CRISTI DANILEŢ – judecător

11/04/2012

Intrarea in magistratura: noile reguli

Filed under: admitere,CSM — Cristi Danilet @ 11:19 AM

Plenul CSM tocmai a modificat regulile privind intrarea în magistratură. Hotărârile care conţin aceste modificări sunt pe cale de a fi publicate în Monitorul Oficial. Am primit multe întrebări referitoare la admiterea de anul acesta, care se va desfăşura potrivit calendarului aprobat prin Hotărârea CSM 1007/2011. Până la apariţia oficială, prezint mai jos reglementările, pentru cei interesaţi:

a. admiterea prin INM (estimată pentru august-septembrie 2012): https://cristidanilet.wordpress.com/2012/04/11/admiterea-la-inm-2012-modificari/

b. admiterea directă (estimată pentru octombrie-noiembrie 2012): https://cristidanilet.wordpress.com/2012/04/11/admiterea-directa-in-magistratura-modificari/

Mult succes candidaţilor de anul acesta!

UPDATE:

In M.Of 261/2010 s-au publicat modificările la regulamentul pentru INM.

 In M.Of. 258/2010 s-a publicat noul regulament pentru admiterea directa.

Anunțuri

60 comentarii »

  1. Dl Jud., modele de teste de rationament logic asemanatoare celor de la concurs, pe ce site se pot gasi? Va multumesc.

    Comentariu de Iulian — 11/04/2012 @ 12:22 PM | Răspunde

  2. Buna ziua!

    In legatura cu declaraţia pe propria răspundere privind precizarea domiciliului avut în ultimii 3 ani anterior datei susţinerii primei probe din cadrul primei etape a concursului, daca intr-un an din ultimii 3 nu am avut viza de flotant, poate fi o problema in ceea ce priveste buna reputatie?

    Cu stima,
    Bianca

    Comentariu de Bianca — 11/04/2012 @ 8:04 PM | Răspunde

  3. Chiar ca avem nevoie de succes…sau poate de o inspiratie divina.INTERVIUL e o proba pur subiectiva, era mai buna testarea psihologica.macar stiai ce te asteapta.
    CSM a aprobat propunerile INM cu ochii inchisi…ATI PROPUS VREO MODIFICARE LA PROPUNERILE LOR?

    Presupun ca s-a plecat de la ideea ca trebuie doar anumiti oameni in sistem, de o calitate si o moralitate „neindoielnica” , avand in vedere coruptia din justitie. Dar nu credeti ca ar trebui sa faceti curatenie si in sistem.La promovare in functii dati subiecte cu un singur raspuns si mai aveti putin sa le puneti intrebari de genul „Nu-i asa ca…?”…dar, deh….asta e Romania noastra, frumoasa tara, pacat ca e locuita!

    CETATEAN ROMAN CAUT PLANETA CA SA MIGREZ!

    Spor la invatat colegilor de „suferinta”!

    Comentariu de Carmen C. - VL — 12/04/2012 @ 7:02 AM | Răspunde

    • Vorbiti fara sa stiti. Din concursurile de pana acum veti vedea ca dupa proba cu interviul se mentinea aceeasi ordine a concurentilor ca dupa proba teoretica. Asa ca practic interviul nu aducea nimic nou, era o formalitate.

      Comentariu de Cristi — 12/04/2012 @ 9:34 AM | Răspunde

      • Nu e adevarat. Eu am picat vara trecuta din cauza interviului. Interviul e o chestiune de sansa. In iarna am luat aproape 10, iar in vara am luat o nota suficient de mica cat sa ma arunce din primii 200. Problema intreviului e ca cele 20 de minute nu sunt suficiente pt. ca membrii comisiei sa isi faca o idee cat mai reala despre persoana ta. Poti sa fii candidatul ideal, dar sa te balbai putin sau sa emiti o parere cu care ei nu sunt de acord si sa iti arda un 8 sau un sapte si poti fi un nebun, care timp de 20 de minute, vorbesti putin si la obiect, fara a critica sistemul, nu iti freci mainile si apoi ajungi sa imparti dreptatea, urland la justitiabili in sala de sedinta, dand amenza aiurea si altele pe care le cunoastem din superba justitie romana. Cu tot respectul domnule judecator dar dumneavoastra nu prea stiti ce inseamna interviul, in ultima perioada.

        Comentariu de Cezar — 12/04/2012 @ 10:10 PM | Răspunde

        • Se prea poate sa nu stiu, caci eu nu am dat in ultimii ani un astfel de interviu, insa precizez mai exact: intre clasamentul celor trecuti de probe teoretice si clasamentul dupa interviu nu e o diferenta decat cu privire la ultimele 7 locuri. Si, credeti-ma, imi dau seama despre un om inca din primul minut. Daca imi veniti cu scuza ca aveti emotii, va incurcati in idei, nu stiti sa va argumentati ce va motiveaza, nici nu imi trebuie 20 minute sa stiu ca nu aveti ce cauta in magistratura. Doamna, in justitie lucram cu destine, iar ca judecator va trebuie sa va dati seama din scris, gesturi si vorbit daca partea din fata dvs minte sau doar daca e stresat.
          Daca ar fi dupa mine, eu as da numai interviu si rationament logic, nicidecum examinare a probelor teoretice. Cat drept stiti, asta e dovedit cu diploma de licenta, si asta nu mai trebuie examinat inca o data.

          Comentariu de Cristi — 13/04/2012 @ 8:44 PM | Răspunde

          • Sa se dea doar interviul si rationamentul logic e o mare greseala. Nu uitati ca traim in Romania si stim ce se invata prin universitati. Oricum am vazut la Curtea de Apel Bucuresti „produsul” admiterii pe baza de interviu. Pai aia fac greseli de procedura grave, cum nu am vazut niciunde in tara. Cu rationamentul logic nu am vreo problema. Cu interviul sincer nu as avea nicio problema daca s/ar da cum se da la admiterea la SRI, adica sa dureze 3-4 ore. Doar asa iti poti face o imagine cat mai obiectiva asupra celui pe care il pui sa imparta dreptatea. E drept ca iti poti face o parere foarte reala in 20 de minute, dar riscul de a gresi e foarte mare si practic iti bati joc de destinul unui om. Dar nu ar trebui sa ma mire asta pt. ca traim in Romania, tara in care judecatori meseriasi condamna cu executare pt. infractiuni minore si cu prejudiciul civil reparat, doar pt. ca li se pare ca respectivul are o atitudine aroganta, suntem tara in care pt. ucidere din culpa se da cu suspendare, tara in care viata, demnitatea, sentimentele omului nu au nicio valoare. Asa ca daca dumneavoastra puteti sa apreciati in 20 de minute desptinul unui om si parearea asta o au si restul membrilor CSM, atunci aveti dreptate, eu unul nu am ce cauta langa dumneavoastra. O sa raman insa in sistem si am sa incerc sa protejez, cat pot, justitiabilii de multele abuzuri la care sunt supusi de meseriasi intrati la gramada doar pe baza de interviu in anii 90. Sanatate multa va urez!

            Comentariu de Cezar — 16/04/2012 @ 11:29 AM | Răspunde

            • Parerile exprimate pe blogul meu imi apartin, ele nu reprezinta pdv al membrilor CSM. Cat priveste intrarea prin interviu, ea a fost practicata doar inte 2005 si 2008 pt avocatii cu 10 ani vechime. In ce ma priveste, am intrat in magistratura prin concurs national sustinut in 1998.
              Succes in ceea ce vreti sa faceti!

              Comentariu de Cristi — 17/04/2012 @ 8:41 PM | Răspunde

              • Ce pondere are acest interviu ? In ce consta? Multumim !

                Comentariu de Alex B — 17/04/2012 @ 8:42 PM | Răspunde

              • Multumesc, am sa fac ceea ce stiu mai bine sa fac! Cat despre intrarea in magistratura in anii 90 nu faceam referire la dumneavoastra, sunt convins ca aveti intentii bune, ma gandeam la alte anomalii petrecute in acea perioada, care nu au legatura cu persoana dumneavoastra. Cat despre perioada 2005-2008, ea a fost destinata pilosilor cu 10 ani vechime si nu avocatilor care cred in ceea ce fac, e o parere personala. Va rog sa nu faceti greseala pe care o fac multi colegi de+ai dumneavoastra si sa ne bagati pe toti in aceiasi oala, ca nu e cazul. Succes mult si sanatate, va doresc!

                Comentariu de Cezar — 18/04/2012 @ 12:27 AM | Răspunde

                • Nici dvs sa nu faceti greseala sa ne bagati in aceeasi oala. Unii chiar mai visam/speram sa schimbam lumea…

                  Comentariu de Cristi — 18/04/2012 @ 6:42 AM | Răspunde

                  • In niciun caz nu va bag pe toti in aceiasi oala. Ba mai mult, dintre cele 3 puteri, in justitie chiar cred pentru ca stiu cu ce probleme se confrunta si stiu ca nu e vorba de rea credinta, ci de neputinta. Nu sunteti sprijiniti de politic si din pacate nu cred ca veti reusi sa schimbati prea multe. Succes oricum!

