CRISTI DANILEŢ – judecător

28/11/2012

CSM: Calendar estimativ concursuri 2013

Filed under: admitere,concurs sefie — Cristi Danilet @ 1:41 PM

Azi am aprobat in CSM calendarul estimativ (orientativ) pentru anul 2013:

1. promovare în funcţii de execuţie: martie

2. promovare la ICCJ: martie – aprilie

3. numire în funcţii de conducere: aprilie – mai

4. admitere la INM: august – septembrie

5. admitere în magistratură: august – septembrie

6. admiterea la SNG: septembrie

7. promovare în funcţie de execuţie: octombrie

8. capacitate: octombrie – noiembrie

9. numire în funcţie de conducere: octombrie – decembrie

Anunțuri

107 comentarii »

  1. Buna ziua!NCPC (integral) poate constituie materie de examen pentru admitere SNG, tinand cont ca intra in vigoare pe 1 februarie 2013? Multumesc pentru raspuns!

    Comentariu de Andra — 28/11/2012 @ 2:30 PM | Răspunde

  2. Buna ziua. Am o nelamurire: care e diferenta intre promovare in functii de executie si numire in functii de executie? Este cumva vorba de promovarea numita pe loc?

    Comentariu de Adrian — 28/11/2012 @ 3:00 PM | Răspunde

    • Daca esti la Judecatorie si urci la Tribunal, e promovare in functie de executie. Daca esti la o instanta si ajungi presedintele ei, este numire in functie de conducere. De peste 4 ani nu se mai practica asa numita promovare pe loc.

      Comentariu de Cristi — 28/11/2012 @ 4:09 PM | Răspunde

      • Am inteles. Cred ca de fapt la punctul 9 ati vrut sa scrieti numiri in functii de conducere si din graba ati scris numire in functie de executie. NCPC, daca intra in vigoare. poate fi dat in august 2013 la Inm si admitere directa?

        Comentariu de Adrian — 28/11/2012 @ 5:05 PM | Răspunde

        • am corectat, mersi.
          admiterea directa si admiterea la INM in vara 2013 va fi odata.

          Comentariu de Cristi — 28/11/2012 @ 5:37 PM | Răspunde

          • Eu va multumesc pentru raspunsurile si informatiile pe care ni le dati.

            Comentariu de Adrian — 28/11/2012 @ 5:42 PM | Răspunde

  3. Se pare, ca nici pt. anul viitor, nu ați renunțat la ideea de a organiza concursurile de admitere in magistratura si la INM, in același timp… Iar ne privati de dreptul de a le susține pe ambele si ne obligați sa optăm iar lucrul acesta mi se pare cel puțin inechitabil! Sunt, totuși, 2 concursuri si mizez pe faptul ca nu ați uitat lucrul acesta. Dați-ne posibilitatea reala sa ne înscriem la aceste examene/concursuri , ori de câte ori le organizați.

    Comentariu de Irina — 28/11/2012 @ 4:45 PM | Răspunde

    • Dvs nu aveti dreptul de a sustine amandoua concursurile, ci doar vocatia.

      Comentariu de Cristi — 28/11/2012 @ 5:33 PM | Răspunde

    • Nici mie nu mi se pare normal ca dupa ce ai intrat la INM, sa dai si pt. intrare direct pe post si sa iei si acolo, iar mai apoi sa parasesti INM-ul. Sincer nu prea mi se pare echitabil pt. cel care este pe pozitia 201. Ar trebui reglementata treaba asta si o data intrat in INM sa fii sanctionat intr-un fel sau altul, eventual sa fii nevoit sa platesti scolarizarea efectuata pana la momentul acela.

      Comentariu de Misa — 28/11/2012 @ 9:45 PM | Răspunde

  4. Buna seara,
    Va multumim pt informatii. Ne sunt de real folos. Stiti orientativ cate locuri vor fi scoase in august la concursul direct pe post ?
    Cu stima,
    Robert A.

    Comentariu de robert — 28/11/2012 @ 7:30 PM | Răspunde

  5. Buna seara,
    Va felicit pt activitatea din CSM si pt initiativa luata pe acest blog. Daca se poate sa imi spuneti estimativ cate posturi se vor scoate in primavara la examenul de promovare. Multumesc anticipat.

    Comentariu de cristina — 28/11/2012 @ 7:35 PM | Răspunde

    • Nu inteleg intrebarea. Promovarea se dispune pe toate locurile libere existente la instanta superioara de unde vreti sa promovati.

      Comentariu de Cristi — 28/11/2012 @ 8:19 PM | Răspunde

      • Ma gandeam la acele locuri suplimentate pe schema de personal plus cele bugetate. Daca se stie cum vor fi alocate. In functie de asta vor fi si locuri vacante. Ma gandesc ca cele 150 nu sunt toate la judecatorii. Multumesc.

        Comentariu de cristina — 28/11/2012 @ 11:19 PM | Răspunde

  6. MAI ONORABIL e sa nu te prezinti la niciun concurs decat daca te ai pregatit foarte bine, nu sa iei la rand toate concursurile….

    Comentariu de marius — 28/11/2012 @ 8:10 PM | Răspunde

    • Mda, pai eu zic sa se scoată posturi doar pt. tine, „onorabilule”… dacă ai dori sa cobori puțin din sferele înalte in care te afli, ai vedea ca peste 80% din magistrații din sistem au intrat după mai multe încercări…si nu pt. ca nu ar fi fost pregătiți. Eu cred ca cei care iau note între 6-7 sunt pregătiți…tu ce părere ai? Banuiesc ca tu ai intrat din prima si iti permiti sa fii ironic si sa dai sfaturi. In plus, e o chestiune de principiu…dacă se organizează concursuri ( la magistratura sau INM ) si candidații îndeplinesc conditiile necesare pt. a le susține pe ambele…in situatia de fața, sunt nevoiți sa dea un sg. concurs pe an si nu doua (sau trei așa cum erau prevăzute inițial, pt. 2012 ). Ai rezolvat grilele de anul acesta? Câte ai făcut? Dar pe cele de anul trecut? Așa, ca sa știm si noi cu cine avem onoarea… In final, un umil sfat: onorabil nu are grad de comparație, nu poți spune „mai onorabil” si ulterior, sa dai lectii de pregătire. Pe fond insa si eu sunt de părere ca cei f bine pregătiți vor intra. Bafta tuturor celor care vor susține aceste concursuri si spor la citit. :)

      Comentariu de Irina — 28/11/2012 @ 8:51 PM | Răspunde

      • Irina, `onorabil` ma priveste? In fine, de unde ai statistica cu 80%? Daca pe mine ma intrebi daca am rezolvat grilele, iti spun ca nu. Pierd destul timp cu cei ca tine care isi dau cu parerea despre sistem si vor tot felul de raspunsuri care se gasesc in lege sau regulament, ori care au propriile frustrari si au gasit blogul meu sa si le reverse.

        Comentariu de Cristi — 29/11/2012 @ 10:35 AM | Răspunde

        • Am cititi comentariile si fata nu se referea la dumneavoastra, ii raspundea doar lui Marius, cel de la punctul 6. Probabil ca INM-ul nu s-a ingrijit sa faca o statistica, sa stim exact cati au luat din prima, insa personal din 9 persoane pe care le cunosc si au intrat, doar una singura a intrat din prima. Asa ca nu m-as mira ca aprecierea Irinei sa fie cea corecta. Cat despre frustrari, e normal sa le avem pt. ca avem ochi si vedem ce se intampla in jurul nostru. Poate daca am ne/am fi nascut norvegieni nu le-am mai fi avut, insa se putea si mai rau.

          Comentariu de Mircea — 29/11/2012 @ 1:43 PM | Răspunde

        • nu cred ca vi se adresa…se referea la postarea facuta de cel ce semneaza Marius…

          Comentariu de carmen — 29/11/2012 @ 4:06 PM | Răspunde

        • D-le judecător, era un răspuns pt. Marius iar nu pt. dvs. Cât despre grile, întrebarea era tot pt. Marius. Sunt convingă ca pierdeti timpul cu cei care va adresează întrebări ( in locul Dvs. eu nu i-as numi frustrati pe cei cu care comunicati…indiferent de tipul întrebărilor) Cât despre lege, am citit-o, dacă Dvs. considerate altceva, contraziceti-mă, cu argumente.

          Comentariu de Irina — 29/11/2012 @ 4:59 PM | Răspunde

          • D-le judecător, va asigur de tot respectul meu si de faptul ca nu mi-as permite niciodată sa va adresez injurii…din contra. Sper ca nu s-a interpretat greșit postul meu, CARE II ERA ADRESAT LUI MARIUS. Toate cele bune si va multumesc pt. faptul ca dialogati cu noi. :)

            Comentariu de Irina — 29/11/2012 @ 6:51 PM | Răspunde

          • Irina, imi cer scuze. Am mai multe mesaje pe care le urmaresc sa raspund, in mai multe parti ale blogului. Eu am definit frustratul. Si crede-ma ca sunt multi si ii recunosti dupa ironii ieftine, insulte, anonimat, invidie.

            Comentariu de Cristi — 29/11/2012 @ 7:04 PM | Răspunde

  7. Daca in tematica concursului de la SNG se va regasi NCPC si examenul este la o saptamana dupa prima proba de la INM este posibil ca si in tematica INM sa avem NCPC?

    Comentariu de roxana — 29/11/2012 @ 9:30 AM | Răspunde

  8. Va multumim si va dorim succes in activitate! Alexandra

    Comentariu de alexandra — 29/11/2012 @ 1:54 PM | Răspunde

  9. Daca in tematica concursului de la SNG se va regasi NCPC si examenul este la o saptamana dupa prima proba de la INM este posibil ca si in tematica INM sa avem NCPC?

    Comentariu de roxana — 29/11/2012 @ 7:02 PM | Răspunde

  10. Nu este nicio problema. Cât despre frustrati, sunt perfect de acord cu dvs.
    Cu respect,
    Irina

    Comentariu de Irina — 29/11/2012 @ 7:28 PM | Răspunde

  11. İn ce priveste examenul la İNM, inteleg ca grilele vor fi concepute conform NCPC. İn ce priveste Codul Civil, se va avea in vedere integral cel nou? Va multumesc

    Comentariu de Amede — 29/11/2012 @ 10:11 PM | Răspunde

  12. Am onoarea sa va salut!
    Multumesc domnului presedinte Cristi Danilet pentru informatiile si raspunsurile venite in ajutorul nostru.
    Ati spus ca la admiterea din august-septembrie 2013 la INM tematica de concurs va include modificarile NCPC. Sunt sceptic, pentru ca am vorbit cu mai multi profesionisti si au spus ca este foarte greu posibila implementarea NCPC, din mai multe motive pentru care n-a fost implementat nici in septembrie 2012 asa cum a fost preconizat. Cat de sigur sunteti ca se va aplica NCPC in februarie 2013 si ca acesta va fi inclus in tematica de admitere la INM din 2013?
    Cu stima, Marius

    Comentariu de Marius — 01/12/2012 @ 3:03 PM | Răspunde

    • Profesionistii dvs sunt cel putin glumeti. Avem o lege care spune ca va intra in vigoare in febr.2013. Probabil numai daca profetia pt 21 dec 2012 se va implini, acel cod nu va intra in vigoare.

      Comentariu de Cristi — 01/12/2012 @ 10:47 PM | Răspunde

      • Singurul glumet, cred ca sunteti dumneavoastra. NCPC trebuia sa intre in vigoare la 1 sept. 2012, parca. Ce va face sa credeti, exceptand predictiile mayase, ca va intra in vigoare la 1 feb. 2013? Legea? De cand se respecta legea in tara asta, de cand se respecta predictibilitatea ca principiu? Chiar ca ati reusit sa ma faceti sa rad.

        Comentariu de Razvratitul — 02/12/2012 @ 10:21 PM | Răspunde

        • Ei, daca dvs ati fi admis in sistem din martie pe un cod vechi si ati fi nevoit sa aplicati din aprilie un cod nou, eu sa fiu justitiabil as plange, nu as rade…

          Comentariu de Cristi — 03/12/2012 @ 10:03 AM | Răspunde

      • Cum am mai spus, singurul glumet sunteti dumneavoastra si v-am argumentat de ce. Insa nu prea va mai vad amuzant, atata timp cat mi-ati sters postarea anterioara in care civilizat mi-am spus un punct de vedere. Dar ma rog cand nu avem argumente ne facem ca ploua.

        Comentariu de Razvratitul — 03/12/2012 @ 1:36 AM | Răspunde

        • Tinere domn, eu nu sterg decat comentariile cu pornosaguri si politicianisme evidente. In rest, comentariile hazlii si cele din care rezulta autosuficienta anonimilor le las. Poate vor folosi la ceva. Intarzierea aprobarii unora imi este direct imputabila: mai am si altceva de facut…

          Comentariu de Cristi — 03/12/2012 @ 10:06 AM | Răspunde

          • Ok, m-am grabit in a va acuza ca mi-ati sters nemeritat postarea. Oricum, tot nu am inteles cum sunteti atat de sigur ca va intra in vigoare la 1 feb. NCPC, in conditiile in care trebuia sa intre la 1 sept. 2012. Eu personal am rezerve, dar asa suntem noi frustratii anonimi, „autosuficienti”.

            Comentariu de Razvratitul — 03/12/2012 @ 7:16 PM | Răspunde

            • Exista o lege si dvs ma intrebati de unde sunt asa de sigur…Cat timp exista legea, e cert. Daca se va modifica in ultima zi dinainte de a intra in vigoare, asta nu am de unde sa stiu.

              Comentariu de Cristi — 03/12/2012 @ 8:39 PM | Răspunde

              • Pai la asta ma gandeam si eu. La lipsa de predictibilitate, de cand se cramponeaza mintile luminate de la noi de o lege? Si sa imi fie iertat, la cum am perceput eu tara asta in cei 27 de ani de viata, e mult mai probabil sa se amane intrarea in vigoare la 1 feb. si mai putin probabil sa se implineasca predictiile mayase. Multumesc pt. raspuns.

                Comentariu de Razvratitul — 03/12/2012 @ 9:57 PM | Răspunde

  13. Se pot folosi abateri de la reguli pt a sublinia o idee(adica aceea de a scrie in dreptul numelui tau de multe ori Respins). Cei cu 5 ani vechime(in realitate poate chiar mai multi ani vechime ) ar trebui sa fie un exemplu de corectitudine, maturitate, experienta, nu de oportunism si sa vaneze toate concursurile. Cei care au intrat dupa mai multe incercari au dat la acelasi concurs, nu la tot ce exista(din ce cunosc). Daca cei cu 5 ani pot da la toate concursurile atunci sa dea si cei fara 5 ani la toate concursurile. Eu nu sunt de acord si imi exprim o opinie, calm….pt Irina

    Comentariu de marius — 02/12/2012 @ 1:26 PM | Răspunde

  14. Multumesc pentru raspuns. Asta nu inseamna ca nu mai sunt suparat pentru faptul ca vom sustine examen dintr-un cod nou.
    Cu respect, Marius

    Comentariu de Marius — 02/12/2012 @ 8:27 PM | Răspunde

  15. D_LE JUDECATOR,sunt un posibil candidat INM 2013,va rog sa repetati pe blog daca noile coduri,introduse sau ne_, vor fi in tematica de admitere.Va multumesc anticipat!

    Comentariu de alexandru — 05/12/2012 @ 12:16 PM | Răspunde

    • Cel putin tematica care se da la concursul din aceasta iarna se va regasi si la vara.

      Comentariu de Cristi — 05/12/2012 @ 7:03 PM | Răspunde

  16. Buna ziua. D-le judecator, va adresez cu respect doua intrebari:
    1. In cazul avocatilor, pentru dovedirea vechimii de 5 ani in functii juridice, este suficienta depunerea unei copii a deciziei de inscriere in Tabloul Avocatilor emisa de baroul din care face parte?
    2. In continutul deciziei mai sus mentionate sunt specificate doua date calendaristice diferite, una fiind cea de incepere, de inscriere in Tabloul Avocatilor si una, ulterioara, de emitere a deciziei. In opinia dumneavoastra, care data ar trebui sa o am in vedere cand imi verific indeplinirea conditiei de vechime? Eu cred ca prima, cea de inscriere in tablou.

    Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

    Comentariu de Adrian — 06/12/2012 @ 9:04 AM | Răspunde

    • 1. Da.
      2. Cea care denota inceperea activitatii. Nu stiu exact organizarea dvs. De cand va numiti avocat cu drept de practica? De la inscriere sau de la decizie? Puteati practica inainte de emiterea deciziei?

      Comentariu de Cristi — 06/12/2012 @ 2:59 PM | Răspunde

      • Nici eu nu stiu. O sa cer lamuriri si de la organele profesiei. Va multumesc.

        Comentariu de Adrian — 06/12/2012 @ 3:05 PM | Răspunde

        • Eu am depus adeverinta de la barou, nu doar copie de pe decizie. Ai nevoie de adeverinta intrucat prin aceasta se constata ca ai si lucrat efectiv, ca nu esti suspendat, ca ti-ai platit taxele etc. Si vechimea curge de la data inscrierii in tablou.

          Comentariu de Ana — 10/12/2012 @ 10:02 AM | Răspunde

  17. Buna ziua! Pentru admiterea la INM din 2013 se va avea in vedere noul cod civil integral? Multumesc!

    Comentariu de Alina — 10/12/2012 @ 1:51 PM | Răspunde

  18. Buna seara domnule judecator. Voiam sa va intreb daca pana la sfarsitul anului va mai fi o sedinta a CSM-ului in plen si cand se va anunta concursul de promovare efectiva in functii de executie din data de 03.03.2013, a carui organizare a fost stabilita in sedinta plenului de sapatamana aceasta.

    Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

    Comentariu de Vali — 15/12/2012 @ 8:34 PM | Răspunde

  19. Se cunosc locurile vacante la 01.01.2013?

    Comentariu de Vali — 15/12/2012 @ 8:48 PM | Răspunde

  20. Domnule judecator, eu am inteles din raspunsul dumneavoastra ca promovarea in functii de executie se va anunta in aceasta saptamana.
    Am inteles oare corect?

    Comentariu de Vali — 18/12/2012 @ 7:09 PM | Răspunde

  21. Domnule judecator, cu respectul cuvenit, v as ruga sa ma lamuriti si pe mine, in masura posibilitatilor de timp in legatura cu o anumita ipoteza: un absolvent al Facultatii de Drept din cadrul Academiei de Politie promotia iulie 2007 este incadrat intr un IPJ pe o functie ce face parte din structurile politiei judiciare, obtine in augudt 2007 avizul procurorului dar IPJ ul, din neglijenta, nu solicita emiterea ordinului ministrului de numire a ofiterului in structurile politiei judiciare, ofiterul desfasurand neintrerupt activitatile specifice timp de 6 ani… IPJ solicita totusi tardiv, abia in 2010 si obtine numirea prin ordin al ministrului. Ofiterul indeplineste sau nu criteriul vechimii?

    Comentariu de danut — 11/01/2013 @ 3:59 PM | Răspunde

    • Regret, nu.

      Comentariu de Cristi D — 11/01/2013 @ 9:59 PM | Răspunde

      • Din cate stiu eu exista un ordin ( parca al parchetului) in care sunt trecute toate avizele date de catre pt politia judiciara. Adica altul decat cel de la Interne pe care tu nu apari. Stiu pt ca am avut o colega care s-a mutat la o alta structura si parchetul a omis sa modifice ordinul ( la noua structura nu mai era in politia judiciara) si ea a dat admitere folosindu-se de acel ordin. Trimite o petitie in acest sens la Parchetul General, eu asa as face in locul tau.

        Comentariu de Ana — 22/01/2013 @ 11:10 AM | Răspunde

  22. in continuarea intrebarii de mai sus, in contextul formularii unei cereri de chemare in judecata pe contencios administrativ impotriva IPJ , instanta ar putea pronunta o hotarare care sa recunoasca vechimea in specialitatea juridica daca si celellate conditii sunt indeplinite? multumesc anticipat!

    Comentariu de danut — 16/01/2013 @ 9:14 PM | Răspunde

    • multumesc Ana pentru raspunsul tau, poate fi o pista buna pentru obiectivul meu. o sa verific.

      Comentariu de danut — 23/01/2013 @ 11:07 PM | Răspunde

  23. Tematica pentru admiterea inm 2013 va fi aceasi cu tematica admiterea magistratura ianuarie martie 2013

    Comentariu de ZAHARIA COSTEL SILVIAN — 26/01/2013 @ 11:12 AM | Răspunde

    • As vrea sa vad ca intra in vigoare Noul Cpciv si apoi discutam.

      Comentariu de Cristi D — 26/01/2013 @ 11:58 AM | Răspunde

  24. buna ziua! doresc sa sustin ex de admitere la SNG. imi puteti spune unde depun dosarul?

    Comentariu de dina — 28/01/2013 @ 10:15 AM | Răspunde

  25. Buna ziua!

    Permiteti-mi sa profit putin de amabilitatea dumneavoastra, pentru ca, citind anumite comentarii anterioare, am ramas cu cateva nelamuriri.
    La un moment dat, cineva a firmat faptul ca, prin organizarea concursului de admitere in magistratura concomitent cu cel de admitere in INM ii este rapita posibilitatea de a sustine ambele examene. Din ce am inteles eu, examenul de admitere in magistratura este organizat in primul rand celor care au terminat INM-ul, astfel incat o persoana nu poate sustine direct examenul de admitere in magistratura.
    Este posibil sa fi inteles eu gresit modul de organizare, insa v-as multumi din suflet sa ma luminati.
    O zi frumoasa va doresc!

    Comentariu de Elena Roxana — 04/02/2013 @ 5:35 PM | Răspunde

    • Daca ati absolvit fac de drept si nu ati profesat in domeniu, sustineti concurs la INM. Daca ati profesat insa 5 ani in profesiile indicate de art. 33 din Legea 303/2004, puteti sustine fie concursul pt INM, fie concursul pt admitere directa in magistratura.

      Comentariu de Cristi D — 08/02/2013 @ 10:29 PM | Răspunde

  26. Buna ziua, pentru SNG ce studii superioare trebuie sa ai?

    Comentariu de diana — 08/02/2013 @ 3:10 PM | Răspunde

  27. Buna ziua,
    va rog sa aveti amabilitatea sa ma informati cu privire la examenul de admitere in magistratura: va exista o singura sesiunea, cea din august 2013, sau va exista si o a doua sesiune?
    Cu consideratie,
    Anamaria Weber.

    Comentariu de Anamaria Weber — 11/02/2013 @ 4:19 PM | Răspunde

    • NU stiu acum mai multe decat calendarul afisat.

      Comentariu de Cristi D — 11/02/2013 @ 4:38 PM | Răspunde

      • Va multumesc pentru raspunsul rapid. Anamaria Weber

        Comentariu de Anamaria Weber — 12/02/2013 @ 3:25 PM | Răspunde

  28. Buna seara! am inteles ca dupa intrarea CpCiv in vigoare instantele vor organiza concursuri pt angajarea de grefieri. Se stie cand vor fi organizate aceste concursuri?

    Comentariu de ramona — 15/02/2013 @ 7:32 PM | Răspunde

  29. Multumesc tare mult pentru raspuns.

    Comentariu de ramona — 16/02/2013 @ 8:06 PM | Răspunde

  30. Buna ziua, stiu ca este posibil sa fie prea devreme dar, in legatură cu faptul ca tematica pentru admiterea in magistratura august – septembrie 2013 ar putea fi aceasi cu tematica pentru admiterea in magistratura ianuarie – martie 2013 aţi sups că ne puteţi da nişte indrumari dupa ce va intra in vigoare Noul Cpciv.

    Comentariu de Gabriela — 18/02/2013 @ 12:56 PM | Răspunde

    • in parte da. dar a intrat in vigoare noul Cpciv, deci va fi si din acesta. la sf lunii aflam.

      Comentariu de Cristi D — 18/02/2013 @ 4:43 PM | Răspunde

  31. Buna ziua, domnule judecator. A fost semnat de catre ministrul justitiei ordinul de distribuire a celor 150 de posturi noi de judecator, asupra caruia a cerut avizul CSM?
    Va multumesc anticipat pentru raspuns si pentru toate informatiile pe care ni-le furnizati?

    Comentariu de Vali — 20/02/2013 @ 11:46 AM | Răspunde

  32. Bună ziua,
    Aș dori să ne spuneți, dacă se poate, în ce măsură se va da din Noul Cod de Procedură Civila la INM în toamnă (tot, anumite părți).
    Mulțumesc

    Comentariu de Raluca — 24/02/2013 @ 5:32 PM | Răspunde

  33. Buna ziua, domnule Danilet. IN cateva zile se va afisa pe site tematica pt examen? Cum vom afla daca NCPC face parte din tematica? Multumesc.

    Comentariu de cristina — 27/02/2013 @ 9:09 AM | Răspunde

    • Va voi spune eu pe blogul meu, printr-o postare noua, imediat ce voi afla.

      Comentariu de Cristi D — 27/02/2013 @ 10:17 AM | Răspunde

  34. Buna ziua! As dori sa stiu in masura in care este posibil, pentru concursul admitere INM, sesiunea august-septembrie 2013, va trebui studiat NCC? integral?

    Comentariu de Anca — 05/03/2013 @ 11:11 AM | Răspunde

  35. Vor fi pastrate anumite institutii din VCC potrivit tematicii existente in momentul de fata?

    Comentariu de Anca — 05/03/2013 @ 11:15 AM | Răspunde

  36. Cand se va sti oficial tematica la materia drept civil a concursului de admitere la inm 2013?

    Comentariu de Marius — 09/03/2013 @ 1:42 PM | Răspunde

  37. sunt in concediu pentru crestere copil, pot sustine concurs sng?

    Comentariu de daniela turcu — 25/03/2013 @ 10:10 PM | Răspunde

    • Doar daca starea fizica nu va impiedica. Oricum, e pacat sa ocupati locul unuia care ar putea lucra efectiv. Justitia are nevoie de oameni la locul de munca, totusi.

      Comentariu de Cristi D — 26/03/2013 @ 12:35 AM | Răspunde

  38. Buna ziua! Am o mare dilema…V-as fi foarte recunoscatoare daca m-ati putea ajuta… In luna iulie cand vor fi inscrierile la SNG eu nu voi fi in tara, m-ar putea inscrie altcineva, cu procura? Insa nu ii pot da actul de identitate pentru certificarea copiei cu originalul.. Ce as putea face in acest caz? Va multumesc!

    Comentariu de Gabriela — 11/04/2013 @ 4:08 PM | Răspunde

    • Inscrierile se pot face prin procurator. Copiile le faceti dvs si le certificati, dupa care i le lasari respectivului pt a fi depuse.

      Comentariu de Cristi D — 12/04/2013 @ 8:36 AM | Răspunde

      • Am vechime in avocatura incepand din Februarie 01 2000 si pana in Aprilie 2012 cand am cerut suspendarea. Am dubla cetatenie romana si americana. In prezent sunt tot suspendata la cerere din functia de avocat. Trebuie sa cer mai intai repunerea in activiatea de avocat si apoi sa ma inscriu la concursul pentru magistratura ? Pot sa ma inscriu la concurs si daca am dubla cetatenie ?

        Comentariu de Liliana — 23/05/2013 @ 1:14 AM | Răspunde

  39. Buna ziua! Sa inteleg ca nu se preconizeaza organizarea unui concurs de intrare in magistratura si in toamna acestui an? In principiu, va fi doar cel din vara?

    Comentariu de teodora — 01/07/2013 @ 2:10 PM | Răspunde

  40. buna ziua,

    am rugamintea sa ma sfatuiti cu privire la urmatoarea problema:sunt absolventa de drept, promotie 2009 , a Universitatii Spiru Haret.
    La acest moment detin doar a adeverinta de licenta, diploma nu a fost eliberata deoarece Ministerul Educatiei afirma ca aceasta specializare nu a afost acreditata.IN acest sens , exista un proces pe rol, s-a castigat pe fond.
    Am depus dosar de inscriere pt Inm, mi s-a cerut o adeverinta suplimentara de la Universitate conform careia specializarea urmata este ID si a fost acreditata, raspunsul celor de la Inm a fost de respingere a acestui dosar cu motivarea nerespectarii Art 14alin 2 lit B lg 303/2004.
    Cu privire la acest aspect, eu am mai formulat o intrebare catre dvs pe acest blog cu ceva timp in urma, iar opinia dvs a fost sa folosesc adeverinta deocamdata.
    Cei de la INM , considera ca opinia dvs nu este relevanta deoarece nu faceti parte din comisia de analiza a dosarelor.
    Dvs ce parere aveti?
    Rog raspuns urgent.

    va multumesc,

    Comentariu de stoenescu hunyadi julia — 12/08/2013 @ 11:12 AM | Răspunde

    • Ati folosit opinia mea la un raspuns al dvs? Sa va rusinati ! Asa ceva nu se face.

      Comentariu de Cristi D — 12/08/2013 @ 12:10 PM | Răspunde

    • Inca ceva. Ma indoiesc ca v-am spus vreodata ca puteti merge la INM desi nu aveti acreditare la facultate. Asa ca ati mintit si comisia de admitere.

      Comentariu de Cristi D — 12/08/2013 @ 12:34 PM | Răspunde

  41. Dle judecator,

    In primul rand nu am folosit opinia dvs, eu cand m-am inscris am folosit acte doveditoare si nu opinii personale, in al doilea rand, v-am cerut parerea vis-a vis de folosirea adeverintei de licenta si v-am indicat ca am terminat in 2009 si am un proces pe rol pentru dobandirea diplomei de licenta.
    Nu am de ce sa imi fie rusine pt ca nu am mintit nicio comisie, eu am dovada ca m-am inscris la o specializare acreditata.
    Asa ca , va rog sa nu imi rastalmaciti cuvintele.

    Comentariu de stoenescu hunyadi julia — 12/08/2013 @ 12:46 PM | Răspunde

    • Una e procesul ca nu vi se elibereaza diploma, alta e un proces legat de acreditare. Opiniile mele pe blog sunt personale. Ele nu reprezinta si nu obliga institutia. Exista o neta separare intre membrii CSM si membrii comisiei de admitere. Argumentul ‘Danilet a spus asa’ nu tine. Doar `legea spune`. Membrii comisiei au procedat, asadar, corect in ce va priveste. E regretabil ca nu cunoasteti legea, insa vreti sa ajungeti magistrat.

      Comentariu de Cristi D — 13/08/2013 @ 12:52 PM | Răspunde

      • diferentele de opinii sunt evidente.asadar, in ceea ce ma priveste, voi parasi intr-o maniera eleganta aceasta conversatie.
        Asa cum spuneti, doar legea spune, si vom vedea solutia magistratilor in ceea ce priveste acreditarea facultatii.
        O ultima intrebare: ce lege considerati ca nu cunosc?Nu exista un text de lege care prevede faptul ca universitatea absolvita nu este acreditata, eu cunosc doar decizia Ministerului Educatiei, care nu are competenta de a redacta un text de lege.

        Comentariu de stoenescu hunyadi julia — 14/08/2013 @ 10:23 PM | Răspunde

        • sunteti intr-o situatie litigioasa, nu va pot da sfaturi. dar tineti-ma/ne la curent cu solutia pe care o veti primi, indiferent care va fi aceea. si, desigur, daca marti cand voi solutiona in Plenul CSM contestatiile este si a dvs, ma voi abtine pe motiv de subiectivitate.

          Comentariu de Cristi D — 15/08/2013 @ 12:18 AM | Răspunde

  42. cu speranta de nu supara intrebarea mea, capitolul ,, administrarea probelor de catre avocati sau consilieri juridici,, este inclus in tematica dreptului procesual civil pentru admitere directa? multumesc!

    Comentariu de danut e — 15/08/2013 @ 4:51 PM | Răspunde

  43. Buna ziua!
    Aveti vreo informatie despre cand se va mai organiza un examen de promovare pe loc?
    Apreciez ca s-ar impune schimbarea formatului examenului, in sensul ca, in prezent, nu se realizeaza o departajare reala a candidatilor, rezultatele depinzand mult si de hazard. Astfel, un numar semnificativ dintre subiectele de la proba grila au, in realitate, un caracter practic -in sensul ca vizeaza o problema de aplicare a legii exprimata insa intr-o forma sintetica. Or, ponderea de notare a acestor subiecte este minimala – doar 0,05 puncte fiecare. Dimpotriva, cele 20 de subiecte practice, care au o pondere majora in nota finala – totalizand 7.5 puncte din 10 – in cele mai multe cazuri se reduc la interpretarea unei unice probleme de drept, a carei extragere din contextul faptic al spetei nu pune probleme reale pentru candidati (iar in multe situatii aceasta operatie de extragere a problemei de drept nu este incidenta, intrucat aceasta este evidenta). Prin urmare nu se justififica temeinic, fiind arbitrara, diferenta disproportionata de notare dintre subiectele „teoretice” si cele „practice”, cum in realitate, amandoua categoriile de subiecte au un caracter mixt. Totodata, rezultatele, diferentiarea candidatilor vor fi relativ arbitrare. Pentru a exemplifica practic cele de mai sus – un candidat care a rezolvat corect toate subiectele de la prima proba si a gresit doua spete va avea o nota semnificativ mai mica decat un al doilea candidat care a gresit 10 sau 12 subiecte de la prima proba, notand corect raspunsurile la toate spetele de la porba a doua. Or, in aceste conditii, nu exista deloc premise pentru a conchide ca al doilea candidat ar avea abilitati de logica juridica superioare primului candidat, intrucat, cum am aratat multe din subiectele din prima categorie au un vadit caracter practic, iar spetele sunt reductibile la o singura problema de drept sau la dezlegarea unei astfel de probleme date de o instanta (ICCJ, Curtea Constitutionala) cuprinsa in deciziile aflate in bibliografia de examen.
    In al doilea rand, cum dintre subiectele practice, doar un numar redus: 3 sau 4 – prezinta un grad de dificultate mai ridicat, doar acestea vor constitui baza reala de departajare a candidatilor. Or, apreciez, in aceste conditii rezultatele obtinute de candidati nu reflecta in toate situatiile nivelul de pregatire profesionala al candidatilor si diferentele dintre acestia – fiind puternic influentate de hazard, inspiratie de moment, etc. O departajare reala se poate face numai prin raportare la un numar mai ridicat de subiecte cu dificultate reala, care ar exclude factorii de hazard anterior mentionati.
    O posibila solutie ar fi reprezentata de instituirea unei probe unice de concurs – 100 de subiecte grila, notate uniform, cu un caracter orientat practic, un fel de spete in forma sintetica, care sa verifice capacitatile de rationare juridica a candidatilor. Singurul dezavantaj al acestui sistem ar fi ca nu s-ar verifica abilitatile de izolare a problemei de drept dintr-un context faptic, dar, in realitate, cum am aratat acest demers constituie in cele mai multe situatii o simpla formalitate.
    In al treilea rand, sistemul actual cu doua probe de examen prezinta dezavantajul ca proba a doua, care detine ponderea cea mai importanta ca nivel al punctajului, este situata dupa o prima proba teoretica cu timp alocat de 3 ore, astfel ca participantii vor avea un nivel mai redus de concentrare mentala, datorita oboselii firesti survenite. Or, ceea ce este relevant a se verifica prin examen nu poate fi rezistenta fizica a candidatilor, deoarece in practica profesionala problemelor de drept mai delicate li se poate acorda un timp suficient in procesul deliberarii, astfel ca rezultatul nu va fi influentat de factori ca oboseala, etc.
    Consider, in al patrulea rand, ca neacordarea unor locuri distincte cel putin pentru candidatii de pe sectia penala, diferentiat de sectiile civile, conduce la rezultate inechitabile, intrucat nu se poate asigura un niveld de dificultate similar al subiectelor, cat timp acestea sunt redactate de comisii distincte, care lucreaza in mod independent.
    Cu deosebita stima,
    Liviu

    Comentariu de Liviu — 18/12/2013 @ 8:57 PM | Răspunde

    • Personal, as desfiinta o asemenea aberatie: promovarea pe loc. Dar nu e dupa mine.

      Comentariu de Cristi D — 18/12/2013 @ 10:02 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: