CRISTI DANILEŢ – judecător

11/08/2013

Violenta in familie. Ordinul de protectie

Filed under: educatie — Cristi D @ 12:21 AM
Tags: ,

banner_violentaLegea nr. 217/2003 pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie, publicată în M.Of.  nr. 367 din 29 mai 2003 și republicată în M.Of. nr. 365 din 30 mai 2012:

Art. 23 – (1) Persoana a cărei viaţă, integritate fizică sau psihică ori libertate este pusă în pericol printr-un act de violenţă din partea unui membru al familiei poate solicita instanţei ca, în scopul înlăturării stării de pericol, să emită un ordin de protecţie, prin care să se dispună, cu caracter provizoriu, una ori mai multe dintre următoarele măsuri – obligaţii sau interdicţii:

    a) evacuarea temporară a agresorului din locuinţa familiei, indiferent dacă acesta este titularul dreptului de proprietate;

    b) reintegrarea victimei şi, după caz, a copiilor, în locuinţa familiei;

    c) limitarea dreptului de folosinţă al agresorului numai asupra unei părţi a locuinţei comune atunci când aceasta poate fi astfel partajată încât agresorul să nu vină în contact cu victima;

    d) obligarea agresorului la păstrarea unei distanţe minime determinate faţă de victimă, faţă de copiii acesteia sau faţă de alte rude ale acesteia ori faţă de reşedinţa, locul de muncă sau unitatea de învăţământ a persoanei protejate;

    e) interdicţia pentru agresor de a se deplasa în anumite localităţi sau zone determinate pe care persoana protejată le frecventează ori le vizitează periodic;

    f) interzicerea oricărui contact, inclusiv telefonic, prin corespondenţă sau în orice alt mod, cu victima;

    g) obligarea agresorului de a preda poliţiei armele deţinute;

    h) încredinţarea copiilor minori sau stabilirea reşedinţei acestora.

    (2) Prin aceeaşi hotărâre, instanţa poate dispune şi suportarea de către agresor a chiriei şi/sau a întreţinerii pentru locuinţa temporară unde victima, copiii minori sau alţi membri de familie locuiesc ori urmează să locuiască din cauza imposibilităţii de a rămâne în locuinţa familială.

    (3) Pe lângă oricare dintre măsurile dispuse potrivit alin. (1), instanţa poate dispune şi obligarea agresorului de a urma consiliere psihologică, psihoterapie sau poate recomanda luarea unor măsuri de control, efectuarea unui tratament ori a unor forme de îngrijire, în special în scopul dezintoxicării.

Art. 32 – (1) Încălcarea oricăreia dintre măsurile prevăzute la art. 23 alin. (1) şi dispuse prin ordinul de protecţie constituie infracţiunea de nerespectare a hotărârii judecătoreşti şi se pedepseşte cu închisoare de la o lună la un an. Împăcarea părţilor înlătură răspunderea penală.

    (2) În caz de condamnare, nu se poate dispune suspendarea condiţionată a executării pedepsei.

Asadar, din 2012 avem legislatie pentru ordine de protectie.

About these ads

35 comentarii »

  1. Aceasta lege ar trebui corelata cu Legea 487/2002,lege care ar trebui revizuita.Persoaele violente in familie sunt violente si in societate.Persoanele bolnave psihic sunt imprevizibile,comit acte antisociale (eu am fost victima unei astfel de persoane,intre mine si aceasta neexisand nici un grad de rudenie,locuim in acelasi cartier).Ma refer si la persoanele alcoolice si consumatoare de droguri care fiind labile psihic recurg la aceste subrefugii pt a scapa de probleme.Sigur ca familia are rol important in integrarea lor in societate,dar de cele mai multe ori aceste boli sunt ereditare sau se transmit prin inductie persoanelor sanatoase mintal.Multi bolnavi mintal sunt refractari la tratament,chiar daca il urmeaza ajutati de familie.Legea pt bolnavii psihici a fost revizuita in 2012 si-i ocroteste pe acesti bolnavi fara discernamant.Legea 210/2003 este in contradictie cu Legea 487/2002,in opinia mea.Agresorul sau agresoarea au tulburari psihice si sunt sancionati de o lege si ocrotiti de cealalta si pe deasupra nici nu pot sa-si asigure existenta singuri.Oamenii sanatosi mintal,care au si ei diverse probleme,le rezolva de cele mai multe ori cat de cat aproape civilizat,cum sunt aparati de lege?