                    Comentariu de Cezar — 21/04/2012 @ 10:52 PM | Răspunde

            • eu sunt doar consilier juridic intr-o institutie de stat, dar vazand numeroasele abuzuri din sistem….gen…retinerea celor 5,5 la toata pensia si nu la diferenta, iar apoi refuzul categoric de a da banii inapoi…sustinerea ministrului ca nu exista temei legal….(de IMBOGATIRE FARA JUST TEMEI a auzit?)…..cred ca mai bine voi intra in avocatura pentru a-mi castiga existenta din procese contra statului roman…slava Domnului… abuzuri sunt peste tot…
              cel mai rau imi pare sa vad cum un vis al meu este calcat in picioare de niste oameni oportunisti…majoritatea fiind promovati politic si de faptul ca profesia (pe care mi-am dorit-o, o doresc si in continuare,…si pentru care fac atatea sacrificii…) nu este ce credeam eu, adica expresia:DREPTATII, IMPARTIALITATII, INDEPENDENTEI.

              Comentariu de Carmen - VL — 21/04/2012 @ 4:47 PM | Răspunde

              • Imbogatire fara just temei? A cui? A statului?! Haide da, glumiti, sper. Si care ar fi temeiul legal pentru asta? Noul Cod Civil. Si de cand se aplica decizia CC? DE cand se publica sau retroactiveaza? VEdeti dvs, consilier juridic sau nu, cand trebuie sa fii impartial ca judecator iti pui si intrebari pt cealalta parte si constati ca adevarul nu e cel de la TV, lacrimogen si cu oameni stand la coada pe la tribunale….

                Comentariu de Cristi — 22/04/2012 @ 9:42 AM | Răspunde

                • Wow!MA UIMITI!Da! se vede ca veniti din partea Vestica a tarii.Acolo au considerat ca procesele verbale de rovigneta semnate electronic sunt valabile, desi legea priv. semnatura electronica spune ca sunt asimilate inscrisurilor sub semnatura privata, iar dupa cum se stie procesul verbal de constatare si sanctionare conventionala este un inscris oficial.
                  vreti sa spuneti ca daca este vb. de bugetul de stat nu se aplica aceleasi principii civile?asa s-a intamplat si cu taxa de poluare-prima inmatriculare sau cum i-o mai zice.Ministrul Finatelor a zis ca nu exista temei juridic, ca Decizia CCR se aplica pentru viitor.si ce s-a intamplat ?MF da banii inapoi+chelt. de jud.
                  Din moment ce s-au retinut in mod ILEGAL, cum puteti sa afirmati ca nu exista temei pentru restituirea banilor?
                  Am inteles ca Statul are un drept discretionar in ceea ce priveste stabilirea salarilor bugetarilor, dar refuz sa cred ca Statul poate incalca legea in mod discretionar fara a fi „penalizat”.

                  Comentariu de Carmen - VL — 22/04/2012 @ 10:59 AM | Răspunde

                  • carmen…d-l \danilet nu e bihorean!

                    Comentariu de hope — 23/04/2012 @ 6:00 PM | Răspunde

                    • Nu. Domnul Danilet e TRAC.Spartacus era trac.Domnul judector va face MJ sa tremure. :). Glumesc desigur. Sper ca domnul judecator sa nu se supere.mi-au placut postarile referitoare la trecutul nostru insa.

