CRISTI DANILEŢ – judecător

31/10/2012

Parlamentul e în afara ordinii constituţionale

Filed under: independenta justitiei,politic — Cristi Danilet @ 10:49 AM

Activez în sistemul de justiţie. Am fost învăţat la Facultatea de Drept că legea trebuie respectată de oricine şi că toţi suntem egali în faţa legii. Am mai învăţat că hotărârea judecătorească e pronunţată în numele legii şi, odată rămasă definitivă, ea devine lege, astfel că trebuie respectată de destinatarii săi. Ulterior, când am devenit judecător, am jurat să apăr Constituţia şi legile ţării.

Singura instanţă pomenită de Constituţie este ICCJ – asta înseamnă că această curte are o valoare deosebită. Ea este simbolul justiţiei. De altfel, preşedintele ICCJ este considerat de legea nr. 317 din 2004 ca fiind reprezentantul puterii judecătoreşti.

Hotărârile date de ICCJ sunt în afara oricărei contestaţii. Pot fi analizate public, pot fi criticate, dar în mod obligatoriu trebuie executate. Executarea hotărârilor judecătoreşti reprezintă finalitatea actului de justiţie. Dacă o hotărâre nu se execută înseamnă că nu se respectă însăşi justiţia – nici corpul de judecători care o înfăptuiesc, nici actele pe care le-au îndeplinit.

O astfel de situaţia a apărut ieri, la nivelul cel mai înalt al statului: Plenul Senatului a refuzat ieri să aplice o hotărâre judecătorească a ICCJ prin care se confirma starea de incompatibilitate a unui senator. În felul acesta, o putere a statului a negat o altă putere a statului: legislativul nu contestă, nu ignoră, ci încalcă judiciarul. Prin faptul că e entitate decide dacă se supune sau nu unei hotărâri judecătoreşti, înseamnă că justiţia e dependentă de voinţa acesteia. Deci, justiţia nu e independentă.

Situaţia este fără precedent, dar ea reprezintă o escaladare a unei situaţii tensionate ce dăinuie de ceva vreme: mai întâi au fost insultaţi procurorii (ani de-a rândul), apoi s-a refuzat inceperea urmăririi penale în cazul unor parlamentari, apoi au fost atacaţi judecătorii penalişti de la ICCJ (cazul „Trofeul Calităţii”), apoi au fost atacaţi membrii CSM (dosarul referendumului), apoi s-a creat comisie pentru anchetarea pretinselor abuzuri ale procurorilor, iar acum e atacată justiţia în însăşi funcţionalitatea ei.

Prin faptul că Justiţia e negată de însuşi Parlamentul ţării, Parlamentul încalcă Constituţia. Am arătat mai sus că într-o astfel de situaţie justiţia e dependentă. FIind vorba de dependenţa de o altă putere în stat, înseamnă că justiţia este subordonată acesteia. Ca urmare, nu mai există separaţia puterilor în stat. De aceea, susţin că Parlamentul se situează, astfel, în afara ordinii constituţionale. Şi susţin că ne aflăm într-o situaţie de conflict între puteri care neaparat trebuie supus analizei Curţii Constituţionale.

Reacţie CE

Reactie ANI

Reactie ONG

Update: Presedintele CSM a decis sesizarea CCR cu privire la conflictul intre puteri.

56 comentarii »

  1. Si ce facem? Asistam neputinciosi? CSM n-are nici o putere? Nu poate sesiza Parchetul?

    Comentariu de blog de caine rau — 31/10/2012 @ 11:00 AM | Răspunde

  2. Vara asta am învățat, în afara oricărui echivoc, că majoritatea parlamentarilor se cred nu deasupra, ci în afara legii.

    Cu siguranță viitoarea Constituție trebuie să elimine imunitatea Parlamentară cel puțin în cazul infracțiunilor care au legătură cu serviciul.

    Comentariu de Trif George — 31/10/2012 @ 11:05 AM | Răspunde

  3. „neaparat trebuie supus analizei Curţii Constituţionale”. Cine este in drept sa o faca? inafara de CSM nu mai am inredere in NIMENI si NIMIC.
    De fapt, eu nu exist, pentru ca nu fac parte din cei 7,5 milioane pe care in exclusivitate actuala putere vrea sa ii reprezinte. NIMENI pana acum nu a luat apararea „celorlalti”, nici nu le-a cerut sa isi explice neparticiparea la referendum. A fost o atitudine corecta, un refuz de a accepta „chemarea” lor,din motive care se reconfirma prin episodul din senat (episoadele). Personal am asteptat sa aflu daca incalc vreo lege neparticipand; cand am aflat, am decis: nu particip! De cate ori aud 7,5 ( ocaziile au fost si sunt frecvente si suna ca o insulta la adresa celorlalti!), de atatea ori inteleg ca eu sunt nimeni, chiar si pentru un potential presedinte al tuturor romanilor. Asteptam acest articol.

    Comentariu de skinnz — 31/10/2012 @ 11:16 AM | Răspunde

    • Daca tu prin neexercitarea unui drept absolut- dreptul la vot- te simti un nimeni, este pentru ca te-ai asezat in afara exercitarii acestui drept.
      Insa cand cineva isi exercita un drept absolut- de a vota- iar dreptul sau si rezultatul exercitarii acestui drept este calcat in picioare de o minoritate atunci poti afirma ca esti nedreptatit. Nefiind in categoria celor care sunt nedreptatiti, afirmatiile tale sunt in nota minciunilor basiste.
      In alta ordine de idei, cand invoci incalcarea legii intr-un caz (sau mai multe) doar cand acestea apartin unei tabere (spre ex. actuala majoritate) si nu spui nimic cand s-a incalcat in mod constant Constitutia (vezi deciziile de neconstitutionalitate), legile (vezi hotararile judecatoresti), statul de drept (vezi deciziile si hotatararile Guvern+Parlament+Presedentie) etc. (spre ex. pe timpul Boc, Basescu,majoritatea portocalie), atunci exista clar o partinere care nu te face apreciat (pt. Dl Danilet)

      Comentariu de eracles — 31/10/2012 @ 6:19 PM | Răspunde

      • De la un anonim detractor ca tine eu nici nu am nevoie de aprecieri. Dar daca totusi te intereseaza partizanatul meu politic, aflu ca eu sunt numai de partea legii. Pe acest blog se afla numeroase comentarii la adresa OUG-urilor date de Boc, legilor initiate de Predoiu, declaratiilor lui Basescu sau Macovei. Dar, oricum, eu nu trebuie sa demonstrez nimic. Eu spun doar ce Constitutia si legea in Romania spune, si pe care tu si cei ca tine le ignora din considerente subiective si personale.

        Comentariu de Cristi — 01/11/2012 @ 12:17 AM | Răspunde

        • daca ai fi citit fara partizanat ai fi observat ca „anonimul detractor” nu ignora incalcarea legii. Dar de la un individ care atunci cand este prins cu mata in sac intelege sa jigneasca doar pentru ca ocupa vremelnic un post „caldut” si nu reuseste sa isi vad propriile slabiciuni si subiectivisme declarative (inclusiv partizanat politic), nu ma asteptam la altceva.
          Nu trebuie sa demonstrezi nimic pentru ca deja ai demonstrat. „eu sunt numai de partea legii” reprezinta doar o simpla afirmatie fara fond. Considerentele tale, formatoare de opinie prin prisma functiei, fiind intodeauna partizane. Am citit si comentariile dumitale la afirmatiile sau faptele lui Boc, Basescu si/sau Macovei. Acolo regasim intreadevar o opinie juridica concreta. Aici nu poti pacali. Tactica de a nu vedea padurea de copaci, nu ma poate pacali.
          Daca te intereseaza numele meu, ca sa nu fiu un anonim pentru tine, oricand ti-l pot spune.

          Comentariu de EP — 01/11/2012 @ 8:31 AM | Răspunde

          • Domnule anonim, eu nu cresc mate, nu am saci, si in niciun caz postul meu nu e caldut. Limbajul asta si argumentele dvs sunt mai jos decat ma pot eu cobori. Asa incat opresc dialogul cu dvs la acest nivel.

            Comentariu de Cristi — 01/11/2012 @ 3:39 PM | Răspunde

      • Eu nu sunt TU cu nimeni, blogul acesta este unul de tinuta, respectati autorul si invatati, aveti de la cine! Aveti si nevoie, dle eracles. Nu ma simt nimeni, sunt/em tratati astfel, noi ceilalti…dar este prea dificil de citit si inteles. Scuze autorului! CSM a reactionat corect, si prompt.

        Comentariu de skinnz — 01/11/2012 @ 12:39 AM | Răspunde

    • Sunt una dintre persoanele care am ales să nu merg la vot. Nu exist pentru că toți cei care nu admit că există și alte păreri n-au înțeles că din decembrie 1989 nu mai suntem obligați să credem una și să afirmăm alta.
      Gata !
      Poate în „ republica parlamentară ” pe care o visează USL-ul.
      Orice om cu bun simț găsește că nu este normal ce s-a întâmplat ieri în parlamentul român.

      Comentariu de dictaturajustitiei — 31/10/2012 @ 7:40 PM | Răspunde

  4. Justitia … isi primeste obolul sclavagismului in care se complace de foarte mult timp IN ROMANIA JUSTITIA ESTE A CELOR CU BANI SI A POLITICIENILOR APARAND HOTII si POLITRUCII, accesul la justitie fiind ingreunat de proceduri ilogice ce amintesc de evul mediu din tarile civilizate, deci … vorvbim de o clasa de privilegiati, platiti regeste, insa fara nici o raspundere pentru dezastrul economic si social (din diverse articole putem concluziona ca avem magistrati infractori …). Este la ordinea zilea ca hotararile judecatoresti sa nu aiba nici o valoare (a se vedea hotararile legate de micsorarea salariilor cu 25 %, insa pe vremea aceia dumnevoastra aparati alte interese), ca insasi magistratii sa nu respecte legea si sa judece dupa bunul plac. Deci … este vorba doar de o neintelegere intre cele doua puteri care vor sa fie ”mai puternice” … asa ca … intai militati si demonstrati ca sunteti neutri si apoi … poate va reveni si societatea romaneasca la o stare de normalitate, atat de necesara economiei si nu numai …

    Comentariu de Godeanu Felix — 31/10/2012 @ 12:16 PM | Răspunde

  5. In cazul acesta CCR nu face nimic? O autosesizare?

    Comentariu de BLACK LION — 31/10/2012 @ 1:17 PM | Răspunde

    • Nu exista autosesizare a CCR.

      Comentariu de Cristi — 31/10/2012 @ 5:08 PM | Răspunde

      • Stiu ca parlamentului ii e frica de decizile ccr. In regulile ccr ar trebui sa existe si autosesizarea asa cum exista in multe alte institutii juridice democrate. Consider ca trebuie ca ccr sa aiba aceasta putere ca impreuna cu dna sa poata oprii acest val de nenorociri. Intelegem ca ccr nu poate proceda ca o politie dar aproape toate dosarele ljung si raman blocate pe langa ei. Cunoasteti foarte bine stadiul lor si plimbarile dosarelor asa ca la vreme de nevoie ccr poate face ordine in tara gandesc in mod democratic binenteles. Multi romani fug din tara si sfarsesc pe strazi sau puscarii in alte tari doar pentru ca guvernul isi bate joc de ei. Trebuie sa ocrotim populatia de acesti incompetenti aflati la conducere.

        Comentariu de Black Lion — 01/11/2012 @ 6:57 AM | Răspunde

  6. Poporul roman trece printr-un moment interesant… Multi oameni de rand dar si reprezentantii politici ai acestora incalca legea daca pot „castiga” ceva din asta.
    Consider ca astfel de politicieni ar disparea in scurt timp daca poporul roman s-ar comporta altfel… Dar evolutia unui popor necesita muuult timp.

    Pe de alta parte, o mare sansa pentru oameni este puterea judecatoreasca… toti oamenii egali in fata legii, cine a incalcat legea este sanctionat… Iata ca o puterea judecatoreasca poate avea un rol deosebit de important in evolutia societatii…

    Ma bucur sa sunt oameni ca dumneavoastra. Felicitari!

    Comentariu de Razvan — 31/10/2012 @ 1:25 PM | Răspunde

  7. http://politicstand.ro/a-treisprezecea-suspendare-a-lui-traian-basescu/ Nu credeti ca deja se merge pe nesimtire si marsevie? Mai functioneaza vreo lege in tara mea? Mai exista oameni capabili sa zica NU coruptiei sau suntem un teritoriu al nimanui? Cred ca va trebui sa luam noi masuri daca CCR nu isi face treaba asa cum trebuie.

    Comentariu de BLACK LION — 31/10/2012 @ 1:25 PM | Răspunde

  8. Oare ati avut aceeasi pozitie in cazul refuzului guvernarii Boc-Basescu de a pune in practica hotararile instantelor privind acordarea drepturilor salariale functionarilor publici? Atunci eu nu v-am auzit protestand, nu ati fost deloc vocal! Sau reactionati cu dubla masura!? Unde e deontologia dumneavoastra profesionala? Sau e depasita de partizanatul politic al dumneavoastra!

    Comentariu de Strain Costin — 31/10/2012 @ 1:29 PM | Răspunde

    • Domnule, inseamna ca nu ati citit ce am scris eu pe acea tema. Dupa ce o faceti, mai vorbim. Pana atunci, va accept anticipat scuzele.

      Comentariu de Cristi — 31/10/2012 @ 5:09 PM | Răspunde

  9. Mai Danilet,ai dreptate,dar pana la alegerile locale din mai a.c.,de ce nu ai comentat hjotararile instantelor din Romania,care nu au fost respectate de guvernantii anteriori? Esti prea basist.

    Comentariu de xcx — 31/10/2012 @ 1:34 PM | Răspunde

  10. La ce va asteptati, domnule judecator, cand stim cu totii foarte bine cine ocupa scaunele din Parlament, simbolizandu-l cu mare „prestanta” prin imaginea penalului Catalin Voicu, 2 maini ridicate pentru votul suspendarii ? Sincer, ca roman cu studii si cu job la privat, am fost multi ani, pana la cei 31 aproape, impotriva exodului romanesc peste hotare, eram de parere ca intelectualii si tinerii cu IQ peste medie trebuie sa se uneasca si sa schimbe ceva in tara asta. Acum, la finele lui 2012, ma simt frustrat, si spun cu mana pe inima ca maine as pleca, oriunde in afara, mai mult decat atat, mi-as incuraja prietenii si apropiatii sa faca asta. Sunt de parere ca putinii oameni cinstiti din tara asta, nu mai au ce cauta in ea, pentru ca mai devreme sau mai tarziu, li se va da in cap cu toiagul ingreunat de lipsa de moralitate, cinste, patriotism, si respect pentru poporul roman, indiferent in ce pozitii se vor afla acei oameni, care printre cei multi, nu sunt decat urma luminii a cativa licurici in negura noptii. Totusi, sa auzim de bine …

    Comentariu de Radu — 31/10/2012 @ 1:38 PM | Răspunde

  11. […] Plenul Senatului a refuzat ieri sa aplice o hotarare judecatoreasca a ICCJ prin care se confirma starea de incompatibilitate a unui senator. In felul acesta, o putere a statului a negat o alta putere a statului: legislativul nu contesta, nu ignora, ci incalca judiciarul. Prin faptul ca e entitate decide daca se supune sau nu unei hotarari judecatoresti, inseamna ca justitia e dependenta de vointa acesteia. Deci, justitia nu e independenta, scrie judecatorul Cristi Danilet, membru CSM, pe blogul sau. […]

    Pingback de Stirile Online » Judecatorul Cristi Danilet, despre cazul Mircea Diaconu: Parlamentul e in afara ordinii constitutionale — 31/10/2012 @ 1:43 PM | Răspunde

  12. bravo dle judecator ! traim in tra condusa de un nemernic ca ponta , un nemernic ca antonescu care au sfidat legea fara ca poporul prin vot sa ii sanctioneze , iar gestul parlamentului este incalificabil si cred ca intr-un stat de drept este desfiintat . tare imi este teama ca votul acestui neam nu o sa sanctioeze nici acum ! poate si alti colegi se vor sesiza si vor lua pozitie pentru ca vocea vostra sa trezeasca aceasta natie – BRAVO !

    Comentariu de gogu — 31/10/2012 @ 2:08 PM | Răspunde

  13. D-le Dănileţ, uitaţi un lucru: şi judecătorii, şi procurorii dar şi parlamentarii sunt, ca şi mine, ca şi vecinii mei, oameni. Atât şi nimic mai mult, adica toţi sunt egali (şi-n faţa legii, şi-n faţa lui Dumnezeu, şi-n faţa oricărei vitrine sau porţi). Şi mai uitaţi un lucru: că legile sunt făcute de… oameni! Şi tot oamenii le vor modifica, dacă nu le vor şterge cu totul. Şi toţi aceşti oameni trăiesc, muncesc şi greşesc deopotrivă. Iar a spune că legile nu-s perfectibile, e un nonsens.
    Legat strict de subiect, reacţia uneia dintre puterile în stat (în cazul de faţă cea legislativă) faţă de alta (judecătorească) este una normală în situaţia actuală, când cea pe care o reprezentaţi abuzează de poziţia sa. Am să dau un exemplu prezent zilele astea în presă, cel legat de accidentul provocat de un realizator de televiziune (Şerban Huidu) şi în urma căruia au murit 3 oameni nevinovaţi. Dv. nu vă simţiţi un pic vinovat că îi reprezentaţi pe judecătorii care mai-mai ca nu l-au mângâiat pe creştet pe Huidu? Pe mine mă revoltă acest fapt, iar scuza ca „aşa-i legea” nu mă satisface, şi n-am ce face decât să mă revolt, în sinea mea, împotriva sistemului (fie el reprezentat de legislativ, judecătoresc sau administrativ). Dacă revolta mea se opreşte la nivelul gândirii proprii, dv., cei din sferele înalte ale puterii de orice fel, nu veţi reacţiona, nu veţi corecta ce este de corectat, nu veţi lua măsuri. Asta vă doriţi? Bănuiesc că da, fiindcă, iată, când cineva ia poziţie în cel mai public mod cu putinţă… vă deranjează! Fiindca pentru mine, decizia Senatului de a nu respecta o hotarâre, fie ea şi a ÎCCJ (tâmpite iniţiale), tocmai aşa ar trebui s-o interpretaţi, ca pe o ripostă la şiragul de nereguli la care Justiţia s-a dedat de ceva timp încoace.

    Comentariu de George — 31/10/2012 @ 3:28 PM | Răspunde

    • Cred ca nu ma cunoasteti. Cititi-mi blogul, coincide cu pdv al dvs.

      Comentariu de Cristi — 31/10/2012 @ 5:13 PM | Răspunde

      • Cred că nu mi-aţi citit comentariul până la final. Altfel nu aţi fi scris că sunteţi de acord cu punctul meu de vedere, căci, dac-ar fi aşa, v-aţi contrazice singur! Fiindcă eu, fără sa fiu un anti-legalist, sunt totuşi de acord cu ceea ce a decis Senatul…

        Comentariu de George — 31/10/2012 @ 6:23 PM | Răspunde

        • In ce priveste neregulile din justitie va dau dreptate. In ce priveste decizia Senatului, eu am dreptate.

          Comentariu de Cristi — 01/11/2012 @ 12:18 AM | Răspunde

  14. D-LE DANILET! MATELUTA ORI ESTI PARANOIC , ORI TE PREFACI, CEEA CE E SI MAI GRAV . SIGUR POTI SA FII PARANOIC SAU CU ALTE BOLI MINTALE , DAR DACA ATI FACUT DREPTUL, TREBUIE SA STITI CA SI NEBUNII AU LEGILE LOR, DREPTURILE LOR, DAR EI TREBUIE SA FIE INCHISI IN LOCURI SPECIAL AMENAJATE, IN „DILIBAU”. SA NE FEREASCA D-ZEU SA PICE CAREAVA PE MANA VOASTRA DE PARANOICI, DE „PERSECUTATI PERMANENT DE PARLAMENT”, DE VICTOR PONTA, ANTONESCU, GHISE, DE USL.
    N-AR FI MAI NORMAL SA VA VEDETI DE TREABA VOASTRA, DE JUDECAT, DE ANCHETAT IN CAZUL PROCURORILOR, ETC, DECAT SA VA TOT PLANGETI DE MILA CU SALARIILE VOASTRE DE CATE 15-20 DE MII DE LEI/LUNA . MAJORITATEA OAMENILOR SIMPLII SUNT PERSECUTATI DE SEFII LOR, DE PATRONII LOR SI MUNCESC PENTRU SALARII DE 10 ORI MAI MICI CA VOI. DE CE NU-L LUATI PE BASESCU SI VA DUCETI LA MERKEL, LA BAROSSO SAU IN TARILE UNDE JUSTITIA E DREAPTA NU SUBJUGATA USL-ISTIOR. DRUM BUN SI MAI LASATI-NE IN PACE CU MILOAGA, CREDETI VOI CA NOUA NE ESTE MILA DE VREUNUL DINTRE VOI?!

    Comentariu de Alexandru Vasile — 31/10/2012 @ 3:28 PM | Răspunde

    • Nu pot decat sa zambesc usor citind acest comentariu. Se vede clar ca sunteti in afara topicului. Imi pare rau pt dumneavoastra ca inca mai dormiti sau asteptati sacosaelectorala. Daca ar gandii toti ca dv ne-am meritat soarta. Dormiti va rog eu incontinuare pentru ca oricum spuneti doar tampenii.

      Comentariu de Black Lion — 01/11/2012 @ 7:51 AM | Răspunde

  15. Cei 7,4 milioane au fost 5 milioane, apoi 4 milioane….. Dar cei 11 milioane care au ales sa nu certifice lovitura de stat bolsevica a lui Ponta si Crizel Cacarau?

    Comentariu de L D — 31/10/2012 @ 9:35 PM | Răspunde

  16. în ce mod a negat cele 7,4 milioane de voturi?

    Comentariu de de-a dura lex — 31/10/2012 @ 10:43 PM | Răspunde

  17. […] vointa acesteia. Deci, justitia nu e independenta, scrie judecatorul Cristi Danilet, membru CSM, pe blogul sau.Citeste tot articolul: […]

    Pingback de Judecatorul Cristi Danilet, despre cazul Mircea Diaconu: Parlamentul e in afara ordinii constitutionale | Ziare net - Stiri din presa — 01/11/2012 @ 12:02 AM | Răspunde

  18. Fac un apel catre cei care au inclinatii catre diverse grupari infractionale ca sa citeasca topicul de 100 de ori pana il inteleg si apoi sa inceapa sa scrie ceva pentru ca anumite comentarii se refera la o persoana pe cand topicul e despre o institutie. Va multumim pentru intelegere si speram ca vom putea dialoga normal.

    Comentariu de Black Lion — 01/11/2012 @ 7:58 AM | Răspunde

  19. Puteti explica mai clar cum a fost negata prezenta a celor 7,4 milioane de presupusi votanti ca in real nu erau decat 4 milioane si va pot dovedi usor asta doar in cazul in care aveti capacitatea intelectuala sa ma urmariti in demonstratie? Prostii putem spune toti dar e rau cand le credem pe ale altora pentru ca vom fii prostiti.

    Comentariu de Black Lion — 01/11/2012 @ 8:05 AM | Răspunde

  20. Apoi dupa lege nerespectarea hotararilor judecatoresti este un pic de infractiune, iara cei care au dat curs unei astfel de fapte sunt infractori, chiar daca sunt senatori. Din cate stiam eu, infractorii dovediti pierd dreptul de a mai candida, iar hotaririle individuale trebuie sa le ia colegii dumneavoastra judecatori – daca au curaj, ceea ce sunt convins ca nu se va intampla.
    Pe de alta parte, infractorii despre care vorbeam mai sus au putintica dreptate, caci au observat ca au inceput aproape simultan doua procese identice acesta http://portal.just.ro/InstantaDosar.aspx?idInstitutie=2&d=MjAwMDAwMDAwMjU3Njg0 in data de 08.02.2011 si acesta http://portal.just.ro/InstantaDosar.aspx?idInstitutie=2&d=MjAwMDAwMDAwMjYwMTMy in data de 09.03.2011, dar in primul caz despre care vorbeam pana in data de 19.06.2012 s-a incheiat si recursul http://www.scj.ro/dosare.asp?view=detalii&id=200000000257684&pg=1&cauta= , ceea ce nu-i rau deloc, dar pentru celalalt demnitar incompatibil ati dat primul termen de recurs abia pe 21.01.2014 http://www.scj.ro/dosare.asp?view=detalii&id=100000000271842&pg=1&cauta= .
    La Diaconu v-au trebuit 3 luni pentru a da primul termen de recurs (18.11.2011 – 14.02.2012), iar la Novac v-a trebuit un an si 8 luni pentru a da termen de incepere recurs (23.05.2012 – 21.01.2014). E un semn cat se poate de clar ca cel putin repartizarea aleatorie a cauzelor scartaie din toate incheieturile. Un alt element de nedreptate intre cele doua cauze este ca lui Novac i s-a admis trimiterea legii contestate de ea la Curtea Constitutionala si i s-a dat termen de recurs ca sa se solutioneze, iar lui Diaconu (pe care nu-l simpatizez deloc pentru tampeniile debitate la TV), i s-a respins acelasi gen de cerere. Ar fi cazul, va repet inca odata, ca CSM sa cerceteze din ce cauza dau domnii judecatori solutii contrarii in cauze absolut identice, chiar si cu jurisprudenta publicata depusa la Dosar.

    Comentariu de Ion Roata — 01/11/2012 @ 8:25 AM | Răspunde

  21. Nu am gasit nicaieri o definitie clara a „coruptiei” M-ar interesa sa stiu si daca include incompetenta profesionala (curiozitate teoretica).

    Comentariu de skinnz — 01/11/2012 @ 1:14 PM | Răspunde

  22. Pai, atunci parlamentul sa fie suspendat si sa i se ceara dizolvarea cel putin de jure.

    Comentariu de Sorin Şarba — 01/11/2012 @ 1:45 PM | Răspunde

  23. Dl. Danilet, cred ca in cazul in speta sa aveti dreptate. dar eu cred ca problema este ca puterea judecatoreasca a ajuns in Romania, stat in stat. nu exista nici un control exterior asupra ei, doar un autocontrol. nu avem nici „check”, nici „balance”. puterea executiva si cea legislativa sunt limitate de puterea judecatoreasca, de votul electoral si relatiile intre ele. cea judecatoreasca nu are asemenea limitari exterioare , ci doar o autolimitare. este aceasta suficienta si exista garantia ca puterea judecatoreasca se va mentine in limite rezonabile? un raspuns la aceste intrebari poate fi imaginea pe care justitia o are in ochii cetatenilor – adica a subiectului actului de justitie. iar imaginea este una deplorabila, la fel ca a celorlalte 2 puteri.

    decizia in sine a Senatului are prea putina importanta politica: Diaconu mai are o luna de mandat si nu va mai candida, iar majoritatea actuala se poate dispensa de un vot. eu cred ca s-a vrut un semnal, foarte prost ales de altfel, ca aceasta diferentiere de limitare a celor 3 puteri trebuie ar trebui pusa in alti termeni.

    Comentariu de licurg — 01/11/2012 @ 2:03 PM | Răspunde

  24. Chiar asa. Cand se va publica motivatia din Dosarul Calitatii ? Nu ezista pe acolo un termen legal ?
    Da apopos legea .. legea trebuie respectata de judecatori ?!

    Comentariu de Ghita Bizonu' — 01/11/2012 @ 10:08 PM | Răspunde

    • In primul rand, solutia nu se publica. In al doilea rand, legea recomanda – nu obliga – 20 zile pt motivare. In al treilea rand in cazurile complicate si mai ales cand judecatorii au si alte asemenea cazuri pe rol, e acceptabil sa se intarzie, chiar si cateva luni, motivarea.
      Si, apropo, da: legea trebuie respectata de judecatori. Ca si de orice alt cetatean.

      Comentariu de Cristi — 02/11/2012 @ 4:31 PM | Răspunde

  25. Sentimentul de impunitate este dat, cred, si de faptul ca, iata, Parlamentul a putut suspenda de 2 ori, fara niciun motiv legal, presedintele ales cu de 2 ori mai multe voturi decit toti parlamentarii la un loc (este usor sa calculezi) fara nicio consecinta. Iata, chiar in aceste zile se vorbeste cu o seninatate de suspendare, oricind si oricum, ba chiar si preventiv: il suspendam pentru s-ar putea sa nu numeasca pe cine vrem noi! Fara sanctiunea dizolvarii Parlamentului in situatia respingerii de populatie, prin referendum, a unei masuri luate arbitrar, pentru niste persoane cu pregatire de tot precara inexistenta simtului de raspundere duce la cele mai absurde situatii. Da, chiar la lovitura de stat parlamentara, o inventie romaneasca, precum caloriferul…

    Comentariu de Liviu Iordache — 02/11/2012 @ 11:57 AM | Răspunde

  26. Domnule Danilet, va dau dreptate in ceea ce ati scris. Din pacate Parlamentul nu respecta legile tarii si imi e scarba de ce e acolo. Dar acelasi lucru se intampla si in justitie. Noi, cetatenii, nu mai avem incredere in justitia din Romania, in procurori, in CSM, in Curtea Constitutionala, politie, etc. De prea multe ori oamenii din justitie sunt pusi politic, de prea multe ori oamenii din justitie tin partea unor oameni politici si a partidelor din care ei fac parte. Am vazut de multe ori ca pentru unii justitia functioneaza dar pentru unii justitia este ingaduitoare, ba chiar ocrotitoare. Cand vrem avem lege, cand nu vrem nu avem lege si banuiesc ca si dumneavoastra cunoasteti lucrurile acestea. Doar un exemplu: in ultimii ani am vazut nenumarate probe din dosare, stenograme…..aparute in presa, din cate stiu e ilegal, nefacand cineva mare lucru in acest sens. Vi se pare normal? Am vazut hotarari judecatoresti total diferite pe cauze identice. Avem cele mai multe procese pierdute la CEDO. Ce se intampla cu justitia din tara asta? De ce nu se face justitie pentru toata lumea?

    Comentariu de Cosmin — 05/11/2012 @ 10:37 PM | Răspunde

    • Sunt 6500 de magistrati in Ro. Asa cum atunci cand mergi la medic primesti doua diagnostice diferite sau doua tratamente diferite pe acelasi diagnostic, tot asa se intampla si la unii dintre noi. Nu sunt multi, dar sunt.

      Comentariu de Cristi — 05/11/2012 @ 11:04 PM | Răspunde

  27. Iata-ne din nou in fata unei controverse…de unde sa incep?
    Pai cu CCR, da cu CCR; CCR asa cum bine stim cu totii sunt 9 membrii in frunte cu un presedinte integru si capabil. Buun pana aici lapte si miere, insa ce te faci ca insasi litera si spiritul legii sunt sfidate, calcate in picioare, suipate, denigrate, manjite, desacralizate (si cred ca pot sa mai bag vreo doua pagini numai de adjective din astea) doar pentru ca acei indivizi sunt slugile aservite lui Basescu Traian? Mai are CCR vreo valoare? NU!!! Chiar si fara valoare, datorita mafiotilor care au ajuns la putere in Romania CCR are asa mare valoare incat TU cetatene, VOTUL tau e un mare nimic!!! Daaa deci asa s-a ajuns. Trist daca ma intrebi pe mine dar deh nu toti putem fi corecti in special cand am dat de LACOMIE care este cel mai mare viciu uman, mai mare chiar si decat dependenta de droguri. Din LACOMIE se fac atatea neajunsuri abjecte si scabroase.
    As discuta despre CSM dar cu mici exceptii seamana izbitor de mult si izbitor de identic functioneaza :(
    Tot ce putem sa facem noi ca cetateni, este sa ascultam de Che Guevarra si sa intelegem odata ca a fi revolutionar este treapta cea mai inalta a constiintei umane. Hasta la Victoria Siempre!!!

    Comentariu de Radu Brasoveanu — 06/11/2012 @ 4:58 PM | Răspunde

    • Eu chiar as fi vrut sa discutati despre CSM. M-ar fi interesat mai mult daca aveti si o argumentatie, nu doar o insiruire de cuvinte izvorate din dorinte de ironizare, insultare si politicianism ieftin.

      Comentariu de Cristi — 06/11/2012 @ 11:35 PM | Răspunde

  28. DOMNULE DANILET CARE VA ESTE OPINIA SI CE MASURI ATI LUAT CU JUDECATORII CARE INCALCA NORME DE DREPT IMPERATIVE ABSOLUTE ,SUBMINAND IN ACEST FEL PUTEREA STATULUI ROMAN?
    OPINIA MEA ESTE CA, IN CEEA CE PRIVESTE FUNCTIONARII DE STAT DIN SISTEMUL JUDICIAR ,RESPECTIV MAGISTRATII ,ESTE CA PEDEPSELE PENTRU ACESTIA EXISTA , DAR LIPSESC CU DESAVARSIRE -PARAFRAZANDU-L PE CARAGIALE- .

    Comentariu de CAMILA — 07/11/2012 @ 8:38 AM | Răspunde

    • Opinia dvs este combatuta de realitate. Probabil inca nu stiti cu ce se ocupa CSM si care sunt rezultatele, dar va considerati indreptatit sa va dati cu parerea. Va indic sa incepeti prin a citi site-ul nostru, si va dau si sectiunea ce va intereseaza direct http://emap.csm1909.ro/site/Pages.aspx?id_page=13

      Comentariu de Cristi — 07/11/2012 @ 12:45 PM | Răspunde

      • Hai domnu Cristi, deja jumate din tara o stie. Inspectia judiciara primeste cam 5000 de plangeri/an, si trimit catre CSM cam 30-40 dintre ele, insa majoritatea sunt pt. judecatori sau procurori corupti, sau care lipsesc cu lunile de la birou … sau care ascund date statistice, tin cu anii doarele,etc… wai si amar…

        Comentariu de Bogdan — 08/11/2012 @ 9:42 PM | Răspunde

        • Hai, domnu Bogdan, de unde stie jumate de tara toate astea? Ca eu vad ca fac parte din cealalta jumate. Si unde mai pui ca sunt dintre cei care citesc rapoartele de activitate ale Inspectiei. Dar, mai rog, admit ca mai uit si eu sau gresesc. Dar sa imi spuneti ca Inspectia cerceteaza magistrati corupti, inteleg ca habar nu aveti cu ce se ocupa Inspectia si CSM. Coruptii la DNA, abaterile disciplinare la noi – simplu. Poate anuntati si jumatea aia de tara care stie astea, ca sigur nu de la noi o stie.

          Comentariu de Cristi — 09/11/2012 @ 2:34 AM | Răspunde

  29. Art. 1 alin. (3) din Constitutia Romaniei spune printre altele faptul ca România este stat de drept, democratic şi social, în care demnitatea omului, drepturile şi libertăţile cetăţenilor, libera dezvoltare a personalităţii umane, dreptatea şi pluralismul politic reprezintă valori supreme, în spiritul tradiţiilor democratice ale poporului român şi idealurilor Revoluţiei din decembrie 1989, şi sunt garantate”. Lucrez in domeniu si am observat ca exista chiar si judecatori care interpreteaza si aplica LEGEA dupa bunul lor plac. Dar consider ca Parlamentul ar trebui sa reprezinte un model de corectitudine pentru cetatenii acestei tari. In primul rand, Parlamentul ar trebui sa respecte legile pe care chiar el le face si mai ales ar trebui sa respecte celelalte puteri din Romania (puteri statuate prin Constitutie). Daca Parlamentul nu respecta legile si hotararile judecatoresti, ce pretentii mai aveti de la cetatenii simpli ai acestei tari? Noi de ce sa respectam legea iar Parlamentul nu? A, pardon…am uitat un lucru…noi i-am ales…

    Comentariu de Vlad Ifrim — 08/11/2012 @ 8:41 AM | Răspunde

    • Faptul ca eu si dvs si altii ne alegem parlamentarii, nu inseamna ca acestia nu sunt tinuti sa isi respecte propriile legi. Tocmai in asta consta statul de drept: respectarea legii si de toata lumea.

      Comentariu de Cristi — 08/11/2012 @ 11:37 AM | Răspunde

  30. „Am fost învăţat la Facultatea de Drept că legea trebuie respectată de oricine şi că toţi suntem egali în faţa legii. Am mai învăţat că hotărârea judecătorească e pronunţată în numele legii şi, odată rămasă definitivă, ea devine lege, astfel că trebuie respectată de destinatarii săi. Ulterior, când am devenit judecător, am jurat să apăr Constituţia şi legile ţării.”

    Pacat ca nu sunteti pusi sa jurati in aplicarea legii… parca ar fi mai normal decat in „apararea legilor” si a … constitutiilor.

    Comentariu de Bogdan — 08/11/2012 @ 9:38 PM | Răspunde

  31. IN CE CATEGORIE SE INCADREAZA DOMNULE CRISTI DANILET JUDECATORII CARE IN MOD INTENTIONAT INCALCA LEGEA (COD CIVIL ,CONSTITUTIA ROMANIEI, COD PROCEDURA CIVILA ) AVAND IN VEDERE FAPTUL CA NU POTI SA-I NUMESTI CORUPTI ATATA TIMP CAT NU POT SA FAC DOVADA CA CINEVA LE-AR FI CERUT SA FACA ACEST LUCRU ,INTRUCAT, CETATEANUL PAGUBIT NU POATE SA FACA DOVADA CA JUDECATORUL A FACUT ACEST LUCRU IN SCHIMBUL UNOR FOLOASE MATERIALE (BANI ,BUNURI ETC) . CA DOAR ASTFEL DE INTELEGERI NU SE FAC IN VAZUL LUMII NU ? UN PROCUROR DE LA CURTEA DE APEL , CUM POATE SA CERCETEZE UN JUDECATOR DE LA CURTEA DE APEL, AVAND IN VEDERE CA JUDECATORUL II ESTE SUPERIOR PROCURORULUI?

    Comentariu de CAMILA — 09/11/2012 @ 6:15 PM | Răspunde

    • Doamna, va dau cateva sfaturi:
      1. Nu mai scrieti cu litere mari. In comunicarea virtuala, acest lucru semnifica ca tipati la interlocutori. Credeti-ma, imi creeaza disconfort.
      2. Feriti-va sa folositi cuvantul `corupt` in legatura cu orice persoana daca nu stiti si/sau nu puteti demonstra ca are beneficii nelegale in schimbul exercitarii functiei.
      3. Daca o persoana comite intentionat o incalcare a legii, alta decat coruptia, atunci e vorba fie de o abatere disciplinara, fie de un abuz in functie sanctionabil penal. Atentie mare, daca in al doilea caz faceti un denunt calomnios la parchet, riscati o sanctiune penala.
      4. Un judecator nu este superior unui procuror. In cazul expus de dvs, asa spune legea. Asa ca orice discutie despre `Cum poate…` devine inutila.
      5. Postarea mea se referea la Parlament. Poate va limitati comentariile la acest subiect.

      Comentariu de Cristi — 09/11/2012 @ 6:41 PM | Răspunde

  32. Parlamentul este! ESTE! Daca spune cineva ca romanii nu iau atitudine, nu este adevarat! Noi, cei care am refuzat sa ne prezentam la referendum (nomine odiosa), suntem cei cu coloana vertebrala, suntem demni si nu plecam capul, ne opunem arbitrariului, dispretului fata de legi si norme, imposturii, smecheriei politice, lipsei respectului fata de justitie (chiar daca ne-a nedreptatit, pe plan personal), al masinatiunilor retrograde, al tradarii partenerilor cu care am semnat tratate, fata de care am luat angajamente…nu suportam rusinea incalcarii legilor scrise si nescrise, a celor de mai sus, DAR altfel nu ne putem exprima (nefiind anarhisti, supunandu-ne legilor dure ale democratiei care ne transforma in perdanti in lupta cu ne-regula)… Cati suntem? Amintit-mi, nu mai stiu, nu se prea vorbeste despre noi- suntem „disgratiati” parca am fost radiati- scosi inafara tarii, ai nimanui. Dar, cu fiecare zi, cu fiecare stire, trebuie sa fim mai mandri. Nu am gresit! Asta este concluzia azi. Cu siguranta se va consolida: cineva lucreaza zilnic si dureros pentru asta! Nu mai suport sa aud 7,5!
    …cum e…God save…

    Comentariu de skinnz — 09/11/2012 @ 8:14 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

