CRISTI DANILEŢ – judecător

03/05/2012

Admitere INM 2012: posibila tematica dr.civil

Filed under: admitere — Cristi Danilet @ 1:24 AM

CSM trebuie sa aprobe tematica si bibliografia pentru concursul de admitere l aINM ce se va desfasura in luna august-septembrie 2012. Regulamentul de concurs deja a fost aprobat de CSM si publicat in M.Of.

Desigur, sunt dezbateri aprinse pe marginea tematicii ce vizeaza dreptul civil. Se vor da subiecte din noul cod civil sau din vechiul? In urma discutiilor dintre conducerea INM cu facultatile de drept si a discutiilor preliminare din CSM s-a conturat o tematica pe care o dau publicitatii.

Mentionez ca este doar o propunere, varianta finala urmand a fi aprobata de CSM in urmatoarele saptamani.

Tematica INM 2012 dr.civil-propunere

UPDATE: Pe 7 mai CSM a aprobat fara modificari propunerea INM (pct.20 din ordinea de zi).

38 comentarii »

  1. Multumim mult!Cu exceptia capitolelor din NCC este exact tematica de anul trecut.Excelent!Ma bucur ca nu ati facut modificari majore la ea si sper din suflet sa fie aprobata in aceasta forma.

    Comentariu de viki — 03/05/2012 @ 7:07 AM | Răspunde

  2. Am inteles eu corect: numai actul juridic si aplicarea in timp din noul cod civil si in rest din vechiul cod? Si, mai mult de atat, din obligatii doar ce e mentionat acolo? Fara succesiuni? Asta da reducere de materie

    Comentariu de Păcurari Bogdan — 03/05/2012 @ 7:37 AM | Răspunde

    • Nu ati inteles prea corect…Nu e nicio reducere de materie!!!Revedeti tematica.

      Comentariu de viki — 10/05/2012 @ 5:34 PM | Răspunde

  3. buna ziua, am văzut propunerea de proiect, prin urmare tot civilul se va da conform vechiul cod? Spuneti-mi,vă rog, la procedură civilă intră si modificările survenite ca urmare aintrarii în vigoare a A Legii 71/2011? cu stima,

    Comentariu de cristina — 03/05/2012 @ 4:32 PM | Răspunde

    • La prima intebare nu va raspund, cred ca am fost clar in postare. La a doua intrebare va spun ca veti da Codul cu toate modificarile la ziua anuntarii concursului.

      Comentariu de Cristi — 03/05/2012 @ 7:03 PM | Răspunde

  4. Buna ziua! Tematica pentru drept ciivl este suficient de clara incat sa ne apucam serios de treaba punctual, multumim pentru informare. Am insa o nedumerire cu privire la reglementarile de drept civil care se intersecteaza cu prevederi din materia dreptului penal si in special din cea a dreptului procesual penal. De exemplu infractiunea de abandon de familie sau persoanele care se pot constitui parte civila in procesul penal in baza obligatiei de intretinere pe care vicitma infractiunii o avea fata de acestea (obligatia de intretinere facand obiectul reglementarii prin NCC). Care reglementare civila (1864 sau 2009) ar trebui sa o consideram pentru institutiile de drept penal si procesual penal care fac trimitere la legea civila? Multumesc !

    Comentariu de Garrett — 04/05/2012 @ 12:36 PM | Răspunde

    • Cred ca raspunsul anterior postat de dl.Danilet se aplica in aceasta situatie.Institutiile din vechile coduri, care s-au modificat ca urmare a intrarii in vigoare a legii 71/2011 de aplicare a NCC se vor invata conform modificarilor.

      Comentariu de viki — 06/05/2012 @ 3:23 PM | Răspunde

      • Pai nu e chiar asa. In fond, daca o sa avem o intrebare/speta in materie de procedura penala care are ca obiect o actiune civila in cadrul procesului penal, o vom rezolva conform NCC, insa daca avem o intrebare in materie de dr civil care ca obiect raspunderea civila delictuala, va trebui sa raspundem conform C. civ. 1864, conform propunerii de tematica postata aici. Deci este inexact ce ati spus dvs.

