CRISTI DANILEŢ – judecător

02/10/2013

Admitere INM 2013 – rezultate finale

Filed under: admitere — Cristi Danilet @ 1:43 PM

INMS-au afisat rezultatele la concursul de admitere la INM din acest an.

http://www.inm-lex.ro/displaypage.php?p=66&d=198
Au fost 3.864 candidati pe 200 locuri. Dupa prima proba de verificare a cunostintelor juridice au trecut mai departe 388 candidati. Ei au sustinut un test de verificare a rationamentului logic. Apoi, in urma interviului, au ramas 200 – cei mai buni din cei mai buni.
Noii auditori de justitie vor incepe luni cursurile. Au sustinut cel mai greu concurs din viata lor. Urmeaza inca trei verificari – psihologic, medical si buna reputatie in urmatoarea luna.
Felicitari tuturor participantilor si succes mult celor admisi, viitori magistrati peste doi ani!

149 comentarii »

  1. Felicitari! Rezultatul timpului enorm dedicat studiului si…. putin noroc! :-)

    Comentariu de Andrei Gosteanu — 02/10/2013 @ 2:23 PM | Răspunde

  2. Felicitari ,respect si admiratie pentru cei admisi! Si putere pentru a continua
    pentru cei care au fost aproape de reusita!

    Comentariu de Victoria — 03/10/2013 @ 10:30 AM | Răspunde

    • Asta cu ‘felicitari”,” respect”, „admiratie” pentru ce ? Chiar nimic nu este mai bun pe lumea asta decat sa ajungi magistrat in Romania ? Uite ca nu o sa ma scap pe mine de atata ” admiratie ” pentru ca sunt tineri romani ca invata la universitati de top din lume si nu apuca pe nimeni „respectul ” pentru ei.Stiu tineri studenti care au cursuri cu laureati ai premiului Nobel, tineri care fac arta teatrala si au luat lectii cu laureati de Oscar iar astia care o sa-l aiba formator pe Danilet….ce sa spun, sunt cei mai tari !Hai sa ne mai lasati cu elitismele astea !

      Comentariu de George — 03/10/2013 @ 6:32 PM | Răspunde

      • Ma gandesc cat de greu trebuie sa va fie sa scoateti ce e mai rau din dvs impotriva unor oameni pe care nu ii cunoasteti…Sau poate nu va e deloc greu.

        Comentariu de Cristi D — 03/10/2013 @ 6:41 PM | Răspunde

        • Nu este vorba de „rautati” ci de realitati. Toti „intratii”la INM sunt absolventi in Romania ale unor facultatii de drept.Intr-un clasament al universitatilor, prima din Romania – cea din Bucuresti – este situata dincolo de locul 1000, iar celelalte nici nu apar. Este o realitate iar INM/ul nu poate iesi din ea, nici nu poate face exceptie.Cum spuneam, diferenta dintre cei scoliti in Romania si cei care studiaza la universitati serioase din strainatate, este ca cei din Romania o fac cu profesori universitari – ori…..formatori – iar „dincolo” si cu laureati ai premiului Nobel.Este o „mica”diferenta, iar nenorocirea este ca cei care sunt plecati, „plecati”raman. Noi ramanem cu ” inemisti ” care in opinia unora reprezinta „elita” tarii. Eu nu aflu printre cei care impartasesc aceasta opinie si nu dau doi bani nici pe CSM, nici pe INM, nici pe justitia din tara asta.

          Comentariu de George — 04/10/2013 @ 9:17 AM | Răspunde

          • Sincer, la cum ganditi, probabil nici nu aveti doi bani disponibili nici macar sa va platiti o parte din factura de internet.

            Comentariu de Cristi D — 07/10/2013 @ 8:08 AM | Răspunde

          • Am trait o buna perioada din viata in Occident… in Sua si Germania…dle. George nu-mi vorbi mie de romani…sunt satul…ce crezi ca fac acolo? muncile de jos…iar cand vin in tara..ii pacalesc pe fraierii compatroti..vai cat de bine e acolo :)
            sa luam exemplul medicilor…as vrea sa vad si eu exemplu de medic roman plecat pt visul occidental…care sa activeze intr-un mare spital din orasele occidentale…iti spun eu…nu exista…merg in localitati de care nu ai auzit…unde ceilalti nu vor sa mearga…
            Amice…maturizeaza-te…daca esti in stare sa te realizezi…o vei face aici in tara ta…daca nu esti in stare aici…ma indoiesc ca o vei face in alta tara :) iar laureatii premiului Nobel nu tin cursuri cu oricine….eu nu mi-as permite sa deschid subiectul:)

            Comentariu de Bogdan — 07/10/2013 @ 8:52 PM | Răspunde

            • Stai linistit ca am trait si noi in Occident, nu doar tu. Cat despre medici, am o ruda care lucreaza intr-un spital mic, intr+un oras mic uitat de lume, dintr+o tara nordica si care castiga cam cat un complet de trei judecatori de la o curtea de apel. Nu stiu despre SUA, dar despre Germania tu nu cred ca sti ce vorbesti. Daca stapanesti cat de cat germana si te duce putin capu, ti se deschid multe oportunitati. Parerea mea e ca cel mult te+ai primbat si tu o saptamana prin tarile astea si crezi ca le sti pe toate sau poate ca nu te duce capu. Ce crezi tu, ca daca faci si tu peste 70 de grile, dupa ce ai stat un an acasa pe banii lui mamica si taticu,te poti numi elita? Sti cum isi platesc studiile macar cei care invata afara, desteptule? Fac muncile josnice pe care tu le balamezi, ce ti se pare anormal in asta? Iar romanii aia de care tu esti satul, capsunarii mai exact, bai desteptule, cu banii care ii castiga acolo platesc salariul de 2 lei al unor pretinse elite fara cap ca tine. Fara ei tara asta s-ar duce naiba de rapa. Asa ca eu, le multumesc ca imi platesc leafa de 2 lei pe care o am si ca imi dau posibilitatea sa fac munca care imi pace si pt care m-am pregatit.

              Comentariu de capsunaru — 08/10/2013 @ 4:29 PM | Răspunde

              • Domnule nu te agita…nu e cazul :)
                Nu am sustinut niciodata examenul la INM…sunt avocat…si am tot respectul pt cei care intra…este un examen greu..
                Eu am spus doar ca in occident lucrurile nu stau asa roz…in SUA am locuit 2 ani in New York si San Jose (California) iar in Germania 4 luni la Dusseldorf
                Salariile din occident pe care le au romanii (medicii ca tot vorbeam de ei) sunt maricele daca te raportezi la Romania…insa daca locuiesti acolo…unde sincer mie viata mi s-a parut destul de scumpa (oricum mai scumpa in Europa decat in State) salariul ala nu e mare deloc…
                Referitor la muncile pe care le numesti josnice….eu nu de asta am vorbit…am vorbit de ipocrizie si atat…si lucrurile stau astfel: in tara..vai!! noi care avem studii superioare sa facem asa ceva?? nicidecum…iar in occident… fac orice… nu ca munca de jos ar fi ceva rusinos…insa ipocrizia e o problema cu adevarat rusinoasa…

                Comentariu de Bogdan — 13/10/2013 @ 8:01 PM | Răspunde

  3. Ingrijoratoare fraza Dvs: Dupa prima proba de verificare a cunostintelor juridice au trecut mai departe 388 candidati . Reflecta starea invatamintului romanesc dar si ,,modestia” candidatilor cind isi fac autoevaluarea

    Comentariu de George — 03/10/2013 @ 11:57 AM | Răspunde

    • Daca ati avea idee cam cat de dificil este sa obtii 70 de puncte, pentru a trece de prima proba, cata munca, sacrificii si stres presupune, nu ati mai spune absolut nimic. E usor sa dai in niste oameni, cand habar nu ai despre ce vorbesti… Starea invatamantului nu are nicio legatura cu rezultatele. Trebuie sa se faca o selectie intre cei 4000 de candidati si subiectele sunt gandite in consecinta.

      Comentariu de Liviu — 03/10/2013 @ 5:44 PM | Răspunde

      • in jurul examenului asta sunt nenumarate semne de intrebare si enorm de multe interese.as putea sa fac pariu ca oricare dintre membrii actualului csm n ar lua mai mult de nota 8.00 la examen (judecatorii ) si 6 procurorii csm.

        Comentariu de tru — 03/10/2013 @ 11:43 PM | Răspunde

      • Felicitari celor 388 care au promovat prima proba. Cei 200 nu sunt insa cei mai buni dintre cei mai buni. Sunt doar cei 200 din cei 388 care, in cele 30 de minute, au stiut sa minta mai bine.

