CRISTI DANILEŢ – judecător

25/03/2010

Justitia ia atitudine

Filed under: democratie participativa — Cristi Danilet @ 7:35 PM

Bradut Florescu nu mai gaseste rostul Romaniei: suntem o tara care isi vinde pamantul, isi pierde credinta si isi paraseste batanii. Regizorul Tocilescu nu isi mai iubeste tara, fiind obosit de atata falsitate si mediocritate si mai ales de o media vinovata de genocidul cultural. Dan Puric ne vede intr-o grota, intr-un capitalism care nici nu are nevoie de cultura (a se remarca discursul indreptat spre general, respectiv spre universal al lui Tocilescu, respectiv Puric).

Alexandra Svet ataca atitudinile pesimiste: nu asa e tara noastra si da, putem sa schimbam ceva.  Si aceeasi Alexandra, impreuna cu Carmen Ciubota ne aminteste de valorile extraordinare pe care le avem in Romania si ca trebuie sa facem ceva pt a le aduce la lumina. Si Mihai Dragan spune ca trebuie sa nu ne mai plangem de mila.

Poate ca nu intamplator judecatorii iau atitudine in aceasta perioada, aratand ca vor curatenie si profesionalism in breasla lor. De curand indemnam tinerii magistrati sa iasa din enertie. UNJR a reactionat puternic invocand integritatea sistemului juridic. Azi pe HotNews am aratat ce se preconizeaza a se intampla in urmatoarele luni la CSM si nu putem permite. Societatea civila ne sprijina in acest demers.

Lucrurile se misca. Incet, e drept, dar sigur. Si in directia buna.

Anunțuri

18 comentarii »

  1. Prea… „incet”, poate… „sigur”, evident,”in directia mai buna”. Ni s-au furat douazeci de ani din viata, am trait din 89 altfel decat am crezut atunci, asa incat, lucrurile trebuie sa se miste mai repede, iar noi toti trebuie sa iesim din letargie. Este prea slaba reactia corpului magistratilor, prea mare neincrederea societatii fata de capacitatea sistemului juridic de a se curata, prea putine si ineficiente (datorita sistemului) manifestarile de tragere la raspundere a celor care au denaturat insasi menirea justitiei. Consider ca rapoartele „pe justitie” ne aduc un mare deserviciu noua, tuturor, aducand atingere demnitatii noastre. De ce tac magistratii? Ce garantie am ca nu voi fi si „maine” victima unei sentinte nelegale si netemeinice, sau ca voi merge cu inima stransa sa denunt statul roman la CEDO, eu justitabilul roman? Aceste intrebari vor avea oare un raspuns? Imi poate cineva oferi putina incredere, inafara autorului acestui articol? Cine doreste ca noi sa contribuim la intocmirea raportului de tara cu nume, fapte, intamplari- doar din disperare si neputinta?!

    Comentariu de doina florescu — 26/03/2010 @ 3:48 AM | Răspunde

  2. Incredibil dar adevarat.
    Acum o luna postasem o stire despre o sentinta „istorica” pronuntata in Romania, si luadam pe Judecatorii Tribunalului Bihor, desi altfel obisnuiesc sa critic sistemul. Intre timp, desi borfasiile-lor paratele din respectivul dosar, adica CNVM si gasca din jurul fostului consilier local Gavril Avram, au tunat si au fulgerat ca vor ataca, n-au putut face nimic http://www.cnvmr.ro/pdf/atestate/Atestatul-051-2010.pdf . Se pare ca de aceasta data, judecatorii au comunicat motivarile atat de repede si au fost atat de bine fundamentate incat nu s-a putut utiliza nici o cale de atac si sentinta respectiva a ramas definitiva. Acum o luna m-am inselat crezand ca ajungand cazul respectiv pe la ICCJ se va manari, si iata ca recunosc in „piata publica” ca n-am avut dreptate. Dosarul s-a solutionat definitiv si irevocabil (sper) de prima instanta. Inca o data BRAVO ACELOR JUDECATORI, al caror nume as vrea sa-l publicati intrucat nu-l cunosc!
    Totusi am ramas si cu un mic semn de intrebare. Desi pagubitii reclamasera fraudele la Parchet, cu contributia vinovata a CNVM nu s-a anchetat nimic pe latura penala pana cand nu s-a solutionat actiunea civila. Acum, cand s-a dovedit ca reclamantii au avut dreptate, au intrat pe fir si reprezentantii DIICOT. Cam tarziu caci intre timp paguba a devenit extrem de mare inteleg de peste 7,5 milioane RON, si se va plati cam de prin banul public: IATA! .