        Comentariu de Garrett — 06/05/2012 @ 7:13 PM | Răspunde

  5. EXTRAS din N.C.PR.CIV.

    Art. 246. – Obligativitatea cunoaşterii din oficiu
    (1) Instanţa de judecată trebuie să ia cunoştinţă din oficiu de dreptul în vigoare în România.
    (2) Cu toate acestea, textele care nu sunt publicate în Monitorul Oficial al României sau într-o altă modalitate anume prevăzută de lege, convenţiile, tratatele şi acordurile internaţionale aplicabile în România, care nu sunt integrate/cuprinse într-un text de lege, precum şi dreptul internaţional cutumiar trebuie dovedite de partea interesată.

    Aceste text pune o problema de principiu: daca instanta nu are posibilitatea de a cunoaste continutul unui act normativ intern sau international aplicabil in dreptul intern, atunci cum ar putea parte interesata dovedi asemenea texte? Partea interesata e sanctionata procedural pentru ca instanta nu cunoaste si nu are posibilitatea de a cunoaste un text aplicabil, dar nepublicat?

    Sau se legifereaza posibilitatea edictarii pentru viitor a unor norme juridice care isi vor produce efectele dar care nu vor fi publicate?

    Comentariu de area — 06/05/2012 @ 9:32 AM | Răspunde

    • Si in prezent sunt o multime de acte normative care se aplica si nu sunt publicate in M.Of. NU vad nicio problema. Cat despre dr.international, doar nu va asteptati ca acesta sa fie publicat in M.Of. romanesc…

      Comentariu de Cristi — 06/05/2012 @ 6:02 PM | Răspunde

    • Apoi printre „textele nepublicate în Monitorul Oficial al României sau într-o altă modalitate anume prevăzută de lege”, se regaseste si „Teoria generala a dreptului”, si alte cursuri dintr-astea predate in facultatile de profil. Ce se mai aratau nestiutori de asemenea teorii unii judecatori pana acum, dar de acum ca vor avea si o „baza legala”, isi vor da drumul la inspiratie si la nascocit reguli noi de drept. Ca de exemplu vreo Hotarare de consiliu local mai tare ca o Constitutie sau Practica de casare a ICCJ, publicata ca si jurisprudenta, pe care n-o baga nimeni in seama.

      Comentariu de Ion Roată — 10/05/2012 @ 7:07 PM | Răspunde

  6. EXTRAS DIN N.C.PR.CIV.

    Art. 292. – Obligaţia autorităţii sau instituţiei publice de a prezenta înscrisul
    (1) Dacă înscrisul se găseşte în păstrarea unei autorităţi sau instituţii publice, instanţa va lua măsuri, la cererea uneia dintre părţi sau din oficiu, pentru aducerea lui, în termenul fixat în acest scop, punând în vedere conducătorului autorităţii sau instituţiei publice deţinătoare măsurile ce se pot dispune în caz de neconformare.
    (2) Autoritatea sau instituţia publică deţinătoare este în drept să refuze trimiterea înscrisului când acesta se referă la apărarea naţională, siguranţa publică sau relaţiile diplomatice. Extrase parţiale vor putea fi trimise dacă niciunul dintre aceste motive nu se opune.

    Adica daca o autoritate sau o institutie publica – oricare alta decat cele care admnistreaza asemenea inscrisuri – ori daca o autoritate sau institutie care detine sau administreaza asemnenea documente are dreptul sa refuze daca acele inscrisuri SE REFERA la notiuni extrem de vagi precum „aparare nationala”, „siguranta publica” sau „relatii diplomatice”.

    Oameni buni, dar notiunile astea includ in continutul lor o infinitate de situatii, de raporturi juridice, astfel incat CINE (fiinta umana) va fi cel care va face judecati de valoare in ce priveste oportunitatea administrarii in justitie a unor asemenea soi de inscrisuri?

    Comentariu de area — 06/05/2012 @ 10:09 AM | Răspunde

  7. Buna ziua d-le judecator. Spuneti-mi si mie, va rog, exista posibilitatea ca, daca sunt declarat admis la concursul de admitere la INM sa nu-mi pot exercita profesia de magistrat intrucat ORNISS (Oficiul Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat) nu imi acorda autorizatia de acces la informatii secrete de stat, fara sa comit nici o fapta?
    Precizez faptul ca sunt ofiter de politie iar in anul 2006, am comis un incident de securitate (fiind sanctionat atunci cu mustrare scrisa), in sensul ca mai multe documente secrete (de la serviciu) au fost gasite pe calculatorul meu.

    Comentariu de daniel — 15/05/2012 @ 10:57 AM | Răspunde

    • Exercitarea functiei de magistrat nu este conditionata de obtinerea autorizatiei in baza certificarii ORNISS.

      Comentariu de Cristi — 15/05/2012 @ 11:39 AM | Răspunde

  8. Multumesc frumos d-le judecator. Mi-ati luat o piatra de pe inima pt ca anul acesta ORNISS a refuzat sa imi innoiasca autorizatia de secret de stat si am primit „doar” autorizatia de secret de serviciu.

    Comentariu de daniel — 15/05/2012 @ 11:52 AM | Răspunde

  9. Buna ziua domnule judecator!
    Imi permit sa va deranjez cu o intrebare.
    Doresc sa candidez si eu anul acesta la INM si pentru asta ma pregatesc deja de ceva timp. In ultima perioada, pe fondul acutei crize financiare, a faptului ca sunt bugetar si implicit mi-a fost diminuat salariul, precum si a faptului ca am intampinat cateva probleme de ordin familial care au necesitat foarte multe cheltuieli, am ajuns in imposibilitatea de a imi plati datoriile catre o banca la care am un credit, si institutia este foarte aproape de a demara procedurile privind executarea silita impotriva mea, proceduri ce se vor concretiza in poprirea cotei legale din salariul actual, avand in vedere insolvabilitatea mea.
    Intrebarea este, constituie acest lucru un impediment in admiterea la INM?Am vazut ca se pune foarte mare accent pe buna reputatie a candidatilor si de aici vin grijile mele in aceasta directie.
    Va multumesc mult si astept un raspuns.

    Comentariu de george neagu — 16/05/2012 @ 4:33 PM | Răspunde

    • Nu va faceti probleme. Succes la invatat!

      Comentariu de Cristi — 16/05/2012 @ 10:45 PM | Răspunde

      • Va multumesc mult domnule judecator,sunteti de un real ajutor cu aceasta initiativa,va multumesc inca o data.

        Comentariu de george neagu — 25/05/2012 @ 9:16 PM | Răspunde

    • Buna ziua domnule George Neagu, ma aflu in situatia dv. as vrea sa discutam, sa va intreb mai multe legate pe aceasta tema. vladv467@yahoo.com Multumesc

      Comentariu de Vlad — 19/01/2014 @ 11:48 AM | Răspunde

  10. Multumim pentru toate informatiile si pentru timpul pe care ni l ati acordat!

    Comentariu de Ana — 22/05/2012 @ 1:13 PM | Răspunde

  11. sincer..nu mai inteleg nimic…pana la urma din ce se da? am urmarit comentariile si am inteles..ca la drept civil se da din vechiul cod..in afara de aplicarea in timp si actul juridic civil…ok..! DAR AM O MARE NELAMURIRE REFERITOR LA La prima intebare nu va raspund, cred ca am fost clar in postare. La a doua intrebare va spun ca veti da Codul cu toate modificarile la ziua anuntarii concursului.

    Comentariu prin Cristi — 03/05/2012 @ 7:03 PM | Răspunde

    Buna ziua! Tematica pentru drept ciivl este suficient de clara incat sa ne apucam serios de treaba punctual, multumim pentru informare. Am insa o nedumerire cu privire la reglementarile de drept civil care se intersecteaza cu prevederi din materia dreptului penal si in special din cea a dreptului procesual penal. De exemplu infractiunea de abandon de familie sau persoanele care se pot constitui parte civila in procesul penal

    in baza obligatiei de intretinere pe care vicitma infractiunii o avea fata de acestea (obligatia de intretinere facand obiectul reglementarii prin NCC). Care reglementare civila (1864 sau 2009) ar trebui sa o consideram pentru institutiile de drept penal si procesual penal care fac trimitere la legea civila? Multumesc !

    Comentariu prin Garrett — 04/05/2012 @ 12:36 PM | Răspunde

    Cred ca raspunsul anterior postat de dl.Danilet se aplica in aceasta situatie.Institutiile din vechile coduri, care s-au modificat ca urmare a intrarii in vigoare a legii 71/2011 de aplicare a NCC se vor invata conform modificarilor.

    DECI PANA LA URMA LEGEA 71/2011 NU ESTE LEGEA DE PUNERE IN APLICARE A NOULUI COD CIVIL? PRACTIC DIN NOUL COD CIVIL NU AR TR SA INVATAT DOAR ACTUL JURIDIC SI APLICAREA …..FARA SA INVATAM RESTUL….?EU SUNT INTR O CEATA TOTALA…..DACA AR TR SA INVATAM CODUL CU MODIFICARILE IN VIGOARE NU AR INSEMNA K PRACTIC TR SA INVATAM SI NOUL COD CIVIL?SAU CUM INVATAM DUPA VECHILE CARTI…CITIM DUPA VECHIUL COD DAR CITIM SI DUPA NOUL COD???????? ASTEPT RASPUNS URGENT..VA ROG

    !

    Comentariu de alina — 23/05/2012 @ 5:54 PM | Răspunde

    • Cred ca am mai raspuns la aceasta intrebare. In urma discutiilor cu voi am luat legatura cu dir. INM pt a informa despre nelamuririle provocate de aplicarea in materie penala a noului C.civ. Cea mai buna solutie este ca acea comisie de redactare a subiectelor sa evite intrebari la penal din noul C.civ. Personal, asa cred ca se va face. Insa va rog sa intelegeti ca eu nu dau aici raspunsuri institutionale, ci sunt parerile mele. E si pt mine primul an cand experimentez acest gen de comunicare, cu posibilii candidati la INM despre admitere.

      Comentariu de Cristi — 24/05/2012 @ 8:35 AM | Răspunde

  12. se incepe pe 26 aug. In principiu. Plenul va aproba calendarul pana la mijl lui iunie.

    Comentariu de Cristi — 24/05/2012 @ 8:38 AM | Răspunde

  13. REVIN SI EU CU „STRESUL MEU”…PENTRU CEI CU 5 ANI VECHIME S-A DISCUTAT CEVA IN LEGATURA CU TEMATICA PENTRU CONCURS?

    Comentariu de Carmen C. - VL — 25/05/2012 @ 11:55 AM | Răspunde

    • acum ne ocupam de INM. pt cei cu 5 ani nu va fi nimic diferit, ci doar se pune problema daca intra si noul CPCiv. mie mi se pare ca firesc e sa intre in tematica.

      Comentariu de Cristi — 25/05/2012 @ 4:16 PM | Răspunde

      • mie mi s-ar parea firesc ca si noul cod civil sa fie in tematica, singura mea problema ar fi sa se anunte din timp.citesc doar dimineata de la ora 4 la 7 in timpul saptamanii si , uneori, cate 10 ore sambata si duminica….cand pleaca fetita mea in „deplasare” la bunici…cei drept… f. rar.
        multumim oricum pentru informatii.

        Comentariu de Carmen C. - VL — 28/05/2012 @ 9:32 AM | Răspunde

  14. In legatura Divortul ca procedura speciala, vom avea in vedere dispozitiile NCC privind exercitatea autoritatii parintesti (care se aplica) sau cele din VCC privind incredintarea minorului , dispozitii care sunt abrogate.
    Multumesc

    Comentariu de cris mantescu — 29/05/2012 @ 3:17 PM | Răspunde

  15. Marturisesc ca nu am apucat sa citesc toate discutiile din lipsa de timp, imi cer scuze daca sa discutat, dar sunt nelamurit si trebuie sa intreb.In ceea ce priveste prescriptia (sunt si alte institutii), care nu este reglementata de Codul Civil anterior ci de Decretul-Lege 167/1958, care a fost abrogat de legea 71/2011, trebuie invatat conform NCC sau conform Decretului-Lege abrogat ?
    Va multumesc.

    Comentariu de Adrian — 05/06/2012 @ 2:04 PM | Răspunde

    • Daca e abrogat, pe cine mai intereseaza?

      Comentariu de Cristi — 06/06/2012 @ 7:02 AM | Răspunde

      • Intreg vechiul Cod Civil este abrogat, dar se pare ca intereseaza…
        Nu se cuvine sa insist, dar se pare ca inteleg mai greu, am sa pun o intrebare simpla la care (daca doriti) puteti sa-mi raspundeti la fel de simplu:
        Pentru examenul de admitere la INM 2012, ‘prescriptia extinctiva’ trebuie invatata conform Noului Cod Civil ?
        Va multumesc pentru timpul acordat.

        Comentariu de Adrian — 06/06/2012 @ 3:07 PM | Răspunde

        • In propunerea tematicii pentru drept civil este FOARTE CLAR PRECIZAT ce institutii sunt din NCC.Si NU….prescriptia NU e dupa NCC,ci dupa vechiul cod,ca marea majoritate a institutiilor de dr.civil.

          Comentariu de viki — 06/06/2012 @ 3:51 PM | Răspunde

  16. Buna ziua!
    Domnule judecator, va rog frumos, spuneti-mi daca se mentine ca si prima proba testul logic? Sau se doreste revenirea la metoda clasica: prima proba testul de cunostiinte juridice iar a doua proba testul de verificare a rationamentului logic?
    Va multumesc mult!

    Comentariu de adria — 09/06/2012 @ 7:39 AM | Răspunde

    • Am mai raspuns. Sapt care vine decidem: intai dreptul, apoi rationamentul pt cine trece de drept.

      Comentariu de Cristi — 09/06/2012 @ 12:52 PM | Răspunde

  17. Buna ziua, am o intrebare legata de interviul care va fi sustinut – elaborarea in scris a unei analize cu privire la subiectul extras de candidat – ce presupune? Va fi o tematica in acest sens sau din ce materii vor fi subiectele?

    Multumesc,

    Comentariu de nadina morar — 11/06/2012 @ 1:03 PM | Răspunde

  18. buna seara,

    firma la care am lucrat anterior si-a incetat activitatea. Patronul era strain si a plecat din tara. A ramas contabila. Este posibil sa iau o caracterizare de la aceasta? Sau pot sa o iau de la locul de munca anterior acestuia? Multumesc

    Comentariu de Catalina — 22/06/2012 @ 9:47 PM | Răspunde

    • De la ultimul loc de munca. Daca o da contabila, sa mentioneze motivul.

      Comentariu de Cristi — 23/06/2012 @ 9:16 AM | Răspunde

  19. Buna ziua!
    Am si eu o intrebare legata de caracterizare…daca am muncit si mi-am dat demisia acum 4 ani, trebuie sa aduc caracterizare de la acel loc de munca sau pot aduce caracterizare si de la decanul facultatii sau prorectorul facultatii absolvite?Pot opta pentru una dintre aceste variante?Multumesc!

    Comentariu de Milescu Nicoleta Mihaela — 25/06/2012 @ 3:54 PM | Răspunde

    • Daca mai intai ati incheiat activitatea la un loc de munca si dupa aceea ati absolvit facultatea, e f.posibil ca numai caracterizarea de la facultate sa va fi de ajuns.

      Comentariu de Cristi — 25/06/2012 @ 4:16 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

