CRISTI DANILEŢ – judecător

19/08/2013

E cert: noile coduri penale – de la 1 febr.2014

Filed under: noile coduri — Cristi Danilet @ 11:22 AM
Tags:

noul-cod-penal-noul-cod-de-procedura-penalaPotrivit Legii nr  187/2012 pentru punerea în aplicare a Codului Penal din 2009 (publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 757, din 12 noiembrie 2012) și a Legii nr. 255/2013 pentru punerea în aplicare a Codului de procedură penală din 2010 (publicată săptămâna trecută în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 515 din 14 august 2013), noile coduri vor intra în vigoare la data de 1 februarie 2014. 

Astfel, potrivit art. 246 din Legea nr. 187/2012, „Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 510 din 24 iulie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, intra in vigoare la data de 1 februarie 2014”.  Precizez că Noul Cod penal a fost modificat până în prezent prin Legea nr. 27/2012, Legea nr. 63/2012, Legea nr. 187/2012 și Legea nr. 255/2013.

Iar potrivit art. 103 din Legea nr. 255/2013 „Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedura penala, publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 486 din 15 iulie 2010, intra in vigoare la data de 1 februarie 2014.” Precizez că prin această lege se modifică mai multe dispoziții din Noul Cod de procedură penală

35 comentarii »

  1. din nefericire, noile coduri, chiar de ar fi geniale, nu vor determina schimbari de fond in starea justitiei romanesti; nici nu se vrea, tendinta clasei politice romanesti fiind de a controla justitia.
    mai grav este ca preluarea controlului asupra justitiei se face cu participarea voioasa a unora din sistemul judiciar.

    naspa!

    Comentariu de giovani — 20/08/2013 @ 7:03 PM | Răspunde

  2. Domnule judecator daca aveti amabilitatea imi puteti spune si mie locatiile in care se desfasoara examenul pt INM?

    Comentariu de ela — 22/08/2013 @ 10:08 AM | Răspunde

  3. @Critian D

    aud ca csm a hotarit ca magistratii pot face parte din masonerie.

    masoneria este o structura ierarhica si secreta, asta daca nu stiti.

    ma intreb ce alte monstruozitati mai poate cloci actualul csm!!!

    Comentariu de giuliano — 24/08/2013 @ 9:57 PM | Răspunde

  4. La concursul de admitere la INM din 2014 tematica va fi elaborata la toate disciplinele doar din noile coduri ?

    Comentariu de Dorin — 26/08/2013 @ 12:59 PM | Răspunde

  5. La concursul de admitere din 2014 se va da doar dupa noile coduri de penal si procesual penal? Se va modifica tematica mult si la civil?

    Comentariu de alina — 27/08/2013 @ 10:56 AM | Răspunde

    • Suntem in august 2013. Avem un concurs in desfasurare. Dvs ma intrebati despre concursul din 2014. Ce ar tr sa va raspund?? Eu cred ca de bun simt e ca la anul sa se dea numai dupa noile coduri.E parerea mea. DIscutiile pe tematica le vom purta doar la anul.

      Comentariu de Cristi D — 27/08/2013 @ 11:10 AM | Răspunde

  6. la ce schimbari vor fi , domnule Danilet, si anume, Cod de procedura civila (anul asta partial vechiul , partial noul si fara executarea hotararilor), Codul penal, Codul de procedura, in plus Cod civil unde s-a dat partial din Contracte, Succesiuni, nu s-a dat garantiile , iar INM (CSM-ul de obicei doar aproba) discuta la anul???? cred ca macar sub conditia punerii in aplicarea unor coduri , ar trebui ca INM si CSM sa stabileasca in principiu tematica in toamna.

    Comentariu de mar — 27/08/2013 @ 8:02 PM | Răspunde

  7. Buna ziua,domnule judecator.Imi puteti spune va rog daca se va mai organiza in aceasta toamna concursul de promovare efectiva in functii de executie?Am vazut ca Plenul CSM a amanat discutarea aprobarii organizarii acestui concurs.

    Comentariu de Vali — 28/08/2013 @ 2:50 PM | Răspunde

    • Pai daca s-a amânat discutia, cum as putea eu sa va dau un raspuns???

      Comentariu de Cristi D — 28/08/2013 @ 6:18 PM | Răspunde

      • Buna ziua din nou, domnule judecator. Nu-mi puteti spune, va rog frumos, unde as putea gasi Calendarul estimativ al concursurilor ce se vor organiza de CSM in anul 2013. Va multumesc.

        Comentariu de Vali — 02/09/2013 @ 11:12 AM | Răspunde

          • M-ai am cateva intrebari pentru dumneavoastra. In anul 2010, in vara, au intrat la INM doar 70 de auditori si a fost organizat un nou concurs de admitere la INM in iaunarie 2011. Intrebarea este daca acesti auditori de justitie au fost considerati o singura promotie si au absolvit in anul 2012 INM si in aceasta toamna sustin capacitatea. Ce s-a intamplat cu ei? Saptamana aceasta va fi sedinta a Plenului CSM? Va multumesc din nou.

            Comentariu de Vali — 02/09/2013 @ 10:44 PM | Răspunde

            • Da. S-au unit ordinarii cu extraordinarii si au format o singura promotie care dau acum capacitatea.

              Comentariu de Cristi D — 06/09/2013 @ 6:48 PM | Răspunde

  8. Acum codurile vor intra in vigoare, am inteles, ca au fost amanate de peste 10 ani. Dar suplimentari de posturi de magistrati o sa mai fie, ca la codul de procedura civila?

    Comentariu de Adrian — 28/08/2013 @ 2:53 PM | Răspunde

    • Asta cu 10 ani de la care televiziune ati preluat-o??

      Comentariu de Cristi D — 28/08/2013 @ 6:19 PM | Răspunde

      • Eu ma gandeam doar ca sunt introduse o serie de institutii juridice noi, cum ar fi judecatorul de camera preliminara sau judecatorul de instructie, si, ca un candidat proaspat picat la examenul de admitere directa cu 1 sau 2 intrebari sub minimul de 70, imi faceam sperante ca o sa se mai suplimenteze schemele de personal si pentru aceste 2 noi coduri, cum a fost cu NCPC. Stiu ca posturile vin de la Guvern, de la MJ, dar voiam sa-mi spuneti dumneavoastra daca stiti ceva, chiar si neoficial, daca nu e ceva secret sau confidential, o mica raza de speranta pentru cei ca mine care am fost atat de alroape dar atat de departe de re

        Comentariu de Adrian — 28/08/2013 @ 8:42 PM | Răspunde

      • Stiu ca trebuie sa invatam tot timpul si ca orice e posibil, dar cred ca intelegeti ca noi avem nevoie de acel ceva ce sa ne faca sa o lua de la capat cu invatatul si, avand in.vedere ca dumneavoastra ati manifestat deschidere fata de noi si ne furnizati informatii, am indraznit sa va intreb. Imi cer scuze pt . numarul mare de mesaje scrise pe aceeasi ideea. Folosesc un telefon mobil care are un numar limitat de caractere aferent fiecarui mesaj

        Comentariu de Adrian — 28/08/2013 @ 8:49 PM | Răspunde

        • Aa, si nu m-ati inteles la chestiunea cu codurile. Bine, nici eu nu m-am exprimat corect. Ma refeream la faptul ca din anul 2004 se incearca schimbarea celor patru coduri fundamentale. Spre exemplu, Codul penal din 2004, amanat pentru 2006, apoi pentru 2008, ulterior abrogat si elaborat acest nou cod ce va intra in vigoare anul viitor. Si de cand se spune adevarul, in mod obiectiv, fara manipulari si interese, la televizor? Va urez o seara placuta.

          Comentariu de Adrian — 29/08/2013 @ 5:46 PM | Răspunde

  9. Buna ziua,
    In 2014, la drept penal si drept procesual penal, admiterea va fi din noile coduri? Daca da, in totalitate sau doar unele institutii?

    Comentariu de Denise — 06/09/2013 @ 3:00 PM | Răspunde

  10. Va multumesc pentru raspuns. Mai am o intrebare daca nu deranjez prea tare…Este adevarat ca la admiterea din 2014 vor fi scoase doar 50 de locuri ( nu 200 ca pana acum, fiindca s-au ocupat locurile din magistratura)?

    Comentariu de Denise — 07/09/2013 @ 12:07 PM | Răspunde

    • Habar nu am. De unde sa stiu eu cate locuri vor fi vacante in 2014? Numai prostii se aud in spatiul virtual, vad. Si se raspandesc al naibii de repede.

      Comentariu de Cristi D — 07/09/2013 @ 7:34 PM | Răspunde

  11. Multumim pentru informatii!

    Comentariu de decoratiuni de gradina — 29/09/2013 @ 6:36 PM | Răspunde

  12. buna ziua,
    va rog sa-mi raspundeti si mie la urmatoarea intrebare:pot sa ma inscriu la examenul de intrare in magistratura daca am terminat facultatea de drept in anul 1998 si nu am profesat in acest domeniu pana acum?

    Comentariu de catalin — 07/11/2013 @ 12:00 PM | Răspunde

    • puteti. dar chiar aveti pretentia ca dupa 15 ani mai stiti drept?!

      Comentariu de Cristi D — 08/11/2013 @ 10:11 AM | Răspunde

      • Daca va invata, e normal ca va promova examenul, indiferent cand o fi terminat facultatea…

        Comentariu de Cornelia — 13/01/2014 @ 3:19 PM | Răspunde

  13. contrabanda este in noul cod penal?

    Comentariu de alin — 09/11/2013 @ 12:57 PM | Răspunde

  14. Noul si Vechiul cod de procedura penala – privire comparativa:
    http://www.euroavocatura.ro/articole/cat/120/Noul_Cod_de_procedura_Penala__Comparatii_cu_vechiul_Cod_

    Comentariu de asistent — 25/11/2013 @ 9:24 AM | Răspunde

  15. stimati Domni,
    ce tot modifica atat la codurile alea amarate, le au de 5 ani si tot le modifica. sa le introduca odata si sa le duca la copii in scoli , pentru ca copii sa invete ce este legea si ce trebuie sa respecte. sa nu mai avem atat de multi infractori

    Comentariu de ionel — 10/01/2014 @ 1:04 AM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