    Comentariu de Ioana Maria Vlas — 26/03/2010 @ 6:25 AM | Răspunde

    • Si totusi CNVM a depus apel asa ca intuitia nu m-a inselat. Mai poate ajunge la ICCJ unde, dintr-o trasatura de condei, se scapa de orice raspundere.

      Comentariu de Ioana Maria Vlas — 31/03/2010 @ 5:31 PM | Răspunde

  3. Domnule Cristi Danilet….cand judecatorul va respecta dreptul de proces echitabil (va fi resposabil), va interpreta legea unitar si se va implica in aflarea adevarului si oferirea dreptatii…atunci putem vorbi despre ineceputul lucrurilor bune in Romania….
    Deocamdata lucrurile merg prost iar judecatorul continua nestingherit de nimeni sa incrimineze diferite actiuni si dezincrimineze fapte penale (In Gorj si Craiova)….
    Fara doar si poate demersurile dumneavoastra si a miilor de romani sunt benefice pentru Romania…

    Comentariu de Cosmin Cristea — 26/03/2010 @ 7:20 AM | Răspunde

  4. Societatea civila ar fi trebuit sa fie de mult, si permanent (pina si la Havana se demonstreaza zile astea), in strada in sprijinul vostru. Impresionana lista de judecatori/procuroi si parca listele asta sint tot mai lungi ;-). Sper doar sa fie mai multi cetateni care o semneaza decit judecatori…

    Comentariu de Tio — 26/03/2010 @ 8:26 AM | Răspunde

  5. ….. tardiv, domnule Danilet, fara determinare, fara a spune,cu curaj, lucrurilor pe nume, si, ceeace este mai trist, fara a trezi solidaritatea societatii civile, al carui sprijin, il clamati acum cu patetism.
    Intentionam sa imi motivez refuzul semnarii petitiei cu pricina, di persona, dar, cativa reprezentanti ai „societatii civile” spusesera deja, in comentarii la articolul de pe Hotnews ceeace, in esenta, as fi spus si eu aici. Reproduc cateva reactii la indemnul d-voastra;
    ” …..este o mîrsevie din partea junilor magistrati sã cheme astãzi societatea civilã alãturi de ei în viesparul pe care-l cunosc atît de bine. Uitã vremurile cînd Costiniu&Pivniceru i-au transformat în masã de manevrã (avantaj Pivniceru care a si promovat) iar justitiabilii se rugau de ei sã înceteze greva si asa ilegalã? sã-si rezolve problemele, sã dovedeascã cã-s justitiari si mai apoi vedem cum stãm cu empatia!”
    ….” Nu incercati sa ne folositi. Cand luati spaga nu ne chemati si pe noi acum cand vine DNA-ul peste ei vor sa ii sprijinim. NU! Atat timp cat ai acceptat sistemul atatia ani, esti complice!
    raspunde trimite”
    „Nu va e rusine ? Cereti sprijin public acum? Cati dintre voi ati initiat asemenea demersuri la momentul cand refuzati sa intrati in salile de judecata deoarece erati in greva? Cata bataie de joc au indurat atunci din partea voastra atatia oameni?
    Cati dintre voi ati initiat orice protest cu privire la orice alta situatie din sistemul judiciar care nu se refera la salarii, sporuri, pensii?
    Cati ati protestat dupa ce o judecatoare prinsa beata la volan a ramas in sistem ?
    De ce apar reactiile voastre doar dupa ce presa sau opinia publica protesteaza ?
    Acum va puteti sfasia intre voi ca animalele de prada, noi ne vom uita cu placere, incet incet ies la lumina toate marsaviile.
    Cata vreme ati tacut atata timp si ati acoperit toate mizeriile acestui sistem putred, sunteti toti o apa si un pamant”
    Chiar daca nu sunt de acord cu alegatia din ultimul comentariu ” sunteti toti o apa si un pamant” continui sa cred ca nu aveti dreptul moral de a solicita sprijinul justitiabililor pe care i-ati folosit drept masa de presiune pentru interesele voastre pecuniare. In fata solidaritatii de breasla, fara fisura (corupti si cinstiti cot la cot) de care ati dat dovada acum ceva luni, batalia intestina de astazi pare meschina si ipocrita, societatea civila nu uita cinismul si dispretul cu care ati ignorat interesele ei atunci cand aveati de obtinut privilegii si avantaje.
    Din nefericire, domnule judecator, societatea civila a incetat sa (mai) creada in buna credinta a magistratilor, in bunele sale intentii de a se „curata” si profesionaliza in interesul justitiabilului.

    Comentariu de Luminita — 26/03/2010 @ 11:20 AM | Răspunde

    • Imi pare rau ca nu intelegeti demersul nostru. EU, ca magistrat, astept o astfel de reactie de ani de zile. Spre deosebire de dvs, eu am construit prin eforturi de ani de zile momentul acesta. Daca credeti ca plangandu-va faceti ceva, va inselati amarnic. Eu ma uit la comentariile de la http://www.sar.org.ro/blog/?p=1490 si raman impresionat si emotionat: societatea civila e cea marcata de civism, doamna. Sper sa ajungeti si dvs sa faceti parte din `societatea civila` – sintagma pe care nu sunt convins ca o utilizati in sensul sau real. Cat despre justitiabili, din fericire si in mod masurabil, acesta are incredere in noi si nu mai trebuie sa il convingem de nimic, ci doar sa ne perfectionam incontinuu.

      Comentariu de Cristi — 26/03/2010 @ 6:55 PM | Răspunde

      • Din doua una, domnule judecator, ori mi-am pierdut eu capacitatea de a exprima limpede si inteligibil ceeace ce doresc sa comunic, ori d-voastra, cu buna stiinta, ignorati sensul celor spuse de mine „recitand” aceleasi fraze despre „inaltele idealuri” ale magistratilor romani.
        Am inteles (ca si multi alti romani) foarte bine demersul d-voastra,nu ne jigniti inteligenta. Acest tip de aroganta (nefondata),practicata de decenii de magistrati (noi suntem cei ce detinem adevarul, voi nu intelegeti nimic, aveti doar obligatia de a admite/accepta ceeace casta noastra decide) suna dezolant in gura d-voastra.
        De ce va inchipuiti ca doar d-voasta „ca magistrat, asteptati o astfel de reactie de ani de zile”, sa inteleg ca justitiabilii nu au avut niciodata „idealuri inalte” si expectative de la corpul magistratilor ?!!” Spre deosebire de dvs, eu am construit prin eforturi de ani de zile momentul acesta” suna a puerila infatuare, un „moment” ca acesta putea fi construit si de noi, cei din afara sistemului ?!! cand, „din afara” s-a incercat, prin reactii individuale, colective, oficiale sau neoficiale, pregatirea/crearea unui astfel de „moment” s-a strigat pe toate canalele media „interferenta, presiune si imixiune in justitie”.
        Va inselati domnule Danilet, eu (si multi alti ca mine) nu ne-am „plans” si nici nu dorim ” sa va plangem” de mila, d-voastra ati apelat la intelegerea si sprijinul nostru, d-voastra ati spalat in public rufele murdare ale justitiei cu intentia, vadita, de a primi „ajutor” din partea celor din afara sistemului.
        Faptul ca „va uitati” doar la comentariile de la http://www.sar.org.ro/blog/ este „periculos” pentru perceptia d-voastra, v-a imbatati cu apa rece, „societatea civila” cea „cea marcata de civism” este mult mai cuprinzatoare si mai diversificata decat cele cinzeci de persoane a caror mesaje „v-au impresionat”. Cu „sentinta ” Sper sa ajungeti si dvs sa faceti parte din `societatea civila” m-ati dat gata, in ce calitate si pe ce temei ma excludeti,pe mine si alte milioane de romani nepostaci pe http://www.sar.ro blog/ din randul societatii civile ?!!
        Daca ma considerati o persoana demna de a primi vre-un semn „din mila Mariei Tale” doresc sa am informatii concrete cu privire la metodologia de „masurare” a increderii justitiabilului in corpul magistratilor pe care va bazati concluziile, mult prea optimiste. Sa inteleg ca, in opinia d-voastra „perfectionarea continuua” (a ce anume nu ne spuneti !!) este singura „grija”, altminteri totul este OK !?
        P.S. Intr-un comentariu anterior, pe care ori nu l-ati citit ori l-ati ignorat, imi aratam empatia si solidaritatea cu magistratii rectilinii si pasionati de „chemarea” lor obligati sa suporte ( a gramada) oprobiul public starnit de comportamentul demascat al unor colegi, se pare ca mi-am „risipit” compasiunea si intelegerea, nu pe forta si sprijinul public
        al justitiabililor contati d-voastra, doriti egalitatea, dar nu pentru catei (cu dulaii cei mari sunteti d-voastra intr-o batalie pentru suprematie si butoane de control), noi suntem doar o masa de manevra si de presiune.

        Comentariu de Luminita — 29/03/2010 @ 10:20 AM | Răspunde

        • Doamna, exista si o a treia posibilitate: eu sunt prea marcat de eveniment, dvs prea nemultumita de justitie si desi vrem acelasi lucru consideram fiecare ca numai el are dreptate.
          Pe SAR dvs v-ati oprit la 50. Eu, dupa ce am citit peste 300 mesaje de sutinere, nu am mai numarat.
          Metodologia sref. la increderea in justitie am studiat-o si am expus-o aici https://cristidanilet.wordpress.com/2010/03/03/justitia-oradeana-justitie-de-elita-sondaj-de-opinie. Daca imi dati si dvs un studiu asemanator cu privire la neincrederea in justitie, eu ma inclin in fata dvs.
          Se vede ca ma cititi pe sarite. Va sfatuiesc sa petreceti putin timp aici https://cristidanilet.wordpress.com/2009/11/18/coruptia-judiciara-carte-gratuita si apoi mai discutam. Deocamdata, nu va razboiti cu mine in legatura cu nemultumirile dvs fata de sistem. Si eu le am.
          Cat despre `masa ne manevra si presiune` hai sa nu ii credem lipsiti de inteligenta pe semnatari. Cititorii nostri sunt mai destepti decat ai lor…

          Comentariu de Cristi — 29/03/2010 @ 4:49 PM | Răspunde

  6. Cand o sa sustineti petitia la fel de vehement cum v-ati sustinut marirea salariilor, o sa semnez petitia. Pana atunci nu.
    Cand o sa vad ca veti trata aceasta petitie la fel de serios, prin greva si prin incetarea activitatii, va voi crede.
    Altfel nu este decat o forma demagogica de a va spala „pacatele”.

    Comentariu de Aura N. — 26/03/2010 @ 12:47 PM | Răspunde

  7. Salutare Cristi
    Am semnat protestul astept efectele .
    Sunt de acord cu faptul ca numai daca punem umerii la treaba vom inlatura neghina bine infipta care merge dupa principiul : iarba rea nu piere .
    Si in avocatura este mare nevoie sa-i inlaturam pe asa zisii „maestri ” care paraziteaza un sistem infaltionist bazat pe relatii si mai putin pe competente profesionale .
    Intrebarea este daca putem ?
    Eu sunt in continuare pesimist .

    Comentariu de florian — 26/03/2010 @ 1:25 PM | Răspunde

  8. Daca ascult ce se comenteaza in strada, in emisiuni TV, in diferite medii,in rapoartele de tara, in articole din presa straina, constat ca aceste articole, luari de pozitie ale domnului judecator sunt ecoul parerii unanime cu privire la mersul lucrurilor in justite. Cred ca domnia sa are o sustinere mult mai mare decat cea „probata” prin aceste comentarii, dar, noi prin excelenta suntem obisnuiti sa stam deoparte, sa nu ne implicam. Motivatii: lasa, fac altii!… Bine le zice!…Eh, nimic nu se va face, va spun eu!…Schimbarea domnilor, bucuria nebunilor!…etc.
    Nonsens! Cred in sustinerea covarsitoare a acestor demersuri de catre societatea civila, pentru ca, asa cum se spune, „Qui ne dit mot, consent”.

    Comentariu de doina florescu — 26/03/2010 @ 9:33 PM | Răspunde

    • Eu nu cred ca chiar se percepe ce spunem noi! Daca noi insine afirmam ca suntem vulberabili in ce priveste cariera, daca organizarea e problematica, ce pretentii sa avem pentru o functionare profesionista? De aceea, trebuie recunoscut meritul magistratilor care fac petitii si semnaleaza ca e nevoie de un corp integru, de reguli obiective si de proceduri transparente. Va spun ca asa ceva nu am vazut de 12 ani de cand sunt in justitie iar in anii trecuti era un risc enorm sa faci asa ceva de capul tau…

      Comentariu de Cristi — 26/03/2010 @ 10:06 PM | Răspunde

  9. Exista un momentum acum. Stiu ca pare o exagerare ce spun dar, in momentul de fata, nu exista altcineva/altceva decit magistratii care sa poata sa duca lucrurile inainte in Romania. Sint ei constienti ca e mult mai mult la mezat decit reputatia lor? Un asa capital trebuie administrat cu grija. Ignorati pe acei cetateni care fie ca nu-si stiu binele fie ca nu au un simt al proportiei.

    Comentariu de Tio — 26/03/2010 @ 10:41 PM | Răspunde

  10. Semnalarea neregulilor? La ce bun daca acestea se soldeaza cu un refuz categoric „de la varf”?

    Mona Pivniceru tocmai a declarat ca judecatorului Costiniu ii va fi permisa in continuarea intrarea in sala de judecata pe motivul acelei renumite prezumtii, pana la o sentinta finala, sentinta pe care insusi Costiniu are dreptul sa o dea!
    Pai in acest caz sa-l lasam in pace si pe Voicu sa-si vada de treaba, sa fie senator pe toata durata procesului. Ca poate, cine stie, in vreo 2-3 ani Costiniu il (si se) va scoate basma curata!

    Comentariu de Aura N. — 26/03/2010 @ 10:46 PM | Răspunde

  11. Din „intelepciunile” doamnei Pivniceru:

    „Dacă i-am suspenda pe judecători aşa de uşor, i-am compromite pe toţi şi nu ar mai avea cine să judece.” (interviu de azi in EVZ)

    Daca doamnei P. cazul Costiniu-Voicu i se pare „asa de usor” ma intreb care-ar fi faptele care trebuie comise de un judecator ca sa poata fi intr-adevar suspendat?

    Comentariu de Aura N. — 26/03/2010 @ 11:04 PM | Răspunde

    • @Aura N. 26.03.2010 23:04
      Faptele pe care trebuie sa le comita un judecator ca sa poata fi suspendat sunt cele de la comentariul 3 din https://cristidanilet.wordpress.com/2010/03/15/doua-rapoarte-critice-la-adresa-justitiei/ , adica:
      a) sa-i injure pe justitiabili in sala de judecata,
      b) sa dea toate hotararile astfel incat tuturor justitiabililor si avocatilor sa li se para ca nu corespund cu probele adminsitrate,
      c) sa-i faca pe toti justitiabilii care i-au trecut pragul sa creada ca au pirtdut pentru ca s-a luat mita :-D

      Comentariu de Ioana Maria Vlas — 27/03/2010 @ 9:38 PM | Răspunde

    • Mai este o nuanta in pledoaria dnei Judecator M.Pivniceru, anume ca…toti ar putea fi compromisi?! Nu, aici am intalnit alt fel de judecatori, pe care chiar ca ar vrea unii sa ii compromita, pentru temeritate.
      Azi am intalnit un judecator (doamna judecator) demna de tot respectul, la sectorul 1, in Bucuresti. Ce poate bucura mai mult un justitabil, decat un judecator integru! In sala se vede! Este atmosfera altfel.

      Comentariu de doina florescu — 01/04/2010 @ 11:58 AM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: