CRISTI DANILEŢ – judecător

15/11/2012

Doua concursuri pt. noi generatii de magistrati, validate

Filed under: 0. NOUTATI — Cristi Danilet @ 2:18 PM

Azi, Plenul CSM a validat concursul de admitere la INM si concursul de admitere in magistratura desfăşurat în iunie-octombrie 2012. De asemenea, a fost validat concursul de admitere la SNG a viitorilor 120 de grefieri şi încă un concurs pentru 8 magistraţi-asistenţi la ICCJ.

Subiectele pentru cele două concursuri de intrarea la INM şi în magistratură au fost identice şi a constat în evaluarea cunoştinţelor de drept, verificarea raţionamentului logic, interviu, verificarea bunei reputaţii, evaluarea psihologică, examinare medicală.

La concursul de admitere la INM au participat 3633 candidaţi. Au fost admişi 200. Ei sunt acum auditori de justiţie, deja au început cursurile acum o lună şi peste doi ani ei vor fi noii 100 de judecători stagiari şi 100 de procurori stagiari în instanţele şi parchetele ţării. După încă un an vor susţine examenul de capacitate pentru a deveni magistraţi definitivi.

La concursul de recrutare directă în magistratură au concurat 1325 candidaţi. Au fost admişi 50 de judecători şi 50 de procurori. Aceştia îşi vor începe cariera ca magistraţi odată cu publicarea în Monitorul Oficial a decretului semnat de Preşedintele României. În primele 6 luni se for familiariza cu instituţia, vor urma timp de două luni cursuri intensive de pregătire la centrul de la Giroc, după care vor soluţiona cauze de competenţa unui magistrat definitiv.

Cei 300 de candidaţi declaraţi ADMIS la cele două concursuri au trecut cel mai greu examen al vieţii lor. Bun venit în lumea elitei lumii juridice. Vă urez mult succes tuturor!

PS. Următorul concurs de admitere la INM va avea loc la vară, după calendarul obişnuit. Următorul concurs de admitere directă în magistratură pentru 35 posturi judecător şi 20 posturi procuror va avea loc la începutul anului următor, potrivit hotărârii adoptate tot azi (anunţul se va face pe 27 nov. 2012, prima probă va fi pe 27 ian 2013).

Anunțuri

167 comentarii »

  1. multumim pentru informatii

    Comentariu de Ramona — 15/11/2012 @ 2:33 PM | Răspunde

  2. Despre un nou concurs de admitere la SNG nu s-a discutat nimic?

    Comentariu de roxana — 15/11/2012 @ 2:45 PM | Răspunde

  3. Ne puteti spune si ce s-a hotarat la sedintele sectiilor cu privire la indeplinirea conditiilor de catre candidatii la concursul de admitere in magistratura? A fost respins vreun candidat la reputatie sau la medical? Multumesc!

    Comentariu de Corina — 15/11/2012 @ 3:48 PM | Răspunde

  4. Dl. Danilet verificarea bunei reputatii la auditori cand se face? Am inteles ca la cei intrati direct in magistratura se face de catre fiecare sectie a CSM-ului in parte.

    Comentariu de Auditor — 15/11/2012 @ 3:59 PM | Răspunde

  5. Stiu ca a fost o exceptie intr-un an cand s-a organizat in februarie si cei de la SNG mi-au zis ca trebuie sa asteptam publicarea calendarului examenelor pentru anul viitor. Multumesc pentru raspuns!

    Comentariu de roxana — 15/11/2012 @ 4:24 PM | Răspunde

  6. Ce ne puteti spune legat de re-repartitie pt cei admisi la vechime? Vor fi chemati toti, o data aproximativ …

    Comentariu de simona — 15/11/2012 @ 4:53 PM | Răspunde

    • O saptamana.

      Comentariu de Cristi — 15/11/2012 @ 5:11 PM | Răspunde

      • Sa intelegem ca vor fi chemati toti intr-o saptamana? Ma scuzati pt. insistenta si totodata va multumesc anticipat pt. raspuns.

        Comentariu de simona — 15/11/2012 @ 6:25 PM | Răspunde

  7. Ne puteti da vesti si despre verificarea bunei reputatii la concursul de admitere in magistratura? Va multumesc!

    Comentariu de Norina — 15/11/2012 @ 5:01 PM | Răspunde

    • Da, au trecut toti cei care au avut amenzi de circulatie. Unul a fost respins la procurori caci in calitate de avocat a fost sanctionat conf 18 ind 1 Cpen pt fals. Iar altul a fost respins la judecatori ca urmare a evaluarii psihologice negative. Plus inca unul la procurori pt acelasi motiv.

      Comentariu de Cristi — 15/11/2012 @ 5:09 PM | Răspunde

  8. In ceea ce ii priveste pe cei cu admitere directa au fost candidati respinsi la proba privind bun reputatie?
    P.S. In cazul in care nu ne puteti raspunde, puteti solicita sa se publice pe site ordinea de zi solutionata in aceasta seara. Multumesc.

    Comentariu de Catalin — 15/11/2012 @ 5:14 PM | Răspunde

    • Va rog sa ma credeti ca imi este f.greu sa raspund in mod repetat la aceleasi intrebari. Dvs sunteti mai multi, eu unul singur. Asadar: `Unul a fost respins la procurori caci in calitate de avocat a fusese sanctionat conf 18 ind 1 Cpen pt fals. `

      Comentariu de Cristi — 15/11/2012 @ 5:22 PM | Răspunde

  9. Domnule judecator, ce stiti cu privire la verificarea medicala? inca nu am primit acele plicuri acasa si pana nu vad raspunsul parca inca nu-s linistit…nu ca as avea vreo problema…sa inteleg ca in privinta acestei verificari toti sunt ok?
    cu deosebita consideratie
    mihai

    Comentariu de mihai — 15/11/2012 @ 5:34 PM | Răspunde

    • Mihai, ati trecut cu totii. Astept sa bem un suc impreuna. Ma trec sudorile raspunzand la toate intrebarile voastre :)

      Comentariu de Cristi — 15/11/2012 @ 5:58 PM | Răspunde

  10. In anul 2013 se va organiza un singur concurs de admitere direct in magistratura ?

    Comentariu de Marius — 15/11/2012 @ 6:34 PM | Răspunde

  11. Se stie care sunt cele 35 de posturi de judecator care vor fi scoase la concurs in ianuarie ?

    Comentariu de nicolae — 15/11/2012 @ 7:10 PM | Răspunde

  12. Buna seara! A mai trecut putin de la ultima intrebare, asa ca pot sa vin si eu cu una….sau mai multe: vom fi anuntati ce locuri,de la ce instanta/parchet s-au vacantat in urma examenului psihologic si bunei reputatii? si daca nu vrem sa ne schimbam optiunea este obligatoriu sa mai venim la re-repartitie?
    Multumesc!

    Comentariu de Alina — 15/11/2012 @ 7:42 PM | Răspunde

  13. La concursul de admitere la SNG care a fost hotararea? Sunt persoane respinse?

    Comentariu de Bogdan — 15/11/2012 @ 9:03 PM | Răspunde

  14. Buna seara Domnule Danilet,
    Ati stabilit si alt concurs de admitere in magistratura pentru anul 2013? Intelegem ca s-a stabilit calendarul estimativ 2013? Multumesc.

    Comentariu de mihai — 15/11/2012 @ 10:36 PM | Răspunde

  15. Domnule Danilet, am primit o amenda in cursul acestui an la Legea 61. Doresc sa stiu in ce masura ar putea afecta in mod negativ acest antecedent buna-reputatie in cadrul evaluarii din plenul CSM? Va Multumesc!

    Comentariu de Bogdan A. — 15/11/2012 @ 10:46 PM | Răspunde

    • Daca este pt scandal in loc public sau port de arme, s-ar putea sa aveti probleme.

      Comentariu de Cristi — 15/11/2012 @ 11:04 PM | Răspunde

      • M-am uitat pe procesul-verbal de constatare si sanctionare si s-a retinut ca am tulburat ordine interioara intr-o institutie publica lovind un perete. Deci, ar putea fi interpretat ca si scandal sau nu?
        De facto nu am provocat nici o tulburare intrucat eram doar eu si agentul constatator, dar asa a fost retinut iar eu nu am contestat procesul verbal, preferand sa execut de buna-voie sanctiunea aplicata.

        Comentariu de Bogdan A. — 15/11/2012 @ 11:35 PM | Răspunde

        • Eu cred ca am dat suficient de multe lamuriri. Ce imi cereti dvs e sa va dau o solutie la o speta punctuala, ceea ce nu am voie sa fac. Doar Plenul CSM verifica aceste aspecte.

          Comentariu de Cristi — 15/11/2012 @ 11:39 PM | Răspunde

          • Va multumesc oricum! Inteleg pozitia dvs. Voi incerca si voi vedea ce se va decide daca voi ajunge in acea faza.