        Comentariu de Raz — 05/10/2013 @ 9:54 AM | Răspunde

    • Eu as dori sa te intreb domnule George cine te crezi dumneata de ai ajuns sa evaluezi sistemul juridic din Romania? ce te recomanda? ai vreo realizare deosebita si nu stim noi?
      In primul rând dacă nu ai observat blogul acesta este dedicat în principiu magistraților si nu laureatilor ai premiului Nobel…iar dl. Danilet este judecator si nu actor sau cercetator…ne-am saturat de oameni de teapa dumitale care isi dau cu parerea despre toti si despre toate…si nu stiu mai nimic…dar ei isi dau cu parerea..ca si asta e sport național în Romania
      Toata admiratia pentru cei care nu au taticul notar…ca sa ii faca notari… sau nu doresc sa se plafoneze intr-un post ”caldut”.. si au curajul si vointa de a sacrifica atat de mult pentru a fi primiti intr-o profesie care a devenit dupa anul 2000 o elita…fie ca vreti sa recunoasteti sau nu.
      Experienta m-a invatat ca discursuri ca al dumneata evidențiaza o mare frustrare

      Comentariu de Bogdan — 05/10/2013 @ 11:10 AM | Răspunde

  4. Felicitari celor care au reusit, si mult succes mai departe in viata!

    Comentariu de Eduard — 03/10/2013 @ 5:43 PM | Răspunde

  5. Sa speram ca nu-i asteapta un tratament ca cel pe care-l executa procurorul Ponta din eroare PM :

    Dar astea ard:

    Pactul si procuratura
    a) Pactul nu functioneaza caci Ponta il incalca si el a fost facut tocmai pentru a frana actiuni posibile nefaste initiate de ponta, deci practic el este demis .
    b) Din punctul de vedere a lui Basescu, el a fost respectat caci in mod natural Basescu nu are motiva sa -l incalce
    c) trebuie stopata orice diversiune ca de aia nu vom intra in Schengen odata ce francezii au spus clar cu subiect si predicat ca nu ne deschid aceta usa fara vre-o referire la vre-un pact Basescu-Ponta
    d) foarte important: dna Laura Stefan a spus la B1 ca DNA este impartita in doua, unii care vor trimitere in justitie a dosarului Dragnea si altii care spun NUP, numai ca nu suntem ca in parlament unde cand se discuta de Vosganian se prezuma ca ce a trimis parchetul se cunoaste, adica la DNA cei care cunosc si au instrumentat dosarul il acuza, iar cei care nu au lucrat dosarul spun NUP-dovada evidenta de imixtiune politica.

    PS
    Asta as comunica daca as putea, dlui Basescu si consilierilor sai(deci si dvs):

    Dlor consilieri,
    Ref la interviul acordat azi de dl Presedinte prin care Presedintele arata ca pactul de coabitare a fost grav incalcat iar la faptul ca si dvs in comunicat ati aratat ca dl Presedinte a facut zilele astea tot ce a depins de Dsa pentru a evita o noua situatie de incalcare a pactului, poate cea mai grava incalcare, care nu e un motiv de suparare orgolioasa, ci de ingrijorare serioasa privind independenta justitiei si mai ales a procuraturii cred ca va trebui ca dl Presedinte sa constate ca in fapt pactul de coabitare incheiat pentru a asigura opinia publica interna si mai ales internationala privind comportarea puterii Usl care guverneaza, ca nu va mai ataca statul de drept asa cum s-a ptrecut in vara lui 2012.
    Presedintele nu avea prin natura atributiilor sale cum sa incalce respectivele prevederi dar primul ministru da si dupa analiza atenta a acestei perioade se constata ca nu s-a ferit de acest lucru considerand ca o simpla declaratie cum ca nu l-a incalcat poate fi luata ca adevarata si dlui crezut pe cuvant.
    In aceasta situatie, pactul din punct de vedere al presedentiei nu mai exista dar asta nu inseamna ca dl PM Ponta trebuie sa inceapa cu incalcari si mai grave si intrucat sustine ca din punctul sau de vedere pactul nu trebuie demis, ne asteptam sa incerce sa-l respecte chiar daca nu va mai fi tinut de un cuvant sau o semnatura pe care oricum pana acum nu a respectat-o in totalitate.
    Ar fi in interes national ca dl PM Ponta sa se comporte ca si cum acest pact ar mai exista intrucat nu credem ca intre Presedentie si Guvern este o problema de ambitie

    Comentariu de ion adrian — 03/10/2013 @ 9:58 PM | Răspunde

  6. O parte dintre subiecte nu le pot rezolva nici judecatori cu mare experienta, ipotezele fiind intunecate.
    Adica un judecator cu douazeci de ani de civil in spate nu poate rezolva corect o speta pe care o rezolva un proaspat absolvent de facultate!
    Baieti (si fete) destepti, domne, te joci?!!!

    Comentariu de tudor — 03/10/2013 @ 11:37 PM | Răspunde

    • Inteleg ca dvs sunteti un astfel de judecator cu 20 ani de civil in spate. Pai, ce sa va spun, decat…RUSINE!

      Comentariu de Cristi D — 07/10/2013 @ 3:51 PM | Răspunde

  7. Cristi D

    Felicitari pentru doctorat!
    (pe bune)

    Comentariu de tru — 03/10/2013 @ 11:39 PM | Răspunde

  8. Nu ma decurc cu FB asa ca reiau aici :

    Spuneti:

    „Citesc ca ieri Guvernul a adoptat prin OUG asa numitul Cod al Insolventei http://www.evz.ro/detalii/stiri/codul-insolventei-adoptat-de-guvern-prin-ordonanta-de-urgenta-1060136.html
    Ma gandesc ca nu mai are niciun rost sa dam avizul pe acest act normativ (necesar potrivit art. 38 alin.3 din Legea 317/2004), asa cum e programat pentru marti pe 8 oct la pct. 21 al Plenului CSM.
    http://www.csm1909.ro/csm/linkuri/03_10_2013__60923_ro.pdf.
    Pacat de munca colegilor judecatori din instante si a sectiei de judecatori a CSM care au facut o multime de observatii in ultimele doua saptamani la textul primit de la Guvern…
    Ei, dar nu e prima data…”

    Dvs nu puteti mai mult dar eu da:
    Daca as fi Presedinte si Constitutia mi-ar permite dl PM Ponta ar fi fost deja demis

    Comentariu de ion adrian — 05/10/2013 @ 12:37 PM | Răspunde

  9. Buna ziua. Spuneti ca noii auditori de justitie isi vor incepe activitatea de luni dar ca in luna ce urmeaza ei vor mai sustine inca 3 *asa zise* probe : reputatia, vizita medicala si ex psihologic. Daca acestia vor pica o astfel de proba ce se va intampla, vor fi exmatriculati? Si inca ceva, va rog: sunt situatii in care auditori de justitie nu reusesca sa termine cei 2 ani , adica sa nu absolve examenele finale sau din alte motive ( afara de cele subiective, bineinteles)? Va multumesc pentru raspunsuri.

    Comentariu de george — 07/10/2013 @ 3:22 PM | Răspunde

    • Da: cine nu trece o proba, este eliminat. Locul lui nu va fi luat insa de nimeni. Si nu spun eu: ci legea si regulamentul.
      Nu au fost pana acum cazuri cand un auditor sa nu termine INM.

      Comentariu de Cristi D — 07/10/2013 @ 3:41 PM | Răspunde

      • Sa inteleg ca nu pot urca in locul unei persoane care anul acesta nu a trecut de testarea psihologica la concursul de admitere INM?

        Comentariu de Andreea — 26/10/2013 @ 6:39 PM | Răspunde

  10. Multumesc frumos pentru raspuns!

    Comentariu de george — 08/10/2013 @ 1:12 PM | Răspunde

  11. Buna ziua dle judecator. Ne puteti spune daca se preconizeaza cumva un examen de admitere in magistratura in perioada ian-mar 2014 dupa modelul anilor anteriori? Stiu ca aceasta modalitate de admitere este o exceptie si depinde de necesarul de magistrati transmis de instante si parchete dar ma intrebam daca exista indicii sau date din teritoriu cat de cat plauzibile care sa antameze aceasta posibilitate. Va multumesc anticipat.

    Comentariu de Alex — 08/10/2013 @ 3:02 PM | Răspunde

  12. Buna ziua domnule judecator…am participat la examenul de la magistratura care tocmai s-a incheiat si am avut o mare dezamagire la interviu….aveam media 7,27 dupa primele doua probe si ma situam pe pozitia 49..de la interviu am iesit foarte multumita, am crezut ca voi lua o nota buna…am luat 7,64, una din cele mai mici, nota care m-a scos din cursa…intrebarea mea este daca este normal ca un examen atat de serios cum se pretinde a fi cel de admitere in magistratura sa depinda atat de mult si de greu de o proba atat de subiectiva ca interviul…o proba care nu se poate contesta si unde notele se pun numai cei din comisie stiu cum ca doar nu le cere nimeni explicatii….ce criterii au in vedere cei din comisie? La ce se raporteaza cand pun notele? Ma intreb daca vom afla vreodata…adica sa treci de primele doua probe cu note rezonabile si sa te traga atat de tare in jos o proba atat de subiectiva? Pana la urma ce conteaza mai mult ca sa ajungi judecator? Sa ai cunostinte, o logica buna sau sa dai bine la un interviu?

    Comentariu de Ungurean anda — 09/10/2013 @ 2:53 PM | Răspunde

    • Eu am cunoscut o colega care a obtinut 72 puncte la juridic si a luat 10 la interviu. A intrat, printre ultimele.
      Dupa parerea mea, ponderea interviului trebuie sa fie si mai mare.

      Comentariu de Cristi D — 10/10/2013 @ 7:48 PM | Răspunde

  13. Buna seara, domnule judecator. Hotararea de guvern pentru suplimentarea schemelor instantelor cu cele 150 de posturi nu a fost adoptata inca de Guvern, nu-i asa? Pt. ca am vazut ca HG pt. suplimentarea cu 14 posturi de magistrati asistenti la ICCJ a fost deja adoptata si chiar azi a fost publicata in Monitorul Oficial. Multumesc anticipat pt. raspuns.

    Comentariu de Vali — 16/10/2013 @ 6:25 PM | Răspunde

    • Inca nu. Asteptam.

      Comentariu de Cristi D — 16/10/2013 @ 6:31 PM | Răspunde

      • Speram sa nu se razgandeasca. Desi nu ar avea motive. Corectati-ma daca gresesc: am inteles dintr-o minuta a unei intalniri a uneia dintre comisile ce functioneaza la niveul CSM ca a fost deja stabilit modul de repartizare a acestor locuri noi catre instantele judecatoresti (cine si cate locur primeste)? Aceste locuri vor fi ocupate de o parte din magistratii care participa acum la concursurile de promovare efectiva si pe loc? Se vor suplimenta schemele si la parchete? Acolo scria de un memorandum ce urma sa fie incheiat intre MJ si Mpublic, ce ar fi cuprins si aceasta masura. Va multumesc anticipat pentru raspunsurile pe care mi le veti dasi imi cer scuze ca va rapesc din timpul pretios si ca va sacai atata.

        Comentariu de Vali — 18/10/2013 @ 12:24 PM | Răspunde

        • Regret, dar nu va pot raspunde la aceste intrebari amanuntite.

          Comentariu de Cristi D — 19/10/2013 @ 3:58 AM | Răspunde

          • Va multumesc oricum. Puteti sa-mi spuneti macar daca exista posibilitatea ca pe parcursul anului viitor sa se organizeze un concurs de admitere directa in magistratura

            Comentariu de Vali — 19/10/2013 @ 8:17 PM | Răspunde

            • Da.

              Comentariu de Cristi D — 19/10/2013 @ 8:55 PM | Răspunde

              • Asta e o veste foarte buna. Va multumesc din nou pt. raspunsuri si toate informatiile pe care ni le furnizati. Asteptam cu nerabdarecalendarulestimativ al concursurilor pentru anul viitor.

                Comentariu de vali — 19/10/2013 @ 9:09 PM | Răspunde

              • Si, tot de principiu, in ce perioada a anului ar fi cele mai mari sanse sa fie organizat concursul? Macar orientativ,pentru o planificarea invatatului si avand in vedere iminenta intrare in vigoare a noilor coduri in materie penala? Va multumesc anticipat!

                Comentariu de Vali — 20/10/2013 @ 12:41 PM | Răspunde

                • August, ca si anul asta.

                  Comentariu de Cristi D — 20/10/2013 @ 12:55 PM | Răspunde

                  • Buna ziua, domnule judecator. Va rog sa-mi iertati nerabdarea (de a nu astepta publicarea calendarului estimativ al concursurilor pentru anul viitor) si faptul ca va agasez cu intrebari care poate v-au mai fost puse si de alti cititori ai blogului dumneavaostra si pentru faptul ca va rapesc din nou din timpul pretios!! Ati putea sa-mi spuneti daca:
                    1. Exista posibilitatea organizarii unui concurs de admitere directa in magistratura in primul semestru al anului 2014 (mai devreme de luna august 2014)?
                    2. S-a renuntat la organizarea unui astfel de concurs in prima parte a anului 2014?
                    3. Organizarea unui eventual concurs mai devreme de luna august 2014 depinde de suplimentarea schemelor cu cele 150 de posturi si de numarul de judecatori care vor promova la sfarsitul acestui an?
                    Va mutumesc anticipat pentru raspunsuri!!!

                    Comentariu de Vali — 21/10/2013 @ 1:16 PM | Răspunde

                    • 1. nu
                      2. nici nu era in program
                      3. nu.

                      Comentariu de Cristi D — 21/10/2013 @ 8:12 PM

                    • Buna ziua din nou, domnule judecator. O intrebare completatoare pentru punctul 3 – La nivel teoretic, care sunt elementele de care depinde organizarea unui concurs de admitere directa in magistratura? ( finantare bugetara, numar de locuri libere la nivel de judecatorie, solicitari ale instantelor, numarul de absolventi INM in acel an ???).
                      In acest moment, luna august 2014 mi se pare la o viata de om distanta, foarte indepartata… Se pot intampla multe pana atunci….
                      Desi stiu ca timpul trece foarte repede…
                      Va multumesc penrtru toate informatiile pe care mi le-ati furnizat si ne bazam pe dumneavoastra in continuare, sa ramaneti la fel de deschis.
                      Va doresc o zi excelenta!

                      Comentariu de Vali — 25/10/2013 @ 10:14 AM

                    • Da, toate acele aspecte.

                      Comentariu de Cristi D — 25/10/2013 @ 4:45 PM

  14. buna seara…si totusi nu m-ati lamurit cu raspunsul dvs….ajutati-ma sa inteleg ce fel de oameni cauta la interviu, ce caractere?as vrea sa-mi pot da seama cu ce am gresit, ce nu le-a placut la mine ca poate pe viitor sa nu mai repet aceleasi greseli…nu-mi pot explica nota tocmai pentru ca nu cunosc criteriile pe care le au in vedere, ce urmaresc….exista raspunsuri corecte si incorecte sau conteaza argumentarea? trebuie sa fii sigur pe tine sau oscilant in raspunsuri? oare cum trebuie sa raspunzi ca sa iei 10 la interviu? as vrea sa stiu si eu cum fac diferenta intre un raspuns de 10 si unul de 7….e frustrant sa fii depunctat atat de mult si sa nu stii de ce…

    Comentariu de anda ungurean — 17/10/2013 @ 4:51 PM | Răspunde

    • Inteleg ca dvs nu ati citit Profilul magistratului, Comentariu la Principiile de la Bangalore, Codul deontologic al judecatorilor si procurorilor, sfaturile mele din Ghid cu privire la interviu?!

      Comentariu de Cristi D — 19/10/2013 @ 3:45 AM | Răspunde

  15. ce se mai aude de examenul de admitere in magistratura din anul 2014? exista vreo sansa sa se organizeze in ianuarie? si ce posturi se vor scoate?

    Comentariu de anda ungurean — 17/10/2013 @ 4:53 PM | Răspunde

    • ce sa se mai auda? eu nici nu stiu ce ati auzit.
      (PS: la asa intrebare, asa raspuns)

      Comentariu de Cristi D — 19/10/2013 @ 3:46 AM | Răspunde

  16. Domnule judecator, am observat ca la testarea psihologica au picat 18 din cei 200 admisi. Banuiesc ca urmeaza contestatii si ca o parte din cei 18 vor trece. Intrebarea mea este de ce nu s-ar chema de sub linie in conditiile in care ar mai ramane locuri vacante din cele 200? Stiu, imi veti spune ca asa prevede regulamentul dar, in conditiile in care sistemul se plange de o incarcatura mare pe oameni si pe deficit de personal, de ce INM-ul ar trebui sa mearga sub capacitatea sa de scolarizare? In fond, care este diferenta dintre cel admis cu 7,868 si cel picat la cateva miimi? Ne putem trezi ca dupa atatea probe luate si un interviu foarte important si pe alocuri subiectiv, un admis nu poate lua un test psihologic…care este logica acestui regulament schimbat relativ recent, deoarece pana acum 2 ani daca nu ma insel se chema de sub linie in acest caz? Oricum, nu am mai vazut atatia picati la psihologic pana acum. Cred ca ar trebui sa militati ca in cazul in care raman locuri vacante in limita celor 200 disponibile, acestea sa fie ocupate de primii picati deoarece diferenta este atat de mica incat cred ca tine mai mult de noroc…va spun sincer ca ma aflu in aceasta situatie si ca pentru mine diferenta a fost aceea ca la completarea bulinelor am gresit una la testul juridic, dar cand am realizat acest aspect nu am mai putut sa fac o alta grila deoarece nu mai aveam timp, fapt care mi-a furat cele cateva miimi de care mai aveam nevoie sa fiu in primii 200. Inca o data va rog sa imi explicati care a fost logica atunci cand s-a luat decizia de a nu se mai chema de sub linie…Va multumesc.

    Comentariu de bgd — 21/10/2013 @ 4:18 PM | Răspunde

    • Logica a fost ca pana la validarea unora noi, trec 3-4 luni. Timp in care la INm se scurge jumatate din primul an, care nu mai poate fi recuperat.

      Comentariu de Cristi D — 21/10/2013 @ 8:14 PM | Răspunde

  17. Buna ziua domnule judecator. Aveti perfecta dreptate in privinta lunilor necesare validarii celor chemati ulterior insa, din cate stiu, si va rog sa ma corectati daca gresesc, nici cei care la finalul concursului s-au clasat in primii 200 nu sunt validati in prezent, pentru ca ei nu au promovat examenul psihologic si cel medical, si cu toate acestea ei urmeaza cursurile INM.
    Pe de alta parte, modificarea legislatiei in sensul de a nu fi chemati cei de sub linie a intervenit undeva dupa examenul din anul 2012 insa numai in privinta concursului de admitere la INM, din cate stiu, si iarasi, daca gresesc sa ma corectati, aceasta posibilitate exista in continuare in privinta concursului de admitere in magistratura.
    Intrebarea mea este, in conditiile in care afirmatia mea este adevarata, de ce exista aceasta inechitate, de fapt aceasta distinctie inechitabila intre cele doua concursuri?
    Cunosc cazuri in care au fost chemate persoanele de sub linie ca urmare a respingerii unor concurenti la examenul psihologic si care au reusit sa recupereze foarte usor cele cateva saptamani scurse de la debutul anului. In fond, atunci cand esti chemat ulterior ai optiunea de a nu accepta in conditiile in care consideri ca nu poti recupera cele cateva saptamani.
    Exista si alte exemple concrete in care persoanele au reusit sa recupereze foarte frumos cursurile INM intr-o perioada foarte scurta si va dau exemplu aici generatia admisa in primavara anului 2011. Cu vointa se poate face orice.

    Va multumesc pentru rabdarea de care dati dovada.

    Comentariu de georgiana m — 22/10/2013 @ 11:26 AM | Răspunde

    • Nu este nicio inechitate: cei care dau la INM urmeaza cursuri, cei care dau direct in magistratura nu au cursuri.

      Comentariu de Cristi D — 22/10/2013 @ 9:33 PM | Răspunde

  18. Bună seara, domnule judecător. În aceeași situație ca a colegului care a postat cu o zi înainte mă aflu și eu. Înainte de interviu mă poziționam bine în primii 200 de participanți, dar după interviu am ratat admiterea la o sutime și un pic. Am citit regulamentul de pe site-ul INM privind admiterea din 2013 și nicăieri nu se prevede expres cum că dacă în cazul în care unul din cei 200 de admiși este respins la vreuna din cele 3 verificări de după, va avantaja sau nu pe cei de pe locurile imediat următoare locului 200, în sensul în care ar putea fi chemat pentru suplinirea locului vacant. Vă rog să atașați documentul adoptat în cadrul CSM prin care s-a hotărât că anul acesta nu se vor suplimenta locurile rămase vacante. Și încă ceva: de ce ar dura 3-4 luni validarea celor noi, de vreme ce pentru cei 200 a fost nevoie de doar 3 săptămâni? Cu puțină diligență, cei câțiva care ar beneficia de locurile rămase libere ar putea fi examinați medical și psihologic în doar câteva zile. Și cu ce i-ar dezavantaja pe colegii dinainte? Vă puteți imagina că noii intrați nu vor avea probleme să recupereze, să zicem, doar ceea ce s-a făcut în luna octombrie ba, din contra, de bucurie vor depune toate diligențele pentru a fi la zi. Să zicem că e posibil să rămână vreo 10 locuri vacante – este totuși un nr. considerabil și, paradoxal, tocmai în acest an, să nu se poată suplimenta; iar dacă nu mă înșel, aceste 200 de locuri sunt finanțate de la bugetul de stat, nu? Nu ar trebui completate în aceste condiții? Chiar nu se mai poate face ceva în acest sens (vreo modificare sau o derogare excepțională)? Vă rog, cu toată stima, să-mi răspundeți la aceste nelămuriri, aducând și argumentele necesare. Vă mulțumesc.

    Comentariu de Emanuel — 22/10/2013 @ 6:35 PM | Răspunde

    • Daca vreti sa ajungeti magistrat si sper din inima sa se intample asta, stiti la fel de bine ca mine ca nu negociem legi. Refuz sa cred ca ati candidat la un concurs fara sa cunoasteti regulamentul aplicabil. In iunie 2013 am facut modificari in Regulament, si daca le veti compara cu varianta din 2012 veti constata ca am eliminat posibilitatea ca in caz de respingere a unora sa vina urmatorii (valabil numai pt admiterea la INM) http://www.csm1909.ro/csm/index.php?cmd=0702&pg=2. Ratiunea am explicat-o si nu revin.
      Repet: legea nu se negociaza. Cu atat mai mult cu cat vorbim de un concurs in desfasurare. Astfel, ne vom trezi ca unii vor spune: `sunt primul picat dupa cei 200, sa suplimentati locurile!`. UNde am ajunge astfel?

      Comentariu de Cristi D — 22/10/2013 @ 9:39 PM | Răspunde

      • Mulțumesc pentru link-ul atașat. M-am lămurit cu privire la cum s-a schimbat sub acest aspect Regulamentul din 2013 față de cel din 2012.

        Comentariu de Emanuel — 22/10/2013 @ 11:40 PM | Răspunde

      • Nici macar n ati asteptat sa aiba loc reexaminarile, ca ati si sarit sa i sfasiati de vii pe cei 18 care au fost cazuti la psihologic, fara sa va ganditi ce ati face voi in locul lor.

        Comentariu de Xic — 23/10/2013 @ 9:18 AM | Răspunde

  19. Buna ziua domnule judecator. Va multumesc pentru raspunsul prompt oferit. Pe de o parte inteleg ratiunea modificarii regulamentului avand in vedere procedurile de urmat ulterior chemarii celor de sub linie insa pe de alta parte, aflandu-ma in pozitia celui respins pe locul 203, nu pot intelege de ce modificarea asta atat de subita , ma refer la Hotararea nr. 546 bis/2013 a CSM publicata in M.Of 365 din 19 iunie 2013. Pana acum a functionat perfect acest sistem si nu cred ca a adus prejudicii cuiva. Si da, este inechitabil, gandindu-te ca se militeaza atata pentru ca cele doua concursuri sa fie pe cat posibil similare si in realitate acestea incep a se deosebi din ce in ce mai mult cu fiecare an.

    Cat priveste argumentul dumneavoastra oferit in raspunsul colegului de mai sus, cel privind suplimentarea locurilor, va rog totusi sa faceti distinctia potrivita. Una este suplimentarea locurilor, ceea ce ar insemna in final ca la INM sa fie admisi un numar mai mare de 200 si alta este chemarea celor de sub linie pe locurile libere care la final ar duce la completarea celor 200 de locuri scoase la concurs initial. Sunt doua lucruri total diferite iar pana la acest examen INM-ul a functionat perfect cu aceasta din urma posibilitate si functioneaza in continuare pentru concursul de admitere in magistratura.

    O zi buna va doresc in continuare!

    Comentariu de georgiana m — 23/10/2013 @ 7:53 AM | Răspunde

    • 1. Unde e lege nu e tocmeala. 2. Am modificat acest regulament din cauza disfunctiilor petrecute in anii trecuti: vin niste oameni ca auditori de justitie, le platim bursa echivalentul unui salariu, urmeaza cursurile, dupa doua luni sunt respinsi, apoi vin altii in locul lor pe care ii validam dupa inca vreo luna si care trebuie sa recupereze ceea ce nu mai poate avea loc, le consideram vechimea pt o perioada pe care nu au facut-o in sistem etc. 3.Nu se modifica o reglementare in cursul unui concurs.

      Comentariu de Cristi D — 23/10/2013 @ 2:13 PM | Răspunde

  20. Domnule judecator, revin la dumneavoastra cu o mica nelamurire legata de interpretarea legislatiei in domeniul concursului de admitere la INM, cu referire la subiectul deschis anterior. Imi puteti spune, va rog frumos, in calitate de jurist, care ar fi temeiul legal in baza caruia anterior adoptarii Hotararii nr. 513/2012 publicata in M. Of. nr. 405/2012 prin care a fost introdus art. 27 indice 2 care prevedea posibilitatea chemarii celor aflati sub linie in situatia vacantarii locurilor scoase la concurs (articol abrogat ulterior prin Hotararea nr. 546bis/2013) a fost utilizata procedura chemarii celor aflati sub linie pentru locurile vacante? Dupa o scurta analiza am observat ca inainte de 2012 nu a exsitat un text expres care sa prevada aceasta posibilitate in cadrul Regulamentului privind concursul de admitere la INM desi aceasta procedura a fost urmata. La acea data singura prevedere legala care mentiona aceasta posibilitate se afla in cadrul Hotararii nr. 152/2006 privind Regulamentul de admitere in magistratura ulterior abrogat prin Hotararea nr. 279/2012. A fost cumva folosita metoda de interpretare prin analogie pentru situatiile similare ce se puteau ivi intre cele doua concursuri? Pe acest temei faptul ca nu exista in prezent un text de lege expres fiind abrogat prin Hotararea nr. 546bis/2013 nu inseamna neaparat ca procedura nu ar putea fi urmata, avand exemplul concret situatia anterioara adoptarii art. 27 indice 2.
    In privinta cursurilor, tin sa mentionez faptul ca in cadrul Regulamentului privind admiterea in magistratura se prevede clar faptul ca si cei astfel admisi sunt obligati sa urmeze timp de 6 luni cursuri de formare in cadrul INM – art. 31 din Regulamentul privind admiterea in magistratura adoptat prin Hotararea nr. 279/2012.

    Va multumesc anticipat.

    Comentariu de georgiana m — 23/10/2013 @ 10:26 AM | Răspunde

    • Nu imi place chestionarea dvs. Constat ca nu stiti cum functioneaza sistemul in care vreti sa accedeti. Am dat lamuriri la timpul modificarilor, si inca foarte multe. Am scris si doua Ghiduri care sunt pe piata. Regret, puneti-va in locul meu sa vedeti ce simt. Si va mai rog inca ceva: nu mai interpretati atat legislatia, incercati sa o aplicati. Tot sistemul asta are o boala: interpreteaza legea. S-a ajuns ca 10 judecatori sa interpreteze diferit aceeasi lege. E inadmisibil. Or, la inceputul carierei, luati-o mai usor cu interpretarile. Un sfat batranesc, ca sa spun asa…

      Comentariu de Cristi D — 23/10/2013 @ 2:19 PM | Răspunde

  21. Domnule Danilet, in calitate de proaspat auditor, promotia 2013 si totodata cadru M.A.I. va rog daca ma puteti lamuri cu cateva aspecte cu privire la accederea in bune conditii in Ministerul Justitiei:
    -noul Statut al Politistului prevede posibilitatea ca incheierea raporturilor de serviciu ale cadrelor MAI sa se poata face din motivul neimputabil politistului (fapt ce nu ar atrage cheltuieli de scolarizare cu Academia de politie, respectiv alte cheltuieli cu Ministerul de Interne) prevăzut de litera art. 100 litera e) ,,numirea intr-o alta functie publica”?
    -constituie calitatea de auditor de justitie o functie publica in sensul preavazut de legea 360/2002 modificata?
    -o cerere adresată CSM/MJ ar putea initia o astfel de procedură de transfer sau numire?
    -suspendarea raportului de muncă cu MAI pe o perioadă de doi ani până la accederea pe o funcție de magistrat stagiar ce ar putea admite invocarea argumentului functiei publice ar putea ridica probleme de incompatibilitate intre calitatea de politist si cea de auditor de justitie?
    -există posibilitatea încheierii de protocoale în acest sens între M.J. și M.A.I. ce ar putea reglementa această situație?

    Comentariu de Auditor 2013 — 24/10/2013 @ 9:30 PM | Răspunde

    • avem deja lamurita aceasta situatie, nu datorati nimic MAI.

      Comentariu de Cristi D — 25/10/2013 @ 7:41 AM | Răspunde

  22. Buna ziua Domnule Danilet !
    As avea si eu o intrebare la dvs. Sunt studenta la drept momentan,as vrea sa urmez mai departe INM.Am mai facut o facultate la Ploiesti.Dupa ce am terminat facultatea ,am dat la master,am intrat la taxa .Am fost o perioada la cursuri ,dupa care am renuntat deoarece avand si serviciu ,nu puteam sa ma invoiesc mereu .Am renuntat sa ma mai duc ,si sa platesc taxa de asemenea. Cei de la facultate m-au exmatriculat ,deoarece nu am platit taxa.Intrebarea mea este: as avea de suferit ,si aici ma refer la reputatie ,din cauza acestui lucru ?

    multumesc anticipat si o zi buna !

    Comentariu de raluca — 28/10/2013 @ 12:34 PM | Răspunde

  23. Bravos, domnilor CSM-isti, revocati sau nerevocati! Ati atins inca o culme si sunt convins ca mai puteti, sunteti izvoare nesecate! Dupa minunea premiantilor din Valcea, ati mai produs o epopee! Minunea celor 18 voinici, putin gravizi la inceput… Dar le-a trecut…!
    Intrebarea mea este daca simtiti sentimentul de rusine, macar a mia parte din cat simte sistemul cand vede cine ii sunt reprezentantii???
    In rest, numai de bine!
    Robert Panduru

    Comentariu de Robert — 28/10/2013 @ 2:19 PM | Răspunde

    • Obraznic sau nu, imi place ca te-ai semnat. Dar doua aspecte pe care nu le stii: in CSM nu sunt membri revocati, iar membrii Csm nu sunt implicati in comisia de organizare a concursului sau in cele de examinare. Noi vedem toate actele doar la sfarsit, in procedura de validare. Deci sistemul, daca se simte rusinat, are si de ce: sa puna mana pe legile justitiei si sa le mai citeasca din camd in cand. Ca sa nu mai comita erori ca cea privind revocarea fara motive sau ca cea comisa de tine aici.

      Comentariu de Cristi D — 29/10/2013 @ 7:56 AM | Răspunde

  24. buna seara domnule judecator!…in concret unde putem citi despre -situatia lamurita- a auditorilor care vin din MAI? Care ar fi procedura concreta si baza legala ce poate fi invocata? eu stiu despre unii colegi care au actionat in instanta MAI, dar nu au avut castig de cauza.Multumesc anticipat.

    Comentariu de florin — 06/11/2013 @ 5:37 PM | Răspunde

    • Cred ca exista un protocol MAI-MJ in sensul asta. Cel putin la un moment dat a existat.

      Comentariu de Cristi D — 07/11/2013 @ 11:54 AM | Răspunde

  25. Buna seara dl Danilet,
    Am o intrebare scurta:imi puteti spune macar cu aproximatie perioada in care se va desfasura concursul de admitere INM 2014? Ma intereseaza intrucat as dorii sa stiu cam cat timp mai am la dispozitie pentru pregatire.
    Multumesc ,

    Comentariu de silvia M — 07/11/2013 @ 6:51 PM | Răspunde

  26. Buna seara!!!!Va deranjez cu o singura intrebare si pentru ca are legatura cu admiterea la INM imi permit s-o postez aici si anume: exista vreun dezavantaj in faptul ca vreau sa dau examen la INM la 32 ani? nu am o bila neagra din start fata de proaspetii absolventi ai facultatilor de drept? o sa ma intrebe cineva ce am facut pana acum….pentru ca nu stiu ce voi raspunde…asta ma framanta!!!acum cand recitesc ce am scris pana acum imi vine sa sterg postarea, dar chiar ma framanta acest lucru!!!
    Conteaza ce am lucrat pana acum?lucrez la pasapoarte….dar chiar vreau sa intru la INM….
    Multumesc!

    Comentariu de Mirela — 07/11/2013 @ 7:19 PM | Răspunde

    • Pai, conteaza ce ati facut pana acum. Dar sper ca nu aveti motive de rusine. Oricum, sunteti mai matura si probabil aveti un avantaj. Succes!

      Comentariu de Cristi D — 08/11/2013 @ 10:21 AM | Răspunde

  27. Multumesc frumos!!!!Nu..nu am motive de rusine:)) Aveam nevoie numai de o incurajare!!!Multumesc!!!

    Comentariu de Mirela — 09/11/2013 @ 9:34 AM | Răspunde

  28. Buna ziua!
    Ma interezeaza in ce masura considerati ca un student care a termninat dreptul in alta tara se poate pregatii singur pentru admiterea INM?Si totodata daca dvs considerati ca am si o sansa reala de a lua examenul aceasta complex avand in vedere situatia mea.

    Comentariu de Silvia — 12/11/2013 @ 12:46 PM | Răspunde

    • Nu cred ca e posibil.

      Comentariu de Cristi D — 13/11/2013 @ 2:04 AM | Răspunde

      • De ce spuneti asta?Este dreptul din Romania atat de imposibil de invatat/asimilat?

        Comentariu de Silvia — 13/11/2013 @ 10:15 AM | Răspunde

        • Nici vorba. Insa nu cred in capacitatea cuiva care a invatat un drept strain ca poate sta acasa si invata singur ceea ce se preda in trei ani in Facultatile de Drept in Romania, dupa care sa se prezinte la un concurs in care 4000 oameni candideaza pe 200 locuri. Adica, sansele sunt extrem de mici, spre nule.

          Comentariu de Cristi D — 13/11/2013 @ 11:12 AM | Răspunde

          • Eu va contrazic. Cunosc pe cineva care a terminat Spiru Haret si care a intrat. Din spusele acestuia nu a invatat absolut nimic in timpul facultatii pt. ca lucra. Doar a memorat niste grile. Nu a intrat din prima incercare, insa a II-a sau a III-a oara a intrat. Deci nu cred ca e imposibil ca Silvia sa intre. Sunt 4 materii care trebuie visate si atat. Discutia se pune cum se va descurca Silvia dupa ce intra. Iar raspunsul o sa ne fie dat de notele pe care ea le va obtine la INM.

            Comentariu de Razvratitul — 04/12/2013 @ 2:45 PM | Răspunde

            • Inca se mai invata pt note? Inca se memoreaza? Aoleu, oare cum vor face dreptate aceste persoane?…

              Comentariu de Cristi D — 05/12/2013 @ 7:55 AM | Răspunde

              • Pai se adapteaza ce sa faca. Iar daca nu reusesc, interveniti dumneavoastra si ii sanctionati.
                Asta e problema acestor concursuri, fie ca e vb.de INM sau admitere direct pe post. Sunt corecte, dar nu sunt perfecte. E un compromis. La proba de juridic sunt 4 materii de concurs iar dreptul e mai vast de atat. Nu aveti garantia ca intra cei mai buni dintre cei mai buni. Nu se pune suficient accent pe gandirea logico-juridica (si nici nu cred ca s-ar putea pt. ca nu cred s-ar ocupa locurile dupa proba de juridic, testul LSAT e tot un compromis). Si da, cred ca problemele vin de la facultati, de la cum se face admiterea, la cum se invata in facultati pana la cum se desfasoara licenta (cu tot plagiatul de rigoare). Si cel mai important, cred ca nu se pune suficient accent pe buna reputatie si pe ce a facut candidatul inainte de a aplica pt. concurs (asta e valabil mai ales pt. admiterea direct pe post). Si chiar daca s-ar dori ca examinarea candidatului sa fie mai complexa, nu cred ca aveti resursele necesare sa o faceti.

                Comentariu de Razvratitul — 05/12/2013 @ 1:08 PM | Răspunde

                • Invatamantul juridic e o problema, da. Dar un sistem mai bun de recrutare a magistratilor, eu cel putin nu imi pot imagina.

                  Comentariu de Cristi D — 05/12/2013 @ 3:33 PM | Răspunde

  29. In regula.Deci parerea dvs este ca ar trebui sa renunt la ideea aceasta dat fiind faptul ca este imposibil de realizat?

    Comentariu de Silvia — 13/11/2013 @ 11:26 AM | Răspunde

    • Da.

      Comentariu de Cristi D — 13/11/2013 @ 11:33 AM | Răspunde

      • Domnule judecator…am tot respectul pentru munca si efortul dvs depus de-a lungul anilor pentru a ajunge in aceasta pozitie,dar acolo unde eu am studiat si trait timp de aproape 4 ani de zile ,visele tinerilor sunt sustinute si nu exista imposibil asa cum mi-ati mentionat dvs.M-am intors in Romania cu gandul sa schimb fata justitiei de aici, atat pentru noi cat si pentru cei de ne privesc din afara ,dar vad ca ma lovesc de negativism si lipsa de sprijin.
        Asa cum am absolvit facultate din Londra,cu multa munca si dedicatie,la fel ma voi pregatii si pentru INM.Nu ma surprind „incurajarile ” dvs dar ma asteptam la o abordare mai diplomata probabil prin prisma admiratiei pe care v-o port pentru ca sunteti acolo unde vreau si eu sa ajung.
        In final va multumesc pentru sinceritate, dar cu dezamagire am sa va contrazic spunand ca orice se poate atata timp cat se vrea!
        Va doresc o seara buna si mult succes in continuare!

        Comentariu de Silvia — 13/11/2013 @ 5:25 PM | Răspunde

        • Silvia, scopul tau e sa intri la INM. Asa sa fie!
          Scopul meu este sa intre in justitie oameni care sa faca dreptate aplicand legile in mod corect.
          Poate ar trebui sa fiu mai diplomat. Am fost ani si nu mi-a folosit la nimic, din contra. Pregatirea nu se negociaza. Vorbele nu inlocuiesc faptele. Viitorul se construieste acum.
          Fii printre cei mai buni din cei mai buni!

          Comentariu de Cristi D — 13/11/2013 @ 8:44 PM | Răspunde

  30. Buna ziua.
    As dori sa ne spuneti, in masura in care aveti cunostinta, despre data cand se va face repartizarea pe posturi (exprimarea optiunilor) a celor care au promovat examenul de admitere in magistratura (vechime 5 ani) din august 2013. Va multumesc.Adela

    Comentariu de adela — 13/11/2013 @ 2:33 PM | Răspunde

    • Mai este un candidat de examinat medical, dar comisia are o problema de reunire, unul din membrii sau fiind bolnav. Nu stiu, speram ca pana la sf.anului.

      Comentariu de Cristi D — 13/11/2013 @ 7:37 PM | Răspunde

      • Buna seara.
        Referitor la raspunsul dvs. anterior, se spera ca pana la sfarsitul anului sa se faca repartitia sau sa se semneze decretele de numire in functie?
        Multumesc!

        Comentariu de anca — 13/11/2013 @ 9:40 PM | Răspunde

  31. Buna seara,
    E posibil ca repartitia sa fie in 2014? (in cazul in care nu se intruneste comisia din cate am inteles.) Ne puteti spune cand se poate sti exact? Ne intereseaza pentru a sti cum procedam cu demisia.
    Multumesc.

    Comentariu de diana — 13/11/2013 @ 9:32 PM | Răspunde

    • Nu depinde de noi. Dar de la momentul repartitiei pana in momentul in care apar decretele de numire in functie, aveti timp sa va dati demisia.

      Comentariu de Cristi D — 14/11/2013 @ 2:03 AM | Răspunde

  32. Cu respect, asupra subiectului anterior, in raspunsul dv. v-ati referit la numirile in functie sau la exprimarea optiunilor (” pana la sf. anului”) ?

    Comentariu de Cristian — 13/11/2013 @ 10:36 PM | Răspunde

  33. Revin cu mentiunea ca ar trebui maxim 30 zile din 29 octombrie 2013, pt a se trimite propunerile la Presedintie. Uneori comisiile au membri supleanti care au rolul de a suplini lipsa unui titular.

    Comentariu de Cristian — 13/11/2013 @ 10:38 PM | Răspunde

    • Unde ati citit asta cu 30 zile de la 29 oct?

      Comentariu de Cristi D — 14/11/2013 @ 2:05 AM | Răspunde

      • Legea 303/2004 art. 33 alin. 3 coroborat cu solutia CSM, sedinta din 29.10.2013 punctul 21 pe ordinea de zi solutionata.

        Comentariu de Cristian — 14/11/2013 @ 9:19 AM | Răspunde

        • Perfect. Si putem noi sa cerem decretul de numire inainte de repartizare, care nu poate avea loc decat dupa examinarea medicala?!

          Comentariu de Cristi D — 15/11/2013 @ 7:52 AM | Răspunde

          • Buna seara Domnule Danilet,
            Aveti dreptate. Nu se poate trece la etapa urmatoare fara validarea pe conditii in sectie si fara repartitie. Examinarea medicala a candidatului respectiv e singura ,,piedica” ? Sunt candidati respinsi la buna reputatie sau examinarea medicala? Multumesc si sa aveti o seara buna.

            Comentariu de diana — 15/11/2013 @ 8:23 PM | Răspunde

            • Nu, un singur coleg este in aceasta situatie. Pentru el asteptam.

              Comentariu de Cristi D — 15/11/2013 @ 10:27 PM | Răspunde

            • Buna seara! Cu voia dumneavoastra voi indrazni sa o contrazic pe colega Diana! NU, nu aveti dreptate, domnule Danilet!
              Intr-adevar, nu puteti cere decretele inainte de optiuni dar nimic nu va impiedica sa ne convocati pentru formularea optiunilor si apoi sa faceti toate demersurile necesare pentru ca in termenul legal de 30 de zile de la validare sa cereti numirea la presedintie! Imi intemeiez afirmatia pe art. 25 alin. 4 din Regulament, care prevede formularea optiunilor si care este plasat INAINTEA art 26 care prevede verif bunei reputatii, exam. medicala si psihologicul. De asemenea, va amintesc faptul ca la ultimele doua concursuri, aug. 2012 si ian. 2013, OPTIUNILE au fost INAINTEA psihologicului si a examinarii medicale!!
              Asadar, revin cu intrebarea ce impediment la formularea optiunilor avem?? Faptul ca un membru al comisiei medicale e bolnav? Refuz sa cred ca ne propuneti atitudinea ciobanasului din Miorita in fata mortii!! Cred ca aveti si ca trebuie sa folositi toate mijloacele legale pentru a respecta termenele privind optiunile si inaintarea propunerilor de numire! Si nu pentru a ne face noua niste mofturi, ci pentru ca sunt convins ca tot CSM-ul stie ce inseamna ca o instanta aglomerata sa aiba un numar de posturi indisponibilizate de 6 luni! Mai ales ca dumneavostra ne ziceati ca dumneavoastra ne ziceati ca unde este lege nu este tocmeala!
              Va multumesc!
              George

              Comentariu de George — 19/11/2013 @ 12:05 AM | Răspunde

              • Deci dvs vreti sa facem repartitia, dupa care sa il examinam medical pe colegul dvs, dupa care sa va chemam inapoi sa facem re-repartizarea caci el este printre primii intrati si poate vrea locui cuiva? Scuze, sper cand veti judeca oameni sa vedeti destinele lor si nu formalismul reglementarilor: noi nu putem sa va plimbam pe toti de doua ori la Bucuresti si inca sa si revocam niste decrete prezidentiale. In plus, in anii trecuti au fost alte reglementari

                Comentariu de Cristi D — 19/11/2013 @ 12:41 AM | Răspunde

                • Va multumesc pentru raspuns desi nu ma satisface! Ati evitat abil si elegant raspunsul la cea mai arzatoare intrebare! Cum e posibil ca 50 de instante si 70 de candidati sa astepte o perioada nedeterminata (dvs ati spus ca sperati anul acesta) sa… nici nu stim ce asteptam!! Nu exista proceduri de inlocuire a respectivului membru din comisia medicala??? Domnule Danilet daca eu ca judecator ma imbolnavesc in noaptea asta si maine am sedinta, ce se intampla??? Le cer justitiabililor sa ma inteleaga ca toti suntem oameni iar boala face si ea parte din viata si din destin? Nu, intra permanenta!
                  va multumesc inca o data pentru raspuns!
                  George

                  Comentariu de George — 19/11/2013 @ 1:09 AM | Răspunde

                  • COmisia medicala e alcatuita de Ministrul Justitiei si Ministrul Sanatatii. UNii membri nu au inlocuitori. Azi am discutat situatia in CSM. Incercam sa gasim o solutie.

                    Comentariu de Cristi D — 19/11/2013 @ 12:24 PM | Răspunde

                    • Va multumesc pentru promptitudine!
                      O zi buna!
                      George

                      Comentariu de George — 19/11/2013 @ 2:17 PM

      • Buna ziua!
        Probabil aici a citit colegul:
        Art. 30 din Hot 279 din 2012 – „În termen de cel mult 30 de zile de la data validării concursului de admitere în magistratură, Consiliul Superior al Magistraturii propune Preşedintelui României numirea în funcţia de judecător sau, după caz, de procuror a candidaţilor admişi pe posturile pentru care au optat.”

        coroborat cu Pct. 21 al Ordinii de zi solutionate din data de 29.10.2013 – „Nota Direcţiei resurse umane şi organizare nr.355/11897/1154/2013 privind
        validarea rezultatelor concursului de admitere în magistratură, desfăşurat în perioada 25 iunie-11 octombrie 2013.
        Solutie
        Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a hotărât validarea rezultatelor concursului de admitere în magistratură, organizat în
        perioada 25 iunie-11 octombrie 2013, conform listei cuprinzând rezultatele finale Anexa 1. ”

        Va multumesc!
        George

        Comentariu de George — 14/11/2013 @ 11:50 AM | Răspunde

      • Buna ziua,
        Cred ca referirea era la Legea nr. 303/2004 unde se prevede ca inaintarea propunerilor se face in termen de 30 de zile de la validarea concursului, acesta fiind validat in sedinta din 29.10.2013 (HCSM 1210/29.10.2013). Multumesc.

        Comentariu de diana — 14/11/2013 @ 3:05 PM | Răspunde

  34. Buna ziua dl. Danilet,
    Sunt studenta in anul IV in cadrul facultatii de drept din cadrul unei universitati acreditate din Romania. Cursurile le sustin in sistem FF in cadrul centrului teritorial Bacau. Intentionez sa sustin concursul de admitere INM 2014, in ipoteza ca totul va decurge bine in examenul de licenta.
    Imi puteti spune daca sistemul ff in cadrul unui centru teritorial al facultatii pe care am urmat-o imi reduce sansele de a promova probele din cadrul concursului? Ma refer aici la evaluare dosar, interviu, test psihologic… Sunt „depunctata” pentru acest aspect?
    Mai exact… Se tine cont si de factori „indirecti” in evaluarea candidatului sau conteaza doar pregatirea teoretica si calitatea individului la momentul concursului?
    Cu stima!

    Comentariu de Oana — 14/11/2013 @ 1:10 AM | Răspunde

  35. Buna ziua,
    Referitor la cele 30 de zile in care CSM trebuie sa inainteze propunerile de numire catre Presedintie, este mentionat in art. 30 din Hotararea CSM nr. 279/05.04.2012 ca in 30 de zile de la validarea concursului propunerile se trimit catre Presedinte. Pe data de 29.10.2013 in Sedinta Plenului CSM s-a hotarat validarea concursului, astfel data de 29.10 nu este data validarii concursului?
    Multumesc.

    Comentariu de Iulia P. — 14/11/2013 @ 2:15 PM | Răspunde

  36. Domnule judecator…este aberant ca intr-o comisie de medici sa nu existe un supleant!!! Eu una vreau sa stiu cat mai repede daca va trebui sa fac naveta sau nu la viitorul post pt a putea sa ma organizez…aceeasi organizare ma asteptam sa o regasesc in totalitate si cu privire la organizarea acestui concurs si mi-e imposibil sa inteleg cum un mecanism atat de bine organizat poate sa se impotmoleasca in acest mod….cu respect
    Carmen

    Comentariu de carmen — 19/11/2013 @ 12:15 PM | Răspunde

  37. Buna seara domnule judecator!
    Medicul care este bolnav trebuie sa examineze candidatul sau trebuie sa-si dea avizul examinand doar fisa medicala si rezultatele analizelor medicale ale acestuia? Daca este cea de-a doua varianta, este starea acestui domn atat de grava incat sa nu poata examina documentele, chiar la spital, unde este internat?
    Va multumesc! Marian B.

    Comentariu de Marian B — 19/11/2013 @ 9:05 PM | Răspunde

    • Haideti sa stabilim ceva. Cred ca unii dintre voi veti fi colegi cu mine. Voi vedeti ce fel de intrebati imi puneti? In ce situatie ma puneti??
      Unu: eu nu am obligatia sa va tin informati despre procedurile nepublice, asa ca incercati sa nu abuzati de timpul meu. Doi: cand o fac, imi pun anumite limite si in niciun caz nu am sa va spun nici de ce coleg al vostru e vorba, nici de cel membru al comisiei, nici de ce boala sufera sau unde este internat. Inteleg ca e o situatie iritanta pentru voi, ca si pentru noi, s-a vorbit azi la MJ si se incearca a se emite un ordin comun MJ-MS pt a remedia grabnic aceasta situatie. Chiar cred ca puteti astepta inca putin. Va asigur ca incercam sa gasim solutii legale, in niciun caz nu suntem impasibil la situatia voastra.

      Comentariu de Cristi D — 19/11/2013 @ 10:30 PM | Răspunde

      • Multumesc pentru raspunsul dumneavoastra, va apreciez pentru ca ne tineti la curent cu ceea ce se intampla.
        Imi pare rau ca m-ati intels gresit, nu am vrut sa aflu nici despre ce coleg este vorba, nici despre ce medic si nici de ce boala sufera sau spitalul in care este sau nu este internat. Incercam pur si simplu sa sugerez o eventuala solutie.
        Va doresc o zi buna si va multumesc din nou pntru efortul pe care il depuneti pentru noi!

        Comentariu de marian b — 20/11/2013 @ 8:47 AM | Răspunde

  38. Eu vreau sa va multumesc pentru toata sustinerea pe care ne-ati acordat-o, pentru toate informatiile utile, sfaturile prietenesti si pentru cartile d-voastra care ne-au ajutat sa intelegem mai bine profilul magistratului. Cred ca la cursurile de formare profesionala veti fi formatorul nostru de etica si deontologie profesionala si vom avea ocazia sa va cunoastem personal. Sa ne scuzati nerabdarea de a ne alege posturile si a incepe munca, dar suntem bucurosi, plini de energie si entuziasm. Multumim!

    Comentariu de Roxana — 21/11/2013 @ 10:38 AM | Răspunde

    • Apelez din nou la bunavointa Dvs…dau o cafea maaare cu proxima ocazie daca ne puteti da informatii din culise…colegul care nu facuse vizita medicala stim ca a fost azi, 22 noiembrie, programat sa o efectueze…putem spera ca saptamana urmatoare in jurul datei de 28-29 noiembrie sa fim chemati la repartitie? Cu respect, Carmen.

      Comentariu de carmen — 22/11/2013 @ 6:30 PM | Răspunde

  39. Multumim!!! …daca veniti pana incepe cursul la Oradea o bem aici, daca nu, eu sper sa o bem la Timisoara!!!

    Comentariu de carmen — 22/11/2013 @ 7:58 PM | Răspunde

  40. Buna ziua,
    Domnule judecator ne puteti spune cand se va face repartitia pentru candidatii care au participat la admiterea in magistratura? Multumesc.

    Comentariu de diana — 27/11/2013 @ 11:17 AM | Răspunde

    • In principiu pe 6 dec.

      Comentariu de Cristi D — 27/11/2013 @ 11:36 PM | Răspunde

      • Multumim. Stiu ca nu depinde de dumneavoastra si nici de CSM in totalitate, dar din experienta dumneavoastra credeti ca vom avea decretele semnate in acest an? Nu vreau sa fiu insistent dar as vrea sa stiu orientativ (pentru a face formalitatile de incetare a prezentului contract, sarbatorile de iarna, etc.).

        Comentariu de diana — 28/11/2013 @ 1:39 PM | Răspunde

      • Buna seara Domnule judecator,
        Ne puteti spune daca ramane 6 decembrie data stabilita pt repartitie? Va multumesc si sa aveti o seara buna.

        Comentariu de diana — 03/12/2013 @ 7:13 PM | Răspunde

        • Veti fi anuntati fiecare telefonic.

          Comentariu de Cristi D — 04/12/2013 @ 12:38 AM | Răspunde

          • Va multumim pentru amabilitate. Am vazut anuntul postat pe site si am fost sunat azi.

            Comentariu de diana — 04/12/2013 @ 5:51 PM | Răspunde

  41. Domnule judecator, cand are loc urmatoarea sedinta a plenului?

    Comentariu de carmen — 28/11/2013 @ 5:29 PM | Răspunde

  42. Buna ziua domnule judecator as dori sa stiu care ar fi cele mai indicate cursuri universitare de drept civil pentru pregatirea examenului de intrare directa in magistratura. Multumesc

    Comentariu de dogar rodica — 30/11/2013 @ 1:39 PM | Răspunde

    • Intrebati pe FB la grupul ‘Admitere INM’. Eu nu pot da astfel de sfaturi.

      Comentariu de Cristi D — 01/12/2013 @ 6:30 PM | Răspunde

  43. Buna seara, domnule judecator. Puteti sa ne spuneti daca au mai aparut informatii noi legate de organizarea urmatorului concurs de admitere directa in magistratura? Sau cand va fi aprobat calendarul estimativ al concursurilor/examenelor ce vor fi organizate anul viitor?
    Va multumesc anticipat.

    Comentariu de Vali — 30/11/2013 @ 8:44 PM | Răspunde

  44. Buna ziua. Sunt student in anul 4 la facultatea de drept, iar din discutiile purtate cu profesorii se pare ca examenul de licenta se va da din actualul cod penal si cod de procedura penala. Avand in vedere iminenta intrarii in vigoare a noilor coduri, ne puteti spune daca la nivelul CSM urmeaza sa se discute cat mai curand despre tematica pt admiterea INM 2014( cea referitoare la drept penal si drept procesual penal) sau pana la 1 feb 2014 nu se vor purta discutii pe aceasta tema.

    Comentariu de adrian — 03/12/2013 @ 5:04 PM | Răspunde

  45. Domnule judecator…am urmarit toata ziua site-ul csm-ului asteptand afisarea ordinii de zi solutionate de la sedinta sectiei de judecatori de azi, cu speranta ca se va finaliza procedura si ca vom fi chemati pe sfarsitul saptamanii la Bucuresti in vederea formularii optiunilor…dar…am asteptat degeaba…sa stau si maine la fel sau sa-mi iau gandu de la o eventuala repartitie care ar putea avea loc in aceasta saptamana?
    Exista riscul sa se decaleze toata procedura in cazul in care sectia de judecatori nu va stabili ca si ultimul coleg indeplineste conditiile impuse de lege? Din punctul meu de vedere, chiar si in aceasta nefericita situatie, procedura nu ar trebui sa fie decalata …asteptam un feedback de la Dvs asa cum ati facut-o intotdeauna, cu respect din Oradea, Carmen.

    Comentariu de carmen — 03/12/2013 @ 7:05 PM | Răspunde

  46. Buna seara.Agentii de politie cu vechime peste 5 ani ca organ de cercetare al politiei judiciare si licenta in drept pot participa la examenul de admitere in magistratura?sau doar ofiterii?va multumesc.

    Comentariu de Ionut — 03/12/2013 @ 9:01 PM | Răspunde

  47. In noul statut al politistului toti politistii vor avea denumirea de OFITER DE POLITIE cu studii medii sau superioare.In aceasta situatie cum se interpreteaza legea?

    Comentariu de Ionut — 04/12/2013 @ 8:46 PM | Răspunde

    • Cel care va avea calitatea de OFITER si va avea licenta in drept de 5 ani ca ofiter sau ca alte categorie prev de art 33 din Legea 303/2014, va avea dreptul sa sustina concursul de admitere in magistratura.

      Comentariu de Cristi D — 05/12/2013 @ 7:53 AM | Răspunde

      • Am inteles.Va multumesc.

        Comentariu de Ionut — 05/12/2013 @ 7:39 PM | Răspunde

  48. Domnule judecator, am vazut pe ordinea de zi – Plen CSM -10 dec 2013 – propunerea privind calendarul estimativ al examenelor ce se vor organiza in anul 2014 – puteti sa ne informati privind propunerile datelor de examinare pentru admiterea in magistratura? va multumesc anticipat. Carmen

    Comentariu de carmen — 09/12/2013 @ 9:31 AM | Răspunde

  49. Plenul CSM a decis azi (pct.11) cu privire la perioadele in care in anul urmator vor fi organizate concursuri in sistemul judiciar. Iata-le mai jos:

    – promovare la ICCJ: ian-mai 2014

    – promovare in functii de executie magistrati: mai 2014

    – numire in functii de conducere magistrati: apr-mai 2014 si sept-dec 2014

    – admitere la INM si in magistratura: aug-sept 2014 (tematica in penal o vom sti dupa intalnirea dintre conducerea INM si a facultatilor de drept din febr.2014; concursul se anunta cu minim 60 zile inainte de prima proba si calendarul este acelasi, de regula, de la an la an)

    – admitere la SNG: sept 2014

    – examen de capacitate magistrati stagiari: oct-nov 2014.

    Comentariu de Nadia — 11/12/2013 @ 10:09 AM | Răspunde

    • Ati putea sa ne spuneti in ce perioada va avea loc cursul de pregatire pentru cei ce asteptam in acestezile publicarea decretului de numire in functia de judecator?
      Cu respect, Carmen.

      Comentariu de carmen — 12/12/2013 @ 10:04 AM | Răspunde

  50. Stimate domn judecator,ma intrebam daca ati putea preciza numarul de locuri care se vor scoate la cele doua concursuri din august 2014. Acum cateva luni spuneati ca nu ar mai fi nevoie de asa multi magistrati. Este posibila scoaterea unui numar mai mic de 200 de locuri la Inm si sub 70 de locuri la concursul direct pe post? Cu multumiri anticipate…

    Comentariu de Andrei — 12/12/2013 @ 4:50 PM | Răspunde

    • Daca nu se majoreaza nr posturilor, se poate sa fie mai mic. De la an la an, asa va tot fi.

      Comentariu de Cristi D — 12/12/2013 @ 10:23 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns către Cristi D Anulează răspunsul