CRISTI DANILEŢ – judecător

24/02/2012

Justitia e mai de incredere ca Parlamentul si Guvernul

Filed under: CSM — Cristi Danilet @ 4:46 PM


Preiau o postare de pe http://www.membricsm.ro, foarte interesantă:

În ultimul raport de cercetare cu privire la încrederea populaţiei în instituţiile statului, dat publicităţii ieri şi efectuat de către Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie, se evidenţiază o creştere constantă a încrederii în instituţia fundamentală a statului care este Justiţia, depăşind toate celelalte autorităţi centrale. 

Astfel, răspunzând la sondajul de opinie din luna februarie, 30% dintre români au declarat că au încredere multă şi foarte multă în justiţie. Distinct, 35% au încredere în DNA. Încrederea în Parlament este de doar 21%,  în Preşedinţie de 23%, iar în Guvern de 29%.

Ani de-a rândul, românii au avut o încredere scăzută în Justiţie. Astfel, între anii 2000-2010, încrederea în justiţie a variat între 20 şi 28%, cele mai scăzute valori înregistrându-se în anii 2007 şi 2008. Procentul de încredere din acest an, de 30%, este cel mai înalt nivel atins până acum de justiţia română. 

Informatii despre studiu: IRES a realizat un studiu sociologic cantitativ de monitorizare a perceptiilor si opiniilor populatiei privind investirea noului guvern. Alte directii investigate prin acest sondaj de opinie au fost increderea in membrii noului guvern, increderea in institutiile statului, precum si in unele personalitati politice. Studiul a masurat si unele dimensiuni esentiale ale comportamentului de vot al romanilor. Datele au fost culese in perioada 13-21 februarie 2012 (ultima etapa fiind realizata in 21 februarie 2012), prin metoda CATI. Esantionul este compus din 929 de indivizi de peste 18 ani si este reprezentativ la nivelul populatiei adulte din România. Eroarea maxima tolerata este de +/- 3,2%. Tip esantion: multi-stratificat, probabilist. Mai multe detalii aflati in raportul de cercetare  atasat.

IRES_Raport 21 ianuarie

12 comentarii »

  1. vä inselatzi amarnic.vretzi sä vä linistitzi.

    NU, romanii nu au incredere in justitzia romanä.

    Comentariu de theo- nona — 24/02/2012 @ 4:50 PM | Răspunde

    • DVS sunteti unul din cei care nu au incredere. Eu vorbeam de ceilalti. Poate fi curios pt dvs, dar sunt si din aceia.

      Comentariu de Cristi — 24/02/2012 @ 5:31 PM | Răspunde

  2. Da? La juridice mă pricep mai puţin, dar la matematică sunt mai tare ca dumneavoastră. Aşa că am luat plaivazul şi am adunat procentele de încredere în justiţie, cu cele în DNA, cu cele în Guvern, cu cele în Preşidenţie şi în Parlament şi deja am ajuns deja la 138 %. Chiar şi scăzând „eroarea maxima tolerata de 3,2%” tot depăşeşte 100%.
    Şi staţi puţin că încă n-am adunat deloc procentele de încrede în coaliţia de la guvernare, pe cele în USL, pe cele în OTV ca să nu mai vorbesc de acelea pe care şi le-a calculat Vadim-Tudor-sociologul!
    Dunmeavoastă nu vedeţi chiar nimic în neregulă în aceste sondaje?

    Comentariu de Ion Roată — 24/02/2012 @ 6:52 PM | Răspunde

    • Sper ca e o gluma ce spuneti. Daca nu, dati-mi voie sa va spun ca nu stiti nimic despre statistica. Daca cineva ma intreaba ce fructe imi plac si cate mananc intr-o saptmana iar eu raspund ca 3 zile din saptamana imi plac merele, 3 zile imi plac perele si trei zile imi plac visinile, dvs deduceti ca suntem 3 oameni si saptamana are 9 zile??? Aoleu!

      Comentariu de Cristi — 24/02/2012 @ 11:20 PM | Răspunde

      • Domnule Dănileţ,
        Dacă n-aţi ştiut până acum, aflaţi că statistica este ramură a matematicilor aplicate ale cărei principii decurg din teoria probabilităților și care se ocupă cu gruparea metodică și cu studiul seriilor de fapte sau date numerice. Suma tuturor probabilităţilor analizate la un moment dat trebuie să fie 100%, nici mai mică nici mai mare. Dacă acest lucru nu se întâmplă, metoda este certalmente eronată. Dacă dvs. v-au plăcut într-o zi şi mere şi vişine, fie vi se împărţea plăcerea din acea zi 50% în mere şi restul în vişine, fie trebuia să fiţi întrebat în ce altă proporţie doreaţi să vi se împartă plăcerea din acea zi. Şansa dumneavoastră ar fi ca vreun coleg să vă observe eroarea de raţionament, şi să v-o îndrepte în căile de atac :-) . Pentru matematicieni e mult mai simplu căci toţi vă vor spune la unison, de la prima înfăţişare, că din punct de vedere statistic raţionamentul este fundamental eronat.
        De altfel sunt convins că mai comiteţi şi altă eroare de apreciere, comparând acest sondaj cu un număr redus de opţiuni, cu un altul din anii trecuţi în care justiţia avea concurenţi redutabili precum biserica, armata, …
        Oricum, euforia asta n-a ţinut prea mult timp căci după câteva zile, potrivit aceluiaşi „institut” http://www.ziare.com/mihai-razvan-ungureanu/premier/ungureanu-apreciat-de-62-la-suta-dintre-romani-sondaj-ires-1152293 , 62% dintre români au spus ca au o parere buna si foarte buna despre premierul Ungureanu, După procente şi metoda dvs de comparare, vă suflă în ceafă oameni de seamă ai ţării precum Dan Diaconescu cu 25% şi Gigi Becali cu 24% :-) .

        Comentariu de Ion Roată — 25/02/2012 @ 10:58 AM | Răspunde

        • Dvs inca glumiti cu mine, iar eu nu am timp de asa ceva. Dvs spuneti ca suma obiectelor tuturor intrebarilor trebuie sa dea 100%, ceea ce este un non sens. 100% trebuie sa fie numai suma celor care au raspuns cu DA, NU, POATE la aceeasi intrebare, nu la intrebari diferite! Cat despre cine imi sufla in ceafa, inca nu a indraznit nimeni sa o faca.

          Comentariu de Cristi — 25/02/2012 @ 11:09 AM | Răspunde

        • Nu! Rezultatul sondajului sunt niste probabilităţi, şi acelea adunate tre’ să dea 100%. Nu se adună obiecte, adică mere cu pere, căci nu era permis nici la aritmetica de clasa a 3-a.

          Comentariu de Ion Roată — 25/02/2012 @ 11:47 AM | Răspunde

  3. f. putzini domnule, sondajele sunt o atrapä, pt. politicieni.
    uitatzi-vä ce catastrofalä este mersul justitziei si dvs. vä inbätatzi cu sondaje, trist.
    si aveam asa mare incredere in dvs, vorbe.

    Comentariu de theo- nona — 24/02/2012 @ 10:44 PM | Răspunde

    • Eu nu ma imbat niciodata, nici macar cu sondaje. Iar sondajul indicat nu l-am facut eu, ci au raspuns la el oameni de pe strada, intr-un nr suficient pt a fi o eroare f.mica. Incercati sa intelegeti ca parerea dvs e doar a dvs, impartasita statistic de 70% din populatie, iar eu vorbeam de ceilalti 30%. Eu nu am mistificat nimic. Cat despre increderea dvs in mine, statistic ieri o aveati, si azi nu. Ce sa inteleg de aici?! Asa si cu justitia romana: in urma cu ceva ani era f.scazuta, acum e mai crescuta, poate ca unii au mai murit, poate ca altii s-au razgandit sau poate ca lucrurile merg intr-adevar ceva mai bine. Nu inca f.bine, dar suficient sa fie apreciat. In rest, ma bucur ca suntem mai tari decat celelalte puteri – asa si trebuie.
      SI nu, eu nu vad ce catastrofal este mersul justitiei. Poate in orasul dvs, in cartierul dvs, sau la tv dvs. Eu cunosc acest mers chiar din interior, si am o parere total diferita fata de dvs. Si care coincide cu majoritatea justitiabililor, multumiti in procent de 50-70 de justitie (atentie, am spus justitiabili, si nu populatie).

      Comentariu de Cristi — 24/02/2012 @ 11:26 PM | Răspunde

  4. o reteta a succesului (alta e cea in care inveti 9 luni, 12 ore zilnic):
    se ia un procuror sef impreuna cu un judecator formator si poet (ii place sa faca grile pt.examenul de admitere la/in INM/magistratura-culmea, se pricepe al naibii de bine) si se amesteca bine/bine cu o serie de potentiali candidati. rezultatul omogenizarii: pretestari (nu gratis) la doua din disciplinele de examen.

    o curiozitate, indraznesc sa-i spun retorica: pt.candidate (apropo, sunt doamne), subiectele de la examenul propriu-zis vor fi o surpriza? (eventual una placuta).

    P.S.-daca aveti impresia ca insinuez ceva, sa stiti ca nu insinuez nimic, ci doar expun (plastic ce-i drept) o realitate;
    -sper sa nu ma trimiteti la DNA ca aia sunt putini si nu fac fata sesizarilor. (doar d/aia se organizeaza examen);
    -am facut cunoscut acest fapt in speranta ca o sa va ingrijiti, in limitele competentelor si in acord cu buna credinta ce va caracterizeaza, ca doar „norocoasele canditate” vor avea un mic avantaj (ce sa-i faci, in Rom. intotdeauna da cu virgula!);
    -am postat aici si nu pe subiectele noi deschise, pt. a nu demoraliza si alti candidati.
    o zi frumosa si fructuoasa!

    Comentariu de un candidat, nu o candidata — 15/06/2012 @ 11:58 AM | Răspunde

    • Te rog sa imi dai detalii, va ramane intre noi. Scrie-mi pe blog si nu voi accepta sa fie public. Multzam! Cdanilet

      Comentariu de Cristi — 15/06/2012 @ 4:41 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