    Comentariu prin Mihaela S — 12/08/2013 @ 7:24 AM | Răspunde

  2. Buna ziua,
    Violenta in familie poate fi atat fizica, cat si p[sihica.
    Dupa o absenta de 6 luni(dupa o alta absenta tot de 6 luni) tatal copilului s-a prezentat la programul de vizita, sa-l duca “la locatia din Romania aleasa”, cu explicatii date copilului ca va dormi in patutul lui, cu tata, etc. ;copilul a facut o criza de plans, nu a vrut sa plece; mama copilului i-a oferit o alta varianta tatalui, care pana atunci a functionat: o intalnire in parc, copilul dus de mama acolo, pentru ca relatia sa aiba totusi loc.
    Zis si facut.
    Azi am primit citatie de la Politie, sa ma prezint sa dau declaratii. La fel, am fost chemata la DGASPC, sunt invinuita ca nu am facut eforturi suficiente sa conving copilul sa plece cu tata.
    Ce am de facut? Pot fi acuzata de nerespectarea hotararii judecatoresti daca i-am deschis poarta, a tratat cu copilul 1/2 ora, pana copilul a facut o criza de plans ? Copilul e traumatizat psihic de anul trecut, are anxietate de separare si chiar aceste invitatii in patutul lui tata il traumatizeaza suplimentar. Degeaba ii explic ca asa a spus tanti judecator, ca trebuie sa plece cu tata, copilul nu intelege.

    Comentariu prin Martonze — 12/08/2013 @ 7:05 PM | Răspunde

    • Gresiti fundamental. Nu tanti judecator spune, ci mama roaga. Ati tracasat copilul, amandoi parintii. Va creste cu handicap va uri adultii, taticii, bar batii. Cand va creste mare, va va uri pe dvs.
      Amandoi parintii aveti de lucru. Mult si urgent.

      Comentariu prin Cristi D — 13/08/2013 @ 12:56 PM | Răspunde

  3. Buna ziua,am o rugaminte la dvs.,ce trebuie sa fac pt.a obtine un astfel de ordin?Am un sot,fiind casatorita cu el de 17 ani,este alcoolic,din ce in ce este mai rau cand bea,sant amenintata cu viata,mi-e frica ,nu stiu de ce e in stare,stau noaptea cu usa incuiata in dormitor,mi-e frica pt.viata mea,locuiesc intr-un apartament mic la demisol impreuna cu el si baiatul fiicei mele pe care l-am luat sa-l cresc de la nastere,are probleme medicale gr.1,tetrapareza spastica,bronsectazie,mai multe,acum face pe 14 dec.18 ani,trebuie sa traiesc si sa am cat de cat liniste pentru al putea ingriji,pt.a ma ocupa in continuare de studii fiind in cl 11 din toamna.Va rog din suflet dati-mi un sfat,casa nu e cumparata,e a ICRAL-ului.Multumesc f.mult,astept raspuns.

    Comentariu prin stan verona — 17/08/2013 @ 9:10 AM | Răspunde

    • Consultati un avocat sau o asociatie pentru prevenirea violentei in familie. Eu spun insa ca si daca cititi singura legea, e de ajuns.

      Comentariu prin Cristi D — 19/08/2013 @ 10:59 AM | Răspunde

  4. Sunt curiosa, exista niste statistici cu numarul de astfel de ordine de protectie emise in fiecare an ? A crescut numarul lor, a scazut ?

    Comentariu prin Laura — 17/08/2013 @ 10:14 PM | Răspunde

  5. bunna ziua,cu cine as putea lua legatura sau vb despre acest subiect,nu sint casatorita de mult timp dar am probleme cu sotul cu mult timp inainte.de cite ori ne certam imi vb urit ma injura ma ameninta ne lovim pt k nici eu nu pot sa stau sa ma loveasca fara sa ma apar,dupa toate acestea raman cu vinatai pe corp.nu stiu ce sa fac pt k avem si o fetita care abia a facut 10 luni si o iubesc enorm,as vrea sa ramana cu mine nu cu el,va multumesc

    Comentariu prin mihaela — 19/08/2013 @ 3:19 PM | Răspunde

    • lucrurile par grave. adresati-va politiei pt a va spune cum apelati al medicul legist. apoi unui avocat daca intentionati un divort.

      Comentariu prin Cristi D — 19/08/2013 @ 3:49 PM | Răspunde

    • Stimata mamica,
      Trebuie sa constientizati ca divortul nu rezolva problemele dintre dumneavoastra. Copilul probabil va avea domiciliul la dvs., dar autoritatea parinteasca va fi comuna, deci va trebui sa va intelegeti cu tatal copilului privind gradinita, scoala, vacantele copilului, va trebui sa apelati la bunavointa dansului daca vreti o vacanta cu copilul in strainatate…
      In plus, domnul va avea un program de vizita larg, adica dupaamieze, weekenduri, vacante, sarbatori; trebuie sa va preocupe de acum ca fetita sa stea cat mai mult cu taticul ei, altfel, peste 2-3 ani, daca fetita refuza sa plece cu dansul, in weekend, in vacanta, veti fi principala vinovata si pasibila de amenda in favoarea dansului, intre 100 si 1000 lei/zi pana convingeti copilul sa plece de langa dumneavoastra.
      Sa nu va bazati pe certificatele de la Medicina Legala si nici pe plangerile de la Politie ca domnul e violent, un sot violent poate fi un tata excelent, dar pentru ca relatia taticului cu fata sa se desfasoare in mod benefic, trebuie inlaturata prezenta stanjenitoare a mamei.
      Deci este bine daca incercati sa va intelegeti, pentru binele copilului.
      Nu-l provocati pe domnul, ignorati injuraturile, plecati din apropierea sa cand vrea sa loveasca si mai ales, nu raspundeti la provocari.

      Comentariu prin Martonze — 19/08/2013 @ 4:27 PM | Răspunde

      • Sfanta Nascatoare! Comportamentul violent si/sau agresiv nu este un costum de baie! Il pun la mare dar nu la biserica! Comportamentul violent este un tip/pattern de raspuns la o situatie conflictuala. Orice pattern comportamental se repeta. Unii isi rezolva conflictele cedand, altii si le negociaza, altii cad in depresie, altii se iau la batai. Un om violent e un om violent si atat. Un parinte violent nu doar ca va fi, macar (din pacate) agresiv cu propriul copil dar va fi si un “exemplu” de educatie extrem de daunator. De altfel, dnule judecator Conventia Consiliului Europei privind prevenirea si combaterea violentei impotriva femeilor si a violentei domestice recunoaste :”…faptul ca copiii sunt victime ale violentei domestice, inclusiv in calitate de martori ai violentei domestice.” Acel parinte care face din propriul copil martor al batailor aplicate celuilalt parinte dovedeste violenta, lipsa de respect, indiferenta fata de situatia de psiho-trauma in care isi pune copilul si nu in ultimul rand un model comportamental total gresit. Pe cale de consecinta trebuie sa suporte sanctiunea legii. Teoria luni si marti sunt blandul Ben, vineri si sambata sunt Robocap se poate aplica probabil schizofrenicilor, care prin natura bolii au capacitate de dedublare. Legislatia anglo-saxona recunoaste institutia “unfit parent”. Punct si de la capat. Cat timp nu te poti controla nici pe tine insuti si nu poti avea un comportament acceptabil de societate sigur n-ai ce cauta in viata unui copil. Nu toate problemele se varsa si se solutioneaza la psiholog, doar ptr ca ne temem sa luam o decizie, alta decat sa o dam la mijloc. Consilierea psihologica nu e panaceu universal. Iar vesnicile lectii despre ce trebuie sa faca mama ca sa nu-l provoace, stanjeneasca, deranjeze pe “taticul” venit la programul de vizitare pregatit ca pentru ringul de box, ma scuzati dar mai usor va rog! Mama nu are 2 copii de care trebuie sa raspunda deoarece cei 2 ar avea ambii discernamantul in formare, adica copilul propriu-zis si “taticul” razboinic, ci doar un copil! Fiecare trebuie sa-si asume consecintele propriului comportament daca a implinit 18 ani sau 16 in raport de legea penala. Cat priveste pretinsa amendare pe zi, daca copilul va refuza sa plece cu tatal boxer, poate instantele vor reusi sa stabileasca relatia cauza efect, adica vinovatia mamei, caci prejudiciu trebuie dovedit, la fel si cauza lui spre a se angaja raspunderea delictuala. Ce-i drept insa, leguitorul, desigur in intelepciunea sa, a facut urmatoarele modificari, intr-o tara care se plange de permanenta scadere a natalitatii: mama sa plateasca amenda per zi de intarziere mai mare decat pensia alimentara pe care o primeste pe luna (caci mai toti “taticii” odata cu 1ul termen de divort fie devin someri, fie au salariu minim pe econmomie) si uite asa au si ei din ce trai, cat si infr de abandon de familie, in care cele 2 luni de neplata a pensiei au crescut la 3! Minunat!

        Comentariu prin tanti — 07/11/2014 @ 1:03 PM | Răspunde

        • Nu aveți idee ce violente sunt unele femei – soții sau mame. Cât teatru, scandal și câte șantaje fac. Cu puștiul de față. Sau, mai grav, folosind copilul drept marfă pentru propriile pretenții.

          Comentariu prin Cristi D — 08/11/2014 @ 11:22 AM | Răspunde

          • Aţi zis bine, stimate domn judecător: UNELE!
            În rest, sunt total de acord cu doamna tanti; mai mult, ce părere aveţi de un NUP acordat unui tată iubitor, care a ameninţat cu moartea pe “fosta” şi i-a scos doar 3 dinţi, NUP motivat prin:”Ameninţarea nu s-a materializat” ???!!!

            Comentariu prin Martonze — 08/11/2014 @ 11:40 AM | Răspunde

            • Nu am voie sa comentez acea solutie. Personal detest orice violență.

              Comentariu prin Cristi D — 08/11/2014 @ 12:45 PM | Răspunde

          • Mi-e clar cat de obiectiv sunteti! Va rog insa ca din pozitia de judecator macar sa “acceptati” continutul Conventiei Consiliului Europei privind combaterea violentei, si anume, citez: ” Recunoscand faptul ca femeile si fetele sunt expuse unui risc mai mare de violenta de gen decat barbatii; Recunoscand faptul ca violenta domestica afecteaza femeile in mod disproportionat…” macar atat va rog, acceptati continutul unei Conventii pe care Romania a semnat-o! Ma tem insa ca argumentele dvs, adica folosirea unor termeni precum “scandal, santaj proprii pretentii, marfa” sunt expresia unei ante pronuntari perpetue in orice dosar ce priveste un minor. La fel de surprinzatoare, dar cam in acelasi stil, a fost afirmatia dvs ca avocatii au prea multe drepturi! Daca s-ar reusi suprimarea drepturilor avocatilor si punerea mamelor la zid dar si premierea celor, care prin diferite manevre reusesc dimunuarea pensiei de intretinere datorata copiilor lor, cred ca am trai cu adevarat intr-un stat de drept! Fala!

            Comentariu prin tanti — 08/11/2014 @ 12:39 PM | Răspunde

            • Aveți o grabă ciudată în a face procese de impresie. Mă rog să nu fiți jurist sau, în orice caz, nu unul practicant.
              În timp ce dvs aveți o prejudecată clară împotriva bărbaților, eu v-am vorbit de „unele” femei/mame/soții. Eu nu am numărat femeile violentate de bărbați, nici invers. Și nici nu avem o statistică de acest gen în România. Ce știu sigur e că violența nu este accetabilă nici de o parte, nici de alta.
              DIncolo de aspectul infracțional al acesteia sau cel puțin delictual, rămâne tragedia a cărei victimă cade minorul. În fapt, el e o „marfă” (bun, obiect) al celor doi. Iată motivul pentru care am militat pentru custodia comună și sunt mândru de această instituție menită să responsabilizeze la maxim pe cei doi părinți.
              PS. Chestiunea cu „avocații au prea multe drepturi” o scoateți din context. Sunt absolut sigur că nu ați citit acel interviu al meu – dacă ați fi făcut-o, ați fi văzut că vorbeam strict de urmărirea penală (unde cred că avocatul are drepturi care au transformat urmarirea penala într-o procedură contradictorie, ceea ce a redus importanța etapei de judecată și mută accentul procesului în altă fază – dar aprecierea îmi aparține, titul interviului nu) și că în partea a treia a interviului am arătat cum văd eu relația cu avocații, adică una de parteneriat, motiv pt care am și dat acel interviu unui site specific avocaților.

              Comentariu prin Cristi D — 08/11/2014 @ 12:53 PM | Răspunde

  6. nici nu stiu cum e mai bine dar problema e k lucrurile acestea se intimpla numai cind ne certam,si vb urit incit ajungem sa ne lovim,oricum va multumesc pt raspuns si voi vedea ce voi face…

    Comentariu prin mihaela — 19/08/2013 @ 3:53 PM | Răspunde

  7. am vanatai pe burta si nu sint singurele

    Comentariu prin mihaela — 19/08/2013 @ 3:55 PM | Răspunde

  8. Nu este o lege rea, insa, atunci cand apelezi la ea constati ca ii lipseste ceva. Si am sa va dau exemplul tipic: sot agresiv cunoscut organelor de politie, amendat in numeroase randuri, plangeri penale impotriva sa. Daca te adresezi organului de politie si ceri sa ti se comunice ce sanctiuni contraventionale i-au aplicat, daca sunt formulate plangeri impotriva lui si pentru ce fapte…, ti se va raspunde ca sunt date confidentiale. Cererea este formulata de victima, solicitarea este legitima si nu poti spune ca astfel de date (masurile luate impotriva agresorului) sunt confidentiale pentru ea, dar, asta se intampla in realitate. Nu am pretentia sa-mi fie comunicate mie. Vreau, doar, ca toate aceste inscrisuri sa ajunga pe masa judecatorului. Cererea in instanta este pe ordonanta presedintiala. Eu nu am probe (cel mult declaratii ale unor martori si daca exista un certificat medico-legal), iar judecatorul va refuza sa faca o adresa catre sectia de politie, desi depun la dosar cererea catre ei si raspunsul primit… in aceste conditii sunt sanse serioase sa-ti respinga cererea, refuzand sa faca o analiza care i-ar fi la indemana si considerand ca e de datoria mea sa o dovedesc…. poate ca mai trebuia un ceva care sa oblige fie organul de politie (sa inainteze…), fie instanta (sa emita adresa), astfel incat sa se afle adevarul in cauza….

    Comentariu prin un nene — 23/08/2013 @ 8:24 PM | Răspunde

    • ` judecatorul va refuza sa faca o adresa catre sectia de politie` – mai lasati predictiile si formulati cereri in probatiune.

      Comentariu prin Cristi D — 24/08/2013 @ 5:28 PM | Răspunde

      • Asta a fost experienta mea. Pana la urma, nu a ramas chiar asa. Am observat ca, in legea asta, sunt o gramada de autoritati implicate, fac planuri, iau masuri, combat, ajuta, etc…unii, pot introduce chiar ei actiunea,… si ma gandeam la acel experiment in care doamna diriginte roaga copiii, care invatau dupa-amiaza, ca ultimul care pleaca sa stinga lumina. Surpriza! A doua zi dimineata, lumina era aprinsa! Repeta experimentul si ii spune lui Gigel: am mare incredere in tine! Te rog, la plecare, sa stingi lumina! A stins-o, nu?

        Comentariu prin un nene — 25/08/2013 @ 6:46 PM | Răspunde

    • Exista mai multe incoveniente in relatiile cu autoritatile statului. In primul rand, n-ai de unde sti ce a scris organul in urma verificarii reclamatiei.Normal ar fi ca Procesul verbal de constatare sa fie semnat si de partile verificate si sa primeasca o copie , pentru evitarea surprizelor.
      Din nefericire, la noi functioneaza sistemul de pile-relatii-cunostinte si poti ajunge din reclamant in reclamat !?

      Domnule judecator, cred ca aveti impresia ca toti colegii dvs. functioneaza ca dvs. In cazul meu, instanta de apel a refuzat cererea de probatiune in termen legal introdusa, fiindca am indraznit sa contest cererea de probatiune a partii adverse, tardiv introduse, pe motiv ca daca reclamantul nu poate veni cu probe noi, nici mie nu-mi admite. Si imediat, a si schimbat hotararea primei instante, cu indicatia sa merg la recurs daca nu-mi convine. Mai mult, m-a si incaltat cu cheltuieli de judecata consistente. Prostia mea a fost ca am avut incredere in Curtea de apel, desi pe just.ro am vazut ca resping mai toate recursurile, dar fiindca speranta moare ultima…m-am mai ales cu alte cheltuieli de judecata, mai consistente, asta in ideea ca domnul declara ca nu are venituri si plateste 200 lei/luna pensie alimentara pentru copil.
      Cheltuielile de judecata pretinse depasesc pensia alimentara pe 2 ani, bietul om, fara venituri…

      Comentariu prin Martonze — 24/08/2013 @ 6:12 PM | Răspunde

  9. As avea o dilema in privinta aplicarii Ordinului de protectie in cazul violentei in familie manifestata exclusiv sub forma violentei psihologice, asa cum este definita de lege in art. 4 lit. b). In cadrul definitiei, violenta psihologica se poate exprima si prin “[…]provocarea de stări de tensiune şi de suferinţă psihică în orice mod şi prin orice mijloace[…]”, formulare subiectiva ce presupune multe interpretari.
    In fapt, aducerea de catre sot/sotie a unor persoane straine (poate parea hilar, dar chiar si un amant) in locuinta conjugala, bun comun al sotilor, si incercarea de a coabita, ar putea sa constituie violenta psihologica prin interpretarea articolului de mai sus?

    Comentariu prin Robert — 07/10/2013 @ 11:10 AM | Răspunde

    • nu stiu. dar mie imi suna a violare de domiciliu…

      Comentariu prin Cristi D — 07/10/2013 @ 3:45 PM | Răspunde

      • Multumesc pentru raspuns. Da, initial m-am gandit si eu la violare de domiciliu.. nu stiu daca fapta este tipica acestei infractiuni, din moment ce exista consimtamantul unui sot (coproprietar) ce foloseste imobilul.

        Comentariu prin Robert — 07/10/2013 @ 4:31 PM | Răspunde

        • Dar poate exista solicitarea de parasite a domiciliului comun din partea celuilalt, nu?!

          Comentariu prin Cristi D — 07/10/2013 @ 4:50 PM | Răspunde

  10. buna ziua,santem noi barbatii intr-o dilema….cum putem fi calmi cand femeile ne pun un situatie grea, sa-ti lase copilul in casa si plece dupa barbati,copii nespalati si flamanzi si in cele mai multe cazuri consuma si alcol nu sant inpotriva femeilor dar cred ca o lege care sa reglementeze ar fi foarte necesara daca analizam corect si cinstit femeile sant cele care provoaca cele mai mari necazuri si probleme sociale …….,o sa revin……

    Comentariu prin dumitru pavelea — 06/12/2013 @ 6:56 PM | Răspunde

  11. adevarat din pacate.. Eu as obliga orice persoana ajunsa intr-un astfel de dosar, parat sau reclamant, la un numar de ore de terapie. In special daca persoanele au si statut de mame. Nu ar exista agresor in lipsa victimei. Necunoscatorii vor spune ca acuz victima. Ma rog..

    Comentariu prin dana — 03/06/2014 @ 12:14 PM | Răspunde

  12. Buna seara,ma numesc C..L….si am 18 ani.Am aflat de site-ul dumneavoastra din pura intamplare si as dori daca se poate sa ma ajutati si pe mine cu un sfat.Fac parte dintr-o famili cu 3 copiii care dupa parerea mea au sarit peste copilarie. Tatal meu este alcoolic, are momente cand nu bea,dar atunci cand o face intrece orice masura,de mici copii noi am aflat ce inseamna sa iei bataie,sa dormi afara,si sa fii amenintat cu moartea.Am fost de fata la mult momente cand mama luat bataie, si nu am putut sa o ajutam in nici un fel ca ne lovea.Pe fratele mai mare la dat afara din casa de mai multe ori,amenintandul ca il omoara dac a mai pune piciorul in ograda.Cel mai mic membru este traumatizata de mica,la orice cuvant mai dur incepe sa planga,mamei ii este frica sa plece de acasa pentru ca nu are unde sa mearga,si pe noi copiii lui ne ameninta ca ne omoara si ca ne da afara din casa in orice moment al zilei, ne spune ca este casa lui si ca daca nu facem ce ne spune el sa plecam de la casa lui. As avea nevoie de sfatul dumneavoastra cat mai urgent, Va multumesc frumos

    Comentariu prin Laura C — 09/09/2014 @ 8:43 PM | Răspunde

    • Legea nu imi da voie sa va dau sfaturi. Poate avocatii de pe aici. Insa cititi legea, pare clara.

      Comentariu prin Cristi D — 09/09/2014 @ 10:39 PM | Răspunde

  13. Buna ziua.Ma aflu in divort , fostul meu sot sufera de schizofrenie, refuza orice tratament si devenise foarte periculos fata de mine si de fetita noastra, ne ameninta, ne alerga cu cutitul, fugeam noaptea din casa sau ne incuiam in camera. Ne-a lovit de cateva ori, pe mine m-a strans si de gat, pe fetita a vrut sa o duca intr-o pestera sa o ascunda de lume… vrea sa ne pedepseasca pt ca suntem femei si credinta lui ( in prezent cred ca este intr-o secta) ii spune ca trebuie sa suferim si sa ne arda pe rug. Primesc amenintari de la diverse persoane care fac parte din ” ceata de slujitori:..” etc. Ideea este ca am obtinut pentru noi Ordin de protectie. Expira dupa 6 luni ( 16 decembrie ) . El este la fel de bolnav sau mai grav. Ce se va intampla cu noi? Ar trebui ca instanta sa il poata obliga la efectuarea unei expertize psihiatrice si la tratament sau internare, dar nu are suficiente dovezi ca se impune, deoarece el a refuzat constant sa mearga la doctor si nu am acte in acest sens ( mi-au spus despre boala psihologii de cuplu la care am fost in timpul casatoriei si doi medici de la Obregia cand a ajund cu el la Garda, dar trebuia internat ca sa se stabileasca tratamentul si a fugit). Ce pot face cand va expira Ordinul si in continuare? Imi este foaret frica pentru viata copilului meu ( are acum 7 ani) si a mea. Multumesc.

    Comentariu prin Carmen — 06/12/2014 @ 6:02 PM | Răspunde

  14. daca sotia face abuz de ordine de protectie intr-o luna 2 ordine la aceeasi instantanta, aceleasi parti, aceleasi probe, totul identic. si s-au unificat la cel mai nou (adica ultimul ) dosar, desi legea spune unificarea la primul. Apoi, violenta psihica este foarte subiectiv. Noi am luat de la canadieni numai drepturile femeilor, dar tatii de buna credinta nu sunt luati in considerare

    Comentariu prin mariana stoica — 11/01/2015 @ 8:49 PM | Răspunde

    • Stimată doamnă, legea nu specifică cine poate cere ordin de protecţie-femeia sau bărbatul. Drepturile şi obligaţiile se referă strict la cetăţeni.
      Aveţi dreptate, violenţa psihică este un termen abstract pentru autorităţile responsabile cu protecţia copilului, cel puţin în România. În acest context, ce părere aveţi de cazul fetiţei din Bistriţa, în vârstă de 12 ani, bolnavă de o leucemie foarte agresivă, doctorii afirmând că declanşarea bolii au fost cauzată de conflictul familial şi de divorţul părinţilor? Asta este violenţa psihică, pe care nici un psiholog din instituţiile statului nu le recunoaşte(sau nu are voie să le recunoască) , iar pentru urmări…răspunde părintele rezident.

      Comentariu prin Martonze — 12/01/2015 @ 12:53 PM | Răspunde


Feed RSS pentru acest post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

The Rubric Theme. Blog la WordPress.com.

Urmărește

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 915 other followers

%d bloggers like this: