferenta intre cei doi…..
    intrevbare retorica : CD (cel rau) cat de mic poti fi ?

    Comentariu de Radu Petcu — 26/08/2009 @ 10:36 PM | Răspunde

  5. Viata privata a fiecarui om , indiferent ca e judecator sau nu, este acel loc in care NIMENI nu poate patrunde daca nu primeste permisiune.Presa trebuie sa inteleaga ca intre subiectele de interes public nu trebuie sa se afle viata intima a omului care inclina balanta, atata timp cat aceste aspecte nu-i afecteaza capacitatea de a rationa corect intr-o cauza.A santaja un judecator cu dezvaluirea unor evenimemente din spatiul sau intim mi se pare extreme de grav. Cristi a avut curajul de a prezenta realitatea inainte de a ajunge pe alte cai la presa.Totusi cati omeni vor avea acest curaj
    ?Mai mult raul ce se face in acest mod este iremediabil.O poveste de familie in care sunt implicati copii minori, parinti cu probleme materiale, toti sustinuti financiar de un tata si fiu care este mandru ca le poate fi alaturi, se poate oare transforma intr-un articol de presa jenant si incriminator?Astept cu interes acel articol de presa iar pana atunci le doresc ziaristilor din randul carora am facut eu insami un timp parte, sa se gandeasca bine inainte de a asterne pe hartie informatii din viata privata a judecatorilor sa a altora, sa puna in balanta daca acele informatii ocrotesc vreun interes public iar daca raspunsul evident este NU sa stearga rapid totul lasand spatial privat curat si neatins, asa cum are dreptul fiecare om.

    Comentariu de Lora — 27/08/2009 @ 12:31 AM | Răspunde

  6. Ipochimenul se numeste Calin Dragos Alin, in prezent judecator la Curtea de Apel Bucuresti – Sectia a VII a pentru conflicte de munca si asigurari sociale.
    Rog moderatorii sa dea accept acestui post!

    Comentariu de grefier — 27/08/2009 @ 9:16 AM | Răspunde

  7. @grefier
    tnx.

    Comentariu de filadel — 27/08/2009 @ 10:07 AM | Răspunde

  8. Cu toate că am o revoltă în suflet – faţă de articolul în care este incriminat Domnul Judecător Danileţ, nu aş fi intervenit; dar, am citit un comentariu la articol despre jurnalisti… cu „sfaturi”! Am fost şi, mă consider, jurnalist – chiar dacă nu public şi, nu public, pentru că nu pot scrie ceva, de genul art. ce aruncă anatema asupra judecătorului Danileţ! Dar nici nu sunt de acord a se pune pumnul în gura jurnalistului – chiar dacă pumnul, se numeste: viaţa privată! De ce? Se poate vedea chiar din această „întâmplare”:
    Domnul Judecător Danileţ, a răspuns infamiei, argumentând de aşa manieră, încât şi cel mai rău intenţionat adversar, trebuie măcar, să tacă! Noi însă, cititorii, avem posibilitatea de a vedea nobletea sa de caracter – sunt sigur, că l-a durut enorm când a argumentat; dar, dacă ar fi fost adevărat?…

    Aspectul moral al unui judecător – persoană publică(!), reprezintă suportul de netăgăduit al actului de judecată! Deci…

    Domnul judecător Danileţ îl poate acţiona pe jurnalist în instanţă, pentru atac direct la imaginea domniei sale; şi, ar fi trist, dacă nu ar face aceasta! Apoi, să trimită hotărârea publicaţiei în care a apărut articolul – ca pe un drept la replică; chiar cu riscul, ca unii cititori să-şi spună… „corb la corb, nu-şi scoate ochii”! Dan Alexandru Crişan

    Comentariu de Dan Alexandru Crişan — 28/08/2009 @ 8:41 AM | Răspunde

  9. Este regretabil la ce situatie sa ajuns.
    Il cunosc pe Cristi de aproape 3 ani si nu cred ca merita sa fie improscat cu noroi. Stiu ca este printre singurii judecatori care nu au iesit din starea de pasivitate si pe linga critici a contribuit foarte mult la reformarea sistemului.
    Cind este vorba de probleme intime sau care privesc familia ar trebui cu siguranta a nu fi folosite ca element de santaj. Totusi ca judecator care imparte dreptatea nu este admis sa solicite diminuarea unui drept stabilit pentru intretinerea unui minor al carui tata este in detrimentul parintilor sai. Eu nu voi intelege niciodata acest rationament. Si credetima ca vorbesc din propria experienta, am trei copiii minori care sunt la fel de importanti ca si parintii mei. Nu voi putea face o diferenta intre ei, doar pentru faptul ca fosta sotie realizeaza si ea venituri. Nu m-as putea privii in ochi sa diminuez si asa putin din nevoile copiilor mei.
    Cit despre celelalte acuze nu pot face comentarii pe care nu le cunosc, insa daca ar fi adevarate atunci , prietenul meu ar avea grave probleme de imagine si moralitate. Eu nu vreau sal judec si nimeni nu are dreptul sal judece in probleme private, doar ca aceste lucruri lasa urme de indoiala si moralitate in ceea ce face el.
    Nu stiu cum as putea interpreta exemplul facut cunoscut opiniei publice de un magistrat de la sectorul 1 care avea intentat un proces de rele tratamente impotriva minorului , chiar fiul acesteia, sau a celebrei(foste) judecatoare care sub influenta alcoolului nu se supunea legii si mai expunea comportamentul sau si fiicei sale care plingea , toate in fata oamenilor. Si cite or mai fi!
    In acelasi timp sunt de acord cu alte comentarii care critica modul a 90 la suta din magistratii care din 1990 si pina in prezent au avut o stare pasiva exact de putere in stat.
    O zi buna, cit poate fi ea pentru fiecare.
    Catalin Pantazi-avocat

    Comentariu de catalin pantazi — 28/08/2009 @ 5:44 PM | Răspunde

    • Pai Catalin tu nu prea stai bine cu exprimarea .De exemplu nu am inteles de ce „in detrimentul parintilor ” ? Din comentariul lui Cristi reiese tocmai contrariul adica faptul ca trebuie sa- si intretina si parintii , deci …in beneficiul lor ci nu in detrimentul .
      Ce nu am inteles de la Cristi este partea cu actiunea in instanta „a parintilor” impotriva sa cu care a fost de acord si potrivit careia trebuie sa plateasca „cate 800 de lei” .In fine poate ne lamureste Cristi …

      Ps1. Credetima se scrie corect credeti-ma …pe mine. Atentie la exprimare chiar si blogurile pot fi un mijloc de publicitate.

      Ps2 Cristi in mod indirect ai ajuns o persoana publica asa ca trebuie sa iti asumi riscurile.

      Comentariu de florian — 01/09/2009 @ 1:53 PM | Răspunde

  10. Pai am spus in text: eu imi intretin in fapt parintii, de peste un an. Intrucat acest lucru nu ma ajuta la deducerile pt persoanele intretinute si cum tatal meu nu are niciun venit si nici pensie, deci nu are drept la asigurare, singura sansa sa il iau pe asigurarea mea medicala este sa fie legal in intretinerea mea. Acest lucru se putea rezolva prin notariat sau prin instanta. Am ales a doua varianta intrucat presupune atat stabilirea de instanta a cuantumului pensiei (s-a decis pt fiecare parinte cate 800 lei lunar, adica 1/6 din venitul meu) cat si un mecanism automat de poprire a sumelor datorate direct de la sursa (ordonanta de poprire).
    Cat despre riscuri, eu chiar mi le asum. Si cum nu am nimic de ascuns, am decis sa nu cedez santajului. Repet, nu sunt primul care s-a dorit a fi victima in dorinta de razbunare a unui sau mai multi indivizi. Din fericire, nu mor caii cand vor cainii.

    Comentariu de Cristi — 01/09/2009 @ 7:28 PM | Răspunde

  11. Ok nu am citit eu cu atentie .Nu am studiat profund articolul pentru nu consider ca viata personala a cuiva trebuie sa constituie subiect de analiza pe blogul sau . Mi-am permis sa fac unele „retusuri” la rubrica comentarii. Problema care ma framanta este ce facem cu justitia din prezent care cum spunea un coleg a fost fortata sa intre cu 200 de kilometrii pe contrasens in fata unui guvern care incearca sa o ocoleasca . Poate ca va reusi dar ce facem noi avocatii si justitiabilii ? Noi cum sa o evitam? Desi sper sa rezolvati problema salariilor , nu pot sa nu imi pun intrebarea ce facem cu celelate probleme cu ar fi numarul mare de dosare pe rol , lipsa de personal , inexistenta per genere a unor spatii adecvate de functionare , tupeul si batjocura la care suntem supusi de catre personalul auxiliar si grefierii care dau vina tot pe guvern chiar si cand te reped afara , etc.
    Nu stiu cu ce celeritate se vor rezolva cauzele cand judecatorii isi vor conometra cele 8 ore de activitate , din care vor avea doar 2 pentru deliberari.
    Ps. Cred ca aceste probleme ar trebui in primul rand sa il intereseze si pe „santajist”(colegul tau), sau nu ?
    Ps.1 Ce parere ai de demararea unui proiect pre-examianation existent in SUA .Adica numai cine are un caz intemeiat sa poata sa intre cu el in instanta. Ca sa se trieze prostia sicanele si de ce nu mandria procesomanilor.

    Comentariu de Florian — 01/09/2009 @ 8:29 PM | Răspunde

  12. In domeniul eficientizarii justitiei am un proiect propriu. L-am propus si catre UNJR, si catre MJ, dar deocamdata nu suntem pregatiti pentru el. Astfel ca il voi implementa pilot la Judecatoria Oradea. Intr-un an de zile voi evalua ce am facut si daca imi reuseste il voi promova la nivel national, evident. Dar fara dialog institutional avocat-judecator-procuror nu putem rezolva nici problemele adminsitrative, nici ale practicii unitare.

    Comentariu de Cristi — 01/09/2009 @ 8:41 PM | Răspunde

  13. Nu as vrea sa intru intr-o polemica despre justitia din Romania in primul rind pentru ca sunt plecat de foarte multi ani din Romania tocmai ca aveam clar ce ,,paine rea,, e in tara mea si nici nu e domeniul meu ,dar ma doare slabele tentative de a murdari numele lui Cristi care din fericire (nu stiu cat de bine il cunosc cei care i se adreseaza) imi este var drept si stiu cum a ajuns unde a ajuns si unchii mei ce eforturi au facut.Si nu vreau sa il perii ,(credeti-ma nu sunt genul!), fiindui var, ci vorbesc in cunostinta de cauza ,copilarind cu el de mic si acum purtindui un deosebit respect pt ceea ce este UN OM INTEGRU.Oamenii se pling in Romania ,dar unii isi merita soarta dand cu pietre in cine nu trebuie.Draga Cristi mereu iti voi aprecia curajul ce il ai ,iar dragilor tai dusmani am sa imi permit sa le las un citat de Syrus ,,O constiinta rea este adesea in siguranta, dar niciodata linistita.,,

    Comentariu de catalin pavliceanu — 03/05/2011 @ 8:20 PM | Răspunde

  14. Felicitari domnule magistrat Danilet pentru verticalitate si principii! Va multumesc ca existati si, pentru ca IMI PASA, sunt alaturi de dvs. si va sustin! Am convingerea ca atitudinea mea nu este singulara si ca VOX POPULI se va face curand auzita daca abuzurile pentru „confiscarea” justitiei nu se vor opri! Sper ca intreaga societate civila sa se trezeasca, chiar daca este …al 13 lea ceas !

    Comentariu de Ecce Homo — 14/01/2013 @ 1:50 AM | Răspunde

  15. Domnule judecator,intamplator am intrat pe blogul dvs,cautand alte informatii care ma interesau.Nu am studii juridice,fac parte din partea opimista a societatii civile care incepe sa se trezeasca,si sper sa mai existe persoane cu verticalitatea si curajul dvs.Felicitari!

    Comentariu de Mihaela S — 11/07/2013 @ 3:13 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

