CRISTI DANILEŢ – judecător

21/06/2010

Jurindex continua

Filed under: responsabilitate — Cristi Danilet @ 10:19 PM

Publicarea hotararilor judecatoresti pe internet se face in continuare, dupa mai mutle luni de stopare a singurului proiect de acest gen, dezvoltat din interiorul sistemului de presedintele Tribunalului Vrancea, jud. Adrian Neacsu. Cu toata rezerva practicienilor. Cu toata opozitia editurilor. Cu toate lipsurile financiare.

! Sprijiniti publicarea tuturor hotararilor judecatoresti pe internet. http://www.causes.com/causes/498503?m=0d43bb06

In aceste zile, Jurindex se muta intr-un sediu existent si fizic. Iar incepand de azi, Jurindex are o prezentare pe youtube.

Anunțuri

16 comentarii »

  1. Jurindexul imi aminteste de existenta sistemelor de supraveghere video de la Instantele de Judecata… . Cand apar altercatii intre justitiabili si jandarmi dispar si acele inregistrari video…. .

    Comentariu de Cosmin Cristea — 22/06/2010 @ 6:05 AM | Răspunde

    • Mie imi aminteste ca un astfel de sistem de publicare online exista in Republica Moldova, in Bulgaria si in Turcia de ceva ani buni. Noi inca ne rugam pe la institutiile publice sa ne sprijine. Interesant este insa ca justitiabilii nu au niciun interes in asta, cel putin nu unul manifest.

      Comentariu de Cristi — 22/06/2010 @ 6:08 PM | Răspunde

      • Deocamdata…justitiabilii dau dureri de cap magistratilor. Toti justitiabilii doresc JURINDEX… . Unii magistrati nu doresc existenta JURINDEX deoarece se simt **ingraditi**… . Prin existenta si functionarea JURINDEX se tinde la **practica unitara** si la diminuarea coruptiei (abuzul de putere-sustinerea unei alte situatii de fapt decat cea reala; interpretarea abuziva a legii; folosirea abuziva a legii). Functionarea 100% a Jurindexului va responsabiliza magistratul…. . Mai e nevoie doar de restructurarea Sistemului de Justitie in vederea diminuarii puterii procurorilor. Consider ca prin desfiintarea Parchetelor de pe langa Curtile de Apel si a Sectiei Penale si Criminalistice din cadrul PICCJ **mafia** procurorilor va fi de domeniul trecutului….
        Este imperios necesar desfiintarea acestor structuri din MP.

        Comentariu de Cosmin Cristea — 22/06/2010 @ 8:02 PM | Răspunde

  2. Excelent. O rugaminte, daca este posibil, o mai mare atentie la catalogare. Spre exemplu, multe contestatii la executare civile apar ca fiind penale.

    Comentariu de Ciprian Bodu — 22/06/2010 @ 11:19 AM | Răspunde

    • Da, nu tine de Jurindex. Depinde cum opereaza instantele dosarele. Dar se va introduce cautarea dupa cuvinte in cateva zile si totul se va schimba.

      Comentariu de Cristi — 22/06/2010 @ 6:07 PM | Răspunde

    • Suntem inca in mare masura dependenti de indexarile pe care le fac implicit instantele. Daca in Ecrisul local un dosar este trecut gresit ca fiind penal in loc de civil, atiunci vom prelua si noi asta. Zilele acestea finalizam integrarea unui server de cautare dupa cuvinte (o adaptare a apache lucene), moment in care lucrurile se vor schimba radical. Din perspectiva utilizatorului, sericiul va fi mult mai ergonomic si usor de exploatat. Pe de alta parte, ca sa raspund si altor intrebari puse aici, ma intreb daca si cine doreste cu adevarat in Romania deschiderea totala a accesului la hotararile judecatoresti. Si nu ma refer la reprezentanti ai unor profesii care pot avea interes direct, ci pur si simplu la justitiabilii obisnuiti, la societate in ansamblu. Filosofia origina a jurindex a fost sa nu-l lasam la dispozitia arbitrara a statului, care nu este firesc sa controleze o astfel de activitate care pune efectiv in practica dreptul fundamental la informare si cunoastere intr-o democratie. Ma intreb care ar fi rezultatul practic daca maine m-as adresa tuturor pentru a sprijini acest proiect, inclusiv in ce priveste finantarea sa. Ma refer la o campanie publica de sprijinire a Jurindex, astfel incat pastrandu-si deplina autonomie sa fie capabil sa implementeze tehnici noi, sa imbunatateasca interfata si serviciile oferite. Decat o finanantare guvernamentala care i-ar aplatiza independenta si i-ar modifica treptat ideologia accesului gratuit la toate hotararile judecatoresti, as prefera sa ne adresam utilizatorilor lui, cei care au nevoie de el si-l cer perfectionat. Ce spuneti?

      Comentariu de Adrian Neacsu — 22/06/2010 @ 6:17 PM | Răspunde

      • Utilizatorul JURINDEX-ului sa plateasca?

        Comentariu de Cosmin Cristea — 22/06/2010 @ 8:25 PM | Răspunde

        • Cred ca `campanie de sprijinire` e altceva decat a plati pt servicii….adica, e evident ca e altceva.

          Comentariu de Cristi — 22/06/2010 @ 8:46 PM | Răspunde

      • Nu, in nici un caz utilizatorul nu va plati, niciodata cat timp voi avea un cuvant de spus in programul asta si voi avea mult timp de aici incolo. Esenta lui este gratuitatea. Aceasta inseamna ideologia accesului liber la informatia juridica, functionala la nivel mondial in acest moment. Eu vorbesc cel mult de campanii de sprijin intemeiate pe contributii benevole si nesemnificative, de tipul dati un leu pentru ateneu. De exemplu, diferit de ce a scris Cristi in material, eu sunt sigur ca editurile juridice vor fi primele interesate in functionarea unui astfel de serviciu public gratuit, astfel incat sa nu mai cuprinda in bugetele anuale sume pentru obtinerea hotararilor judecatoresti :)

        Comentariu de Adrian Neacsu — 22/06/2010 @ 8:54 PM | Răspunde

  3. Felicitari! este un pas inainte, sa speram ca va fi urmat si de altii, din ce in ce mai vigurosi si benefici pentru sistemul asta in care romanii si-au cam pierdut de tot increderea.

    Comentariu de dan — 22/06/2010 @ 4:27 PM | Răspunde

  4. Bis la felicitari!
    Dar cum ati reusit sa-i convingeti ca tiparirea e si costisitoare, si aproape inaccesibila, si dificil de folosit?
    Din pacate n-au reusit toti judecatorii sa-si publice lucrarile, si mai cu seama cei promovati la ICCJ :-(

    Comentariu de Ioana Maria Vlas — 22/06/2010 @ 7:27 PM | Răspunde

    • D-na Vlas stiti ca am o dificultate in a va contrazice, inclusiv cand postati la mine pe blog :) Una peste alta, ICCJ publica cam 40% din hotararile pronuntate,ceea ce e un procent bun. MJ-ul asigura publicarea pentru celelalte instante undeva la 2%, si chiar si alea sub forma de „pastile”, rezumate scurte, care evident nu ajuta pe nimeni cu nimic.

      Comentariu de Adrian Neacsu — 22/06/2010 @ 9:58 PM | Răspunde

  5. http://www.causes.com/causes/498503?m=0d43bb06

    Sprijina publicarea tuturor hotararilor judecatoresti pe internet.

    Comentariu de Adrian Neacsu — 22/06/2010 @ 9:08 PM | Răspunde

  6. Suntem inca in mare masura dependenti de indexarile pe care le fac implicit instantele. Daca in Ecrisul local un dosar este trecut gresit ca fiind penal in loc de civil, atiunci vom prelua si noi asta. Zilele acestea finalizam integrarea unui server de cautare dupa cuvinte (o adaptare a apache lucene), moment in care lucrurile se vor schimba radical. Din perspectiva utilizatorului, sericiul va fi mult mai ergonomic si usor de exploatat. Pe de alta parte, ca sa raspund si altor intrebari puse aici, ma intreb daca si cine doreste cu adevarat in Romania deschiderea totala a accesului la hotararile judecatoresti. Si nu ma refer la reprezentanti ai unor profesii care pot avea interes direct, ci pur si simplu la justitiabilii obisnuiti, la societate in ansamblu. Filosofia origina a jurindex a fost sa nu-l lasam la dispozitia arbitrara a statului, care nu este firesc sa controleze o astfel de activitate care pune efectiv in practica dreptul fundamental la informare si cunoastere intr-o democratie. Ma intreb care ar fi rezultatul practic daca maine m-as adresa tuturor pentru a sprijini acest proiect, inclusiv in ce priveste finantarea sa. Ma refer la o campanie publica de sprijinire a Jurindex, astfel incat pastrandu-si deplina autonomie sa fie capabil sa implementeze tehnici noi, sa imbunatateasca interfata si serviciile oferite. Decat o finanantare guvernamentala care i-ar aplatiza independenta si i-ar modifica treptat ideologia accesului gratuit la toate hotararile judecatoresti, as prefera sa ne adresam utilizatorilor lui, cei care au nevoie de el si-l cer perfectionat. Ce spuneti?
    +1

    Comentariu de Paintball apparel — 23/06/2010 @ 3:58 AM | Răspunde

  7. Desi am avut (inca de la primele idei despre jurindex) unele discutii contradictorii cu Adi Neacsu, trebuie sa-l felicit pentru determinarea in promovarea unei idei, aspect rar in societatea romaneasca.
    Modul in care va putea fi imbunatatita aplicatia si alte aspecte impun dezbateri publice serioase, de care sunt sigur ca Adrian nu se va feri.
    Si daca tot a modificat implicit guvernul, odata cu Fondul Solidaritatea, prevederile din Codul Civil privind donatia
    nu vad de ce nu s-ar puta pune un buton pentru donatii prin Paypal/card(sau macar indica un cont bancar) in acest scop. Strict legal e mai complicat dar sunt sigur ca Adrian va gasi solutiile legale.
    Evident toate donatiile ar trebui sa fie publice.

    Felicitari!

    Comentariu de Florin Nita — 23/06/2010 @ 12:21 PM | Răspunde

  8. Domnule judecător, am înţeles eu bine că vor fi publice doar hotărârile judecătoreşti ? şi atât? Insist asupra acestei întrebări pentru că în hotărârile judecătoreşti pe care le deţin, acestea nu au nicio legătură cu probele de la dosar. Este ca într-un dialog al surzilor.

    Îmi place tot ce văd scris despre ceea ce speraţi să obţineţi dar, iertaţi-mă, cine citeşte doar o hotărâre judecătorescă fără a avea acces la probele de la dosar, poate fi indus în eroare.

    Dacă este făcut cum trebuie acest proiect, se poate găsi o modalitate de a se direcţiona cei 2 % din impozitul celor care vrem o justiţie transparentă.

    Comentariu de dictaturajustitiei — 30/06/2010 @ 10:50 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: