CRISTI DANILEŢ – judecător

06/02/2011

Unii nu stiu ce e integritatea

Filed under: 1. EXPLICATIE,integritate — Cristi Danilet @ 10:32 PM

Integritatea profesionala este pentru mine un crez. Desi pare greu de acceptat de cei obisnuiti sa vada peste tot relatii, exista in lumea asta si oameni corecti, care incearca si chiar reusesc sa fie buni profesionisti. Si vreau sa cred ca ma numar printre acestia.

Inainte de campania electorala pentru CSM am primit un telefon de la un jurnalist care m-a anuntat ca cineva ii furnizase niste hotarari judecatoresti privind litigii ale mele care tin de familie. Stiind de nemernicia unui coleg din sistem care a mintit un presedinte de instanta pentru a face rost de acele hotarari pe motiv ca urmeaza sa scrie un articol de specialitate pronind de la anumite hotarari judecatoresti, am replicat jurnalistului ca e viata mea privata si nu accept sa discut despre aceasta. Nu folosisem in niciun fel calitatea profesionala pentru a purta acele procese. Am denuntat la acel moment, pe blogul propriu, santajul care se incerca de acel coleg asupra mea.

In urma cu o saptamana, acelasi jurnalist m-a avertizat ca presedintele CSM urma sa fie atacat in presa, ca nu trebuie sa ne suparam caci asta e presa, si ca presedintele incalcase deontologia. Am replicat ca nu incalci cu nimic deontologia daca participi la o distractie in privat unde nu folosesti calitatea oficiala, iar faptul ca presa sanatoasa nu a preluat un astfel de subiect a dovedit ca am dreptate. Apoi el mi-a spus in mod explicit sa ii dau ce am despre magistrati ca el va publica. I-am replicat imediat ca purtarea de acum incolo a vreunei discutii cu el ma pune pe mine in situatia de a incalca deontologia si am decis sa refuz orice colaborare cu acel jurnalist sau presa unde scrie.

Ca sa fiu mai explicit: mi s-au solicitat informatii despre magistrati, de care urma sa iau la cunostinta in virtutea calitatii mele de membru CSM, eu intelegand lesne ca urma sa fiu/fim protejati de atacuri in presa. Ei bine, nu am de gand sa fac acest troc.

Cat despre informatiile vehiculate despre mine in legatura cu apartenenta la unele organizatii:  Printr-un mesaj postat pe 7 ian. 2011 pe forumul de discutii al SoJust imi anuntat demisia din aceasta organizatie non-profesionala, depusa in scris la vicepresedinte. Printr-un mesaj similar postat pe 17 ian 2011 pe site-ul UNJR am anuntat demisia din aceasta organizatie profesionala a judecatorilor. Cele doua demisii au fost operate imediat in CV-ul de pe blogul meu la rubrica `Despre mine`. Pe data de 21 ian 2011 am semnat declaratia de integritate propusa de presedintele CSM; constatand ca este necunoscuta publicului intrucat urmatoarele sedinte ale CSM au fost date peste cap de decizia CCR in ce ne priveste, pe 1 febr 2011 am postat-o si pe site-ul CSM. Pe 3 febr am instiintat si TI-Ro de demisia mea. Inca o precizare: nu am primit niciodata vreo forma de finantare de la veuna din cele trei organizatii – contrar asteptarilor, toata activitatea mea a fost pur si simplu din dedicatie.

Sunt primul membru CSM care am procedat astfel, renuntand la calitatea de membru in organizatiile in care am activat ani buni, pe simplul motiv ca am vrut sa anunt in mod public angajamentul meu de a incerca sa evit orice partizanat sau aparenta de partizanat in solutiile pe care le voi da.

In rest, informatiile despre mine se vor putea obtine de la CSM si de pe blogul meu (unde inca din prima zi ca membru CSM am creat o sectiune speciala ce releva agenda mea zilnica, lucru inca unic in Romania pentru un angajat al statului).

Si, ca sa inchei in nota in care am inceput: voi evita conflictul de interese si nu voi vota niciodata in CSM atunci cand se va putea pune problema unei lipse de obiectivitate datorita relatiilor mele cu cei aflati in fata mea. Nu ma intereseaza beneficiul in folosul personal sau al altora din exercitarea acestei functii. Nu am cerut niciodata si nu voi cere presei sa ma sustina in vrun fel sau sa ma picteze in culori roz bombon; din contra, eu am fost cel sunat si solicitat sa imi exprim opinia sau sa scriu editoriale ori sa raspund intrebarilor unor interviuri – niciodata nu le-am initiat eu. Nu datorez nici un fel de recunostinta si nu am nici un fel de serviciu de intors pentru ca ocup functia de judecator si pe cea de membru CSM. Nimanui.

E ceea ce ma face sa fiu independent in exercitarea functiei. O calitate pe care din ce in ce mai multi magistrati si-o manifesta, ceea ce  e insa greu de acceptat pentru multi din afara, obisnuiti sa controleze sistemul prin tot felul de mecanisme.

 

23 comentarii »

  1. Dincolo de mizeria in care suntem fortati sa traim, si in care multi se complac si nu pot intelege o atitudine ca aceasta a dvs. sunt sigur ca avem mii de cetateni care si-ar dori mai multe persoane cu o astfel de atitudine in pozitii cheie pentru bunul mers al lucrurilor in Romania. Va felicit si va tin pumnii! Sincer! Si cred in puterea exemplului.

    Comentariu de Cristian — 06/02/2011 @ 10:56 PM | Răspunde

  2. Cristi, aveti un program pe care trebuie sa il respectati
    Dovediti celor care v-au votat ca va respectati promisiunile, restul nu conteaza
    Ca un jurnalist a incercat sa obtina informatii, nu e un lucru de acuzat, este meseria lui si o face cum crede el mai bine. Presa romaneasca, in majoritatea ei, nu mai respecta nici un cod deontologic, asa ca nu stiu de ce te framanti atat. Ca va solicita un reprezentant al mass-media sa mai adaugati pe declaratia de integritate nu stiu ce puncte, este atat de aberant incat nici macar nu trebuia sa nasca reactii
    Voi nu aveti un contract cu mass-media, voi sunteti obligati sa va faceti datoria in calitate de membrii CSM
    Independenta justitiei se face doar cu oameni care cred cu tot sufletul in ea, eu cred ca esti unul dintre ei

    Comentariu de radu — 06/02/2011 @ 11:10 PM | Răspunde

  3. Va rog sa aveti amabilitatea de a ne spune daca informatia privind numele inspectorilor CSM este considerata de interes public.
    Ar mai fi interesant de stiut daca independenta despre care se vorbeste este doar independenta fata de factorul politic…

    „Per aspera ad astra”- urmati-va drumul!

    Comentariu de Adriana Florescu — 07/02/2011 @ 12:02 AM | Răspunde

  4. Eu zic sa va opriti.
    Va consumati degeaba.
    Cu cat va aparati mai mult cu atat atacurile vor fi mai dure.
    Jurnalistii au fost, sunt si vor fi mereu niste…..”jurnalisti”
    Ignorati tot ce se barfeste in jurul si pe seama dumneavoastra.
    Eu zic sa faceti ceea ce stiti mai bine…..sa ramaneti independent si profesionist in continuare.
    Restul e CANCAN

    Comentariu de Dediu Nicolae — 07/02/2011 @ 12:03 AM | Răspunde

  5. Cred ca sunteti suficient de matur ca sa nu credeti in declaratiile de iubire vesnica ale ziaristilor. Asa intelege acel individ sa faca presa si dovedeste suficient de mult tupeu sa vina cu o astfel de propunere in fata unui membru CSM. Faptul ca „presa sanatoasa nu a preluat subiectul” arata ca nu toti sunt asemenea lui. Ignorati-l! Nu trebuie sa raspundeti la orice si pentru toti.
    Ca sa mergeti inainte impacati-va cu trecutul. Nu stiu daca ati procedat bine cu acea actiune de la Iasi si nu este treaba mea, dar stiu ca viata unui om nu poate fi redusa la o speta. Ea presupune amintiri, trairi, sentimente pe care nu o sa le cuprinda nicio hotarare judecatoreasca. Cred ca v-ati iubit sotia si va iubiti copilul. Asta este tot ce conteaza. Nu trebuie sa va puneti viata pe taraba. Important este ce veti face in inalta functie pe care o aveti.
    Il admir pe domnul Lupascu, imi pare rau ca se doreste inlaturarea lui, dar au fost mai multe momente in mandatul trecut cand atitudinea dumnealui a imprimat demnitate CSM. Nu cunosc nimic din culise, insa pentru ceea ce a transmis public merita tot respectul. M-as bucura daca v-ati ridica la nivelul dumnealui.
    Sper sa respectati viata privata a magistratilor pe care ii veti judeca si sanctiona. Nu trebuie expusi public, in numele unei asa-zise transparente, indiferent de gravitatea greselii lor. Nu face bine sistemului si exista si posibilitatea ca instanta de recurs sa va infirme solutia. Omul este supus greselii.
    Va inteleg elanul, sunt convins ca sunteti animat de bune intentii, dar la nivelul CSM diplomatia, nuantarea, inlocuieste ghilotina unei sentinte. Este totusi interfata dintre justitie si politic si rezolvarea problemelor presupune o decizie politica indiferent daca ne convine sau nu. In fond si legea este tot o emanatie a politicului. Veti fi nevoit sa inlocuiti legea cu compromisul si de abilitatea dvs. depinde masura in care justitia va deveni sau nu o putere in stat.

    Comentariu de un nene — 07/02/2011 @ 1:17 AM | Răspunde

  6. Domnule judecator,de ce uciderea unui politist,judecator inseamna omor deosebit de grav?Daca cel ce ucide nu stie ca victima sa e judecator sau politist?Judecatorul nu umbla in roba pe strada,iar politistul nu se imbraca in politist in afara serviciului.De la 10-20 se ajunge de la 15-25.E aberant.
    ps:haha,dar serios ca e cam varza codul penal.

    Comentariu de balbeck — 07/02/2011 @ 8:52 AM | Răspunde

    • Ma bucur ca intrebati acolo unde nu va pricepeti. O circumstanta cu privire la calitatea victimei atrage existenta sau forma agravarta a unei infractiuni numai daca aceasta calitate este cunoscuta infractorului. Textul de lege din art. 176 Cod penal e foarte clar cum ca uciderea unui politist, jandarm, judecator nu e omor simplu, ci omor deosebit de grav daca e comisa in timpul sau in legatura cu indeplinirea îndatoririlor de serviciu sau publice ale acestora.

      Comentariu de Cristi — 07/02/2011 @ 11:27 AM | Răspunde

  7. Felicitări !

    Să sperăm că vor mai urma şi alţii, pentru că,nu-i aşa, se face greu primăvară cu o singură floare, chiar dacă este ghiocel.

    Cu mult respect,
    Carmen Amza

    Comentariu de dictaturajustitiei — 07/02/2011 @ 11:01 AM | Răspunde

  8. Sa dea Dumnezeu, sa mai si puteti ramane integru, in ceea in ce ne-a transformat tovarasul Ilici Ion Iliescu – tatuca prostimii votaretze timp de 20 de ani !

    Comentariu de evacuatorul — 07/02/2011 @ 11:04 AM | Răspunde

  9. Nu pot decat sa reiau cateva din asertiunile cuprinse in comentariul meu pe tema atacului la Dumbrava;
    „Cristi, ma induioseaza naivitatea ta, ” Acum, vad ca il ataca pe Horatius” !!??? sa inteleg ca voi ati venit in gura lupului (recte in capitala intrigilor, loviturilor alla Brutus, a sarutului de Iuda) nepregatiti sa parati loviturile subterane (si suburbane) la imaginea si credibilitatea pe care o aveti si care v-a asigurat locul din CSM ??? va asteptati la o viata/activitate marcata de fair-play, corectitudine, principii si valori democratice ???”
    Macularea/compromiterea unor valori/personalitati ale elitelor unui popor, inteleasa ca arma politica (sau economica) este un instrument utilizat inca din vremuri stravechi, noi romanii avem oaresce „vechime” in domeniu si, avand in vedere faptul ca batalia pentru controlul asupra CSM-ului a atins cote maxima, si a creat o panica vecina cu isteria in randul celor ce isi facusera din aceasta institutie un complice, o manta de vreme rea ( eu stiu ca tu sti despre cine vorbesc), era firesc sa se dea stratul tentativelor de racolare ale noilor membrii.
    Faptul ca jurnalistul cu pricina nu avea in spate, un pur si singular interes jurnalistic, ci era doar paravanul unor personaje direct interesate in racolarea ta, nici macar nu merita demonstrat, se subintelege.
    Nu iti ramane decat sa decizi asuspra tipului de strategie pe care este cel mai intelept sa o abordezi; taci si rabzi… adica faci pe strutul in speranta ca tirul/manevrele de racolare se vor muta pe alte …. victime, sau iesi la bataie, inainte ca aceasta sa se incinga, declarand public si explicit, ca orisice incercare de a te atrage intr-un razboi mediatic de uzura cu scopul santajarii/racolarii este, dintr-un inceput sortita esecului si ca nu vei ezita niciodata sa anunti public (cu nume, prenume, moment si tema) viitoarele tentative. O astfel de abordare va suprinde si descuraza orisice initiativa din partea orisicui.

    Comentariu de Luminita — 07/02/2011 @ 1:51 PM | Răspunde

  10. Domnule judecator, oamenii obisnuiti cum percep justitia?Au incredere in ea?Sau nu prea va intereseaza acest aspect?

    Comentariu de balbeck — 07/02/2011 @ 10:46 PM | Răspunde

  11. Vă rog să aveţi amabilitatea de a ne spune dacă păţesc ceva, în cazul în care nu voi merge la un proces, ci voi trimite doar NOTE SCRISE, ca de obicei.

    Astfel procedez, după ce, într-un proces penal chiar un judecător de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie nu mi-a dat voie să spun ceea ce credeam că este necesar.

    În citaţia primită ieri, spre deosebire de altele, scrie subliniat, cam aşa, CU MENŢIUNEA DE A SE PREZENTA ÎN INSTANŢĂ.

    Vă mulţumesc!

    Comentariu de dictaturajustitiei — 08/02/2011 @ 7:02 AM | Răspunde

    • Strategia de aparare e bine sa o discutati cu aparatorul dvs, daca sunteti parte. Daca sunteti martor, e necesar sa va prezentati. Eviedent, cand judecatorul scrie sa va prezentati, e bine sa o faceti. Altfel, se poate da amenda judiciara si chiar ordona aducerea dvs fortata.

      Comentariu de Cristi — 08/02/2011 @ 5:34 PM | Răspunde

      • Mulţumesc!
        Sunt petentă şi m-a surprins că, pentru prima oară, au trecut această menţiune.
        De obicei, uitau să scrie numele pârâţilor.
        De bun simţ, gândeam şi eu, ar fi să mă prezint.
        Mulţumesc, încă o dată!

        Comentariu de dictaturajustitiei — 08/02/2011 @ 9:02 PM | Răspunde

  12. Domnule judecator,dar de ce nu sunt arestati si politicieni?Se fac descinderi spectaculoase,sute de vamesi sunt adusi cu elicopterele la bucuresti,e o cheltuiala…dar de ce nu se ajunge la varf?Unde se duce grosul mitei?Amaratii sunt arestati,iar smecherii vor comanda si celorlalti la fel,ca sa ramana in functii.Mita asta nu dispare.

    Comentariu de balbeck — 08/02/2011 @ 8:46 AM | Răspunde

  13. Chiar ma intrebam cand o sa ia sfarsit acest mariaj contra naturii C Danilet – R. Savaliuc. Baiatul asta din urma, a santajat toata viata, avand ca reper moral pe Rosca Stanescu. Dealtfel, ne impiedicam zilnic de trei corifei ai dreptatii in justitie. Savaliuc, Anghelescu si Ifrim de la Mediafax.
    Intamplarea recenta reprezenta un prim pas. Urmau altele, din ce in ce mai disgratioase. E bine ca ati renuntat la timp.
    Trebuie amintit acestor autotintitulati experti jurnalismul de justitie ca au apus vremurile pe cand L Barbulescu sau „marele Lupascu” le livrau subiecte, plateau polite, ca apoi imediat sa aiba motiv de autosesizare a CSM. Santajistii din presa trebuie sa ajunga acolo unde le este locul,adica in fata procurorului, cu pixul in mana.
    Succes.

    Comentariu de grigo — 08/02/2011 @ 9:45 AM | Răspunde

  14. M-a amuzat tare ca sub titlul „Ce este integritatea?” se ofera consultatii despre omorul comis asupra unui judecator, cum ca nu e deosebit de grav daca e comis in anumite imprejurari. NO COMMENT cu privire la articol

    Comentariu de Ionut Militaru — 08/02/2011 @ 10:56 AM | Răspunde

    • Pe mine nu ma amuza ca trebuie sa explici oamenilor ce spune legea. Chiar ma intristeaza sa vad ca unii isi dau cu parerea despre ce cred ca ar spune legea, mai inainte sa o citeasca. Asta se intampla cand nu exista nicio forma sistematica de educatie juridica.
      Evident, orice student stie ca daca un vecin omoara un alt vecin certandu-se de la pamantul dintre cele doua proprietati si se descopera ca acesta din urma era politist, primul nu va fi acuzat de comiterea omorului deosebit de grav doar pentru ca cel de-al doilea are o anumita calitate.

      Comentariu de Cristi — 08/02/2011 @ 5:29 PM | Răspunde

  15. Ce judecator iesti tu ,mai Danilet daca acoperi ilegai din Consiliul de mediere?
    Unde iti este integritatea?Poti sa spui ca nu este asa? Te tradeaza fotografiile de la conferintele unde ai fost alaturi de ilegali din consiliu de mediere dandu-le girul legalitatii.
    vaide mama ta de judecator!

    Comentariu de VASILE CONTA — 11/02/2011 @ 12:54 PM | Răspunde

    • Domnule, va raspund urmatoarele, punctual: Sunt judecator specializat in materie penala. Acum sunt suspendat din functie, cat timp sunt membru CSM. Integritatea e cu mine, tot timpul. Nu numai ca recunosc ca am fost in aceeasi incapere cu cei din Consiliul de Mediere, dar recunosc si ca am vorbit cu ei. De doua ori in ultima luna. Mai mult, incerc sa gasesc o cale sa relansez medierea in Romania, de data asta la nivel national.

      Comentariu de Cristi — 11/02/2011 @ 2:36 PM | Răspunde

    • Bai („Comentariu prin VASILE CONTA — 11/02/2011 @ 12:54 PM | Răspunde”) – cetatene:

      Punctu’ 1 – da’ de cand vorbesti tu cu „wai” cu un judecator !?

      Punctu’ 2 – da’ de cand in mintea ta s-a format ideea ca judecatorii au
      vreo limita in „a vorbi” sau „a nu vorbi” cu cineva ?

      Punctu’ 3 – esti prost – si ti-ai primit raspunsul !

      Comentariu de Mai "cetatene" ! — 11/02/2011 @ 5:06 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

