CRISTI DANILEŢ – judecător

19/03/2012

Codurile, NU INCA. Remember

Filed under: 0. NOUTATI — Cristi Danilet @ 11:49 PM

Saptamana trecuta Plenul CSM a votat solicitarea catre Guvernul Romaniei a majorarii schemelor de personal cu 1787 posturi de magistrati si personal auxiliar, asa cum a scris site-ul de informatii despre activitatea CSM http://www.membricsm.ro:

http://www.membricsm.ro/csm-cere-guvernului-1784-de-posturi-de-judecatori-procurori-si-grefieri/

Acum, am inteles ca sunt intrebari de unde s-a ajuns la acele cifre, propuse de noi in proiectul de Hotarare de Guvern ce va fi trimis Executivului

http://www.membricsm.ro/wp-content/uploads/2012/03/proiect-HG-dupa-grupul-de-lucru-2-martie.doc

Pai, am sa dau eu raspunsul: din raportul trei si raportul final al studiului de impact postate pe site-ul MJ. E adevarat insa ca ministrul justitiei s-a spalat pe maini in mod elegant amagind  populatia la 8 febr 2012 ca `de acum greutatea procesului de reformă s-a transferat pe umerii CSM ` aspect repetat din lipsa de inspiratie pe 21 febr 2012 (dupa teoria `o minciuna repetata de zece ori e perceputa ca adevar`) si ca acelasi ministru uita ca a platit din banii nostri peste 1 milion de euro sa fie redactate aceste studii de impact ca sa ii spuna ce sa faca daca vrea sa puna in vigoare cele patru noi coduri, iar el acum uita ca Executivul are un rol esential, nicidecum marginal in aplicarea noilor coduri.

Dar nu pot accepta speculatiile de unii amatori care afirma ca cifrele ar fi fost scoase din burta. Si pt ca le este greu multora sa o faca, am sumarizat eu concluziile raportului si am postat asta saptamana trecuta.

Iar pentru cei curiosi daca intr-adevar Plenul CSM a votat sau nu aceste cifre, postez modelul buletinelor de vot (doua pagini) pe care l-am utilizat pe 15.03.2012 cand s-a dezbatut punctul 22 al ordinii de zi.

12 comentarii »

  1. Cind vor fi scoase aceste posturi la concurs?!

    Comentariu de Iulian — 20/03/2012 @ 11:28 AM | Răspunde

  2. Daca se vor suplimenta schemele de personal principala modalitate de recrutare va fi prin INM (admitere+ formare ) sau admiterea directa in magistratura?
    Multumesc

    Comentariu de Marius — 20/03/2012 @ 9:56 PM | Răspunde

  3. in tematica pt. concursul de promovare al jud. apare Actul juridic civil in sistemul Codului civil din 2009. Intrebarea mea este la ce articole se refera din noul cod civil, eu nu am gasit decit actul juridic unilateral. Va multumesc.

    Comentariu de Iulian — 21/03/2012 @ 7:56 AM | Răspunde

    • Gasiti in NCC aspectele la care se refera actul juridic civil in VCC (Partea Generala- Persoanele)

      Comentariu de daniel — 27/03/2012 @ 2:32 PM | Răspunde

  4. Ba eu am aflat din sursă sigură, adică de la instanţă, cum că Noul Cod Civil este deja „DA” :-)
    Pe baza art.226 al Legii 71/2011 [ pentru punerea în aplicare a noului Cod civil ], am fost înştiinţaţi că la termenul următor va fi discutată competenţa funcţională a completului spre care a fost îndrumat Recursul, ba chiar şi despre oarece intervenţie a ICCJ în calitate de regulator de competenţă. Am citit acasă respectivul articol al Legii şi m-au apucat pandaliile. În el scrie că prin Hotărâre a CSM se pot înfiinţa, complete specializate pentru insolvenţă, pentru societăţi, pentru denaturarea concurenţei, şi pentru instrumente financiare, numai că la curtea care mă judecă, asemenea specializări nu s-au înfiinţat încă (sau mă rog, nu sunt publice). Ce să înţeleg eu? Că atâta vreme cât va dura stabilirea oportunităţii unei specializări la nivelul acelei curţi procesele ni se suspendă?
    În altă ordine de ideii, în litigiile privind insolvenţa, în cele privind denaturarea concurenţei, şi în cele privind instrumente financiare sunt implicate de regulă felurite societăţi. După ce criterii vor fi ele repartizate completelor specializate în societăţi, şi nu celor cu specializare mai îngustă în insolvenţa, în denaturarea concurenţei, şi în instrumente financiare, căci plimbatul tuturor acestor cauze pe la ICCJ nu ne încântă deloc.

    Comentariu de Ion Roarta — 25/03/2012 @ 6:08 PM | Răspunde

    • Domnule Judecător,
      nu mi-aţi răspuns nimic! Alin.3 al art.226 al Legii 71/2011 prevedea despre Hotărârea CSM despre care făcusem vorbire mai sus:
      „(3) Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii prevăzută la alin. (1) îşi va produce efectele de la data intrării în vigoare a Codului civil.”
      Asta însemna, după mine, că Hotărârea respectivă trebuia dată înainte de data intrării în vigoare a noului Cod civil. S-a dat sau nu s-a dat acea Hotărâre? Dacă nu s-a dat, când estimaţi dumneavoastră că se va da, şi de ce credeţi că ni se pune nouă în cârcă asemenea lacună?

      Comentariu de Ion Roată — 29/03/2012 @ 8:12 AM | Răspunde

      • Nu stiu ce vreti sa stiti, de fapt. Aceste hotararari pt sectii si complete specializate s-au dat in august si septembrie 2011.

        Comentariu de Cristi — 29/03/2012 @ 8:22 AM | Răspunde

      • Şi unde găsesc eu structura completelor specializate la fiecare Curte în parte? Este publicată?

        Comentariu de Ion Roată — 29/03/2012 @ 8:27 AM | Răspunde

        • Fiecare curte are site. Folositi http://portal.just.ro. Daca nu sunt publicate informaţiile de interes public, cereţi să o facă.

          Comentariu de Cristi — 29/03/2012 @ 8:40 AM | Răspunde

        • Mulţumesc mult!
          Acolo unde spuneţi dvs. nu sunt publicate, şi sper că ştiaţi şi dumneavoastră. Oricum termenul următor va fi sub 10 zile, şi nici cu cerere pe L544/2001 nu mai am timp să aflu. Ştiu meteahna, se răspunde în ultima zi, iar dacă e mai complicat [şi niciodată n-a fost simplu :-) ], se răspunde în 30 zile şi chiar cu mult peste. Să trimită Dosarul unde-or şti, că eu am 7 vieţi să trăiesc până l-or termina; şi n-au trecut încă decât … 6 ani.

          Comentariu de Ion Roată — 29/03/2012 @ 9:14 AM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