            Comentariu de Bogdan A. — 15/11/2012 @ 11:41 PM | Răspunde

  16. Stimate Domnule judecator sunt convins ca CSM stie f bine ce face insa eu nu mai inteleg nimic. S-a suplimentat schema cu 150 judecatori , se discuta de un concurs pentru primavara pe cel putin 50 de locuri de judecator, insa acum pe nepusa masa dupa sarbatori concurs pe 35 de posturi. Va rog sa ne lamuriti si pe noi sa intelegem si sa stim la ce ne asteptam. Va multumesc anticipat si mult succes in continuare !

    Comentariu de danil — 15/11/2012 @ 10:47 PM | Răspunde

    • Urmariti anuntul de maine. Concursul astfel lansat va dura pana in martie. Adica pana in primavara.

      Comentariu de Cristi — 26/11/2012 @ 9:51 PM | Răspunde

  17. Buna seara! Va rog sa ne spuneti daca vom fi anuntati care posturi au ramas vacante in urma examinarii psihologice si a bunei reputatii si daca trebuie sa venim la repartitie chiar daca vrem sa ne pastram optiunea initiala. Multumesc!

    Comentariu de bisca — 15/11/2012 @ 10:47 PM | Răspunde

    • Imi e greu sa raspund la toate intrebarile astea, tin mai mult de administratie decat de decizie, de aceea am nevoie la randul meu sa intreb.

      Comentariu de Cristi — 15/11/2012 @ 10:54 PM | Răspunde

  18. Domnule Danilet de ce nu ati organizat concursul in primavara ca de obicei? Cu stima.

    Comentariu de mihaela — 15/11/2012 @ 10:54 PM | Răspunde

    • Intra NCpciv in vigoare in februarie 2013 si avem nevoie de oameni.

      Comentariu de Cristi — 15/11/2012 @ 11:05 PM | Răspunde

      • Va multumesc. Dar daca ne dati un deget va luam toata mana cu scuzele de rigoare. Dupa opinia dv va fi concurs si in primavara? Ma gandesc ca la sedinta s-a discutat macar de principiu ce se va intampla in 2013. Cand se stabileste calendarul estimativ ?

        Comentariu de mihaela — 15/11/2012 @ 11:15 PM | Răspunde

        • Nu inteleg care primavara. Si mai ales nu stiu ce nu e clar, credeti-ma ca fac multiple eforturi sa fiu f.complet in ce spun, dar dvs ma trageti de limba ca sa fac speculatii ca mai apoi sa imi reprosati ca v-am dezinformat. Asadar, vom avea sigur un concurs pt 5 ani la inceputul lui 2013, prima proba in ian iar ultimele in martie 2013. Cand si ce sa mai organizam in primavara caci iata ca e deja ocupata?!

          Comentariu de Cristi — 15/11/2012 @ 11:22 PM | Răspunde

  19. Buna dimineata.Un punct de vedere,domnule judecator:egalitate de tratament in ceea ce priveste concursul din ianuarie(vechime + formare INM).O zi buna si mult succes in activitatea d-voastra!

    Comentariu de Roxana — 16/11/2012 @ 7:50 AM | Răspunde

  20. Domnule judecator ,stiu ca nu imi puteti da un raspuns exact dar, dupa parerea dumnevoastra, credeti ca in tematica pt . admitere inm 2013 va intra NCpciv in totalitate sau se va proceda asa cum s-a procedat la NCciv , va multumesc !

    Comentariu de iulian — 16/11/2012 @ 10:27 AM | Răspunde

    • Nu va pot da un raspuns sigur, regret. Dar am sa incerc sa procuror cat mai repede o informatie oficiala.

      Comentariu de Cristi — 16/11/2012 @ 6:12 PM | Răspunde

  21. Va multumim mult. Alexandra

    Comentariu de alexandra — 16/11/2012 @ 10:46 AM | Răspunde

  22. Buna ziua! examenul din vara, de admitere in INM se va din NCPC?

    Comentariu de Anda — 16/11/2012 @ 12:38 PM | Răspunde

  23. Buna ziua! In legatura cu suplimentarea schemei privind personalul auxiliar de specialitate (Grefiei de sedinta) se vor organiza concursuri de catre Curtile de Apel sau cele 250 de locuri aferente anului 2013 se vor ocupa prin concurs al SNG-ului ? Va multumesc.

    Comentariu de olivia — 16/11/2012 @ 1:31 PM | Răspunde

  24. Buna ziua, ati spus ca a fost validat si concursul pentru ocuparea celor 8posturi vacante pentru magistrati asistenti, insa nu apare nici pe ordinea de zi si nu au fost publicate rezultatele finale nici pe site. Puteti oferi mai multe detalii? Exista persoane respinse? Va multumesc!

    Comentariu de Alice — 16/11/2012 @ 4:27 PM | Răspunde

  25. Buna seara. Tot in legatura cu suplimentarea schemei de personal. Cele 150 de posturi de judecator nou aprobate vor fi distribuite catre judecatorii sau catre tribunale si curti de apel? Cand va avea loc aceasta distribuire? Va avea loc un concurs de promovare in primavara corelat cu un concurs de admitere INM, respectiv cu 5 ani vechime, in vara sau toamna? Mai bine spus cand aceste posturi vor exista si in realitate si prin ce modalitate vor fi ocupate. Va multumesc aniticipat pentru raspuns.

    Comentariu de Vali — 16/11/2012 @ 7:50 PM | Răspunde

    • Va fi un concurs de intrarea in magistratura in ian-mart, unul de promovare imediat dupa, unul pt INM si nu stiu daca simultan unul pt recrutare directa. Posturile suplimentare se distribuie in special la instantele superioare.

      Comentariu de Cristi — 17/11/2012 @ 11:01 PM | Răspunde

  26. Va multumesc.

    Comentariu de Vali — 17/11/2012 @ 11:30 PM | Răspunde

  27. Buna seara!
    Domnule judecator, dvs ati scris ca vor fi 10 posturi de procuror. Pe site-ul CSM, la ordinea de zi solutionata, apar 20 de posturi de procuror.
    Ne puteti spune care este cifra oficiala?

    Comentariu de adrian — 18/11/2012 @ 12:10 AM | Răspunde

    • Evident, cea oficiala e 20. Doar e pe site-ul CSM. Corectez si eu, multumesc.

      Comentariu de Cristi — 18/11/2012 @ 12:22 AM | Răspunde

  28. Multumesc pentru promptitudine

    Comentariu de adrian — 18/11/2012 @ 12:19 AM | Răspunde

  29. Buna ziua,
    Va rog sa ne spuneti daca tematica pentru concursul din primavara este cea din vara?
    Multumesc!

    Comentariu de Ramona — 18/11/2012 @ 9:01 AM | Răspunde

    • Nu, este mai mult din NCC. Sa urmariti anuntul oficial.

      Comentariu de Cristi — 18/11/2012 @ 9:55 AM | Răspunde

  30. Revin cu alte intrebari. Daca cele 150 de posturi nou infiintate vor fi distribuite la nivelul instantelor superioare, vor fi ocupate in urma concursului de promovare din primavara? In acest context, spre sfarsitul verii sau in toamna, dupa ce magistratii respectivi vor pleca efectiv la instantele superioare, judecatoriile vor fi in situatia de a avea multe posturi libere. Depinde cate posturi vor fi date tribunalelor. Absolventii INM acopera in totalitate aceste posturi? Se va organiza si un al doielea concurs de admitere directa anul viitor? Eu unul cred ca suplimentarea schemei de personal a surprins pe toata lumea, dar ar fi bine ca pasii urmatori sa fie ganditi din timp, avand in vedere ca anul viitor intra in vigoare NCPC si in 2014 si NCP si NCPP.

    Comentariu de Vali — 18/11/2012 @ 1:19 PM | Răspunde

    • Va rog sa ne lasati pe noi sa facem prognoza pe resursele umane din sistem. Va asigur ca tinem cont de studiul de impact si de cele trei coduri care vor veni.

      Comentariu de Cristi — 19/11/2012 @ 11:10 AM | Răspunde

  31. Buna ziua, imi cer scuze daca ma repet, dar nu sunt inca lamurita. consursul din primavara va fi de admitere la INM ? deci va exista acest concurs inafara de cel din august? Multumesc anticipat

    Comentariu de Maria — 19/11/2012 @ 1:47 AM | Răspunde

    • Va rog mult sa cititi ce am scris, pt ca risc sa raspund la intrebari cand raspunsurile sunt deja date: in ian-mart lui 2013 va fi concurs doar pt recrutare directa. Pt INM concursul este o singura data pe an, in aug-sept.

      Comentariu de Cristi — 19/11/2012 @ 11:16 AM | Răspunde

  32. Deci, pana la urma, se va organiza si al doielea concurs de admitere directa la anul sau nu?

    Comentariu de Gabi — 19/11/2012 @ 11:36 AM | Răspunde

  33. Stimate Domnule JUdecator, va rog sa mi spuneti daca pot participa la examenul organizat in perioada urmatoare, in conditiile in care împlinesc 5 ani in profesia de avocat in data de avocat14 februarie . Legea spune ca pot participa cei care la data organizarii concursului au vechimea respectiva.Mai exact, cum interpretez asta, in conditiile in care examenul se organizeaza in perioada noiembrie-martie.Va multumesc anticipat!!!

