CRISTI DANILEŢ – judecător

19/06/2012

Admitere 2012: s-au aprobat trei concursuri!

Filed under: admitere — Cristi Danilet @ 12:54 PM

Plenul CSM a decis organizarea unor trei noi concursuri de recrutare în magistratură în anul 2012:

admitere la INM în august-septembrie 2012;

– admitere în magistratură în august-septembrie 2012;

– admitere în magistratură în octombrie-noiembrie 2012.

Detalii pe membricsm.ro.

Pentru orice întrebări legate de aceste concursuri, a se vedea Ghidul publicat recent.

96 comentarii »

  1. Dl.Jud., pentru toamna cate locuri vor fi?

    Comentariu de Dan — 19/06/2012 @ 1:03 PM | Răspunde

    • Nu mai mult de 50 pt fiecare categorie.

      Comentariu de Cristi — 19/06/2012 @ 1:09 PM | Răspunde

      • buna ziua
        in primul rand felicitari pt tot.
        apoi o mica intrebare : nu mai apare in tematica nimic legat de CEDO ?

        Comentariu de mirela — 20/06/2012 @ 9:11 AM | Răspunde

        • pai daca nu apare in tematica la care gasiti link pe membricsm.ro, inseamna ca nu mai este.

          Comentariu de Cristi — 20/06/2012 @ 9:27 AM | Răspunde

  2. Aparent fara nici o legatura cu subiectul in discutie, permiteti-mi o intrebare care ma framanta de ceva timp,ce sorti de izbanda vor avea executarile silite- ale diversilor executori- catre MJ. cu punerea in executare a titlurilor executorii ,reprezentate de “vestitele” sentinte civile din anii 2007, 2008 s.a ce se prefigureaza in a doua parte a acestui an?Multumesc pentru un eventual raspuns.

    Comentariu de Manda — 19/06/2012 @ 1:07 PM | Răspunde

    • Pai, daca sunt legal desfasurate, de ce sa nu aiba sorti de izbanda?!

      Comentariu de Cristi — 22/06/2012 @ 7:30 AM | Răspunde

  3. in primul rand va multumesc pt tot ce ati facut pt noi cei cu 5 ani. Avetit respectu nostru.
    in august la vechime cate posturi se scot?

    Comentariu de carmen — 19/06/2012 @ 1:14 PM | Răspunde

  4. Se vor da simultan concursurile? Ma refer la perioada august/septembrie. Multumesc!

    Comentariu de Alina — 19/06/2012 @ 1:24 PM | Răspunde

  5. Buna ziua!
    Domnule judecator, va adresez o intrebare scurta, dar importanta: cele doua concursuri din august-septembrie 2012 vor avea subiecte identice?
    Va multumesc pentru raspuns.
    Sanda

    Comentariu de Sanda Serban — 19/06/2012 @ 1:34 PM | Răspunde

  6. Dl Judecator,
    Va rog sa imi raspundeti in masura in care timpul va permite, daca in ceea ce priveste tematica pt admitere INM se are in vedere si legea 71/2011 pt procedura civila(competenta etc). Va multumesc frumos!

    Comentariu de Cristina — 19/06/2012 @ 1:46 PM | Răspunde

  7. Buna ziua!
    As dori sa stiu cand se va afisa lista posturilor pentru concursul celor cu 5 ani vechime. Inainte de examen?
    Multumesc anticipat!

    Comentariu de luminita — 19/06/2012 @ 2:03 PM | Răspunde

  8. Nu mai dureaza 2 ani INM-ul ? Se spune de auditor de justitie pentru 1 an …?!

    Comentariu de Calin — 19/06/2012 @ 2:56 PM | Răspunde

    • Doi ani, desigur. Am corectat, multumesc de antentionare.

      Comentariu de Cristi — 19/06/2012 @ 8:55 PM | Răspunde

  9. Stimate domn judecator, cu respect, daca imi permiteti, multumirile si aprecierile mele sincere pentru tot ceea ce faceti pentru noi. Va multumesc!

    Comentariu de Oana — 19/06/2012 @ 4:23 PM | Răspunde

  10. Probele se dau in aceeasi zi pentru cele doua concursuri din augus-septembrie, sau sunt in zile diferite? Ce inseamna simultan? Multumesc.

    Comentariu de anca — 19/06/2012 @ 4:43 PM | Răspunde

    • Odata.

      Comentariu de Cristi — 19/06/2012 @ 8:57 PM | Răspunde

      • care esta data de organizare a concursurilor din august?…sunt planificata la cursuri profesionale incepand cu 26 august…ne-ati pregatit o „bucurie”!?!

        Comentariu de Carmen - VL — 20/06/2012 @ 8:19 AM | Răspunde

        • NU ne-am gandit ca dvs sunteti la cursuri. Ce ar fi totusi ca, mai inainte de a pune intrebari, sa va informati?! De ex, daca ati fi parcurs textul postarii, ati fi gasit linkul la membricsm.ro. Si daca ati fi deschis linkul, ati fi vazut datele de concurs si chiar calendarul in extenso. Ca sa nu mai spun ca l-am pus si pe Juridice.ro

          Comentariu de Cristi — 20/06/2012 @ 9:22 AM | Răspunde

  11. Buna ziua d-le judecator !
    Observand si analizand decizia CSM de uniformizare a celor doua modalitati de accedere in magistratura nu pot sa nu va adresez urmatoare intrebare : care mai este diferenta intre aceste doua concursuri ? Nu este normal ca cei care au vechime sa aiba un grad mai inalt de dificultate sub aspectul tematicii si a intrebarilor grila ?
    Cu alte cuvinte „esti la fel de bun la teorie cu mine ( eu concurand ptr INM ) insa PRESUPUN ca tu, cel cu vechime, ai mai multa experienta ” ? Plecati de la PREMISA ca au experienta ? Nu ar fi mai corect sa si verificati asta ?
    Cu respect si nedumerire

    Comentariu de Cristi — 19/06/2012 @ 5:17 PM | Răspunde

    • Toti sunteti la fel de buni, prin urmare va e indiferent la care concurs participati. Doar ca cei care intra la INM nu vor putea profesa decat dupa cei doi ani. Asta e singura diferenta si asa trebuia sa fie de mult.

      Comentariu de Cristi — 19/06/2012 @ 8:58 PM | Răspunde

    • Ia încearcă să vezi ce grile ușoare sunt la concursurile de promovare ale judecătorilor. Mulți nu ar intra la INM, dar promovează, căci acolo nota 5 e suficientă. Și își aleg și domeniul preferat…

      Comentariu de bianca — 20/06/2012 @ 7:31 PM | Răspunde

  12. Buna seara, domnule judecator.
    Sunt judecator stagiar si vreau sa va adresez si eu respectuos cateva intrebari, intrucat am urmarit discutiile purtate pe blogul dumneavoastra si am aflat ca se vor organiza doua concursuri de admitere in magistratura pana la sfarsitul acestui an.
    Promotia noastra (a absolventilor INM 2011) urmeaza sa sustina examenul de capacitate conform calendarului estimat, in perioada oct-dec 2012, astfel ca, daca se pastreaza aceasta perioada anuntat, posturile indisponibilizate noua in vederea repartitiei vor fi cele vacante in luna decembrie 2012.
    Avand in vedere ca se vor organiza doua concursuri pentru care se vor indisponibiliza minim 100 locuri in total pana in luna decembrie 2012, ce se va intampla cu locurile noastre, sau mai bine zi, vom mai avea si alte locuri inafara de cele 100 (la judecatori) pe care le ocupam in prezent?
    Absolventii INM care au sustinut examenul de capacitate anul trecut de ex au beneficiat de 180 de locuri (pentru 60 de judecatori), foarte multe in orasele mari (pentru examenul de admitere in magistratura de anul trecut indisponibiliandu-se 20 de locuri) ori pentru promotia noastra este greu de crezut ca vor mai ramane locuri pana in luna decembrie, din luna octombrie (cand se vor indiponibiliza locurile pentru al doilea caoncurs) pana in luna decembrie(cand se vor indisponibiliza locurile pentru examenul de capacitate) fiind un interval foarte scurt, in care este greu de crezut ca se vor mai elibera locuri.
    Intrucat aceasta hotarare a CSM-ului aduce atingere(este adevarat, indirecta) intereselor noastre, va rugam sa aveti in vedere si absolventii INM care vor sustine examenul de capacitate in acest an, intrucat nu putem sa ne redistribuim intre noi cele o suta de locuri, cu atat mai mult cu cat nu sunt locuri atat de bune precum cele indisponibilizate de ex stagiarilor de anul acesta (multi facem naveta zilnic la distante de pana la 100 de km).
    Fata de aceste aspecte, imi permit sa va intreb 1. daca s-a avut in vedere la luarea acestei hotarari si situatia absolventilor INM care urmeaza sa sustina examenul de capacitate si 2. daca se va organiza un nou concurs de promovare(in favoarea caruia ne declaram) in aceasta toamna, pentru a avea si noi parte de un tratament egal promotiilor anterioare. Intrucat este o situatie de exceptie, consideram ca se poate face o noua derogare si in privinta concursului de promovare.
    In final, vreau doar sa precizez ca din punctul meu de vedere, este nevoie de oameni in sistem, dar nu cu orice pret.I

    Comentariu de VIOREL GEORGEANA — 19/06/2012 @ 5:58 PM | Răspunde

    • Nu mai invocati niciodata interesele dvs in astfel de chestiuni, ci doar interesele sistemului. Faptul ca faceti naveta in urma unei optiuni care v-a apartinut in totalitate nu e un argument. Ce s-a intamplat in anii trecuti cu alte generatii INM nu e un argument: politica de resurse umane se schimba de la an la an in functie de necesitati: daca Guvernul nu va aproba majorari de scheme, in 2 ani nu vom mai avea locuri nici macar pentru INM. In rest, stati linistita: vor fi valorificari si promovari pana cand dati dvs capacitatea si se voe elibera locuri.
      Si nu uitati: tara are nevoie de judecatori si in capitala, si in provincie, si in orase mici, si in orase mari. Statutul si demnitatea functiei e aceeasi peste tot.
      Succes la capacitate!

      Comentariu de Cristi — 19/06/2012 @ 9:04 PM | Răspunde

  13. tematica este comuna cu cea pt admiterea pe post? in anii trecuti existau mici diferente. Spre ex pt admiterea direct pe post – la drept proc civ intra si apelul/recursul – la penal erau mici diferente in ceea ce priveste intractiunile de studiu etc.

    Comentariu de eli — 19/06/2012 @ 6:22 PM | Răspunde

  14. AS DORI SI EU GHIDUL , DAR NU REUSESC SA VA TRIMIT MAIL LA ADRESA INDICATA.
    VA ROG RESPECTUOS SA-MI SPUNETI CUM SA PROCEDEZ.

    CU RESPECT,
    AV, ION M

    Comentariu de ION MINODORA — 19/06/2012 @ 6:26 PM | Răspunde

  15. Poate nu am fost prea explicita proba de cunostinte juridice pentru cele doua examene este in aceeasi zi? Cu alte cuvinte cei care indeplinim conditiile vom putea participa la ambele examene? Multumesc.

    Comentariu de anca — 19/06/2012 @ 6:41 PM | Răspunde

    • Fiind in aceeasi zi, nu puteti participa la cele doua concursuri (atentie, nu examene!)

      Comentariu de Cristi — 19/06/2012 @ 9:06 PM | Răspunde

      • Multumesc pentru raspuns, dupa ce am citit de doua ori mi-am dat seama ca asa este din pacate. AS indrazni sa va adresez o ultima intrebare, doar pentru a fi sigura: daca am 5 ani vechime, 11 luni in 2003 ca jurist, (urmeaza o intrerupere pana in 2007) iar restul pana la cinci ani contine si concediul pentru cresterea copilului, SIGUR-SIGUR pot participa la concursul cu 5 ani vechime? Nu as vrea sa ratez concursul la INM daca nu indeplinesc conditiile de vechime. Am citit regulamentul si postarile anterioare, dar un raspuns, special pentru mine, de la dumneavoastra, mi-ar inlatura indoiala. Multumesc pentru rabdare.

        Comentariu de anca — 20/06/2012 @ 5:29 PM | Răspunde

        • sigur-sigur.

          Comentariu de Cristi — 20/06/2012 @ 6:58 PM | Răspunde

          • Multumesc foarte frumos! Nu stiu cum aveti timp si pentru noi!

            Comentariu de anca — 20/06/2012 @ 7:45 PM | Răspunde

      • Buna ziua,
        Avand in vedere bunavointa prin care ati raspuns si la intrebarile anterioare, nu inteleg ce inseamna ca „nu se poate participa la ambele concursuri, dar nu examene”? trebuie sa fac alegerea intre cele doua concursuri din august? daca teoretic ma inscriu la ambele in sesiunea august-septembrie si pt inm si pt cel cu vechime de 5 ani?-practic au statut diferit, cu consecinte diferite, nu?- si daca e posibil sa te inscrii la ambele, sustii o singura grila valabila pentru ambele? sau ma pot inscrie la ambele si primesc doua grile de raspuns cu subiecte diferite (ceea ce ar depasi oricum capacitatile unui om de a raspunde la toate)? Multumesc inca o data pentru disponibilitatea si rabdarea dumneavoastra.

        Comentariu de Alexandra — 21/06/2012 @ 12:22 PM | Răspunde

        • Cand este mai mult de un concurent, se numeste `concurs`, nu `examen`.
          In vara, concursul la INM si cel de 5 ani se desfasoara la aceeasi data – dar raman doau concursuri separate, cu conditii de acces separate, cu sali de concurs separate. Va puteti inscrie la amandoua, dar evident veti participa doar la unul singur.

          Comentariu de Cristi — 22/06/2012 @ 6:41 AM | Răspunde

  16. sunt foarte dezamagita de raspunsurile dv si de informatiile primite de la CSM telefonic. Nu cred ca am cerut numele medicamentului care trateaza SIDA. dar multumesc oricum. asta este tara in care traim.

    Comentariu de ioana71gabi — 19/06/2012 @ 7:49 PM | Răspunde

  17. Va multumim pentru promptitudine, domnule judecător. Bafta multă, tuturor acelora care se vor înscrie la concursuri si spor la treaba!

    Comentariu de Irina — 19/06/2012 @ 8:37 PM | Răspunde

  18. Ma iertati ca repet intrebarea pe care am pus-o mai sus, dar as dori mult un raspuns. Poate ati raspuns in alta parte si nu am gasit eu raspunsul. Intrebarea era: Cand se afiseaza lista posturilor pentru concursul din august pentru cei cu 5 ani vechime?

    Comentariu de Luminita — 19/06/2012 @ 10:22 PM | Răspunde

    • Odată cu anunţarea concursului, adică săptămâna viitoare.

      Comentariu de Cristi — 20/06/2012 @ 9:17 AM | Răspunde

  19. Domnule judecator, tin sa va multumesc pentru informatiile oferite si pentru interesul acordat fata de noi, cei din afara sistemului. Blog-ul dvs. este singurul loc unde putem adresa o intrebare,referitoare la admitere, la care sa primim informatii precise. Mult respect!

    Comentariu de Catalin — 20/06/2012 @ 5:47 AM | Răspunde

  20. Va rog sa ne informati daca aveti idee cand se va face publica lista cu posturile pentru cei cu 5 ani vechime, inainte sau dupa examen. Va multumesc.

    Comentariu de irinel — 20/06/2012 @ 8:32 AM | Răspunde

  21. Buna ziua! Va deranjez cu cateva intrebari :pt examenul din octombrie-noiembrie va rămâne aceeasi tematica? Sau la drept civil se va merge pe Noul Cod? Si acest examen este tot pt cei cu vechime? La cate modificari au avut loc in ultima vreme, mi-e greu sa cred ca nu se vor Mai schimba lucrurile pana atunci! Va multumesc anticipat

    Comentariu de Diana — 20/06/2012 @ 4:44 PM | Răspunde

    • e prea devreme sa va raspund. in principiu ramane aceeasi.

      Comentariu de Cristi — 20/06/2012 @ 6:57 PM | Răspunde

  22. Felicitari CSM despre cum ati inteles sa organizati justitia in Romania ! Incep sa se vada rezultatele ! Bravo ! Stiti la ce ma refer !

    Comentariu de Cristi — 20/06/2012 @ 6:04 PM | Răspunde

    • Eu cred ca nu sti pe ce lume traiesti. Vorbesti fara sa cunosti dosarul, fara se vezi motivarile. Vorbesti si tu asa sa te afli in treaba si cauti sa pupi si tu in (….) pe cine apuci. In cazul de fata pe domnul Danilet si CSM-ul care nu au saracii nicio vina ca tu te-ai nascut (….). In locul tau m-as abtine de la comentarii.

      Comentariu de Cezar — 20/06/2012 @ 11:14 PM | Răspunde

      • Imi scapa discutia. Cred ca limbajul nu e unul adecvat, cel putin nu pe blogul meu. Credeam ca vor fi mai putin comentarii din moment ce v-ati apucat de invatat.

        Comentariu de Cristi — 21/06/2012 @ 9:23 AM | Răspunde

        • Imi cer scuze pt. limbaj. Eu am renuntat la ideea de a devini magistrat. Dar la cum gandeste domnul, care crede ca s-a reformat un sistem prin condamnarea unuia care si-a tras un glonte in gat, cred ca ar trebui ca si el sa renunte. Cu astfel de oamnei nu o sa dam inainte.

          Comentariu de Cezar — 21/06/2012 @ 10:25 AM | Răspunde

      • Nefericitule, sunt victima directa a interventiei unui partid anume in hotararea instantei, si am simtit pe pielea mea ce inseamna .Intr-o zi am pierdut tot, si nu mi-am tras un glonte in creier. Am luat-o de la capat. Si da,…. ii pup si in (…) daca au reusit sa devine independenti.

        Comentariu de Cristi — 21/06/2012 @ 3:17 PM | Răspunde

        • Inainte sa facem comentarii despre un dosar anume cred ca ar trebui sa ne informam mai intai. Altfel o sa ajungem sa fim la fel de ridicoli precum analistii de la TV. Cat despre implicarea directa a politicului in justitie, eu nu pot sa imi dau cu parerea pt. ca nu am simtit-o direct. Povesti am auzit multe, insa nu vreau sa ma pronunt. Erori judiciare, am vazut multe insa, greseli grave de aplicare a procedurilor, motivari fara nicio logica, fara suport faptic. Ca sa nu mai vorbesc de umilinta zilnica la care suntem supusi toti cei care ne invartim prin instante (nu mai intru in detalii punctual). Cand toate astea se vor fi rezolvat, inteleg sa ii pupi unde vrei tu si pe cei din CSM si pe cei din MJ. Pana atunci insa te-as sfatui sa te abti de la astfel de gesturi.

          Comentariu de Cezar — 22/06/2012 @ 11:23 AM | Răspunde

  23. Buna ziua! Permiteti-mi, va rog, sa va adresez o intrebare mai in amanuntele tematicii. Am retinut ca actul juridic civil trebuie studiat din VCC, iar contractele din NCC. Daca grilele se vor referi la aspecte precum viciile de consimtamant, nulitate etc. raportate la un anumit tip de contract, vom tine seama de legislatia anterioara actualei reglementari, sau de Codul civil in vigoare?

    Comentariu de Bogdana — 20/06/2012 @ 7:38 PM | Răspunde

  24. Dat fiind că actul civil e pe noul cod, iar aproape tot restul pe vechiul, RISCUL de a apărea grile de genul

    „Donația între soți:
    a) este revocabilă numai în timpul căsătoriei, ca excepție de la principiul irevocabilității actelor juridice civile
    b) este revocabilă oricând
    c) [te miri ce aiureală]”,

    la care la a) e corect „pe noul” (Actul juriic civil), iar la b) „pe vechiul” (Contracte) și la c) sigur e greșit, iar candidatul nu mai știe ce se vrea de la el ESTE FOARTE MARE.

    CSM-ul a adoptat această tematică. (Nu îmi dau seama cât s-au gândit la implicații cei care au negociat-o în primăvară.) Va lua CSM măsuri active pentru a evita astfel de probleme?
    Eu mă gândesc că cel mai fair-play ar fi să se specifice pt. fiecare grilă de civil dacă se vrea răspuns „pe vechiul” sau „pe noul”.
    Actul juridic civil se suprapune pe toată materia de civil… Noi ce răspundem???

    Domnule judecător, pot să sper că veți ridica problema ca subiectele de civil să fie formulate fără echivoc în privința reglementării care trebuie avută în vedere la soluționare?

    Comentariu de bianca — 20/06/2012 @ 7:54 PM | Răspunde

  25. De ce sunt identice subiectele la cei cu 5 ani vechime cu cei de la inm? Spuneati intr o postare ca preferati pe cei de la inm. atunci de ce s a stabilit identitate? Va rog sa mi raspundeti , am o postare la IN dialog cu voi. Multumesc
    Pare un exces de zel din partea judecatorilor care stabilesc subiecte cat mai grele, intrebari interpretabile, controversate, neunitare in raspunsuri ( acesta nu o emit doar eu ci somitati in domeniul dreptului, profesori) incat lasa impresia ca nu doresc noutate in profesie, generatia este asta , nu pot cere sa fie ca si ei, ca si ei pot fi doar descendentii domniilor lor, crescuti de mici in ingrijirea juridica de generatii intregi.
    2. Va spun ca dintre cei care fac subiecte la inm sunt profesori care la cursuri nu au aceeasi exigenta , ceea ce ne face sa ne intrebam de ce acelasi om nu mentine aceeasi atitudine si la inm. Dvs ati spus ca facultatile de drept din Romania sunt slabe si totusi cerintele accederii sunt in discordanta cu realitatea. Sper sa mi raspundeti la In dialog cu voi.Multumesc

    Comentariu de marius — 21/06/2012 @ 6:17 PM | Răspunde

    • NU doresc sa imi pierd timpul cu explicatii la regulamentele in vigoare. Din punctul meu de vedere concursul trebuie sa fie extrem de greu ca numai cei f.buni sa treaca. Succes la invatat1

      Comentariu de Cristi — 22/06/2012 @ 7:26 AM | Răspunde

    • Poate profesorii care fac subiectele pentru INM nu au aceeasi exigenta…..DAR atunci cand predau la facultati slabe.E normal…daca intri intr-o sala si iti dai seama ca n-ai cu cine vorbi…sa cobori stacheta ,astfel incat sa te faci inteles.Va spun SIGUR ca acei profesori sunt mult mai exigenti la facultatile de elita!!Ba subiectele de examen,nu de putine ori au un grad de dificultate mai ridicat decat cele de la INM….ca sa nu vorbesc de cele pentru intrare directa….Si e logic sa fie greu,altfel ar intra oameni care nu merita…la fel cum intra la muuuuulte facultati….E un punct de vedere obiectiv…sper sa nu ofensez pe nimeni…Succes tuturor!

      Comentariu de viki — 23/06/2012 @ 6:21 AM | Răspunde

  26. Buna seara,

    Dl Judecator…permiteti-mi va rog sa repet un comentariu postat, pe care nu l-am vazut in lista de mai sus. (mea culpa posibil)
    Spuneti-mi va rog, daca in tematica (admitere INM) intra si reglementarile aduse prin legea 71/2011 cu privire la procedura civila (competenta etc). Va multumesc frumos! De asemeni multumiri pentru atentia acordata si rabdarea in a ne asculta nedumeririle de incepatori de drum!

    Comentariu de Cristina — 21/06/2012 @ 7:11 PM | Răspunde

    • da. In anuntul de sapt viitoare va scrie in mod expres.

      Comentariu de Cristi — 22/06/2012 @ 7:27 AM | Răspunde

  27. daca nu va cer prea mult in conditia in care deja ati facut foarte multe pt noi :).. va rugam sa ne postati si noua posturile scoase la concurs pt cei cu 5 ani vechime intrucat pe site-ul CSM nu apare la ordinea de zi solutionata referatul DRUO din cadrul INM, respectiv anexa care cuprinde aceste posturi … cu multumiri…

    Comentariu de carmen — 24/06/2012 @ 10:13 AM | Răspunde

    • Inca nu am intrat in posesia unei liste definitive.

      Comentariu de Cristi — 24/06/2012 @ 9:43 PM | Răspunde

  28. daca am fi avut facultati de elita ar fi fost in clasamentul fac(universitatilor) de top sau bune din lume, strainatate, nicio universitate din Romania nefiind in lista cu universitatile(facultatile) bune din lume ,nu in top ci nici macar printre facultatile din strainatate mentionate pe lista, examene mai grele ca cele de la inm eu n am vazut la U.Bucuresti,de exemplu,
    am postat intrebare la in dialog cu voi, sper sa mi raspundeti, multumesc

    Comentariu de marius — 24/06/2012 @ 4:24 PM | Răspunde

  29. Buna ziua, din ce am citit mai sus,rezulta ca s-ar putea ca pentru examenul din toamna sa fie aceasi programa, imi puteti spune, va rog, cu aproximatie data la care se va anunta tematica pentru examenul din toamna.
    Cu respect,
    Catalina

    Comentariu de Catalina — 25/06/2012 @ 1:46 PM | Răspunde

  30. Buna ziua.Ati putea va rog sa-mi spuneti daca ,in urma cu 7 ani am primit o amenda penala(intre timp reabilitata),urmata de o foarte buna conduita,ma pot inscrie la concursul INM,cu speranta ca nu o sa am probleme la verificarea conditiilor bunei reputatii?..va multumesc.

    Comentariu de Popescu Bogdan — 25/06/2012 @ 2:03 PM | Răspunde

    • Reabilitarea sterge orice interdictie si incompatibilitate.

      Comentariu de Cristi — 25/06/2012 @ 3:26 PM | Răspunde

  31. D-le judecator, va rog sa aparati independenta justitiei ! Urmaresc la TV sedinta d-voastra.Nu va lasati influentati de modul in care ministrul justitiei incearca sa va sugereze sa fiti rezervati in declaratii intr-un fel sfidator si autoritar. Ministrul incearca sa va determine sa nu iesiti public, si sa o faca numai ei. Opinia publica nu cunoaste toate aceste detalii. Aparati-va ! Si faceti-o public ! Evident fara referire la un caz anume si cu respectarea deontologiei.

    Comentariu de Cristi — 26/06/2012 @ 9:23 AM | Răspunde

  32. S-a stabilit lista posturilor scoase la consursul de admitere in magistratura? Va fi publicata astazi?

    Comentariu de george — 26/06/2012 @ 11:22 AM | Răspunde

    • A fost postata intre timp pe site-ul inm. Multumesc!

      Comentariu de george — 26/06/2012 @ 2:09 PM | Răspunde

  33. Buna ziua. As avea sa va rog daca puteti sa imi dati un exemplu de proverb sau citat si cum trebuie acesta tratat la proba interviului. Va multumesc anticipat.

    Comentariu de Sofia — 26/06/2012 @ 3:44 PM | Răspunde

    • De ex: decat sa condamni un nevinovat, mai bine sa scape 10 vinovati. E primul exemplu care in vine in cap. DE tratat pot face o adevarata filosofie, legata de scopul procesului penal, principiul legalitatii, importanta pregatirii magistratului, rolul sau in multumirea sau nu a publicului etc.

      Comentariu de Cristi — 26/06/2012 @ 7:32 PM | Răspunde

  34. Deci la proba interviului tot trebuie sa vorbim despre ceea ce am acumulat din stiintele juridice
    din Drept,orice intrebare ar fi.Fiecare membru al comisiei va pune intrebari?
    proba interviului este cea mai grea proba, judecatori, procurori, psihologi,profesori universitari facultati de stat cu experienta in profesie si de viata iti vor verifica fiecare miscare si gest.Dvs veti face parte din comisie?Comisia va fi anuntata?

    Comentariu de marius — 27/06/2012 @ 10:43 PM | Răspunde

  35. Va rog sa mi raspuneti si mie,infractiunea de violare de domicilui are ca obiet material incaperea sau nu are obiect material? Sunt pareri impartite, dvs cum apreciati?

    Comentariu de marius — 27/06/2012 @ 10:46 PM | Răspunde

    • Regret, dar mai mult decat spun profesorii de drept eu nu pot spune. In plus, intebarile cu raspunsuri controversate sunt evitate la admitere.

      Comentariu de Cristi — 27/06/2012 @ 10:53 PM | Răspunde

  36. Buna ziua. Stimate Domnule Danilet, ne puteti spune daca dl. Udroiu este in comisii la concursul de admitere in magistratura? Multumesc.

    Comentariu de Amalia — 29/06/2012 @ 1:51 PM | Răspunde

  37. Buna ziua. Subiectele de la concursul de admitere la magistratura vor fi identice sau diferite de cele de la concursul INM ? Multumesc anticipat.

    Comentariu de Amalia — 29/06/2012 @ 2:34 PM | Răspunde

    • Identice. Dar nu puteti participa decat la unul dintre cele doua.

      Comentariu de Cristi — 29/06/2012 @ 4:18 PM | Răspunde

  38. Daca dvs spuneti ca intrebarile cu raspunsuri controversate nu vor fi la admitere, atunci sa intelegem ca nu va exista intrebarea :Infractiunea de violare de domiciliu are sau nu obiect material.
    Raspunsuri controversate inseamna un autor curs sau revista are o parere iar alt autor curs alta parere?Cum stabileste comisia care elaboreaza subiectele ce inseamna intrebari cu raspunsuri controversate?

    Comentariu de marius — 29/06/2012 @ 4:03 PM | Răspunde

    • In general asta vine din experienta si din intamplarile din anii trecuti. Apoi, daca va fi controversata intrebarea/raspunsul, aveti dreptul sa contestati baremul.

      Comentariu de Cristi — 29/06/2012 @ 4:20 PM | Răspunde

  39. Buna ziua. Vechimea de 5 ani in specialitate pentru ofiterii de politie judiciara se calculeaza de la data incadrarii in structuri ale politiei judiciare sau de la data la care a fost emisa dispozitia de numire? In cazul de fata sunt incadrat din 20.07.2007, am lucrat efectiv ca organ de cercetare panala dar am primit avizul cu o intarziere de 1 an. Dosarul ar fi acceptat pentru concursul din noiembrie 2012? Multumesc anticipat.

    Comentariu de Marian — 16/07/2012 @ 4:21 PM | Răspunde

    • Marturisesc ca primul raspuns care imi vine in minte este `de la data numirii`. Care ar fi contraargumentele?

      Comentariu de Cristi — 16/07/2012 @ 6:58 PM | Răspunde

      • Cel mai important contrarargument ar fi ca si pana la numire am facut aceleasi activitati ca si pana atunci, respectiv cercetare penala. Plus faptul ca, din ce am auzit de la alte persoane, fosti politisti in situatia mea au fost admisi la concurs. Nu e drept ca pentru indolenta unor persoane care nu au solicitat avizul la timp sa pierd atatea sanse. Chiar nu stiu unde sa intreb de situatia asta pentru ca eu vreau sa invat dar ar fi prea mare dezamagirea sa invat atatea luni si sa nu pot sa merg. Daca d-voastra mi-ati putea indica o persoana avizata unde sa pot pune si eu o intrebare ar fi extraordinar. Multumesc mult.

        Comentariu de Marian — 16/07/2012 @ 7:31 PM | Răspunde

        • Contraargumentul dvs poate fi combatu astfel: inseamna ca si agentii de politie au dreptul de a candida, doar fac aceeasi activitate de politie judiciara ca si dvs.
          Cel mai bine e sa aflati de la colegii dvs anteriori daca intr-adevar au fost admisi. Incerc sa aflu si eu.

          Comentariu de Cristi — 16/07/2012 @ 7:59 PM | Răspunde

          • au fost admisi in anii trecuti si, cu toate astea, anul acesta noi – cei aflati in aceeasi situatie ca si Marian – am fost respinsi. Transmisia sedintei in care au fost dezbatute contestatiile noastre s-a intrerupt chiar in momentul in care ati trecut la acest punct. Ce anume ati avut in vedere cand ati respins contestatiile? Situatia nu este comparabila cu cea a agentilor de politie pt ca prevederile fac referire la ofiterii de politie. Multumesc anticipat!

            Comentariu de Maria — 12/09/2012 @ 8:46 PM | Răspunde

  40. Domnule judecator , puteti preciza o data aproximativa referitor la conc ursul din noiembrie 2012 ?

    Comentariu de Nicolescu Eugen — 26/09/2012 @ 3:54 PM | Răspunde

    • Asteptam sa vedem luni, 1 oct, daca decidem sa il organizam si cand anume.

      Comentariu de Cristi — 26/09/2012 @ 4:09 PM | Răspunde

  41. Domnule judecator, se va mai organiza concurs de admitere in magistratura in noiembrie-decembrie 2012?

    Comentariu de Alina — 12/10/2012 @ 8:07 PM | Răspunde

    • Nu.

      Comentariu de Cristi — 14/10/2012 @ 7:16 PM | Răspunde

      • Dar in ianuarie sau martie se va organiza concurs de admitere in magistratura?

        Comentariu de ionela — 16/10/2012 @ 7:43 AM | Răspunde

  42. Buna ziua.
    Va rog sa imi spuneti unde gasesc datele necesare pentru admiterea in magistratura.
    Multumesc

    Comentariu de Camelia — 21/11/2012 @ 9:31 AM | Răspunde

  43. domnule judecator cu toata admiratia si consideratiune pe care o am fata de dvs. , va rog frumos sa ne raspundeti la urmatoarea intrebare: Agentii de politie judiciara cu vechime mai mare de 5 ani pot participa sau nu la concursul de admitere in magistratura?

    Comentariu de marcu1 — 28/11/2012 @ 6:36 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

