CRISTI DANILEŢ – judecător

11/08/2013

Violenta in familie. Ordinul de protectie

Filed under: educatie — Cristi Danilet @ 12:21 AM
Tags: ,

banner_violentaLegea nr. 217/2003 pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie, publicată în M.Of.  nr. 367 din 29 mai 2003 și republicată în M.Of. nr. 365 din 30 mai 2012:

Art. 23 – (1) Persoana a cărei viaţă, integritate fizică sau psihică ori libertate este pusă în pericol printr-un act de violenţă din partea unui membru al familiei poate solicita instanţei ca, în scopul înlăturării stării de pericol, să emită un ordin de protecţie, prin care să se dispună, cu caracter provizoriu, una ori mai multe dintre următoarele măsuri – obligaţii sau interdicţii:

    a) evacuarea temporară a agresorului din locuinţa familiei, indiferent dacă acesta este titularul dreptului de proprietate;

    b) reintegrarea victimei şi, după caz, a copiilor, în locuinţa familiei;

    c) limitarea dreptului de folosinţă al agresorului numai asupra unei părţi a locuinţei comune atunci când aceasta poate fi astfel partajată încât agresorul să nu vină în contact cu victima;

    d) obligarea agresorului la păstrarea unei distanţe minime determinate faţă de victimă, faţă de copiii acesteia sau faţă de alte rude ale acesteia ori faţă de reşedinţa, locul de muncă sau unitatea de învăţământ a persoanei protejate;

    e) interdicţia pentru agresor de a se deplasa în anumite localităţi sau zone determinate pe care persoana protejată le frecventează ori le vizitează periodic;

    f) interzicerea oricărui contact, inclusiv telefonic, prin corespondenţă sau în orice alt mod, cu victima;

    g) obligarea agresorului de a preda poliţiei armele deţinute;

    h) încredinţarea copiilor minori sau stabilirea reşedinţei acestora.

    (2) Prin aceeaşi hotărâre, instanţa poate dispune şi suportarea de către agresor a chiriei şi/sau a întreţinerii pentru locuinţa temporară unde victima, copiii minori sau alţi membri de familie locuiesc ori urmează să locuiască din cauza imposibilităţii de a rămâne în locuinţa familială.

    (3) Pe lângă oricare dintre măsurile dispuse potrivit alin. (1), instanţa poate dispune şi obligarea agresorului de a urma consiliere psihologică, psihoterapie sau poate recomanda luarea unor măsuri de control, efectuarea unui tratament ori a unor forme de îngrijire, în special în scopul dezintoxicării.

Art. 32 – (1) Încălcarea oricăreia dintre măsurile prevăzute la art. 23 alin. (1) şi dispuse prin ordinul de protecţie constituie infracţiunea de nerespectare a hotărârii judecătoreşti şi se pedepseşte cu închisoare de la o lună la un an. Împăcarea părţilor înlătură răspunderea penală.

    (2) În caz de condamnare, nu se poate dispune suspendarea condiţionată a executării pedepsei.

Asadar, din 2012 avem legislatie pentru ordine de protectie.

UPDATE (aug.2015): studiu cu privire la ordinul de protectie in toate statele membre ale UE: Protection orders_POEMS final report_2015

78 comentarii »

  1. Aceasta lege ar trebui corelata cu Legea 487/2002,lege care ar trebui revizuita.Persoaele violente in familie sunt violente si in societate.Persoanele bolnave psihic sunt imprevizibile,comit acte antisociale (eu am fost victima unei astfel de persoane,intre mine si aceasta neexisand nici un grad de rudenie,locuim in acelasi cartier).Ma refer si la persoanele alcoolice si consumatoare de droguri care fiind labile psihic recurg la aceste subrefugii pt a scapa de probleme.Sigur ca familia are rol important in integrarea lor in societate,dar de cele mai multe ori aceste boli sunt ereditare sau se transmit prin inductie persoanelor sanatoase mintal.Multi bolnavi mintal sunt refractari la tratament,chiar daca il urmeaza ajutati de familie.Legea pt bolnavii psihici a fost revizuita in 2012 si-i ocroteste pe acesti bolnavi fara discernamant.Legea 210/2003 este in contradictie cu Legea 487/2002,in opinia mea.Agresorul sau agresoarea au tulburari psihice si sunt sancionati de o lege si ocrotiti de cealalta si pe deasupra nici nu pot sa-si asigure existenta singuri.Oamenii sanatosi mintal,care au si ei diverse probleme,le rezolva de cele mai multe ori cat de cat aproape civilizat,cum sunt aparati de lege?

    Comentariu de Mihaela S — 12/08/2013 @ 7:24 AM | Răspunde

  2. Buna ziua,
    Violenta in familie poate fi atat fizica, cat si p[sihica.
    Dupa o absenta de 6 luni(dupa o alta absenta tot de 6 luni) tatal copilului s-a prezentat la programul de vizita, sa-l duca „la locatia din Romania aleasa”, cu explicatii date copilului ca va dormi in patutul lui, cu tata, etc. ;copilul a facut o criza de plans, nu a vrut sa plece; mama copilului i-a oferit o alta varianta tatalui, care pana atunci a functionat: o intalnire in parc, copilul dus de mama acolo, pentru ca relatia sa aiba totusi loc.
    Zis si facut.
    Azi am primit citatie de la Politie, sa ma prezint sa dau declaratii. La fel, am fost chemata la DGASPC, sunt invinuita ca nu am facut eforturi suficiente sa conving copilul sa plece cu tata.
    Ce am de facut? Pot fi acuzata de nerespectarea hotararii judecatoresti daca i-am deschis poarta, a tratat cu copilul 1/2 ora, pana copilul a facut o criza de plans ? Copilul e traumatizat psihic de anul trecut, are anxietate de separare si chiar aceste invitatii in patutul lui tata il traumatizeaza suplimentar. Degeaba ii explic ca asa a spus tanti judecator, ca trebuie sa plece cu tata, copilul nu intelege.

    Comentariu de Martonze — 12/08/2013 @ 7:05 PM | Răspunde

    • Gresiti fundamental. Nu tanti judecator spune, ci mama roaga. Ati tracasat copilul, amandoi parintii. Va creste cu handicap va uri adultii, taticii, bar batii. Cand va creste mare, va va uri pe dvs.
      Amandoi parintii aveti de lucru. Mult si urgent.

      Comentariu de Cristi D — 13/08/2013 @ 12:56 PM | Răspunde

      • Daca legile erau altfel atuni acest copil nu era in situatia asta. .Nu o condamnati pe mama.Mai bine schimbati legile sa nu mai fie mame imorate copii maltratati etc

        Comentariu de Laura — 07/11/2015 @ 6:33 PM | Răspunde

    • Buna seara,
      Este foarte succint si la obiect ce va scrie dl Cristi D, dvs va trebui sa invatati sa comunicati cu fostul dvs sot si pentru acest lucru va va ajuta un psihoterapeut, in situatia in care comportamentul fostului sot este unul deviant si se impun anumite limitari in programul de vizita sau chiar se poate desfiinta acest program.
      Copilul va trebui sa se simta in siguranta atat cu dvs cat si cu tatal iar dvs, amandoi, in calitate de parinti trebuie sa ii oferiti aceasta siguranta si stabilitate, cu ajutorul unui specialist, pentru ca situatia este foarte completa si nu o puteti gestiona singuri, cata vreme ati ajuns aici. Apelati cu incredere la un psihoterapeut specializat in psihoterapie de familie.

      Comentariu de Avocat Corina Marinescu — 15/12/2017 @ 8:58 PM | Răspunde

  3. Buna ziua,am o rugaminte la dvs.,ce trebuie sa fac pt.a obtine un astfel de ordin?Am un sot,fiind casatorita cu el de 17 ani,este alcoolic,din ce in ce este mai rau cand bea,sant amenintata cu viata,mi-e frica ,nu stiu de ce e in stare,stau noaptea cu usa incuiata in dormitor,mi-e frica pt.viata mea,locuiesc intr-un apartament mic la demisol impreuna cu el si baiatul fiicei mele pe care l-am luat sa-l cresc de la nastere,are probleme medicale gr.1,tetrapareza spastica,bronsectazie,mai multe,acum face pe 14 dec.18 ani,trebuie sa traiesc si sa am cat de cat liniste pentru al putea ingriji,pt.a ma ocupa in continuare de studii fiind in cl 11 din toamna.Va rog din suflet dati-mi un sfat,casa nu e cumparata,e a ICRAL-ului.Multumesc f.mult,astept raspuns.

    Comentariu de stan verona — 17/08/2013 @ 9:10 AM | Răspunde

    • Consultati un avocat sau o asociatie pentru prevenirea violentei in familie. Eu spun insa ca si daca cititi singura legea, e de ajuns.

      Comentariu de Cristi D — 19/08/2013 @ 10:59 AM | Răspunde

  4. Sunt curiosa, exista niste statistici cu numarul de astfel de ordine de protectie emise in fiecare an ? A crescut numarul lor, a scazut ?

    Comentariu de Laura — 17/08/2013 @ 10:14 PM | Răspunde

  5. bunna ziua,cu cine as putea lua legatura sau vb despre acest subiect,nu sint casatorita de mult timp dar am probleme cu sotul cu mult timp inainte.de cite ori ne certam imi vb urit ma injura ma ameninta ne lovim pt k nici eu nu pot sa stau sa ma loveasca fara sa ma apar,dupa toate acestea raman cu vinatai pe corp.nu stiu ce sa fac pt k avem si o fetita care abia a facut 10 luni si o iubesc enorm,as vrea sa ramana cu mine nu cu el,va multumesc

    Comentariu de mihaela — 19/08/2013 @ 3:19 PM | Răspunde

    • lucrurile par grave. adresati-va politiei pt a va spune cum apelati al medicul legist. apoi unui avocat daca intentionati un divort.

      Comentariu de Cristi D — 19/08/2013 @ 3:49 PM | Răspunde

    • Stimata mamica,
      Trebuie sa constientizati ca divortul nu rezolva problemele dintre dumneavoastra. Copilul probabil va avea domiciliul la dvs., dar autoritatea parinteasca va fi comuna, deci va trebui sa va intelegeti cu tatal copilului privind gradinita, scoala, vacantele copilului, va trebui sa apelati la bunavointa dansului daca vreti o vacanta cu copilul in strainatate…
      In plus, domnul va avea un program de vizita larg, adica dupaamieze, weekenduri, vacante, sarbatori; trebuie sa va preocupe de acum ca fetita sa stea cat mai mult cu taticul ei, altfel, peste 2-3 ani, daca fetita refuza sa plece cu dansul, in weekend, in vacanta, veti fi principala vinovata si pasibila de amenda in favoarea dansului, intre 100 si 1000 lei/zi pana convingeti copilul sa plece de langa dumneavoastra.
      Sa nu va bazati pe certificatele de la Medicina Legala si nici pe plangerile de la Politie ca domnul e violent, un sot violent poate fi un tata excelent, dar pentru ca relatia taticului cu fata sa se desfasoare in mod benefic, trebuie inlaturata prezenta stanjenitoare a mamei.
      Deci este bine daca incercati sa va intelegeti, pentru binele copilului.
      Nu-l provocati pe domnul, ignorati injuraturile, plecati din apropierea sa cand vrea sa loveasca si mai ales, nu raspundeti la provocari.

      Comentariu de Martonze — 19/08/2013 @ 4:27 PM | Răspunde

      • Sfanta Nascatoare! Comportamentul violent si/sau agresiv nu este un costum de baie! Il pun la mare dar nu la biserica! Comportamentul violent este un tip/pattern de raspuns la o situatie conflictuala. Orice pattern comportamental se repeta. Unii isi rezolva conflictele cedand, altii si le negociaza, altii cad in depresie, altii se iau la batai. Un om violent e un om violent si atat. Un parinte violent nu doar ca va fi, macar (din pacate) agresiv cu propriul copil dar va fi si un „exemplu” de educatie extrem de daunator. De altfel, dnule judecator Conventia Consiliului Europei privind prevenirea si combaterea violentei impotriva femeilor si a violentei domestice recunoaste :”…faptul ca copiii sunt victime ale violentei domestice, inclusiv in calitate de martori ai violentei domestice.” Acel parinte care face din propriul copil martor al batailor aplicate celuilalt parinte dovedeste violenta, lipsa de respect, indiferenta fata de situatia de psiho-trauma in care isi pune copilul si nu in ultimul rand un model comportamental total gresit. Pe cale de consecinta trebuie sa suporte sanctiunea legii. Teoria luni si marti sunt blandul Ben, vineri si sambata sunt Robocap se poate aplica probabil schizofrenicilor, care prin natura bolii au capacitate de dedublare. Legislatia anglo-saxona recunoaste institutia „unfit parent”. Punct si de la capat. Cat timp nu te poti controla nici pe tine insuti si nu poti avea un comportament acceptabil de societate sigur n-ai ce cauta in viata unui copil. Nu toate problemele se varsa si se solutioneaza la psiholog, doar ptr ca ne temem sa luam o decizie, alta decat sa o dam la mijloc. Consilierea psihologica nu e panaceu universal. Iar vesnicile lectii despre ce trebuie sa faca mama ca sa nu-l provoace, stanjeneasca, deranjeze pe „taticul” venit la programul de vizitare pregatit ca pentru ringul de box, ma scuzati dar mai usor va rog! Mama nu are 2 copii de care trebuie sa raspunda deoarece cei 2 ar avea ambii discernamantul in formare, adica copilul propriu-zis si „taticul” razboinic, ci doar un copil! Fiecare trebuie sa-si asume consecintele propriului comportament daca a implinit 18 ani sau 16 in raport de legea penala. Cat priveste pretinsa amendare pe zi, daca copilul va refuza sa plece cu tatal boxer, poate instantele vor reusi sa stabileasca relatia cauza efect, adica vinovatia mamei, caci prejudiciu trebuie dovedit, la fel si cauza lui spre a se angaja raspunderea delictuala. Ce-i drept insa, leguitorul, desigur in intelepciunea sa, a facut urmatoarele modificari, intr-o tara care se plange de permanenta scadere a natalitatii: mama sa plateasca amenda per zi de intarziere mai mare decat pensia alimentara pe care o primeste pe luna (caci mai toti „taticii” odata cu 1ul termen de divort fie devin someri, fie au salariu minim pe econmomie) si uite asa au si ei din ce trai, cat si infr de abandon de familie, in care cele 2 luni de neplata a pensiei au crescut la 3! Minunat!

        Comentariu de tanti — 07/11/2014 @ 1:03 PM | Răspunde

        • Nu aveți idee ce violente sunt unele femei – soții sau mame. Cât teatru, scandal și câte șantaje fac. Cu puștiul de față. Sau, mai grav, folosind copilul drept marfă pentru propriile pretenții.

          Comentariu de Cristi D — 08/11/2014 @ 11:22 AM | Răspunde

          • Aţi zis bine, stimate domn judecător: UNELE!
            În rest, sunt total de acord cu doamna tanti; mai mult, ce părere aveţi de un NUP acordat unui tată iubitor, care a ameninţat cu moartea pe „fosta” şi i-a scos doar 3 dinţi, NUP motivat prin:”Ameninţarea nu s-a materializat” ???!!!

            Comentariu de Martonze — 08/11/2014 @ 11:40 AM | Răspunde

            • Nu am voie sa comentez acea solutie. Personal detest orice violență.

              Comentariu de Cristi D — 08/11/2014 @ 12:45 PM | Răspunde

          • Mi-e clar cat de obiectiv sunteti! Va rog insa ca din pozitia de judecator macar sa „acceptati” continutul Conventiei Consiliului Europei privind combaterea violentei, si anume, citez: ” Recunoscand faptul ca femeile si fetele sunt expuse unui risc mai mare de violenta de gen decat barbatii; Recunoscand faptul ca violenta domestica afecteaza femeile in mod disproportionat…” macar atat va rog, acceptati continutul unei Conventii pe care Romania a semnat-o! Ma tem insa ca argumentele dvs, adica folosirea unor termeni precum „scandal, santaj proprii pretentii, marfa” sunt expresia unei ante pronuntari perpetue in orice dosar ce priveste un minor. La fel de surprinzatoare, dar cam in acelasi stil, a fost afirmatia dvs ca avocatii au prea multe drepturi! Daca s-ar reusi suprimarea drepturilor avocatilor si punerea mamelor la zid dar si premierea celor, care prin diferite manevre reusesc dimunuarea pensiei de intretinere datorata copiilor lor, cred ca am trai cu adevarat intr-un stat de drept! Fala!

            Comentariu de tanti — 08/11/2014 @ 12:39 PM | Răspunde

            • Aveți o grabă ciudată în a face procese de impresie. Mă rog să nu fiți jurist sau, în orice caz, nu unul practicant.
              În timp ce dvs aveți o prejudecată clară împotriva bărbaților, eu v-am vorbit de „unele” femei/mame/soții. Eu nu am numărat femeile violentate de bărbați, nici invers. Și nici nu avem o statistică de acest gen în România. Ce știu sigur e că violența nu este accetabilă nici de o parte, nici de alta.
              DIncolo de aspectul infracțional al acesteia sau cel puțin delictual, rămâne tragedia a cărei victimă cade minorul. În fapt, el e o „marfă” (bun, obiect) al celor doi. Iată motivul pentru care am militat pentru custodia comună și sunt mândru de această instituție menită să responsabilizeze la maxim pe cei doi părinți.
              PS. Chestiunea cu „avocații au prea multe drepturi” o scoateți din context. Sunt absolut sigur că nu ați citit acel interviu al meu – dacă ați fi făcut-o, ați fi văzut că vorbeam strict de urmărirea penală (unde cred că avocatul are drepturi care au transformat urmarirea penala într-o procedură contradictorie, ceea ce a redus importanța etapei de judecată și mută accentul procesului în altă fază – dar aprecierea îmi aparține, titul interviului nu) și că în partea a treia a interviului am arătat cum văd eu relația cu avocații, adică una de parteneriat, motiv pt care am și dat acel interviu unui site specific avocaților.

              Comentariu de Cristi D — 08/11/2014 @ 12:53 PM | Răspunde

              • Stiu ca postarile sunt vechi dar problema violentei domestice ramane una de actualitate si imbraca cote alarmante. Vis-a-vis de ”unele” femei care devin violente, sa nu uitam ca ”VIOLENTA NASTE VIOLENTA!” Cu bune, cu rele, traind intr-un asemenea mediu, femeile preiau din comportamentul agresiv tocmai pentru ca sunt supuse la violente si pentru ca nu pot lovi un barbat pe principiul disproportiei de forta, le ramane tipatul, sperand ca poate cineva le vine in ajutor.
                Dar, din nefericire, politia, cand intervine, le amendeaza tot pe ele pentru ”tulburarea linisti publice” sau sub presiunea sotului violent care ramane bine-mersi in locuinta familiala, isi retrag plangerile……si uite asa toate statisticile scapa de sub control sinu sunt declarate toate cauzele de violenta domestica existente. Pe langa cele doua ”fenomene” care duc la o falsa evidenta a cazurilor de violenta domestica, se adauga si un al treilea, pe care il relatez doar cu un citat dat de o clienta de-a mea:”Doamna avocat, daca si mama si bunica luau bataie, eu am crezut ca este normal sa iau bataie”- cutuma societatii in care traiesc sau influenta familiei care s-a confruntat cu aceeasi problema.

                Din nefericire, statisticile spun ca in Romania, o femeie din 3 a suferit diverse forme ale violentei domestice…..

                Comentariu de Avocat Corina Marinescu — 15/12/2017 @ 9:15 PM | Răspunde

  6. nici nu stiu cum e mai bine dar problema e k lucrurile acestea se intimpla numai cind ne certam,si vb urit incit ajungem sa ne lovim,oricum va multumesc pt raspuns si voi vedea ce voi face…

    Comentariu de mihaela — 19/08/2013 @ 3:53 PM | Răspunde

  7. am vanatai pe burta si nu sint singurele

    Comentariu de mihaela — 19/08/2013 @ 3:55 PM | Răspunde

    • mergeti la medicul legist. apoi, dupa ce aveti certificat medico-legal, puteti sesiza politia pentru loviri asupra membrilor familiei http://legeaz.net/cod-penal-actualizat-2011/art-180-cpen si http://legeaz.net/cod-penal-actualizat-2011/art-181-cpen

      Comentariu de Cristi D — 19/08/2013 @ 4:25 PM | Răspunde

      • Si Politia ce face ?ai da amenda agresorului si dupa aceea ai multimeste nevestii cu o corectie clara pumni si picioare fara numar . Si ce s-a rezolvat ? Nimic se continua in aceladi mod. In Romania nu se respecta legea si nu avem legi . Toti se spala pe maini cu procese verbale si gata . Bine ca aresteaza o batrana ca vinde morcovi fara acte …. trist dar nu se face nimic de aceea numarul copiilor agrsati ajung viitori criminali cu acte in regula .

        Comentariu de Tatu Viorica — 10/01/2016 @ 12:42 AM | Răspunde

  8. Nu este o lege rea, insa, atunci cand apelezi la ea constati ca ii lipseste ceva. Si am sa va dau exemplul tipic: sot agresiv cunoscut organelor de politie, amendat in numeroase randuri, plangeri penale impotriva sa. Daca te adresezi organului de politie si ceri sa ti se comunice ce sanctiuni contraventionale i-au aplicat, daca sunt formulate plangeri impotriva lui si pentru ce fapte…, ti se va raspunde ca sunt date confidentiale. Cererea este formulata de victima, solicitarea este legitima si nu poti spune ca astfel de date (masurile luate impotriva agresorului) sunt confidentiale pentru ea, dar, asta se intampla in realitate. Nu am pretentia sa-mi fie comunicate mie. Vreau, doar, ca toate aceste inscrisuri sa ajunga pe masa judecatorului. Cererea in instanta este pe ordonanta presedintiala. Eu nu am probe (cel mult declaratii ale unor martori si daca exista un certificat medico-legal), iar judecatorul va refuza sa faca o adresa catre sectia de politie, desi depun la dosar cererea catre ei si raspunsul primit… in aceste conditii sunt sanse serioase sa-ti respinga cererea, refuzand sa faca o analiza care i-ar fi la indemana si considerand ca e de datoria mea sa o dovedesc…. poate ca mai trebuia un ceva care sa oblige fie organul de politie (sa inainteze…), fie instanta (sa emita adresa), astfel incat sa se afle adevarul in cauza….

    Comentariu de un nene — 23/08/2013 @ 8:24 PM | Răspunde

    • ` judecatorul va refuza sa faca o adresa catre sectia de politie` – mai lasati predictiile si formulati cereri in probatiune.

      Comentariu de Cristi D — 24/08/2013 @ 5:28 PM | Răspunde

      • Asta a fost experienta mea. Pana la urma, nu a ramas chiar asa. Am observat ca, in legea asta, sunt o gramada de autoritati implicate, fac planuri, iau masuri, combat, ajuta, etc…unii, pot introduce chiar ei actiunea,… si ma gandeam la acel experiment in care doamna diriginte roaga copiii, care invatau dupa-amiaza, ca ultimul care pleaca sa stinga lumina. Surpriza! A doua zi dimineata, lumina era aprinsa! Repeta experimentul si ii spune lui Gigel: am mare incredere in tine! Te rog, la plecare, sa stingi lumina! A stins-o, nu?

        Comentariu de un nene — 25/08/2013 @ 6:46 PM | Răspunde

    • Exista mai multe incoveniente in relatiile cu autoritatile statului. In primul rand, n-ai de unde sti ce a scris organul in urma verificarii reclamatiei.Normal ar fi ca Procesul verbal de constatare sa fie semnat si de partile verificate si sa primeasca o copie , pentru evitarea surprizelor.
      Din nefericire, la noi functioneaza sistemul de pile-relatii-cunostinte si poti ajunge din reclamant in reclamat !?

      Domnule judecator, cred ca aveti impresia ca toti colegii dvs. functioneaza ca dvs. In cazul meu, instanta de apel a refuzat cererea de probatiune in termen legal introdusa, fiindca am indraznit sa contest cererea de probatiune a partii adverse, tardiv introduse, pe motiv ca daca reclamantul nu poate veni cu probe noi, nici mie nu-mi admite. Si imediat, a si schimbat hotararea primei instante, cu indicatia sa merg la recurs daca nu-mi convine. Mai mult, m-a si incaltat cu cheltuieli de judecata consistente. Prostia mea a fost ca am avut incredere in Curtea de apel, desi pe just.ro am vazut ca resping mai toate recursurile, dar fiindca speranta moare ultima…m-am mai ales cu alte cheltuieli de judecata, mai consistente, asta in ideea ca domnul declara ca nu are venituri si plateste 200 lei/luna pensie alimentara pentru copil.
      Cheltuielile de judecata pretinse depasesc pensia alimentara pe 2 ani, bietul om, fara venituri…

      Comentariu de Martonze — 24/08/2013 @ 6:12 PM | Răspunde

  9. As avea o dilema in privinta aplicarii Ordinului de protectie in cazul violentei in familie manifestata exclusiv sub forma violentei psihologice, asa cum este definita de lege in art. 4 lit. b). In cadrul definitiei, violenta psihologica se poate exprima si prin „[…]provocarea de stări de tensiune şi de suferinţă psihică în orice mod şi prin orice mijloace[…]”, formulare subiectiva ce presupune multe interpretari.
    In fapt, aducerea de catre sot/sotie a unor persoane straine (poate parea hilar, dar chiar si un amant) in locuinta conjugala, bun comun al sotilor, si incercarea de a coabita, ar putea sa constituie violenta psihologica prin interpretarea articolului de mai sus?

    Comentariu de Robert — 07/10/2013 @ 11:10 AM | Răspunde

    • nu stiu. dar mie imi suna a violare de domiciliu…

      Comentariu de Cristi D — 07/10/2013 @ 3:45 PM | Răspunde

      • Multumesc pentru raspuns. Da, initial m-am gandit si eu la violare de domiciliu.. nu stiu daca fapta este tipica acestei infractiuni, din moment ce exista consimtamantul unui sot (coproprietar) ce foloseste imobilul.

        Comentariu de Robert — 07/10/2013 @ 4:31 PM | Răspunde

        • Dar poate exista solicitarea de parasite a domiciliului comun din partea celuilalt, nu?!

          Comentariu de Cristi D — 07/10/2013 @ 4:50 PM | Răspunde

      • Doamnul avocat am si eu o intrebare : Sunt casatorita legitim de 11 ani …..dar de 7 ani casnicia e un calvar ..”sorul meu are o „AVENTURA” si l-am iertet de ennnn ori a fost internat si la un spital de phiatrie( s-a pus pe calea ferata sa se omoare pt ia ) are probleme grave cu alcolul este violent fizic si verbal…am certificat medico lega ….se comporta urat si cu minorul nostru(10 ani) problema si intrebarea mea e ….reusesc in istanta la infatisearea de divort sa-i iau acel drept de a lua copilul sambara duminica sau in vacante la el?? Apropo el nu are domiciliu. Va rog vreau un raspuns sau o sugestie

        Comentariu de Ciontu liliana — 30/11/2017 @ 6:50 PM | Răspunde

        • eu nu sunt avocat. nici nu dau sfaturi juridice pe net. mergeti cu incredere in instanta si spuneti-i judecatorului ce probleme aveti.

          Comentariu de Cristi Danilet — 06/12/2017 @ 12:26 PM | Răspunde

  10. buna ziua,santem noi barbatii intr-o dilema….cum putem fi calmi cand femeile ne pun un situatie grea, sa-ti lase copilul in casa si plece dupa barbati,copii nespalati si flamanzi si in cele mai multe cazuri consuma si alcol nu sant inpotriva femeilor dar cred ca o lege care sa reglementeze ar fi foarte necesara daca analizam corect si cinstit femeile sant cele care provoaca cele mai mari necazuri si probleme sociale …….,o sa revin……

    Comentariu de dumitru pavelea — 06/12/2013 @ 6:56 PM | Răspunde

  11. adevarat din pacate.. Eu as obliga orice persoana ajunsa intr-un astfel de dosar, parat sau reclamant, la un numar de ore de terapie. In special daca persoanele au si statut de mame. Nu ar exista agresor in lipsa victimei. Necunoscatorii vor spune ca acuz victima. Ma rog..

    Comentariu de dana — 03/06/2014 @ 12:14 PM | Răspunde

  12. Buna seara,ma numesc C..L….si am 18 ani.Am aflat de site-ul dumneavoastra din pura intamplare si as dori daca se poate sa ma ajutati si pe mine cu un sfat.Fac parte dintr-o famili cu 3 copiii care dupa parerea mea au sarit peste copilarie. Tatal meu este alcoolic, are momente cand nu bea,dar atunci cand o face intrece orice masura,de mici copii noi am aflat ce inseamna sa iei bataie,sa dormi afara,si sa fii amenintat cu moartea.Am fost de fata la mult momente cand mama luat bataie, si nu am putut sa o ajutam in nici un fel ca ne lovea.Pe fratele mai mare la dat afara din casa de mai multe ori,amenintandul ca il omoara dac a mai pune piciorul in ograda.Cel mai mic membru este traumatizata de mica,la orice cuvant mai dur incepe sa planga,mamei ii este frica sa plece de acasa pentru ca nu are unde sa mearga,si pe noi copiii lui ne ameninta ca ne omoara si ca ne da afara din casa in orice moment al zilei, ne spune ca este casa lui si ca daca nu facem ce ne spune el sa plecam de la casa lui. As avea nevoie de sfatul dumneavoastra cat mai urgent, Va multumesc frumos

    Comentariu de Laura C — 09/09/2014 @ 8:43 PM | Răspunde

    • Legea nu imi da voie sa va dau sfaturi. Poate avocatii de pe aici. Insa cititi legea, pare clara.

      Comentariu de Cristi D — 09/09/2014 @ 10:39 PM | Răspunde

  13. Buna ziua.Ma aflu in divort , fostul meu sot sufera de schizofrenie, refuza orice tratament si devenise foarte periculos fata de mine si de fetita noastra, ne ameninta, ne alerga cu cutitul, fugeam noaptea din casa sau ne incuiam in camera. Ne-a lovit de cateva ori, pe mine m-a strans si de gat, pe fetita a vrut sa o duca intr-o pestera sa o ascunda de lume… vrea sa ne pedepseasca pt ca suntem femei si credinta lui ( in prezent cred ca este intr-o secta) ii spune ca trebuie sa suferim si sa ne arda pe rug. Primesc amenintari de la diverse persoane care fac parte din ” ceata de slujitori:..” etc. Ideea este ca am obtinut pentru noi Ordin de protectie. Expira dupa 6 luni ( 16 decembrie ) . El este la fel de bolnav sau mai grav. Ce se va intampla cu noi? Ar trebui ca instanta sa il poata obliga la efectuarea unei expertize psihiatrice si la tratament sau internare, dar nu are suficiente dovezi ca se impune, deoarece el a refuzat constant sa mearga la doctor si nu am acte in acest sens ( mi-au spus despre boala psihologii de cuplu la care am fost in timpul casatoriei si doi medici de la Obregia cand a ajund cu el la Garda, dar trebuia internat ca sa se stabileasca tratamentul si a fugit). Ce pot face cand va expira Ordinul si in continuare? Imi este foaret frica pentru viata copilului meu ( are acum 7 ani) si a mea. Multumesc.

    Comentariu de Carmen — 06/12/2014 @ 6:02 PM | Răspunde

  14. daca sotia face abuz de ordine de protectie intr-o luna 2 ordine la aceeasi instantanta, aceleasi parti, aceleasi probe, totul identic. si s-au unificat la cel mai nou (adica ultimul ) dosar, desi legea spune unificarea la primul. Apoi, violenta psihica este foarte subiectiv. Noi am luat de la canadieni numai drepturile femeilor, dar tatii de buna credinta nu sunt luati in considerare

    Comentariu de mariana stoica — 11/01/2015 @ 8:49 PM | Răspunde

    • Stimată doamnă, legea nu specifică cine poate cere ordin de protecţie-femeia sau bărbatul. Drepturile şi obligaţiile se referă strict la cetăţeni.
      Aveţi dreptate, violenţa psihică este un termen abstract pentru autorităţile responsabile cu protecţia copilului, cel puţin în România. În acest context, ce părere aveţi de cazul fetiţei din Bistriţa, în vârstă de 12 ani, bolnavă de o leucemie foarte agresivă, doctorii afirmând că declanşarea bolii au fost cauzată de conflictul familial şi de divorţul părinţilor? Asta este violenţa psihică, pe care nici un psiholog din instituţiile statului nu le recunoaşte(sau nu are voie să le recunoască) , iar pentru urmări…răspunde părintele rezident.

      Comentariu de Martonze — 12/01/2015 @ 12:53 PM | Răspunde

  15. Buna ziua! Sunt casatorita de 8 ani am o familie fericita problema este tata meu cu care impart o locuinta si un teren atunci cand se afla sub influenta bauturilor alcoolice este foarte agresiv si violent cu mine si familia mea am inaintat spre tribunal sa obtin un ordin de protectie si nu stiu ce se va alege ca dovezi am nenumaratele plangeri la politie si nenumaratele amenzi catre el el joaca un teatru fenomenal in fata altor oameni vrand sa para victima ma gandesc sa nu faca acest lucru si la tribunal si de aceasta data sa fie crezut .Considerati ca probele mele sunt suficiente in fata domnului judecator?

    Comentariu de Arzoiu Georgiana — 18/06/2015 @ 3:03 PM | Răspunde

  16. am si eu o intrebare referitoare la violenta psihica. baietelul pe care il am impreuna cu fosta sotie lam crescut singur de la 11 luni pana acum o luna de zile (baietelul avea la acea data 3 ani si 2 luni) moment in care mi-a fost luat datorita unei hotarari definitive data in luna decembrie a anului trecut. hotararea respectiva dispune custodie comuna pensie platita de mine pentru minor, dar nu si un program de vizita, lucru pe care nu am fost sfatuit sal cer , si care am aflat prea tarziu ca trebuie cerut in mod expres , desi am avut un avocat platit pe periada intregului proces.
    Problema este urmatoatoarea : copilul este foarte atasat de mine mai ales ca mami a fost prea preocupata sa il vada in special in ultimele luni , insa din momentul in care mi-a luat baietelul imi interzice orice fel de contact cu acesta fie prin intermediul telefonului fie in persoana motivanad sec ” nu am program stabilit de vizita c, cand o sa am atunci o sa il vad”.

    1) reprezinta interdictia ei de a-mi vedea baietelul pentru care custodia este comuna o incalcare a hotararii judecatoresti?

    Din disperare dupa n demersuri fata de DGSPC protectia copilului politie etc , am ajuns sa stau de vorba si cu un psiholog care mia subliniat ca insasi interdictia ei de a-mi vedea copilul este un act de agresivitate pasiva ce are ca tinta persoana mea cat si implicit baietelul meu, ca mai ales la aceasta varsta agresiunile pshologice , fie ele si de ordin pasiv, isi pun o mare amprenta asupra psihicului copilului. Mai mult mama refuza sa respecte programarile pe care i le facusem copilului la diferiti medici pentru ochisori , o ecografie cardiaca , si chiar ptr o operatie de hidrocel , spunand ca acestea sunt aberati din partea mea si copilul nu are nevoie.

    2)Sunt acestea suficiente motive sa cer in instanta un oridin de protectie pentru baietel , tinand cont ca aceste refuzuri ale mamei au repercursiuni atat psihice cat si fizice asupra sa?

    Comentariu de Father's Love — 07/07/2015 @ 2:35 PM | Răspunde

    • Domnule, habar nu aveti cum functioneaza sistemul. De multe ori persoane in aceeasi situatie pierd cauzele pt ca se incapataneaza sa faca presupuneri in loc sa deschida legea sau sa intrebe un avocat.
      Trebuie sa stiti ca judecatorii nu dau hotarari din oficiu, ci numai la cererea partilor. Deci, orice doriti in legatura cu copilul dvs, trebuie sa cereti. Deschideti COdul CIvil, Cartea a doua, Titlul 4 http://www.admiterejustitie.ro/uploads/Codul%20Civil%2030.06.2015.docx. Pentru alte lamuriri, contactati http://www.arpcc.ro/

      Comentariu de Cristi D — 07/07/2015 @ 4:31 PM | Răspunde

  17. Cum se pedepseste nerespectarea Ordinului de protectie?

    Comentariu de Miklos Voichita — 21/09/2015 @ 9:25 PM | Răspunde

    • Scrie in lege. Ati citit-o?

      Comentariu de Cristi D — 22/09/2015 @ 8:12 AM | Răspunde

      • In lege scrie ca este scutita de taxe,fals!Mai scrie ca poate si victima sa ceara fara avocat acest ordin,fals!Costa ca si un proces normal,taxe si onorariu avocat!Sper sa se aprobe macar reducerea timpului pt inregistrare si pronuntare,acum dureaza cel putin 20 de zile,stupid!Sa traiesti cu un nebun/a atatea zile in plus sub teroare ,mai ales ca o sa afle de cererea pt ordin,deci motiv in plus de probleme…

        Comentariu de Nicu — 28/11/2015 @ 2:36 PM | Răspunde

  18. Buna ziua domnule judecator ! Situația in care ma aflu nu cred ca necesita obținerea unui ordin de restricție, insa cu siguranța este o violenta . Sunt căsătorită , am un copil de 3 ani si un soț pe care încerc sa il liniștesc de mai bine de 3 ani. Violent cu mine, lovită si înjurată, niciodată n am avut puterea sa apelez la politie sau sa povestesc cuiva prin ce trec de Rușine si de frica sa nu fiu învinuita ca trăiesc cu un astfel de om. Se răzbuna pe mine prin intermediul copilului. Copilul meu este zilnic agresat verbal, înjurat , intr un mod jalnic, mai mult decat atat atunci cand copilul refuza sa stea in prezenta lui, sau sa faca ce ii spune tatal sau ajunge sa fie „roman pervers ca mata”, „roman jegos” , bulangiu, etc etc ; nu imi este usor sa vorbesc despre situația in care ma aflu insa nu este normal si mai mult decat atat a inceput sa mi afecteze copilul. Nu pot sa duc copilul la psiholog pentru ca soțul confunda psihologul cu psihiatrul , daca ii atrag atenția cand se poarta urat cu mine imi spune sa mi vad de cratiță ca bărbații trebuie sa fie tari, iar copilul meu plange cu hohote si se ascunde dupa picioare mele . Ii refuza prezenta, asta si pt ca soțul meu încă de cand s a născut cel mic a petrecut foarte putin timp cu el, a Fost plecat in străinătate , a părăsit domiciliul conjugal de foarte multe ori, iar cand era acasa nu acorda copilului atenție si timpul necesar. Am mai vrut sa divortez anul trecut, am depus acte de divort insa m a Înduioșat soțul care imi promitea ca se va schimba. Am trecut prin multe , insa cel mai rau ma doare de copil si de faptul ca acest bărbat ne folosește . Daca as divorța , credeți ca instanța considera dăunător acest comportament al tatălui fata de copil ( faptul ca il injura, il amenința ) in condițiile in care exista martori, cărora tocmai soțul meu le a relatat cum a înjurat copilul pentru ca nu a vrut sa faca ce i a spus acesta , considerând ca este îndreptățit sa faca asa ceva . Va mulțumesc

    Comentariu de Stroe Alexandra — 06/12/2015 @ 7:32 AM | Răspunde

    • Desigur ca orice comportament al parintilor fata de copii, mai ales cel negativ, va sta la baza deciziei judecatorului care va trebui sa decida viitorul copiilor in relatia cu parintii lor.

      Comentariu de Cristi D — 08/12/2015 @ 9:22 AM | Răspunde

  19. Buna seara! Fostul sot m a agresat in fata fetitei noastre , noi suntem divortati iar micuta e in grija mea insa custodia e a amandurora. Am scos certificat ML, urmeaza sa fac plangerea penala impotriva lui insotita de avocat. Va intreb, ce sanse am sa obtin custodia fetei? Va multumesc!

    Comentariu de Luiza — 08/12/2015 @ 1:25 AM | Răspunde

  20. Buna seara. Sunt mama a doi copii de 7 si respectiv 2 ani. Anul trecut in martie am plecat din locuinta pe care o am impreuna cu sotul meu si am intentat proces de divort. Proces care este in desfasurare. In momentul de faţă locuiesc la mama. Chiar daca nu s-a incheiat divortul, avocatul meu m-a sfatuit sa permit tatalui sa vada copiii, mai ales ca este foarte apropiat de cel mare. La inceput au fost vizite de cateva ore in prezenta mea, in parc, la locurile de joaca. Apoi am fost de acord sa petreaca singur timpul cu copiii, mai cu seama ca nu a fost violent faţă de ei. Sotul meu nu este de acord cu divortul, de aceea de cate ori ii las la el, copilul cel mare ajunge plangand acasa si-mi spune ca eu sunt vinovata pentru tot ce se intampla. Tatal lui si mama acestuia ii spun tot felul de lucruri pentru a ma denigra in faţa copilului. Impreuna cu sotul meu stabiliseram sa nu afectam emotional copiii in niciun fel. Dar acum nu mai ţine cont de nimic. Eu nu i-am povestit copilului motivul separarii noastre: certuri, bătăi….pentru ca nu vreau un copil cu probleme psihice. Dar totul se intoarce impotriva mea. Ce pot face? Pot cere ordin de restrictie? Mentionez ca baiatul cel mare e la scoala si atunci cand e la tatal lui, acesta nu se ocupa de teme. In rest e un tata care nu-i cearta, nu-i bate, nu le zice nici „dă-te mai in colo.” Va multumesc!

    Comentariu de Mia — 13/02/2016 @ 7:40 PM | Răspunde

    • E tatal lui, cum sa cereti ordin de…protectie?! Lasati omul sa isi vada copilul care va avea doi parinti toata viata. Greseala dvs ca adulti nu o transmiteti asupra copilului. Daca tatal ii face rau emotional, fixati prin judecator program de relatii personale cu el.

      Comentariu de Cristi Danilet — 20/02/2016 @ 1:45 AM | Răspunde

  21. Bună ziua , am o problema în familie , tatăl meu bea foarte mult, nonstop și e foarte agresiv și o amenință pe mama și pe noi copii lui că ne omoară sau ca ne afară din casă. Ce putem sa facem în legătură cu asta??

    Comentariu de Florin — 14/02/2016 @ 8:33 PM | Răspunde

  22. Daca imi este frica sal denunt . Si dupa acea vine inapoi la mine si ma bate mai rau

    Comentariu de Ana — 28/05/2016 @ 11:51 AM | Răspunde

  23. Buna ziua! Intrucat am citit comentariile de mai sus si vad ca toate violentele sunt generate de soti sau tatal copilului, la mine problema este putin diferita. Am divortat de aproape 4 ani si la divort am obtinut spre crestere ambii minori, care acum au varsta de 17, respectiv 15 ani. Problema mea este legata de amenintarile si violenta atat verbala cat si fizica pe care o suport de vreo doi ani incoace din partea fiului cel mic, de 15 ani. Nu am avut o relatie prea buna nici in timpul casatoriei cu tatal lor, pentru ca intotdeauna cand eu incercam sa il educ pe acest copil, tatal reactiona contrar deciziilor mele si il proteja de raspundere daca era certat, lasandu-l sa faca ce voia si chiar ajungeam sa ne certam sau sa fie violent cu mine, din aceasta cauza, in detrimentul educarii copilului, lasandu-l practic sa faca de mic ce voia sau sa il incurajeze sa respinga actiunile mele in acest sens. Acum un an si jumatate nu am mai suportat obrazniciile, lipsa de respect si comportamentul jignitor si de multe ori agresiv al fiului meu si i-am cerut fostului sot sa-l ia spre crestere si educare, fara a semna vreun act oficial in acest sens. Insa nu a stat cu el decat 3 luni, timp in care nu se ocupa de educatia sau cresterea normala a lui, considerand ca daca ii lasa bani, el se va descurca singur. Practic il lasa cate o saptamana singur, lasandu-i cate 150 – 200 de lei bani sa-si cumpere si sa isi faca de mancare. Copilul nestiind sa-si faca singur de mancare, cheltuia repede in doua, trei zile banii pe mancare sau haine si ma trezeam cu el la usa, cerandu-mi sa-l las sa manance la mine dupa care pleca la taica-su sa doarma, deci sa locuiasca, fara ca situatia tensionata dintre noi sa se schimbe vreodata, caci nu suporta sa-i dau sfaturi sau sa-i impun vreun comportament, ori sa-i cer sa ma respecte. Profita de bunavointa mea, dupa care pleca ca si cum eu eram pentru el o simpla servitoare si nu un parinte, o mama. Dupa 3 luni de zile in care lipsa de respect fata de mine si educatia inexistenta a tatalui s-au acutizat, impreuna cu libertatea oferita de a nu da socoteala nimanui, motiv pentru care nu mai invata, nu-si facea temele, scazand vizibil la invatatura sau manifestand un dezinteres total fata de meditatiile pe care i le plateam la matematica de ceva timp, tatal a fost arestat pentru fapte de coruptie anul trecut in luna februarie.
    A stat doua luni in arest preventiv, apoi a stat pana in luna februarie in arest la domicililul sau din alta localitate decat cel in care statea cu chirie cu copilul.
    In prezent se afla in penitenciar de 4 luni si urmeaza sa fie eliberat peste o luna, doua. Iar de cate ori ma suna ii spun de greutatile si raul pe care mi-l provoaca fiul nostru, iar el imi spune mereu sa il las in pace sa faca ce vrea el, iar cand se va elibera sa i-l dau spre crestere, iar el sa il creasca cum considera de cuvinta, de data asta cu semnatura la notar. Desi stiu ca nu este o idee buna, caci nu il consider pe tata o persoana responsabila in ce priveste educatia fiului, lasandu-l sa creasca precum buruienile cat a stat langa el, i-am spus ca sunt dispusa sa fac acest lucru pentru ca nu mai suport lipsa de respect, de intelegere, violenta verbala, fizica si psihica, amenintarile cu moartea, cu incendierea casei sau a masinii, la care ma supune propriul meu copil. Pe de alta parte cand a fost arestat anul trecut am aflat stupefiata ca s-a recasatorit si ca astepta si un copil, motiv pentru care desi are venituri nu ma mai ajuta nici financiar cu cresterea celor doi baieti. Nu stiu ce sa fac, pentru ca am suportat multe, am avut cateva apeluri la 112 pentru a cere sprijinul politiei, insa de fiecare data politia nu ma credea caci el motiva cu o fata de sfant ca eu sunt cea care il supar si nu il las in pace, aducand drept argument nivelul notelor la invatatura, ori performantele la footbal, sport pe care il practica tot din cauza ca eu l-am dus de mic, performante pe care si le insusea fara sa apreciezein vreun fel eforturile si sacrificiile mele ca mama.
    Acum este in clasa a VIII-a si peste doua saptamani urmeaza sa sustina examenele de admitere la liceu, insa simt ca fiecare zi pe care sunt nevoita sa o mai suport alaturi de el e un calvar si simt cu fiecare cearta si scandal ca nu merita sa ii mai fiu mama ori sa mai beneficieze de sprijjinul meu moral sau financiar, avand in vedere ca nu este recunoscator sau macar sa aprecieze eforturile pe care le-am facut pentru el in tot acest timp, ca mama, incercarile mele de a-i oferi o educatie buna, de a-l creste, de a nu-i lipsi nimic. L-am meditat la materiile de examen, cheltuind cred o suma considerabila pentru a avea sansa de a fi admis la un liceu foarte bun, de a-si duce performantele mai departe si in pregatirea sa ca fotbalist, am incercat sa duc greul si sa nu-i lipseasca nimic atat lui cat si fratelui sau, fara nici un rezultat. Mi-e teama ca traind in aceasta teroare zi de zi nu mai apuc sa prind ziua in care il voi putea da din nou spre crestere tatalui, desi sunt constienta de influenta sa total negativa asupra lui. Ultima oara, nemaisuportand teroarea, amenintarile sau loviturile lui, am apelat la sprijinul politiei si in acelasi timp al ambulantei pentru ca dupa ce facea aceste lucruri statea retras in camera lui, incepea sa distruga obiectele din casa, apoi sa planga si iar sa ma ameninte ore la rand. Doctorii veniti la fata locului mi-au spus ca daca le semnez actele de a-l lua si duce la un control psihiatric, de acolo il voi aduce inapoi leguma si va fi mai rau, nemaifiind om. Iar politistii s-au lasat convinsi de teatrul pe care a invatat sa-l joace de la tata si cu o mina de sfant si cu argumente ca e un copli care invata foarte bine sa zicem, rdicandu-se in slavi cu notele obtinute, acestia l-au crezut, fara sa le pese de loviturile pe care le aratam pe corpul meu. Nu am semnat nimic si nici nu am data declaratii pentru a nu ajunge sa fie crescut de stat unde stiu foarte bine ce viata ar duce. Dar nici situatia asta nu o mai pot indura. Va rog sa ma ajutati cu sfaturi. Va multumesc.

    Comentariu de Lu Adriana — 09/06/2016 @ 3:06 PM | Răspunde

    • Regret, dar juridic nu am ce va sfatui. Dvs nu ati ascultat de oamenii legii cand au venit la dvs. Vad ca nu semnati declaratii, nu depuneti plangere, nu va scoateti certificat medical. In concluzie: ati inventat totul. Doamna, daca sunteti serioasa, faceti lucruri serioase si ca la carte.

      Comentariu de Cristi Danilet — 13/06/2016 @ 11:21 PM | Răspunde

      • Dar ce putem face noi, victimile, cand ne scoatem certificate si suntem intimidate , de ex eu imi scosesem in 2004 un certificat medicolegal, mama imi dadea pumni in cap si in fata iar cand a vazut ca mi-am scos certif medicolegal, familia si rudele au inceput sa ma intimideze, ca va zice cam-am lovit eu singura si ca nu ma va crede nimeni. Ca daca ma duc la politie trebuie sa plec din casa ei,deci santaj. Unde era sa ma duc daca eram minora si nu ma apara nimeni? In Rom nu poti denunta pt ca nu ai unde sa te duci, nu poti sa te duci sa dormi pe strazi, legile nu sunt ca in tarile din vest, unde femeile au drepturi, au protectie.

        Comentariu de fghd — 02/04/2017 @ 6:20 PM | Răspunde

        • Acum ca sunt majora, am 35 ani, am emigrat si sunt intr-o tara unde femeile au drepturi.

          Comentariu de fghd — 02/04/2017 @ 6:21 PM | Răspunde

      • Eram batuta de mica, iar cand am indraznit sa.-mi scot certif medicolegal in 2004, chiar daca eram majora, nu aveam unde ma duce, am fost santajata, imi zicea ca nu ma va crede nimeni si ca va minti ca m-am lovit eu singura.

        Comentariu de fghd — 02/04/2017 @ 6:24 PM | Răspunde

  24. Buna ziua! As vrea sa ma ajutati in legatura cu o situatie in care nu stiu la cine trebuie sa apelez. Acel monstru de om: ”tata” o agreseaza pe mama mea prin lovituri, injurii..iar eu ca fata lor de 21 de ani nu mai pot accepta asa ceva, mama mea traieste in teroare, dar de frica lui si frica ca nu are unde sa mearga nu face nimic. Iar eu acum vreau sa o ajut, sa o scot din teroarea asta, sa plecam amandoua in chirie. La cine ar trebui sa apelez in acest caz? Politia nu cred ca face nimic, deoarece daca as suna ar veni politia din comuna care spun ca ei nu se baga..ok daca ei nu se baga atunci la cine trebuie sa apelez? Va rog ajutatima.

    Comentariu de Anca — 12/09/2016 @ 10:06 AM | Răspunde

    • Doar politia. Dar, sincer, daca vreti sa plecati, nu e nevoie decat de bilet de autobuz.

      Comentariu de Cristi Danilet — 28/09/2016 @ 10:03 PM | Răspunde

  25. Bună ziua,va rog dacă puteți sa ma ajutați sau sa ma îndrumați unde as putea sa apelez pentru a salva viata unei femei. Am o vecina pe nume Harton Lăcrămioara din județul Iași comuna Bosia doamna este bătută și legata iar apoi violata de fiul ei Harton Mihai care locuiesc în aceea și casa împreună cu un copil mai mic de 14 ani ,soțul este decedat. Doamna suna în fiecare zi la politie și primărie cere ajutor și nimeni nu face nimic. Vine politia se da declarații și îl ia pe băiatul agresor în mașină îl duce 3 km distanta de casa și îl trimite pe jos înapoi. Agresorul ajunge acasă și face același lucru. Este strigător la cer.doamna este neagra de batai la fata și fară dinți în gura are 40 kg .Nimeni nu ia nici o măsură. Ma întreb când o sa ia justiția masuri? Când va fi moarta în casa? Va rog dacă se poate sa ma ajutați unde ar trebui sa apelez.

    Comentariu de Loredana — 21/01/2017 @ 8:02 PM | Răspunde

  26. Am un frate care este plecat de 6 ani și eu ii cresc fetita de la 2luni,acuma am prins o ura fata de soțul meu și pe mine de asemenea. Mai nou acuma a început să ne dea fel și fel de mesaje cu înjuri și cu amenințări cu moartea ca vine acasă și ne bate cum am putea proceda ca sa obținem un ordin de protecție. Va mulțumesc

    Comentariu de Ștefania Alexandra iorga — 21/02/2017 @ 11:33 PM | Răspunde

  27. Cum facem cu copii care sunt la unu din parinti si nu poti sa il iei chiar daca ai hot jud de prog viz minor garantat de instanta de 1 an cu pling penale e suspecta de neresp prog vizit minor obliga fata sa ma respinga a incercat cu ordin de prot dar 3 jud si 2 proc au dat cu fosta de toti pereti acum a instigat 9 parinti de la scoala si ma da in judec te doare capu astia sint bolnavi si toate astea numai sa nu am nici o leg cu fetita este logic ?

    Comentariu de Palade — 10/06/2017 @ 8:27 PM | Răspunde

  28. Buna ziua.
    Eu sunt victima inversa unui ordin de protectie. Sotia mea care locuia cu mine si copiii in Germania, avea o relatie extraconjugala in Romania inceputa cand eu lucram singur in Germania, iar dupa 2 ani s-a decis s-o reia cu acel barbat, a luat copiii si a plecat in Romania. A cerut divort, apoi de fiecare data cand am fost in Romania sa vad copii, a simulat conflicte, a folosit martori falsi si de fiecare data a facut plangere penala la politie si solicitat ordin de protectie. A incercat de 3 ori, apoi ultima data si-a facut rost de un certificat medico- legal pentru vanatai desi eu nu am atins-o nici macar cu un deget. Ultima data a folosit inca trei prietene care au fost ca martore si au declarat o multime de minciuni apoi i-au acordat ordinul de protectie, o distanta de 100 m, evacuarea mea din domiciliu (desi eu locuiesc in Germania) insa toate actiunile aceste le foloseste pentru a ma scoate pe mine un agresor incat sa nu cer unul din copii la mine, sa beneficieze de o pensie alimentara dupa venitul meu din Germania si sa se foloseasca singura de locuinta comuna (dar cumparata de mine cu veniturile mele dinaintea casatoriei)
    Precizez ca eu nu ma prezint la procesele din Romania si m-a reprezentat doar avocatul. Am prezentat probe cu inregistrari audio si video, cu marturiile copiilor in care spun ca mama lor a inventat totul iar eu nu i-am facut nimic, nu am lovit-o, insa tribunalul a crezut pe cele trei prietene care au venit sa minta si i-a aprobat cererea pentru ordinul de protectie.
    La audierile pe care mi le-a facut politia pentru lovirile declarate de ea am mentionat ca mereu simuleaza ca este o victima, insa cererea mea nu o baga nimeni in seama. Intrebarea mea este: cui sa ma adresez pentru acest abuz si ce pasi trebuie sa urmez ???
    Victima sunt eu, nu ea, dar nu am cum sa demostrez , deoarece locuiesc in Germania, iar in Romania merg doar sa vad copiii. pe ea o evit, deoarece este periculoas de vicleana si prefacuta

    Comentariu de doru — 19/11/2017 @ 2:37 AM | Răspunde

    • Eu nu vad abuz aici, cel putin nu din partea organelor statului. Daca martorii sunt mincinosi, puteti face plangere la parchet. Dar un avocat trebuie sa va indrume.

      Comentariu de Cristi Danilet — 26/11/2017 @ 6:57 PM | Răspunde

      • Mulțumesc pentru răspuns și informatie. Atât martorele cât și medicul legist consider ca au încălcat legea oferind mărturie și certificat medico legal deși eu nu am atins-o nici măcar cu un deget. Abuz este din partea fostei soții, însă nici nu am înteles cum au schimbat domnii președinți în apel ,,schimbat în totalitate judecata” și îi accepta apelul, ba chiar îi acorda și perioada maximă de restricție, deși sunt nevinovat.

        Comentariu de Doru — 26/11/2017 @ 7:23 PM | Răspunde

  29. Buna ziua, am un ordin de protectie impotriva fostului sot, 100 de m de mine, de locul de munca si de domiciliu, in acelasi timp are o hotarare ce stabileste un program de vizitare pentru minorul nostru, 6 ani. Intrebare: cum il ia de la mine? eu nu doresc sa il dau unei terte persoane.Si a doua intrebare: cele doua hotarari se bat cap in cap, care primeaza? care este rezolvarea?

    Comentariu de Olimpia — 16/02/2018 @ 1:10 PM | Răspunde

    • Daca se apropie de dvs, comite o infractiune. Daca nu ii dati copilul, comiteti dvs o infractiune. Eu spun sa fiti oameni maturi: copilul are doi parinti si nu aveti voie sa il izolati unul de celalalt.

      Comentariu de Cristi Danilet — 16/02/2018 @ 11:10 PM | Răspunde

      • Va multumesc frumos, stiu asta si aveti dreptate, dar totusi cum fac sa il dau pe copil? Il las singur pe strada? Eu nu spun ca nu vreau sa il dau.Si imi cer scuze, dar as mai dori sa va intreb ceva: care este primul weekend al lunii? Pt ca la politie spun ca primul weekend este cel al primei saptamani intregi, daca saptamana incepe joi, acela nu se socoteste ca primul weekend. Va multumesc frumos.

        Comentariu de Olimpia — 17/02/2018 @ 7:38 AM | Răspunde

        • Dati copilul cuiva sa il duca la tata 100 metri, da.
          Daca instanta nu detaliaza in sentinta, primul we al lunii este cel de pe calendar, logic. Deci, la un moment dat intr-o luna veti avea un we in plus față de celelalte luni.

          Comentariu de Cristi Danilet — 19/02/2018 @ 6:22 PM | Răspunde

  30. Daca parinti mei ma lovesc si imi lasa urme .Pot face plangere la politie ?

    Comentariu de George — 27/04/2018 @ 6:49 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns către Laura C Anulează răspunsul