    Comentariu de liliana stoian — 19/11/2012 @ 10:58 PM | Răspunde

    • Puteti participa doar în cazul în care condiţia de minim 5 ani vechime se împlineşte până la data susţinerii primei probe de concurs. Nu se pot obţine niciun fel de derogări.

      Comentariu de Cristi — 20/11/2012 @ 1:27 AM | Răspunde

      • Multumesc mult!

        Comentariu de liliana stoian — 20/11/2012 @ 5:07 AM | Răspunde

      • Buna seara domnule judecator!
        Am observat raspunsul dvs insa ma aflu intr-o situatie asemanatoare (in sensul ca implinesc 5 ani in profesia de avocat pe 1 februarie) si doresc sa va intreb daca o cere adresata CSM ului pentru derogare ar putea sa ne rezolve favorabil solicitarea noastra?
        Isabela

        Comentariu de Isabela — 20/11/2012 @ 8:30 PM | Răspunde

  34. Buna seara domnule judecator! Daca nu deranjez apelez la bunavointa dumneavoastra pentru a afla daca saptamana aceasta este sedinta de Plen!

    Comentariu de Catalin — 20/11/2012 @ 4:43 PM | Răspunde

  35. Buna seara,
    Domnule judecator cand se stabileste calendarul estimativ al concursurilor din 2013?

    Comentariu de mihaela — 20/11/2012 @ 10:48 PM | Răspunde

  36. Buna dimineata. Domnule judecator, nu ne puteti spune cum arata in concept calendarul estimativ al concursurilor ce se vor organiza in anul 2013? Daca puteti, bineinteles. Pentru ca unii dintre noi il asteptam cu infrigurare si cu inima in dinti de emotie, avand in vedere problemele legate de vechimea in profesii juridice. Va rugam foarte, foarte frumos sa ne dati un raspuns.

    Comentariu de Adrian — 21/11/2012 @ 8:48 AM | Răspunde

  37. Stimate domnule judecator, imi pare rau ca trebuie sa va spun din nou, dar, in privinta examenului de admitere direct pe post se procedeaza ca si in anul trecut, bataie de joc!

    Comentariu de Carmen — 21/11/2012 @ 11:20 AM | Răspunde

    • Pai de anul trecut si pana anul asta am schimbat formula de examinare.

      Comentariu de Cristi — 21/11/2012 @ 5:08 PM | Răspunde

      • Nu ma refer la formula de examinare ci la organizarea acestuia. Nu ati respectat nici un calendar, ati anuntat concursul asa cum l-ati anuntat, nu cred ca trebuie sa dezvolt subiectul, stiti f.bine. Acest examen a devenit elementul surpriza, probabil ca asta e si scopul. Nu este corect ca cei pentru inm sa aiba la dispozitie 1 an pentru a pregati acest examen, (in conditiile in care maj.sunt absolventi de facultate care stau acasa la mama si invata), iar cei cu vechime doar cele 60 zile inainte de concurs. Sa nu imi spuneti ca ne pregatim permament, fiecare dintre noi activeaza intr-un domeniu care nu poate acoperi toata tematica. Daca dvs.o puteti face….

        Comentariu de Carmen — 21/11/2012 @ 5:34 PM | Răspunde

        • Atunci stiti ca m-am luptat sa fie doua concursuri pt 5 ani anul acesta. Nu s-a putut in oct 2012, va fi in ian 2013. Eu spun ca nu mare diferenta si aveti timp sa invatati si capitolele de dr.civil ce vor fi date in plus.
          In rest, speculatiile dvs sunt doar rautacioase, insa va inteleg.

          Comentariu de Cristi — 21/11/2012 @ 6:16 PM | Răspunde

          • Dar ca si curiozitate, de ce nu s-a putut organiza in octombrie 2012 si se poate in ianuarie 2013? Ati spus ca organizati examen in ianuarie pentru ca aveti nevoie de judecatori, avand in vedere intrarea in vigoare a codului de procedura civila, insa de 35 judecatori aveti nevoie? probabil si acestia in instante cu schema de 3-4 judecatori şi 2000 dosare pe an. si o alta curiozitate, nu mai sunt necesare sedinte ale plenului in fiecare saptamana, sau este vreun alt motiv pentru care sunt tinute din doua in doua saptamani?

            Comentariu de Andrei — 21/11/2012 @ 10:52 PM | Răspunde

            • Ei, chiar nu sunt dispus sa va satisfac curiozitatile astea. Va asigur ca nu din rea-credinta luam aceste decizii. Hai, succes la invatat, tocmai ati mai castigat 3 luni.

              Comentariu de Cristi — 22/11/2012 @ 9:30 AM | Răspunde

              • Am castigat trei luni decaland examenul din octombrie2012 in ianuarie 2013, am inteles!

                Comentariu de Aurelian — 22/11/2012 @ 11:12 AM | Răspunde

              • Nici nu ma asteptam sa raspundeti la aceste intrebari, erau retorice. Si nu sunt chiar atat de curios. Nici eu nu cred ca e vorba de rea-credinta, sunt convins ca e vorba de altceva. Dar nu vi se pare ca csm-ul a devenit o institutie foarte imprevizibila şi cu o credibilitate din ce in ce mai mica?

                Comentariu de Andrei — 22/11/2012 @ 10:57 PM | Răspunde

                • A, nicidecum. Din contra, e exact invers.

                  Comentariu de Cristi — 22/11/2012 @ 11:09 PM | Răspunde

                  • Va inselati amarnic daca dvs. credeti ca cineva mai are incredere in CSM.Poate aveti o parere foarte buna ca activati inca in CSM, dar va garantez ca din afara se vede altceva.Transparenta in justitie e de mult istorie, nu mai exista independenta…MAGISTRATURA a devenit un fel de CASTA, cam ca a NOTARILOR.DVS. o stiti foarte bine, dar din respect pentru colegii dvs. nu spuneti mai multe…CUVANTUL E DE ARGINT, DAR TACEAREA ESTE DE AUR.Am dreptate?!
                    PS. Sunt consilier juridic la o primarie si am fost amenintata de un contribuabil ca se ocupa personal de mine…s-a exprimat cam asa”Am bani de te ingrop, daca nu ai auzit de GF(numele lui), vei auzi acum…daca nu stii cum se face justitie, vei simti acum…”Morala”Cu banii lui va cumpara procurorii si judecatorii…E GRAV, FOARTE GRAV.De asta ar trebui sa se ocupe CSM-ul…curatenia de sarbatori, de primavara…cum vreti dvs. sa-i spuneti.

                    Comentariu de Carmen - VL — 25/11/2012 @ 9:53 AM | Răspunde

                    • Dar nu ma insel deloc. Faptul ca dvs vi se spune ceva sau luati la cunostinta de ceva nu inseamna ca asta e regula. Doamna, din tara asta, doar justitia mai merge. Incercati sa aveti incredere si denuntati-i pe nemernicii care fac nereguli. Daca nu contribuiti la curatenie, noi nu avem de unde sa stim ce si cum.

                      Comentariu de Cristi — 25/11/2012 @ 8:08 PM

  38. Domnule judecator, exista o posibilitate sa se dea admitere la SNG mai repede de aug-sept in 2013? va multumesc!

    Comentariu de ana-maria — 22/11/2012 @ 10:20 AM | Răspunde

    • Nu. O data pe an. In rest, admitere pt grefieri prin intermediul curtilor.

      Comentariu de Cristi — 22/11/2012 @ 3:49 PM | Răspunde

      • „In rest, admitere pt grefieri prin intermediul curtilor.” Cred ca formula corecta este, admitere prin intermediul pilelor.

        Comentariu de Mircea — 22/11/2012 @ 5:04 PM | Răspunde

  39. Buna ziua!
    As dori sa va intreb daca odata cu stabilirea calendarului estimativ, nu s-ar putea stabili si o posibila tematica(civil si procedura civila) pentru concursul la inm 2013? Vom vedea acum probabil ce noi capitole(din civil) vor fi date in plus, insa presupun ca va fi mai multa materie noua pentru concursurile din vara(inclusiv procedura)…

    Comentariu de liliana — 22/11/2012 @ 11:29 AM | Răspunde

    • Daca va adresati INM in acest sens, poate ca se poate…

      Comentariu de Cristi — 22/11/2012 @ 3:49 PM | Răspunde

      • M-am adresat INM in acest sens si mi s-a raspuns ca se asteapta, ca si anul trecut, intalnirea cu decanii facultatilor de drept(sincer, ma asteptam la acest raspuns). Si, daca intalnirea va fi pe la sfarsitul lui februarie…

        Comentariu de liliana — 23/11/2012 @ 9:00 PM | Răspunde

  40. buna seara ! ma bag si eu la invagtat !!!

    Comentariu de divinaa — 22/11/2012 @ 6:15 PM | Răspunde

  41. mi-ar fi si mie de ajutor sa imi recomandati carti, autori…. cei care mai scriu pe aici si au experienta la invatat,,,sau care cei care au fost admisi…. :D multumesc

    Comentariu de divinaa — 22/11/2012 @ 6:23 PM | Răspunde

  42. bun site-ul… foarte multe informatii ;)) bravos

    Comentariu de divinaa — 22/11/2012 @ 6:24 PM | Răspunde

  43. Buna ziua,

    Cu permisiunea dvs, va supun atentiei urmaoarea situatie:sunt absolventa 2009de facdrept la o universitate implicata in multe”scandaluri” si nu am intrat in posesia diplomei de licenta. In acest moment exista un dosar pe rol pentru a intra in posesia acesteia (au fost 2 infatisari).In situatia in care nu intru in posesia acesteia pana la momentul inscrierii la concurs INM, exista posibilitatea utilizarii adeverintei doveditoare si dovada actionarii in instanta?

    multumesc

    Comentariu de Stoenescu julia — 23/11/2012 @ 1:54 PM | Răspunde

  44. nu puteau fi repartizate locuri in plus la inm?din acestea noi?

    Comentariu de marius — 23/11/2012 @ 6:36 PM | Răspunde

  45. ce inseamna evaluare psihologica negativa?

    Comentariu de marius — 23/11/2012 @ 7:04 PM | Răspunde

  46. Domnule judecator, saptamana viitoare vor fi doua sedinte in plen ale CSM-ului?

    Comentariu de Adrian — 23/11/2012 @ 7:16 PM | Răspunde

    • Luni ceva urgent, miercuri sedinta obisnuita.

      Comentariu de Cristi — 23/11/2012 @ 10:48 PM | Răspunde

      • Va multumesc pentru promtitudine. Si ramane valabila eventualiatea discutarii calendarului estimativ, nu-i asa?

        Comentariu de Adrian — 23/11/2012 @ 10:54 PM | Răspunde

  47. Bună seara. Am văzut răspunsul dat de dumneavoastră cu privire la cele 250 locuri pentru grefieri finanțate pentru 2013.Ați afirmat că majoritatea acelor locuri se vor ocupa la anul în urma concursurilor ce vor fi organizate la nivelul Curților de Apel.De ce nu se acordă prioritate SNG-ului, în sensul ca majoritatea locurilor să fie alocate SNG-ului iar concursul SNG din anul 2013 să se desfășoare în primăvară-mai- iunie 2013- în loc de august- sept.2013.Nu credeți că ar fi mai corect, cinstit, transparent și echitabil pentru concurenți? E o mare greșeală ,din punctul meu de vedere, ca majoritatea locurilor să fie alocate Curților de Apel.

    Comentariu de gabi — 24/11/2012 @ 9:22 PM | Răspunde

    • La SNG deja a inceput studiul. Nu e posibil un concurs in primavara, nu au cum.

      Comentariu de Cristi — 25/11/2012 @ 7:59 PM | Răspunde

  48. Domnule Danilet de ce nu se da interviului ca pondere 5%-10%? Trebuie sa intre decat cei cu pile care printr-un mare noroc iau 70-73 de grile si mai mult nu pot niciodata? De ce sa ne ascundem de realitate? Interviul e facut sa avantajeze pe cei cu relatii. Ati vazut cum judecatori de la ICCJ au intervenit pentru prieteni la seful ANAF, in speta la domnul Blejnar, altii anchetati in cazul senatorului Voicu. De ce as crede eu ca nu se fac magarii la interviu? Cei 5 examinatori sunt 5 sfinti, zei, etc.? Sau sunt 5 oameni de la o institutie care a avut numerosi membrii suspectati de fapte prevazute de legea penala? De ce nu vreti sa faceti un concurs 100% corect? Si la rationamentul logic ce e cu 20 de intrebari pretestate care nu se puncteaza? Pretestate suna a ajutor, un fel de simulare a examenului, dar nu e deloc asa. Sunt 20 de intrebari care nu se puncteaza din timpul normal al concursului. Cine are noroc sa nu prea rezolve intrebari pretestate e avantajat ca timp, iar cine le face este dezavantajat. De ce aceasta discriminare? Admiterea in magistratura e serioasa sau se rezuma la datul cu banul in legatura cu intrebarile nepunctate la rationament si cu mult iubitele pile de cei mai putini copetenti la interviu. Sunt de acort sa se dea la interviu ca pondere nu 25%, ci 100% cand Dumnezeu din cer cel impartial si iubitor de oameni ne va examina. Pana atunci nu are rost sa rostim cuvinte nobile si nevinovate in spatele carora se ascunde o marsavie crasa cum ca am vrea sa imbunatatim ceva, cand de fapt vrem sa stricam si sa intre intr-un club exclusivist doar cei cu pile, in nici un caz cei care merita. Ori numai pilele merita? Iar prezumtia de cunoastere absoluta a dreptului foarte inteligent rostita de dumneavoastra a tuturor absolventilor de drept mi se pare extrem de exotica. Inseamna ca toti cei care dau aceste admiteri ar trebui sa faca 100 de puncte fara nici o greseala si cum bine vedeti sunt si candidati care rezolva 2-3 grile. Vreti sa faceti locuri si pentru ei? Pana la urma sunt destui cu pile care sunt atat de competenti in orice altceva dar nu in drept. Nu faceti ceva si pentru cei care raspund corect doar la 2-3 grile sa fie admisi, cu mentiunea sa aibe pile, sa ii cunoasteti cumva. Peste tot unde e interviu pot sa existe suspiciuni. La privat macar angajatorului ii trebuie si oameni competenti, la stat sunt destule locuri caldute pentru pile ca sa tina umbra degeaba pamantului. Domnul Georgescu, seful de la ANI cel care a intrat dand bani la DNA pentru functia de specialist, cel care a facut facultatea la facultatea lui taticu’ si a luat 6,5 la licenta data la o alta facultate, ca facultatea lui taticu’ nu era acreditata, oameni asa va plac? Vad ca sunt foarte promovati oameni incompetenti, dar foarte pilosi. Eu sunt suparat pe dumneavoastra ca alaturi de alti oameni ati schimbat si vreti sa schimbati cel mai corect concurs din tara, care totusi a fost si el patat uneori de cazuri de coruptie deoarece magistrati importanti vindeau subiectele la grile la juridic in anumiti ani, in unul si mai incorect unde cei cu pile rezolva situatia pe bani mai putini in cazul unui interviu. Acest aspect trebuie sa inceteze. Trebuie sa redevina cel mai corect examen! Sper ca acest mesaj argumentat sa va faca sa doriti sa schimbati lucrurile in bine si nu sa va inversuneze sa le schimbati in mai rau. Corect ar fi ca procente: juridic cel putin 80%-90%, rationament 10%-15%, interviu 0%-10%.Traiasca dreptatea si competenta, nu fata si baiatul lui mama/tata! Ori forta pilelor! Cum preferati?

    Comentariu de eli — 25/11/2012 @ 5:32 AM | Răspunde

    • Daca concursul asta era corect pana la ultimele modificari, ma intreb de ce nu ati intrat…Cat despre pile, probabil nu stiti despre ce vorbiti: este cel mai corect concurs din Ro.

      Comentariu de Cristi — 25/11/2012 @ 8:06 PM | Răspunde

      • Va apreciez ca m-ati raspuns si ca sunteti un om deschis dialogului, acesta fiind un lucru rar intalnit la oamenii ajunsi in functii importante, asa cum ati ajuns dumneavoastra. Poate nu am dat. Faptul de a intra e conditionat de o conditie, fara de care nu se poate, sa dai. V-ati gandit si la varianta asta? Nu aveam diploma de drept in anii anteriori. Sigur nu v-ati gadit de puneti problema intr-un asa mod. Sunt vinovati si copii de 5 ani ca nu au intrat pana acum? De acum suntem condamnati cu totii in rem doar ca au unii interese sa intre cine trebuie, si nu cine merita? Daca nu o sa schimbe CSM-ul acesta ori un alt CSM cu adevarat interesat de transparenta justitiei regulamentul de admitere, copii de 3-4 ani sau nenascutii o sa fie condamnati anticipat de cine a schimbat anul acesta regulamentul de admitere. Trebuia sa fac dreptul pana vin unii sa schimbe regulile din transparente, in unele in care cei care fac peste 70 de grile ii departajeaza doar pilele? Iar admiterile pentru grefieri se fac la CA si nu la SNG ca sa se rezolve totul pe plan regional cu pile si sa nu prea patrunda oameni nedoriti in sistem intr-un concurs mai transparent la nivel national. Ca nu sunt locuri de scolarizare e o idee pervers pusa. Nu sunt locuri, faceti! Ce e mai important sa avem grefieri scolarizati si competenti sau sa intre cine trebuie fara SNG si sa nu se descurce? Iar daca SNG-ul scoate grefieri cu acelasi nivel de pregatire ca si cei admisi direct la CA, inseamna ca e o mare tragedie si trebuie ca aceasta scoala sa nu mai existe deoarece nu-si atinge scopul. Oricum cei care au schimbat regulile la INM au aplicat dictonul tatucului Stalin „nu conteaza cum voteaza ei, ci conteaza cum numaram noi” si l-au adaptat facand din grilele care erau de o obiectivitate suprema, mixandu-le cu un interviu care nu se poate contesta si chiar daca s-ar putea contesta cei fara pile ar fi si mai umiliti la contestatii. Acum nu e corect deloc acest examen, sigur o sa apara cat de curand cazuri cu oameni care au dat bani la interviu, asa cum a aparut cazul cu grilele vandute. Cum puteti sa spuneti ca este cel mai corect concurs cand s-au dat hotarari de condamnare pentru trucarea examenului? Nu stiti asta? Sau va faceti ca nu stiti? Puneti problema cum ar pune-o o femeie cand e prinsa in pat cu amantul de sot si care zice ca nu e adevarat ce vede sotul, ci e adevarat ce zice ea. Cum e cel mai corect daca exista hotarari de condamnare pentru trucarea examenului de admitere la INM? Ar insemna ca toate celelalte admiteri din tara ar avea cu un caz mai mult trucat ca sa iasa admiterea la INM pe locul 1. Aveti dumneavoastra informatia ca toate celelalte concursuri se trucheaza de fiecare data de sunteti convins ca aceasta admitere la INM dovedita ca trucata de justitie este cea mai corecta? Macar cu grilele era problema ca mai intrau cativa cu pile daca se truca putintel pe ici pe colo, dar spre deosebire de Caragiale nu prin partile esentiale, dar restul erau foarte buni. Acum se pot elimina lejer cei fara pile, ca doar nu intereseaza pe nimeni cat au muncit ei sa obtina 75-90 de grile, e important sa ne fie mila de copii nostri cu 70-73 de grile, ca cine stie daca se va mai intampla minunea sa mai ia peste 70 de grile vreodata. Inainte era baremul la juridic la 80 de grile, a scazut la 70. De ce nu il mai scadeti sau desfintati si puneti numai interviu, macar cei fara pile sa stea linistiti acasa sa nu mai invete ani de zile, daca tot cine trebuie o sa ia? CSM-ul a facut din acest concurs transparent intr-unul foarte obscur, insa CSM-ul ar trebui sa sporeasca increderea oamenilor in justitie si sa faca transparenta suprema ca modalitate de admitere in justitie. Clar ca CSM-ul nu isi doreste decat o aparenta de normalitate, in spatele carora se ascund adevaratele interese, adica justitia sa fie subordonata fata de politic, de cum bate vantul si in justitie sa intre numai cine trebuie. Cu interviul acesta cu asa hal de pondere nu va mai aflati nici macar in primele 100 de admiteri transparente in sistemul public din tara. De pe primul loc pe ultimele e o performanta. Vad ca nu prea v-ati oprit sa comentati cazurile de coruptie despre care v-am zis la ICCJ si care ma fac sa nu am incredere intr-o asa bizara proba intr-un sistem platit din banii publici, interviul. Aici nu suntem la privat unde angajatorul isi selecteaza angajatii cum doreste el, pentru ca angajatii astfel selectati ii vor aduce profit. Nu e statul lui mamica si taticu’ sa facem noi experiente si sa mai si invelim totul intr-o schimbare necesara pentru stat. Necesara pentru pile, nu pentru stat. Va faceti ca nu vedeti. Ursul trece, caini latra. Numai unuia care vrea sa-si bage pilele ii putea sa-i treaca prin minte sa introduca 20 de grile nepunctate la rationament. Ca pilele stiu peste ce grile sa sara. Daca va intereseaza cu adevarat ce spuneti ca va intereseaza aratati ca si faceti ceva in sensul asta, nu schimbati in mai rau un lucru bun si dupa sa va laudati cu mari realizari. Eliminati grilele nepunctate de la rationament si dati o pondere 0-10% pt interviu, si la rationament o pondere cel mult ca cea anterioara. Admisi la INM trebuie sa fie cei mai buni juristi, nu fata/baiatul lui tata/mama. Dovediti ca va intereseaza independenta si trasparenta justitiei, si nu doar alte interese! Dovediti ca nu respectati dictonul din URSS “copii sefilor nostri vor fi sefii copiilor nostri” si vreti sa faceti o justitie cum va laudati! Una mai buna, mai competenta si total independenta!

        Comentariu de eli — 25/11/2012 @ 10:30 PM | Răspunde

        • Apropo, sa stiti ca eu cunosc fiice de profi de drept si de magistrat care nu au intrat la acest concurs!

          Comentariu de Cristi — 25/11/2012 @ 11:08 PM | Răspunde

          • Domnule Danilet cu siguranta aveti dreptate sa existe copii de magistrati sau profesori de drept, politicieni care nu au intrat. Si eu cunosc. De exemplu au rezolvat 10-20 de grile la juridic, nu aveau cum sa intre la o asa pregatire. Aveti o alta parere? Considerati ca ar fi meritat sa intre? Vrea cineva sa-i ajute si pe ei? Ei au fost de parerea ca au cum sa intre si ca merita din plin sa poarte roba de magistrat. Nu se prezinta nimeni la un concurs sa se faca de ras. La ei va referiti ca nu au intrat, ori la altii ca ei? La interviu un fiu de magistrat sau de profesor de drept, politician, etc. ar lua 10 sau putin sub 10, cu conditia sa faca 70 de grile la juridic ca sa ajunga sa dea interviul. Bineinteles ca oamenii mai sunt invidiosi intre ei si e posibil ca un magistrat din comisia de examinare de la interviu al carui copil nu a trecut de 70 de grile intr-unul din anii in care s-a organizat concursul, sau care si-a ales o meserie de care parintele magistrat nu este multumit, sa-i tranteasca o nota mica unui copil de coleg in bataie de joc, insa acestea sunt exceptii. Regula e ca oamenii se ajuta daca se cunosc, iar interviul nu mai are pondere 10% sa existe suspiciune asupra a 10% din nota, ci 25%. Cand o veni Dumnezeu sa examineze la interviu atunci nu mai am nici un argument in sustinerile mele. Iar cat despre grilele la juridic chiar este un concurs foarte corect si 100% obiectiv, unde un om competent si pregatit poate sa isi arate valoarea, iar cei pilosi pot sa treaca numai printr-un mare accident. Eu consider ca grilele au revigorat si profesionalizat aceasta nobila meserie, intrand in ea numai cei mai buni dintre cei mai buni. Va rog sa reflectati asupra acestor realitati! Pana la urma numai membri CSM pot sa faca admiterea la INM 100% obiectiva si sa nu existe nici o suspiciune total inutila, mai ales daca nu se doreste avantajarea celor cu pile si nu exista nici o rea vointa legata de admitere. Sunt examene mult mai corecte in tara aceasta la alte institutii bugetare unde admiterea e numai pe baza de test grila. Si examene la institutii unde se lasa mereu o portita de intrare pentru pile. De nu s-ar vrea sa fie acesta cel mai corect si obiectiv examen? Haideti sa inchidem portitile sau macar sa recunoastem ca sunt larg deschise! Bineinteles ca si eu consider ca magistratii sunt foarte corecti fata de alte categorii de meserii si tocmai de aceea daca nu se doreste sa nu planeze 25% la suta suspiciuni (interviul) + 20 grile cu suspiciuni asupra nepunctatelor (rationament), CSM-ul ar trebui sa faca un concurs obiectiv 100%, unde se poate verifica si contesta orice aspect daca te consideri nedreptatit. Sper ca aspectele foarte pertinente relatate de mine va vor convinge sa luati initiativa de a face aceste modificari importante pentru ca pe viitor sa nu mai existe nimeni care sa conteste corectitudinea si obiectivitatea acestor admiteri. Pana la urma CSM-ul trebuie sa apere magistratii! Cum ii apara daca nu protejaza de neprofesionisti intrati pe pile in aceasta nobila meserie? Mai tarziu va trebui ca CSM-ul sa-i apere de critici pe cei care au intrat intr-un mod total netransparent. Dumneavoastra veti mai fi sau nu veti mai fi membru al CSM. Nu trebuie sa aplice nimeni regula “dupa mine potopul”! Acest examen e corect intr-o mare masura! Faceti-l 100% corect si obiectiv! Va rog sa luati atitudine!

            Comentariu de eli — 26/11/2012 @ 2:09 AM | Răspunde

            • Aha, deci v-ati mai cizelat parerea.
              Apoi, sa stiti ca atunci cand vin la interviu, nimeni nu este intrebat al cui fiu este.
              Apoi, la interviu participa 5 profesionisti la examinare. Toti dau punctaje. E imosibil ca toti sa se insele sau sa fie cumparati.
              Apoi, in strainatate interviul conteaza f.mult. Daca dvs credeti ca un magistrat este un om cu o memorie exceptionala, va inselati. Ati fi uimita daca ati asculta cateva interviuri ale celor care au intrat in primii 400 dupa probele teoretice.
              Apoi, concursul pt INM este cel mai corect si mai obiectiv din cate se poate intr-un sistem de stat.
              Apoi, inteleg ca nu stiti rostul interbarilor nepunctate de la rationamentul logic. L-am explicat nu stiu de cate ori aici, la fel si in cartea mea.
              Apoi, imi displace sa primesc mesaje atat de lungi, subiective si mai ales nesemnate.