                      Comentariu de Cezar — 27/04/2012 @ 4:33 PM

          • Nu imi vine sa cred ca ati facut aceasta afirmatie ! Mi-e greu sa cred, refuz sa cred ca puteti sustine o asemenea idee.
            ies pe banda absolventi ai facultatilor de drept care lucreaza apoi ca vanzatori in magazine.. Daca totusi se hotarasc sa dea la INM, de ce sa isi mai repete materia, de ce sa isi mai invete daca ei au deja studiile superioare absolvite, nu-i asa ? Acea diploma de licenta poate duce oare la o prezumtie ABSOLUTA ca este apt de a profesa in acest sistem , fiind suficient, dupa parerea dumneavoastra, sa fie o persoana carismatica, sa faca impresie buna, sa isi controleze emotiile ? Domnule judecator, spuneati mai sus ca dumneavoastra lucrati cu destine, atunci nu va jucati cu ale noastre ! E normal cand stim ca viitorul nostru depinde de 4-5 oameni din comisie, sa avem emotii si sa ne stresam.Cu greu, dar reusim sa ni le controlam, probabil nu in mod absolut, dar haideti sa nu fim absurzi. Ziceati ca e suficient pentru dumneavoastra un minut sa va faceti o impresie despre cel care candideaza la aceasta profesie de magistrat. Oare si dumneavoastra ati fost la fel de sigur atunci cand ati inceput sa profesati ? Chiar nu ati avut nicio urma de emotie ? Raportati-va la „atunci”, nu la „acum”. Este natural sa ne adaptam, sa evoluam, sa ne construim in timp, sa capatam intelepciune prin intermediul experientei, nu credeti ? Eu tot timpul am tintit spre perfectiune si de frica nereusitei, poate m-am confruntat cu fel si fel de stari de stres si de emotie. Inseamna oare acest lucru ca nu pot fi magistrat ?
            Majoritatea judecatorilor actuali ( si ma refer in special la cei in varsta ) au intrat in acest sistem dupa cu totul si cu totul alte criterii fata de cele de care „dispunem” noi acum. Au intrat in acest sistem ori pe baza interviului, ori pentru ca au terminat facultatea de drept cu o nota mare si sistemul fiind deficitar, nedispunand de un nr suficient de judecatori, li s-a lansat pur si simplu invitatia de a profesa in acest domeniu. Nu mi se pare corect. Nu si-au sacrificat viata personala, timpul si nu s-au stresat atat cat ne stresam noi, nu au cheltuit milioane de lei pe carti si nu au confruntat atatia autori care au starnit controverse in doctrina pentru a-si forma un punct de vedere sau pentru a se mula pur si simplu pe punctul de vedere al formatorului INM, a celui presupus ca face subiectele la examen. Inainte era mult mai simplu. Si nu mi se pare corect ! Nu au fost bombardati cu probe inutile de genul rationamentului logic ( care se pare ca devine din ce in ce mai greu si nu ma refer aici la pretestari, ca sa nu mai vorbesc de cele 20 de intrebari nepunctate ) si in curand se va introduce probabil si lb straina, nu s-au lovit de subiectivismul celor din comisie ( pe noi deja ne analizeaza la sange, probabil ca daca din pura neatentie m-as impiedica de pragul usii sau as calca stramb pe tocuri – ceea ce i se poate intampla oricui- m-ar considera neindemanatica, neatenta, inapta de a exercita profesia de magistrat ). Spuneti-mi, domnule judecator, vi se pare echitabil ? Se gandeste cineva si la noi ?

            Comentariu de Ramona Simona — 22/04/2012 @ 3:05 PM | Răspunde

            • Discursul dvs lacrimogen si emotional va impiedica sa ganditi corect. Iesiti afara si intrebati ce parere are lumea despre magistrati (oare de ce ei nu se umplu de respect, de ce sunt atatia corupti, de ce nu sunt lideri de opinie?). Cititi cartile de drept si vedeti contradictiile (aveti explicatii pt interpretarea diferita data de profii de la CLuj fata de cei de la Bucuresti sau de prostiile pe care unii asistenti ori lectori facuti pe bada rulanta le scriu prin cartile pe care va obliga sa le cumparati pt examene?). Numarati absolvenii de drept din Ro si va spun ca sunt mii care nu au loc de munca (aveti vreo explicatie pt inflatia de absolventi si vanzatorii de iluzii din univesritatile particulare aparute si in comune?). Mergeti intr-o zi la tribunal si asistati incognito la cum se desfasoara o sedinta de judecata (acolo sa vedeti…stres si, mai ales, frica).
              Daca toate astea va vor multumi la final, inseamna ca eu ma insel si ca totul e perfect la noi datorita sistemor de admitere de pana acum. Daca nu, haideti sa facem sistemul si societatea asta mai buna.

              Comentariu de Cristi — 22/04/2012 @ 11:46 PM | Răspunde

  4. Buna ziua domnule judecator,
    Am rugamitea sa ma lamuriti sub doua aspecte privind admiterea in magistratura ( prin ambele metode). Din regulamentul afisat pentru admiterea direct „pe post” am observat ca s-a renuntat la materiile de organizare judiciara si CEDO. Am inteles corect? Probele vor fi aceleasi la ambele tipuri de admitere (ma refer la probe nu la tematica) ?.A doua intrebare , pentru analizarea unei teme in fata comisiei de interviu se va publica o lista cu teme ” de interes” , cum se va proceda? Chiar daca inca nu s-a stabilit tematica presupun ca in momentul in care s-a votat aceasta modificare membrii CSM au discutat modul cum se va pune in practica aceasta cerinta.
    Va multumesc!

    Comentariu de sandsil — 12/04/2012 @ 1:06 PM | Răspunde

    • Nu va faceti probleme, invatati materiile de drept. Amanunte veti afla mai tarziu.

      Comentariu de Cristi — 13/04/2012 @ 8:36 PM | Răspunde

  5. Va multumesc pentru informatii, d-le Danilet, desi, sincer, o pondere de 25 % a notei de la interviu nu ma prea bucura.
    Asteptam cu interes si informatii concrete si oficiale de la CSM in legatura cu tematica si bibliografia la drept civil.
    Pana atunci, va doresc dvs. si cititorilor dvs. sa aveti parte de sanatate si sarbatori frumoase, iar celor care ne pregatim pentru examen, bunul Dumnezeu sa ne dea putere de munca si sa ne lumineze mintile, dar nu numai in vederea examenului, cat mai ales dupa, daca vom fi admisi!
    Paste fericite!

    Comentariu de C.Florea — 12/04/2012 @ 6:56 PM | Răspunde

  6. Domnule judecator, as dori sa aflu in ce masura afecteaza situatia familiala admiterea unui concurent ( ex: unul dintre parinti are o suferit o condamnare) ?

    Este adevarat ca se cer referinte despre concurent si in zona in care acesta locuieste, se verifica ” anturajul” , familia ?

    Multumesc anticipat ! Sarbatori fericite si linistite va doresc !

    Comentariu de Alex B — 14/04/2012 @ 4:46 PM | Răspunde

    • Daca familia dvs colaboreaza cu teroristii atunci da, aveti o problema.

      Comentariu de Cristi — 15/04/2012 @ 8:31 PM | Răspunde

  7. Referitor la modificarea regulamentului de concurs pt admiterea la inm consider ca reusiti sa spulberati orice speranta ca mai exista ceva corect in tara aceasta.Era singurul examen caruia nu aveai ce sa-i reprosezi din punct de vedere al corectitudinii…Poate nu era cel mai bun mod de admitere insa cu siguranta era cel mai corect.Dar la noi in tara este o regula pe care vad ca trebuie sa o respecte toti cei care au puterea de a decide:” Daca ceva merge bine hai sa-l stricam!”

    Comentariu de robert — 15/04/2012 @ 9:49 PM | Răspunde

  8. La calculul vechimii de 5 ani intra si concediul de crestere copil?Multumesc

    Comentariu de Nicoleta Botezat — 17/04/2012 @ 8:47 AM | Răspunde

  9. Aveti cumva lista, sau exista vreun ordin cu afectiunile medicale incompatibile cu aceasta profesie? Cum as putea afla?

    Comentariu de Svenn — 19/04/2012 @ 9:39 PM | Răspunde

  10. Doamne….dvs. sunteti mai visator decat mine!!!!Dvs. ce ati raspunde la urmatoarea intrebare…care a fost la un interviu?
    „Vine la tine un coleg de serviciu,care este si cel mai bun prieten al tau, si iti propune sa rezolvi o cauza favorabil pentru o cunostiinta.”

    Eu as fi raspuns asa, pentru interviu;In primul rand, daca era cel mai bun prieten al meu, sigur nu ar fi venit cu asemenea propunere…pt ca m-ar fi cunoscut destul de bine ca sa stie ca nu accept asa ceva, in al doilea rand l-as refuza categoric…si as sesiza organele competente sa elimine asemeneda specimene din sistem.”…dar, vedeti dvs. eu daca as face parte din acea comisie…as avea semne de indoiala asupra sinceritatii candidatului…dar, daca as spune ca l-as refuza, i-as reprosa ca s-a gandit la asa ceva si l-as atentiona ca pe viitor il denunt…comisia nu mi-ar aprecia franchetea.ASTA E HIBA INTERVIIULUI.Subiectivitatea, iar ponderea e prea mare…un 10% ar fi fost de ajuns.

    Comentariu de Carmen - VL — 21/04/2012 @ 4:19 PM | Răspunde

    • Eu v-as pica pt cele doua raspunsuri: la primul ati evitat intrebarea, iar al doilea este iluzoriu. Chiar nu stiti ce se intampla in Romania, asa-i?! Bine, pt mine integritatea e un subiect sensibil. Nu mai aveti dvs timp, dar v-as recomanda doua lucrari https://cristidanilet.wordpress.com/2009/11/04/conduita-judiciara-standarde-onu/ si https://cristidanilet.wordpress.com/2009/11/18/coruptia-judiciara-carte-gratuita/

      Comentariu de Cristi — 22/04/2012 @ 9:40 AM | Răspunde

      • la fel ati facut si dvs.: ati ocolit intrebarea.
        In alta ordine de idei, bag mana in foc si sunt sigura ca nu ma ard ca toti la un moment dat am platit suplimentar serviciile unui medic(ca sa nu spun spaga-ca ma irita cuvantul) cand am avut de ales intre viata cuiva drag si „principii”.De aceea, eu merg la clinici particulare(inclusiv nasterea fetitei a fost cu facura fiscala :)…)DAR, DEH FACEM SI NOI PE LUPUL MORALIST!
        Si apropo!chiar stiu ce se intampla in Romania….si am simtit-o pe pielea mea cand m-am inscris la un concurs de sef-birou…mi s-a spus mai pe ocolite ca postul va fi ocupat politic….a simtit-o si sotul meu care a particpat la o gramada de concursuri…si a fost felicitat pentru felul in care a fost pregatit, dar ….INTOTDEAUNA EXISTA UN DAR.
        Cred ca are dreptate Cezar…poate locul nostru nu e langa dvs….SUNTETI PREA PERFECT PENTRU MURITORII CA NOI!

        Comentariu de Carmen - VL — 22/04/2012 @ 11:32 AM | Răspunde

        • Nu, doamna, nu ma judecati cum trebuie. Va raspund eu la a doua intrebare care vi s-a pus sau vi s-ar pune: desi exista obligatia legala de a denunta o infractiune in legatura cu serviciul de care iei cunostinta, inclusiv de coruptie, nu ai face-o, ci ai spune coelgului sau prietenului ca tu nu esti omul la care sa se faca interventii, ca vei uita acea discutie si ca vei da solutia corecta. Din pacate, la noi, doar afirmam principiile, nu le si respectam. Si iata, in situatia cu viata celui drag, ati dat spaga. Si eu am facut-o la randul meu, si multi altii. Asta insa nu ne priveaza de responsabilitatea pe care o avem in societatea: aceea de a o face mai buna. Si vedeti ca tr sa pornim cu noi: deci, nu dati spaga, prezentati-va pe bune la concursuri si daca aveti suspiciuni de incorectitudine anuntati organele in drept.
          Daca stam pe margine si doar criticam, nu se rezolva nimic.

          Comentariu de Cristi — 22/04/2012 @ 11:29 PM | Răspunde

      • Am uitat ceva…chiar daca sunt cu timpul la limita…voi citi cu mare interes cele 2 lucrari…oricum mi-am propus sa dau acest examen pana la varsta de 40 de ani…deci daca nu e anul acesta, poate la anul…PERSEVERENTA si AMBITIA nu-mi lipsesc.Sper doar sa nu ajung sa dau dreptate unei renumite doamne judecator de la tribunalul VL, care si-a dat demisia pentru ca nu mai rezista presiunilor de tot felul si sa regret sacrificiile facute pentru acest VIS:de a deveni magistrat.Si doamna in discutie nu este oricine, este o finuta si o specialista in domeniul ei.pot spune ca justitia romana a pierdut un om de VALOARE.

        Comentariu de Carmen - VL — 22/04/2012 @ 11:47 AM | Răspunde

        • Doamna in cauza a luat o decizie buna, fiindca si-a dat seama ca nu stie ce inseamna sa fie un judecator sau nu poate sa fie un judecator. Asta pt ca nu i-a explicat nimeni ce inseamna a fi judecator. Si poate ca aceste lucruri ar trebui spuse inca din facultate. Altfel, tot felul de oameni ajung sa se faca ca fac dreptate. Oricum, un expert in drept nu este neaparat si un bun judecator.

          Comentariu de Cristi — 22/04/2012 @ 11:33 PM | Răspunde

          • Doamna e profesor universitar cu doctorat si cu o vechime de peste 20 ani in magistratura.Nu pot sa va spun numele, dar daca ati stii cine este, mi-ati da dreptate ca justitia a pierdut un om de o corectitudine si o valoare morala cum rar intalnesti in vremurile noastre.

            Comentariu de Carmen C. - VL — 23/04/2012 @ 8:20 AM | Răspunde

            • Repet, a fi specialist in drept nu inseamna a fi si bun judecator. Vreti sa vorbim despre calitatile unui judecator? In primul rand sa fie om, si in al doiela rand sa fie vertical. Iar asta inseamna sa reziste la orice presiuni- pt ca da, sunt presiuni imense in sistem, iar despre asta nimeni in afra noastra, a cativa `nebuni` nu discuta iar dvs intrati intr-un sistem in care habar nu aveti ce se intampla in realitate…

              Comentariu de Cristi — 23/04/2012 @ 11:28 AM | Răspunde

              • Tocmai asta e …ca stiu ce se intampla…si totusi ma incapatanez sa intru in acest sistem.DE CE? pentru ca fac partea din aceea categorie de „nebuni” care mai cred ca pot schimba ceva.
                Si inca ceva, daca ati fi citit printre randuri…cam la fel am gandit si eu raspunsul la intrebare, dar afirm din nou…INTERVIUL ESTE SUBIECTIV…
                In alta ordine de idei a inceput sa citesc Standardele de la Bangolore…Aici, jos palaria pentru munca dvs. SUNT DE FOARTE MARE AJUTOR PENTRU UN VIITOR MAGISTRAT, care are doar ideii despre aceasta profesie.

                Comentariu de Carmen C. - VL — 23/04/2012 @ 11:56 AM | Răspunde

                • Standardele le-am tradus gratuit. Le-am publicat intr-o carte si le-am distribuit gratuit. Nu am avut din 1000 exemplare date deact unul sau doua feed-backuri.
                  Va urez spor la invata si astept cu toata sinceritatea sa fim colegi. In `clubul nebunilor din justitie` suntem cam putini…

                  Comentariu de Cristi — 23/04/2012 @ 12:02 PM | Răspunde

                • Trebuie sa fi putin si putin nebun ca sa faci ceva bun in tara asta, poate ne vom alia.

                  Comentariu de iulian — 23/04/2012 @ 12:10 PM | Răspunde

  11. Domnule Judecator , am citit la un moment dat pe ejuridice ca in ceea ce priveste materia de drept civil, totusi neoficial , s-ar da aplicarea legii civile in timp si actul juridic dupa vechiul cod. Articolul respectiv era semnat de dumneavoastra. Mai este valabila aceasta informatie ? Multumesc !

    Comentariu de Alex B — 23/04/2012 @ 7:52 AM | Răspunde

    • da, dar trebuie o confirmare din partea Plenului CSM, care vad ca intarzie.

      Comentariu de Cristi — 23/04/2012 @ 11:26 AM | Răspunde

      • Eu ma pregatesc dupa noul cod civil.Avand in vederea Hotărârea nr. 14 din data de 10.04.2012 referitoare la admiterea INM, pentru noi ce „zvonuri” exista?Dam din aceeasi programa?Doar s-a urmarit uniformizarea admiterii….?!Aici am fost un pic rautacioasa.

        Comentariu de Carmen C. - VL — 23/04/2012 @ 3:25 PM | Răspunde

        • Tematica va fi la fel. Dar daca pana in toamna intra in vigoare si NCpciv, se va cere si acesta la admiterea directa.

          Comentariu de Cristi — 24/04/2012 @ 8:37 AM | Răspunde

          • Cate postari, atatea pareri! Am vazut si aici, pe blog, si stiu destule persoane care invata noul cod civil pentru admitere. Parerea mea este ca se va da din vechiul cod civil atat la inm cat si la cei cu 5 ani, iar depre NCPCiv, nu stiu ce sa zic, dar tind sa cred ca nici acesta nu se va cere la admitere!
            In caz contrar, cei din CSM tre sa se ia de mana si sa plece. Nici argumentul ca cei cu 5 ani „intra direct in sala” (de parca ar fi numai judecatori nu si procurori) nu tine, atata vreme cat la promovarea din 25 martie s-a dat din vechea legislatie!

            Numai bine!

            Comentariu de george — 24/04/2012 @ 9:10 AM | Răspunde

            • O iau ca pe o gluma, ce ati scris. Ati facut o argumentare de genul: daca iarna te dai cu sania, atunci sigur vara mananci mere. Nu are nicio treaba una cu alta.

              Comentariu de Cristi — 24/04/2012 @ 11:51 AM | Răspunde

  12. Buna ziua, domnule judecator! Cu riscul de a va stresa,v-as ruga sa-mi spuneti daca mai stiti ceva despre tematica de anul acesta(pt. inm).Abia asteptam si noi sa vedem ce se va intampla..

    Comentariu de liliana — 24/04/2012 @ 11:38 AM | Răspunde

    • Mai devreme de 3 sapt nu veti avea nicio noutata. joi avem Plen si nu e nimic in sensul asta, iar urmatoarele 2 sapt nu vom avea sedinte. Doar daca nu cumva maine hotaram sa terminam discutiile cu INM. Urmariti joia asta.

      Comentariu de Cristi — 24/04/2012 @ 11:52 AM | Răspunde

  13. HELP!va rugam ca in discutiile cu INM-ul sa clarificati si programa pentru cei cu 5 ani vechime.acum ca s-a uniformizat admiterea, sper sa nu mai avem parte de tratament discriminatoriu.va multumim

    Comentariu de Carmen C. - VL — 14/05/2012 @ 8:05 AM | Răspunde

  14. imi cer scuze anticipat daca s-a mai discutat undeva acest aspect(eu nu l-am vazut), insa as dori sa stiu daca aceasta vechime de 5 ani este considerata ca atare in cazul unei persoane care a lucrat cu intreruperi si mai mult, a lucrat o perioada(app.4 ani) cu norma intraga iar in rest a lucrat cu timp partial de munca, adica 4 sau 2 ore/zi. Va multumesc.

    Comentariu de Razvan — 20/05/2012 @ 7:40 PM | Răspunde

    • Perioada de 5 ani se calculeaza pentru o vechime de 5 ani cu cate 8 ore pe zi; se iau in calcul concediile de odihna, medicale, si pentru ingrijirea copilului.

      Comentariu de Cristi — 21/05/2012 @ 1:13 AM | Răspunde

  15. Buna ziua,

    Cu privirela actele necesare privind inscrierea la concursul organizat de INM vreau sa lamuresc pe cei care nu inteleg rolul adeverintelor de la DITL( Directia Taxe si Impozite Locale) si AFP( Administratia Finantelor Publice) . DITL elibereaza un inscris prin care atesta ca ai impozitul „pe BUNURI” achitat la zi ( masina, casa, etc..). AFP elibereaza cazier judiciar ( nu ai fost condamnat pentru infractiuni economice) si eventual adeverinta ca ai impozitul platit la zi pentru VENITURI din diverse surse ( activitati independente , inchirieri locuinte , dividente daca esti actionar etc….) In concluzie , cele doua institutii elibereaza DOVEZI DIFERITE ( impozit bunuri /impozit venituri diferite surse) . DITL nu trimite catre AFP sa execute persoana fizica care nu a achitat impozitul ,sa zicem , pe masina , executa persoana prin institutia proprie. Eu voi incerca sa solicit adeverinte de la DITL si AFP ca sunt cu impozitele achitate la zi .Ramane de vazut daca vor dori sa elibereze astfel de adeverinte .

    De asemenea mai am o intrebare pentru domnul judecator. In situatia in care am calitatea de titular al Cabinetului de avocatura si al Cabinetului de insolventa ( deci propriul angajator) cum voi proceda cu caracterizarea dela ultimul loc de munca ?

    Va multumesc si rog pe cei care au intrebat la DITL si AFP sa ne tine si pe noi la curent .

    Comentariu de sandsil — 30/05/2012 @ 9:37 AM | Răspunde

    • tot de DITL se atesta si faptul ca ti-ai achitat sau nu debitele provenind din contraventii…

      Comentariu de Carmen - VL — 03/06/2012 @ 12:21 PM | Răspunde

  16. Buna seara, mii de scuze pt deranj. As dori sa intreb daca perioada lucrata ca secretar de oras si cea de director executiv la directia juridica din cadrul consiliului judetean se ia in calcul pt cei 5 ani conditie de participre la concursul admitere magistratura

    Comentariu de Tanasa Smarandita — 21/09/2012 @ 12:00 AM | Răspunde

    • Nu, doar functiile enumerate expres si limitativ in art. 33 din Legea 303_2004

      Comentariu de Cristi — 21/09/2012 @ 7:44 AM | Răspunde

  17. Ramai uimit de intrebarile pe care le pun unii, potentiali candidati la concursul de admitere in magistratura, vis-a-vis de conditiile pe care trebuie sa le indeplinesti pentru a putea participa la sustinerea concursului……
    E interesant sa-ti doresti a ajunge magistrat in conditiile in care nu esti in masura a interpreta cele mai simple cerinte de participare la concurs……
    Altele consider ca sunt problemele esentiale……..

    Comentariu de julias — 02/10/2012 @ 12:51 PM | Răspunde

  18. Buna seara.As dori sa urmez INM , dar auzisem ca nu se poate sa profesezi in domeniul acesta daca cineva din familia ta are cazier…Este adevarat ?

    Comentariu de Alina — 03/12/2012 @ 10:02 PM | Răspunde

    • Daca doriti sa urmati INM, inseamna ca vreti sa lucrati cu legea. Iar legea si regulamentele stabilesc exact cine poate si in ce conditii sa candideze la INM. Va sfatuiesc sa le cititi si sa lasati zvonurile.

      Comentariu de Cristi — 03/12/2012 @ 11:11 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: