CRISTI DANILEŢ – judecător

28/03/2012

Dacii de la Roma

Filed under: 0. NOUTATI — Cristi Danilet @ 3:59 PM

Publicam nu demult o postare în care făceam o trecere în revistă a unor teorii, multe argumentate, cu privire la o istorie ocultată în ce priveşte dacii.

Săptămâna trecută am avut ocazia să ajung la Roma. Am făcut o vizită la  Muzeul Vatican, la Colosseum şi în Grădina Borghese, pentru a vedea cu ochii mei statuile de daci despre care se vorbeşte.

1. Muzeul Vatican

În Sala Chiaramonti se află o uriaşă statuie a unui bust de dac (mai sunt doar două-trei statui aşa mari, printre altele câteva zeci sau poate sute). Am făcut un filmuleţ, disponibil aici. Ştim că este un dac din chiar indicaţiile aflate lângă statuie,  care poartă nr.3.

În sala următoare, Braccio Nuovo, se află trei statui care reprezintă capete de daci. Filmuleţul făcut de mine este disponibil aici. Am remarcat că în această sală sunt statui de zei greci, de împăraţi romani şi de cetăţeni romani; plus statuile de daci.

La nr. 124 este o statuie de dac care poartă o cuşmă şi este de nobil. Tăbliţa care indică ce reprezintă statuia este clară.

Celelalte două se află una poziţionata faţă în faţă cu statuia dacului purtând cuşmă (nr.9), iar celălălt la trei poziţii mai departe, poartă chiar inscripţia `Captivus Dacus`pe aceeaşi parte cu dacul nobil (nr.115). Şi aici pe tăbliţe este inscripţionat `Testa di Dace` – cap de dac din Forul lui Traian, sec.2 d.Ch.

   

2. Arcul de Triumf al lui Constantin cel Mare

La câţiva metri de Colosseum se află acest arc de triumf. Pe partea superioară se află opt statui. Indubitabil, sunt statui de daci, căci seamănă cu cele de la Muzeul Vatican. Patru reprezintă Pileates (starabostes, recunoscuţi după căciuli, fac parte din aristocraţie) şi patru sunt comati (nume dat oamenilor de rând din Dacia, care purtau plete și capul descoperit).

        

3. Grădina Borghese

Grădina este foarte mare şi nu ştiu dacă am reuşit să o colind pe toată în timpul scurt avut la dispoziţie. Nu am putut intra în muzeul de la Vila Borghese, unde biletele trebuie luate dinainte. Nu am găsit în grădină cele două statui de care se vorbeşte pe net. Într-un singur loc, situat chiar în spatele Vilei, am găsit o statuie de dac. Este însă o copie din ciment, aşa cum rezultă din tăbliţa fotografiată îndeaproape. Nu ştiu unde se află originalul.

     

4. Columna lui Traian

Cel mai impresionant monument amintind de daci este Columnae Traianae. O copie a ei, cu explicarea tuturor scenelor, este disponibila în Muzeul Naţional de Istorie de la Bucureşti.

    

9 comentarii »

  1. Interesant articol si este de apreciat cum occidentalii pretuiesc vestigiile. La noi din pacate taranii isi fac cotete de porci cu pietre din vestita Sarmisegetusa iar castrul Alutus care se aflta la intrarea din defileul Oltului e folosit pe post de wc public in cel mai fericit caz.

    Comentariu de Dogaru Dobre — 29/03/2012 @ 11:26 PM | Răspunde

    • Scuze! Nu Alutus ci Arutela voiam sa zic.

      Comentariu de Dogaru Dobre — 29/03/2012 @ 11:32 PM | Răspunde

  2. Tocmai am fost la Roma…m-a fascinat…recunosc
    Imi pare rau ca n-ati reusit sa intrati la Galeriile Borghese…minunate…m-au impresionat enorm…opere desavarsite…mai ceva decat Capela Sixtina
    Vad ca n-ati ajuns nici la Muzeul Capitolin…concluzionez ca TREBUIE sa va reintoarceti…:))))
    Sper ca v-a bucurat ochiul, sufletul si mintea…intregul oras

    Comentariu de diana — 05/04/2012 @ 11:09 AM | Răspunde

    • La Muzeul de pe Capitoliu am fost in urma cu ceva ani. Acum, ca sa fiu sincer, m-am dus special sa vad dacii. Dvs i-ati vazut? Nu e impresionant?

      Comentariu de Cristi — 05/04/2012 @ 4:51 PM | Răspunde

      • Recunosc…mea culpa…find prima data la Roma…nu m-am axat exclusiv pe daci….Eram atat de fascinata de ansamblul culturii, civilizatiei…incat in 5 zile….am incercat sa cuprind cat mai mult…Pe mine m-a impresionat TOTUL…Am vazut si statuile dacilor…..insa nu m-am aplecat cu atata pasiune numai asupra lor…. Oricum sunt coplesitoare detaliile sculpturilor…

        Comentariu de diana — 06/04/2012 @ 11:32 AM | Răspunde

  3. Va felicit !
    Orice roman adevarat trebuie sa va statuile dacilor si Columna lui Traian cand viziteaza Roma !

    Comentariu de eric — 08/04/2012 @ 5:19 PM | Răspunde

  4. Statuia din poza de la capitolul 3 „Grădina Borghese” arata clar ca e vorba despre un sclav. Ganditi-va si voi daca ati cuceri niste barbari si aduceti un sclav acasa sa va serveasca ceaiul, nu i-ati face si lui loc pe statuia cu tine si cu sotia ta, exact in locul si de dimensiunea din acea statuie? E normal ca sclavul sa fie deasupra, prezent cu mai mult de jumatate de corp in timp ce patronii au doar cap si umeri micute dedesubt. Asa se vede clar ca dacul nu beneficiaza aproape de nici o apreciere in ochii celor care au comandat sau facut statuia.

    Comentariu de bu — 17/04/2012 @ 2:18 PM | Răspunde

    • ERIC –DACII NU AU FOST NICIODATA BARBARII ////BARBARII SINT CEI CARE AU NAVALIT PESTE NOI -AU INVADAT SI JEFUIT DACIA. VZ. PE BLOGUL DL. JUDECATOR ULUITOAREA /FULMINANTA ISTORIE A DACILOR. CU RESPECT DEOSEBIT PT. INTELEGERE..

      Comentariu de DACIA SOARE — 18/01/2013 @ 11:18 AM | Răspunde

      • Termenul de barbari era folosit pentru toate popoarele care nu făceau parte din imperiul roman.

        Comentariu de Vlad — 17/04/2016 @ 10:37 AM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