              Comentariu de Cristi — 26/11/2012 @ 2:22 AM | Răspunde

              • de ce vreti semnate mesajele…..,,sa ajutati,, la inteviu candidatul care va trimite mesaje care nu sunt pe placul dumneavoastra?

                Comentariu de mihaela — 26/11/2012 @ 7:01 PM | Răspunde

                • Esti malitioasa! Eu spun ca e de bun simt sa semnezi o comunicare. In rest, eu nu particip la examinarea candidatilor. Daca as fi participat, nu as fi putut da atat de multe sfaturi pe blog.

                  Comentariu de Cristi — 26/11/2012 @ 8:28 PM | Răspunde

          • Si eu cunosc fiica de magistrat la Curte de Apel, care a luat in jur de 20 de puncte!Este un examen transparent in opinia mea, de care pot trece si cei care invata foarte mult, dar si cei care au relatii la nivel inalt!

            Comentariu de Iulia — 27/11/2012 @ 10:22 AM | Răspunde

      • Domnule Danilet, daca totul e asa corect dovediti si faceti ce trebuie. Acum o luna CSM spunea ca nu are locuri nici pt INM in 2013 (chiar daca era suplimentata schema si bugetata) iar de organizarea concursului direct pe post nici vorba. Dupa o luna hop top concurs….asa dupa Anul Nou ! NU era pe ordinea de zi….pur si simplu. Cand CSM este intrebat despre ce se va intampla anul viitor (si se intelege ca e estimativ) o da din colt in colt si are o atitudine ca si cum e mare secret. NU va acuza nimeni direct pe dv. , nu ne intelegeti gresit, dar pe acest blog reprezentati CSM. Nu are nimeni probe ca acest examen este compromis, dar CSM face tot ce poate ca asta sa se inteleaga. Ministerul justitiei a facut un plan, bugetat de altfel prin care se vor face investitii si recrutari serioase de oameni in sistem iar CSM nimic. NU intelege nimeni ce vrea sa dovedeasca CSM acum si lasa impresia ca nu stie nici ce are de facut. Din punctul meu de vedere ar trebui discutat sincer si prezentata situatia sa stim si noi la ce ne asteptam.

        Comentariu de mihaela — 26/11/2012 @ 7:18 PM | Răspunde

        • Eu pe acest blog nu reprezint CSM. Pt CSM, te rog sa te uiti direct pe site-ul http://www.csm1909.ro si sa ignori blogul meu. Locurile pt anul viitor s-au suplimentat in ultima luna, avand in vedere ca in febr.2013 va intra in vigoarea NCpciv. Cred ca nu trebuie sa iti dovedesc nimic. Sincer, ignora blogul meu si te vei simti mult mai bine.

          Comentariu de Cristi — 26/11/2012 @ 8:30 PM | Răspunde

    • Daca concursul asta era corect pana la ultimele modificari, ma intreb de ce nu ati intrat…Cat despre pile, probabil nu stiti despre ce vorbiti: este cel mai corect concurs din Ro.

      Comentariu de Cristi — 25/11/2012 @ 8:06 PM | Răspunde

    • Eu cred ca acest concurs este corect intr-o mare masura. Ramane un 10 la suta dubiu pentru interviu. Puneti-va in pielea unui membru al comisiei in fata caruia se prezinta copilul unui bun prieten, al unui coleg sau al unui om influent. Pai ii dai 10 din respect sau bun simt. Fara a fi un om naiv, eu am incredere in acest sistem mult hulit prin presa. Desi societatea blameaza foarte mult magistratii si in sondaje justitia apare printre cele mai corupte sisteme, sunt institutii mult mai corupte in romania despre care oamenii de rand nu stiu, din simplul fapt ca nu prea se lovesc de ele: garda financiara, finante, inspecoratul de stat in constructii, directiile silvice si sanitare, consiliile judetene ( in general acele institutii care elibereaza anumite autorizatii sau efectueaza controlul unei activitati). Parerea mea e ca ar trebui sa acodam mai mult credit justitiei.

      Comentariu de mihai — 25/11/2012 @ 9:02 PM | Răspunde

      • Nu vreau sa ofensez pe nimeni si sunt de acord ca oricine are dreptul sa aiba propriile pareri. Insa, mi se pare sub demnitatea oricui sa faca asemenea comentarii.
        Pur si simplu nu inteleg: de ce ar aspira cineva sa intre intr-o structura despre care are o parere atat de proasta ?!

        Comentariu de Ramona — 27/11/2012 @ 11:19 AM | Răspunde

        • Bine spus.

          Comentariu de Cristi — 27/11/2012 @ 12:35 PM | Răspunde

          • Buna ziua,
            Domnule Judecator, cu scuzele de rigoare daca voi repeta intrebarile deja adresate de colegi, va rog mult sa-mi spuneti daca aveti idee cand se va publica acest calendar al examenelor din 2013. Asa cum am mai spus, din pacate nu voi participa la examenul din ianuarie pentru ca imi lipsesc 14 zile din perioada de 5 ani ceruta de lege.
            Va multumesc anticipat,
            Cu stima,
            Liliana Stoian

            Comentariu de Liliana Stoian — 27/11/2012 @ 12:44 PM | Răspunde

  49. Buna ziua tuturor. Cu scuzele de rigoare pentru d-l Danilet ( deoarece mesajul va fi cam lung), m-am hotarat sa scriu aceste randuri citind cele scrise de ” eli” , cunoscand de asemenea si parerile altor persoane. Anul acesta am fost unul dintre candidatii la concursul de admitere la INM si as dori sa impartasesc experienta mea la acest concurs, mentionand totodata ca este prima incercare. M-am prezentat la prima proba, cea de cunostinte juridice si cand am vazut toata acea multime acolo(peste 3000 de persoane), m-am simtit deodata mica tare si singura, neavand nici macar o cunostinta cu care sa schimb cateva cuvinte inainte de inceperea probei, gandindu-ma ce caut eu acolo, stiind ca sunt candidati absolventi de drept de la cele mai bune universitati din tara, insa nici macar o clipa nu am avut vreun gand de genul ” ce caut eu aici pentru ca oricum se intra doar pe pile…”. La prima proba am obtinut un punctaj care mi-a permis sa merg mai departe, chiar daca nu unul foarte bun si oricum nu unul care sa reflecte cu adevarat pregatirea mea, insa lipsa de experienta la un astfel de concurs si-a spus cuvantul din pacate. A venit si proba rationamentului, unde am obtinut un punctaj mai bun care mi-a permis sa urc destul de multe pozitii si, astfel,dupa primele doua probe stiam ca am inca sanse la admitere, insa imi trebuia o nota foarte buna la interviu. Ambele probe s-au desfasurat normal, nu am observat nimic in neregula, cel putin in salile in care am fost eu fiecare candidat isi vedea de foaia lui si de subiecte. Cu privire la cele 20 de intrebari pretestate, d-l Danilet are dreptate, isi au rolul lor, chiar si proba de rationament are rolul ei cu ponderea ei, fiind justificate, lucru pe care l-am inteles cu adevarat dupa vreo 2 saptamani de pregatire pentru aceasta proba. Imi este foarte greu sa cred ca anumiti candidati ar putea sti dinainte care sunt intrebarile pretestate, etc… Si inca un lucru cu privire la aceasta proba, pentru cei care nu-l stiu, caci eu una de exemplu nu l-am stiut pana la examen, si anume: daca la proba de cunostinte juridice poti pleca cu foaia de subiecte acasa, la proba rationamentului nu se mai poate. Tocmai pentru ca sunt pretestate acele intrebari, se vor da in anii viitori la concurs si nu trebuie sa le mai vada nimeni sau sa stii tu raspunsurile corecte cand vei mai incerca sa dai admitere. A venit si proba interviului. Inainte de aceasta proba am incercat sa ma pregatesc pentru ea, intreband pe la putinele persoane pe care le cunosc si au sustinut aceasta proba, cum decurge, cum trebuie sa ma comport, etc… Mi s-a spus de asemenea ca cel mai probabil voi fi depunctata deoarece sunt absolventa de drept a unei universitati care a generat foarte multe controverse, si cred ca stiti cu totii numele ei, si pentru ca sunt grefier. Dupa parerea anumitor persoane, astfel de lucruri ar fi fost niste ” bile negre” in fisa mea de prezentare. Am incercat sa nu ma gandesc la astfel de lucruri si mi-am propus eu de acasa sa fiu foarte sigura pe mine, sa imi mentin parerile, sa imi sustin punctul de vedere cu argumente clare, s.a. Am elaborat eseul si am intrat in fata comisiei. Nu stiu cine erau membrii, nu pot decat sa spun care dintre ei era judecator, procuror,etc…, fara sa dau nume, cred ca nici macar nu aveau numele scrise. Si a inceput interviul… Din punctul meu de vedere nu a decurs deloc asa cum mi-am dorit eu, in sensul ca nu am reusit sa respect mai nimic din ceea ce imi propusesem de acasa:))) Dar am vorbit foarte mult, deoarece cand ma intrebau cunoscutii cum a decurs si le relatam ceea ce vorbisem, ma intrebau apoi daca a durat 2-3 ore proba interviului, dar nu a durat decat vreo 25 deminute. Cand am iesit de la interviu 2 lucruri i-am spus sotului meu care ma astepta afara : 1. membrii comisiei sunt foarte bine pregatiti si stiu foarte bine ce au de facut, iar 2. mi-am ratat sansa deoarece m-au facut praf din vorbe si cu zambetul pe buze. Aceasta a fost parerea mea dupa interviu, insa nu am dedus asta din comportamentul membrilor comisiei deoarece ei sunt impenetrabili:)) Nu-ti poti da seama de nimic. Apoi s-au afisat notele la interviu : surpriza am luat 9.18.
    Ceea ce vreau sa spun, pe langa relatarea experientei mele, este ca nu s-a tinut cont de faptul ca veneam de la o anumita universitate, ca sunt grefier, ca nu am avut un punctaj foarte mare la prima proba, ci am fost doar evaluata in cadrul probei interviului strict raportat la felul cum m-am prezentat. Personal sunt de acord cu interviul, se pot verifica multe aspecte cu privire la candidati la aceasta proba, inclusiv gramatica limbii romane, sunt de acord ca este o proba subiectiva, dar nu pentru ca iau note mari cei care au pile, ci din alt punct de vedere si nu sunt de acord cu ponderea, consider ca este cam mare ( desi pe mine m-a ajutat ponderea de 25%). Insa regulamentul concursului este clar, si din moment ce te inscrii la concurs esti de acord cu regulile.
    In final am fost respinsa, am fost printre primii respinsi si mi-au lipsit 17 sutimi sa fiu admisa anul acesta.
    Concluzia acestor randuri este urmatoarea: este un concurs foarte corect, am trecut prin toate trei probele si nu am nimic de reprosat, nu am vazut nicio neregularitate si nu mi se pare normal ca cititorii acestui blog,mai ales cei care inca nu s-au decis daca sa participe la acest concurs sau nu, sa fie influentati de cele scrise de unele persoane, mai ales ca din cele ce a spus ” eli”,nici nu a participat la acest concurs. Sper ca cei interesati sa inteleaga ca se poate intra, poti reusi chiar daca nu ai pile, relatii sau bani. E suficient sa inveti si sa muncesti foarte mult in acest sens. Iar asta o spun chiar daca eu am fost respinsa de data asta, caci imi asum esecul,doar eu sunt vinovata, nu m-am pregatit suficient de bine, insa data viitoare ma voi pregati mai bine si voi incerca pana voi reusi, caci pana la pensie mai am vreo 30 de ani,asa ca timp am berechet:).
    Tot din experienta personala si referitor la alte lucruri spuse de eli : acum 6 ani cand am participat la concursul organizat de Curtea de Apel pentru grefieri, la fel mi s-a spus de catre persoane binevoitoare din afara sistemului, ca in sistem nu cunosteam pe nimeni : ” nu ai nicio sansa, ca se intra doar pe pile”. Nu doar ca am intrat, dar am avut a 2-a medie dintre candidatii, iar acest lucru nu-l spun pentru a ma lauda, ci doar pentru a intari spusele de mai devreme si anume : daca inveti si te pregatesti foarte bine, nu ai cum sa nu reusesti. Stiu ca suna ca un slogan, des repetat, insa sper sa renuntam odata la mentalitatea aceasta pe care multi o au, ca atunci cand au un esec sa dea vina pe oricine altcineva sau altceva, mai putin pe ei, iar atunci cand pica un examen sa recunoasca faptul ca nu s-au pregatit suficient si nu sa faca afirmatii de genul ” s-a intrat pe bile sau pe bani, iar eu n-am avut”.
    Va multumesc si inca odata va cer scuze daca v-am plictisit cu multele randuri scrise.

    Comentariu de Teodora Omer — 26/11/2012 @ 12:53 PM | Răspunde

    • Teodora, iti multumesc!
      Am trecut si eu prin ceva asemanator, in 1998. Pe holul INM se vorbea de milioane grele care s-ar da. Am luat concursul nestiind nici macar unde e sediul Facultatii de drept unde erau salile. Apoi, cand am dat capacitatea, dupa primii ani de stagiatura, am ales Clujul si prima interbare care mi s-a pus a fost cat am dat.
      Nu dadusem nimic: nici nu aveam de unde, si nici nu aveam de ce. Am fost f.bun la invatatura si asta s-a vazut. In rest, sunt povesti din alta epoca…

      Comentariu de Cristi — 26/11/2012 @ 1:51 PM | Răspunde

      • Teo am participat anul acesta pentru prima data si am obtinut un punctaj foarte bun la prima proba. La interviu cei care au participat anul acesta si presupuneam ca au pile deoarece stiu din ce familii provin au luat o super nota la interviu. Comisia poate sa stie lejer cam pe unde te scalzi ca nota si cam ce nota sa-ti dea sa te pice sau sa te ajute deoarece clasamentul e public si nu e nimeni atat de inapoiat sa nu stie sa intre pe site-ul INM-ului. Asa ca stiu foarte bine ce vorbesc. Bineinteles ca nu este intrebat nimeni al cui fiu/fica este, stie comisia de la inceput, sunt oameni inteligenti nu sunt asa uituci sa uite cateva nume din 12-17 persoane. Sunt sigur ca exista candidati care au dat raspunsuri total pe langa, dar cu siguranta au luat 10. Au dat asa raspunsuri ca stiau ca nu conteaza ce raspund. Eu la interviu ma asteptam sa iau 10 lejer. Am discutat cu mai multi prieteni, inclusiv magistrati, raspunsurile mele si toti mi-au zis ca iau maxim. Am prieteni magistrati care m-au zis ca oricum notele se dau la plesneala si nu conteaza ce raspund, chiar ei au raspuns gresit cand au dat si au luat note mari si altii care au raspuns corect au luat note mici, dar au intrat ca nu conta asa de mult interviul. Iar Teo cunosc persoane care au dat la CA pentru grefieri, foarte bine pregatite, au luat 10 la grile si la putina parte de sinteza li s-a dat o nota iin asa fel incat sa fie printre primii picati. Inseamna ca la tine nu a fost nimeni interesat din cei cu pile sa dea cand ai dat.

        Comentariu de eli — 26/11/2012 @ 3:01 PM | Răspunde

        • eli, prietenii tăi magistrați, dacă ți-au spus într-adevăr așa ceva, sunt unii la care vorbesc fără să gândească suficient, ca să nu mă exprim altfel.

          Comentariu de bianca — 26/11/2012 @ 4:59 PM | Răspunde

    • Confirm că, din punct de vedere al organizării, e un concurs corect. Nu perfect. Am văzut tentative de fraudă la prima probă (oprite din oficiu sau la sesizare) și, din păcate, am putut constata că interviul nu e decât o modalitate de a evalua cât de bine răspund candidații la un anumit gen de întrebări, nu ce vor face în realitate după… Morala, deontologia profesională, caracterul omului nu pot fi apreciate în cadrul unui interviu, din motive care nu țin de corectitudinea comisiei, ci de limitele umane. Oamenii se cunosc în acțiune, atunci când nu au motive să se ascundă. Interviul ESTE punctul slab al concursului, și va rămâne chiar dacă toți membrii comisiilor ar avea calificare în recrutare, experiență, fler și capacitatea de a fi în atenți și „în formă” atâtea ore cât durează (ceea ce e, evident, o utopie). Pe de altă parte, ar fi o greșeală să se scoată. Mai trebuie lucrat la el.
      Sunt auditor, după prima încercare, în condițiile nu numai că nu am avut pile, dar am avut și „clinciuri” cu judecători nu țin cont de lege și care, deocamdată, mi-au demonstrat că nu pot fi atinși. Țin să spun că diferența între cei intrați cu 70 de puncte la juridic ori cu peste 80, între cei cu 10 sau cu 7,50 la interviu, între cei din frunte sau cei din coada clasamentului practic nu e sesizabilă între noi. Diferențele care se văd sunt numai cele de temperament, de efort depus în studiu continuu, de experiență în domeniu sau domenii conexe și, nu chiar „din prima” și nu totdeauna cu ușurință, de caracter.
      Este extrem de greu să departajezi oameni inteligenți și motivați care tind către pregătirea maxim posibilă într-un domeniu și pe un anumit nivel. Concursul INM asta încearcă să facă. Și oricum ar fi, dacă 300 de oameni ar fi putea fi magistrați buni, dar locuri disponibile sunt doar 200, indiferent ce calități punctezi mai mult decât altele, vei lăsa niște oameni buni (unii chiar foarte buni) deoparte.
      Așa că într-o lume imperfectă, cu magistrați imperfecți, auditori imperfecți și politici de acces/promovare în profesie imperfecte, fiecare nemulțumit rămâne să își facă treaba lui mai bine decât obișniua să o facă, să corecteze pe unde ar fi decorectat, și, dacă ne ajută vremurile, ceva o să se schimbe în bine.

      Comentariu de bianca — 26/11/2012 @ 4:36 PM | Răspunde

    • Iti doresc succes si spor la invatat!

      Comentariu de Mihaela Nica — 20/12/2012 @ 2:12 PM | Răspunde

  50. Ptr. Eli : „Inseamna ca la tine nu a fost nimeni interesat din cei cu pile sa dea cand ai dat.” Nu e tocmai frumos ceea ce ai scris. Asa cum imi recunosc vina ca nu m-am pregatit suficient anul acesta, la fel de bine nu permit nimanui sa-mi minimalizeze meritul de a fi ajuns grefier datorita faptului ca m-am pregatit foarte bine la acel examen. In general nu vorbesc doar pe baza unor zvonuri si de aceea nu am facut referire in mesajul anterior la ceea ce voi scrie acum, insa dupa ce am inceput sa lucrez am auzit niste zvonuri de la alte colege despre o persoana care a dat cu mine examen odata si se vorbea despre ea ca a intrat ca a avut pile. Nu m-a interesat nici atunci, nici acum, eu prefer doar sa-mi fac treaba la munca. Pana la urma eu dorm linistita noaptea, iar acele persoane sunt cele care trebuie sa traiasca cu gandul ca au obtinut un loc de munca in anumite conditii…Eu am o fetita de 1 an si 11 luni pentru care trebuie sa fiu un exemplu in viata. Nu vreau sa ajung sa-i spun cand va creste ” nu te duce acolo ca se intra doar pe pile sau bani”, eu vreau sa o incurajez sa fie cat in mai buna in orice ar face ea in viata, si pentru ea cel mai bun exemplu in acest sens suntem noi, parintii ei.
    Ptr. Bianca : Felicitari din tot sufletul pentru rezultat si mai ales pentru cele scrise mai sus. Sunt de acord cu tine in totalitate.

    Comentariu de Teodora Omer — 27/11/2012 @ 12:22 PM | Răspunde

  51. 1.anul acesta pentru ce s-a picat la proba psihologica, de exemplu? ce nu a fost conform profilului magistratului? Pentru ce anume au fost picati??? ????

    Comentariu de marius — 28/11/2012 @ 8:30 PM | Răspunde

  52. Buna seara,as vrea sa stiu daca o rezolutie de neincepere a urmaririi penale afecteaza buna reputatie? Dar un dosar penal aflat in curs, pentru ultraj, la data sustinerii concursului, in care nu s-a inceput urmarirea penala afecteaza, de asemenea, buna reputatie? Multumesc.

    Comentariu de stancu hariton — 28/11/2012 @ 9:44 PM | Răspunde

    • In primul caz depinde de fapta si de tam-tam-ul facut in jurul ei. In al doilea caz, nu inca.

      Comentariu de Cristi — 04/12/2012 @ 6:03 PM | Răspunde

  53. bianca, tu de ce ai vrut sa te faci magistrat? mersi

    Comentariu de marius — 02/12/2012 @ 12:58 PM | Răspunde

  54. Ne puteti confirma daca au fost inaintate propunerile de numire catre Presedinte pentru cei cu vechime? As cam vrea sa-mi dau demisia de la actualul loc de munca, de aceea ma intereseaza.

    Comentariu de marius — 05/12/2012 @ 2:53 PM | Răspunde

  55. in calculul prescriptiei speciale a raspunderii penale, intra si perioadele de suspendare? Multumesc.

    Comentariu de stancu hariton — 05/12/2012 @ 5:08 PM | Răspunde

  56. Azi au fost semnate decretele. Cand trebuie sa ne prezentam la instanta?

    Comentariu de marius — 07/12/2012 @ 5:11 PM | Răspunde

  57. buna ziua! vreau sa dau si eu la inm in 2013 si as vrea sa va intreb dupa ce manuale sa invat la drept civil pentru ca nu prea au aparut manuale cu privire la noul cod! va multumesc

    Comentariu de dan — 10/12/2012 @ 2:17 PM | Răspunde

    • Sunt aparute peste 15 manuale si carti tratand integral sau pe capitole noul cod.

      Comentariu de Cristi — 10/12/2012 @ 5:17 PM | Răspunde

  58. Buna seara si La multi ani , as dori sa stiu pentru concursul de admitere din vara la INM , daca trebuie sa pregatim toata materia in conformitate cu noile coduri , sau se va da si din materia veche. Va multumesc

    Comentariu de Emma — 04/01/2013 @ 7:26 PM | Răspunde

    • Si, si. Plecati de la tematica ce se da la concursul in desfasurare in aceste zile.

      Comentariu de Cristi — 04/01/2013 @ 10:03 PM | Răspunde

  59. Stimate domnule judecator,
    In legatura cu examenul de admitere la INM de anul acesta, privitor la disciplina procedura civila, bibliografia se va raporta la actualul cod de procedura civila sau la cel care urmeaza sa intre in vigoare la 1 februarie anul acesta?

    Comentariu de teodora — 10/01/2013 @ 8:20 PM | Răspunde

  60. Buna seara si La Multi Ani,vreau sa dau anul acesta la SNG,as dori sa fac pregatire cu cineva specializat in acest sens,nu cred ca ma voi descurca sa invat singura si nu stiu mai exact ce sa invat,ma puteti ajuta cu mai multe detalii,va multumesc.

    Comentariu de Viorica Pricopie — 13/01/2013 @ 9:14 PM | Răspunde

  61. Daca am poprire pe salariu ma afecteaza la sustinerea examenului?

    Comentariu de Cristina Mircea — 17/01/2013 @ 9:03 PM | Răspunde

  62. Imi poate raspunde cineva la postarea de mai sus va rog,multumesc.

    Comentariu de Viorica — 19/01/2013 @ 11:41 AM | Răspunde

  63. Varsta de 49 de ani poate constitui o bila neagra? Va multumesc

    Comentariu de Gina Petrescu — 19/01/2013 @ 10:25 PM | Răspunde

  64. Buna seara.
    Domnule judecator, bibliografia pentru SNG se va raporta tot la Noul .C.Proc.Civ.?
    Multumesc anticipat!

    Comentariu de Mirela — 23/01/2013 @ 8:25 PM | Răspunde

  65. buna ziua. daca dvs. ati fi un viitor candidat pentru examenul de admitere la INM din august 2013, cum ati proceda, ati invata la drept civil subiectele care au fost date din vechiul cod din codul in vigoare (respectiv prescriptia, mostenirea, etc.) sau nu le-ati parcurge asteptand sa apara tematica oficială ?

    Comentariu de andrei — 04/02/2013 @ 3:40 PM | Răspunde

  66. As dori sa incerc si eu pentru a intra direct in magistratura dar, potrivit legii ,acest drept il au numai ofiterii din cadrul Politiei nu si subofiterii ca mine , chiar daca am calitate de organ de cercetare penala. Credeti ca as putea obtine o derogare de participare daca am 7 ani de politie ca subofiter,fac de drept la zi,promotia1999,si calitatea de organ de cercetare penala. Va multumesc.

    Comentariu de Ciubotaru Marinela — 06/02/2013 @ 7:52 PM | Răspunde

  67. buna ziua. daca dvs. ati fi un viitor candidat pentru examenul de admitere la INM din august 2013, cum ati proceda, ati invata la procedura civila dupa noul cod, dupa vechiul cod sau ati astepta afisarea tematicii oficiale?

    Comentariu de andrei — 20/02/2013 @ 11:12 AM | Răspunde

    • Dupa vechiul cod. Dar inca doua saptamani puteti avansa cu penalul, apoi urmariti noile anunturi.

      Comentariu de Cristi D — 21/02/2013 @ 12:35 PM | Răspunde

  68. buna ziua ! retinerea poate fi dispusa in vreun caz fara inceperea urmaririi penale?
    dar daca s-a inceput iup in rem se poate dispune retinerea? multumesc

    Comentariu de divinaa — 23/02/2013 @ 2:44 PM | Răspunde

    • Retinerea se refera la o persoana. Care trebuie sa fie invinuit.

      Comentariu de Cristi D — 23/02/2013 @ 11:45 PM | Răspunde

  69. v-am intrebat pt ca intr-o grila de-a unui domn renumit al INM-ului… a retinut raspuns corect” Retinerea poate fi dispusa dupa iup in rem ” ….. in ipoteza dumnealui ar insemmna ca mai intai sa incepi up in personam, iar apoi sa dispui retinerea, intr-o speta in care este inceputa up in rem?? ce grila… este vorba de logica sa inteleg la acest concurs de admitere la inm… si mai apoi de verificare a cunoctintelor?
    dar in caz de in fractiune flagranta nu poti sa dispui imediat retinerea(fara a fi inceputa up in personam)?
    am inteles ca trebuie sa fie invinuit… dar… totusi…poate exista vreo exceptie… si raspunsul ales la grila… poate fi altfel explicat!
    multumesc

    Comentariu de divinaa — 24/02/2013 @ 11:19 AM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: