CRISTI DANILEŢ – judecător

10/12/2013

CSM: Calendar estimativ concursuri 2014

Filed under: admitere,concurs sefie — Cristi Danilet @ 3:42 PM

CSM2Update: Hotararea 1387/2013

Plenul CSM a decis azi (pct.11) cu privire la perioadele in care in anul urmator vor fi organizate concursuri in sistemul judiciar. Iata-le mai jos:

– promovare la ICCJ: ian-mai 2014

– promovare in functii de executie magistrati: mai 2014

– numire in functii de conducere magistrati: apr-mai 2014 si sept-dec 2014

– admitere la INM si in magistratura: aug-sept 2014 (tematica in penal o vom sti dupa intalnirea dintre conducerea INM si a facultatilor de drept din febr.2014; concursul se anunta cu minim 60 zile inainte de prima proba si calendarul este acelasi, de regula, de la an la an)

– admitere la SNG: sept 2014

– examen de capacitate magistrati stagiari: oct-nov 2014.

137 comentarii »

  1. Va multumesc mult. O zi buna! Irina

    Comentariu de Irina — 10/12/2013 @ 4:44 PM | Răspunde

  2. Persoanele cu handicap au voie sa se inscrie la concurs?

    Comentariu de Ana Mocanu-Suciu — 10/12/2013 @ 5:29 PM | Răspunde

  3. 1.Nu e cumva promovare in functii de executie si numire in functii de conducere?
    Pana la urma cum va fi?
    2. Ceea ce s-a intamplat anul acesta la concursul pt. curtile de apel a fost incredibil. Comisiile si-au batut joc de acest concurs. Sper ca la anul sa fie un concurs corect.

    Comentariu de Daniel Falcan — 10/12/2013 @ 10:09 PM | Răspunde

  4. Multumim!

    Comentariu de Aurelian — 11/12/2013 @ 7:43 AM | Răspunde

  5. 1.Examenul de promovare in functii de executie se va da atat pentru promovare efectiva,cat si pe loc?
    2.Examenul se va da pe noile coduri?

    Comentariu de Gradinaru Christian — 11/12/2013 @ 10:41 AM | Răspunde

  6. Buna ziua domnule judecator. Imi puteti spune daca s-a renuntat la acea suplimentare cu 150 de posturi de judecator si 200 de grefier a schemelor de personal ale instantelor judecatoresti? Am urmarit sedintele de guvern si am vazut ca acea HG nu a fost inca adoptata, iar MJ a retras proiectul din dezbatere publica. Oricum a trecut mult timp de cand a fost lansat in dezbatere publica, respectiv 23 septembrie, fata de prezent, aproape jumatatea lunii decembrie!
    Va multumesc anticipat pentru raspuns si va doresc o zi buna,

    Comentariu de Vali — 11/12/2013 @ 10:49 AM | Răspunde

  7. Multumim frumos. Sunt foarte multi participanti la concursul de admitere la INM si magistratura care acceseaza blogul dvs si apreciaza informatiile pe care ni le furnizati.

    Comentariu de Hurjui Daniel — 11/12/2013 @ 11:24 AM | Răspunde

  8. Buna seara! Scuze pentru ora tarzie, insa abia acum am aflat ca ati postat detalii cu privire la examene. Ma puteti lamuri de ce s-a renuntat la etapa din iarna a examenului pentru admitere in magistratura? Va multumesc anticipat!

    Comentariu de Daniel c-ta — 15/12/2013 @ 8:52 PM | Răspunde

    • pai cine anuntase ca vom avea asa ceva??

      Comentariu de Cristi D — 16/12/2013 @ 11:51 AM | Răspunde

      • Nu anuntase nimeni exact , dar din discursul dvs. din luna ianuarie anul curent, asa am inteles, ca vor fi doua examene anual. Asta se intampla in sala de examen, la universitatea Titu Maiorescu.

        Comentariu de Daniel c-ta — 16/12/2013 @ 5:37 PM | Răspunde

        • de 5 ani incoace, in fiecare luna decembrie, CSM stabileste concursurile pt urmatorul an. sunt din ce in ce mai putin locuri vacante in justitie.

          Comentariu de Cristi D — 17/12/2013 @ 9:54 AM | Răspunde

  9. exista posibilitatea ca tematica la procedura penala sa fie exclusiv pe noul cod?

    Comentariu de Andrei Andrei — 16/12/2013 @ 10:22 PM | Răspunde

    • Nu cred. In febr 2014 vom afla.

      Comentariu de Cristi D — 17/12/2013 @ 9:55 AM | Răspunde

      • In alte postari pareati convins ca va fi pe noul cod, dar nu va invinovatesc pt. ca ati exprimat ceea ce ar fi fost normal sa fie. E incredibil ce se intampla, sa dam examen din niste coduri care nu vor mai fi in vigoare la data publicarii anuntului de concurs. la fel s-a intamplat si anul trecut cu materiile de civil, nu am nicio indoiala ca la fel se va intampla si la penal. Nu vad nicio logica, vad doar un compromis, iar mie nu imi plac compromisurile pt. ca nu produc nimic bun. Asta nu e normalitate si nu imi da dovada de seriozitate. Prefer sa tai copaci in Finlanda decat sa imi pierd timpul cu un sistem care mi se pare putred inca de la selectia celor care vor face parte din el. Din cauza asta se duce tara asta de rapa. Din lipsa predictibilitatii. Sa fiti sanatos si dumneavoastra si amaratii care vor mai ramane sa stinga lumina.

        Comentariu de Dan — 18/12/2013 @ 2:10 AM | Răspunde

        • Eu sper sa faceti in viata ce va doriti. Mi-ar fi frica sa ma judece un judecator care nu isi iubeste tara. Eu as vrea sa va intreb cum as putea eu in iulie sau august sa fac subiecte din codurile aparute in februarie daca inca nu exista manuale?
          In fine, daca ar fi dupa mine…dar nu va spun, caci nu e dupa mine.

          Comentariu de Cristi D — 18/12/2013 @ 10:00 PM | Răspunde

          • Nu inteleg ce legatura are iubirea de tara, cu respectul pt. lege, oameni si dreptate,incat v-ar fi teama sa va judece unul ca mine. Nici macar nu aspiram la functia de judecator, mie imi place, in mod special, penalul si criminalistica. Dar ma rog, dam in altele. Subiecte se pot face nenumarate, doar pe baza prevederilor din noile coduri. Nu e nevoie de doctrina sau de manuale. Oricum ati da-o e absurd sa se faca subiecte dintr+o materie care nu va mai avea aplicabilitate (decat poate in ceea ce priveste aplicara legii penale mai favorabile, dar si in cazul asta, avand in vedere scaderea limitelor de pedeapsa pt. majoritatea infractiunilor, tot Noul Cod Penal se va aplica). Si sunt convins ca si dumneavoastra sunteti constient de asta. Dar asta e Romania, tara compromisurilor si eu m-am cam saturat, astfel incat prefer sa tai lemne in Finlanda, sa fiu platit cu 3000 de euro si sa ma intorc pe la 6o-65 de ani, sa mananc o pensie (ca doar suntem in UE), platita de catre patriotii romani, care vor fi mirosind de mult florile de la radacina. Imi pare rau, dar asta e realitatea.

            Comentariu de Dan — 19/12/2013 @ 2:34 AM | Răspunde

          • Buna ziua
            Sa inteleg ca nu se pot compune subiectele de concurs daca nu exista manuale? Nu sunt suficient de clar elaborate legile din Romania? este nevoie de manual pentru interpretarea corecta a legii?
            Cu respect
            Bogdan

            Comentariu de Bogdan — 20/12/2013 @ 7:51 PM | Răspunde

            • Cred ca nu stiti la ce foloseste un manual de drept.

              Comentariu de Cristi D — 21/12/2013 @ 10:12 AM | Răspunde

            • Prietene, nu e vorba de manuale. Se vor da subiecte din coduri care nu vor mai fi in vigoare, doar pt. ca desteptii care pregatesc viitorul patriei noastre, nu sunt capabili sa isi adapteze programa la noile realitati. Astfel incat se va da licenta pt. cei care sunt acum in anul 4 dupa actualele coduri. Parca ar fi aflat acum o saptamana ca in februarie intra in vigoare noile coduri. Iar in intelepciunea lor se tem, nejustificat cred eu, ca o sa li se strice procentul de studenti admisi. La noi ca la nimeni. Sa se dea domnule dupa Codul lui Caragea!

              Comentariu de Dan — 21/12/2013 @ 12:05 PM | Răspunde

              • P.S. Apelativul „prietene” ii era adresat lui Bogdan. Sunt mai tanar si nu imi permit sa va tutuiesc. Insa dumneavoastra va mai spun doar atat. Cei care vor decide ca anul trecut isi vor bate joc de o intreaga generatie. Ce va face absolventul care nu va avea sansa sa intre la INM si va intra in barou. O sa intre direct in paine ca avocat stagiar si o sa se dea cu capul de pereti ca in loc sa aprofundeze noile coduri cand trebuia, el a invatat istorie. Sau credeti ca celui care intra in institut ii va fi mai usor? Eu nu cred, o sa isi bata joc si de ei. Asa vad eu lucrurile de la baza copacului.

                Comentariu de Dan — 21/12/2013 @ 12:28 PM | Răspunde

                • La baza copacului meu sta increderea in institutii si convingerea ca presiunea publica poate muta muntii. Stiu un lucru: plansul in mediul virtual nu ajuta la nimic. Nici macarnu e un plans real, ci doar tastatura batuta la nervi.

                  Comentariu de Cristi D — 21/12/2013 @ 1:17 PM | Răspunde

      • Imi puteti spune daca tematica pentru admitere INM si la grefieri va fi dupa noul cod penal va rog?

        Comentariu de Puscasu Alexandra — 05/03/2014 @ 12:10 PM | Răspunde

        • dvs credeti ca putem da dupa niste legi care nu mai exista??

          Comentariu de Cristi D — 05/03/2014 @ 7:25 PM | Răspunde

  10. teste grila gratuite pentru admitere magistratura si INM: http://www.vialex.org/inmquiz.html

    Comentariu de Via Lex — 19/12/2013 @ 9:15 PM | Răspunde

  11. Buna Ziua. Ma numesc Cristina si sunt avocat. As vrea sa ma prezint anul acesta la concursul de admitere direct in magistratura , dar va expun urmatoarea situatie: in mai 2009 am intrat in profesie, asadar in mai 2014 as avea experienta de 5 ani. Dar, in perioada 16 decembrie 2011- 01 noiembrie 2013 am fost in concediul pentru cresterea copilului. Nu stiu daca aceasta perioada este considerata intrerupere din activitate si daca ma incadrez in conditiile de inscriere la concurs. Legea nu specifica exact care sunt situatiile de intrerupere de activitate. Ma puteti dvs. lamuri, va rog, cu privire la acest aspect? Va multumesc.

    Comentariu de Cristina M — 10/01/2014 @ 2:44 PM | Răspunde

  12. Buna seara, domnule judecator
    Am observat pe site-ul CSM faptul ca unul dintre punctele de pe ordinea de zi a sedintei Plenului din data de 16.01.2014 se refera la proiectul de Hotărâre a Guvernului privind suplimentarea cu 280 a numărului maxim de posturi pentru Ministerul Public.
    Intrebarea mea este daca adoptarea acestei Hotarari de Guvern poate avea ca efect organizarea unui examen de admitere in magistratura (pentru cei cu cinci ani vechime) mai devreme de luna august?
    Va multumesc anticipat pentru raspuns.

    Comentariu de Iulian — 13/01/2014 @ 8:27 PM | Răspunde

  13. Buna seara ,domnule judecator !

    Am si eu o intrebare la dumneavoastra. Ce sanse as avea sa intru la INM ,daca as face facultatea la ID,la Universitatea Bucuresti ? Imi doresc foarte mult acest lucru . Am mai absolvit o facultate ,lucrez la o firma de transport international si nu as putea sa ma descurc facand facultatea la zi ,fara serviciu.Nu ma sperie examenul de admitere ,doar ca nu ma pot descurca financiar la zi.

    Va multumesc !
    Cu stima Raluca !

    Comentariu de Raluca — 14/01/2014 @ 8:54 PM | Răspunde

    • daca incepeti azi sa invatati zi de zi, cate 8-10 ore, toate sansele.

      Comentariu de Cristi D — 15/01/2014 @ 12:56 AM | Răspunde

      • Sa invete ce ? Ca anuntul cu tematica se face cu doar 60 de zile inainte de concurs ! Parca s-ar face gaura in cer daca s-ar sti cu mai mult timp inainte ! Care ar fi problema daca s-ar anunta tematica de la 1 ianuarie a fiecarui an , pentru concursul din august ?! Sau sa se stie tematica pe mai multi ani ( chiar daca se modifica unele aspecte macar sa se stie ca trebuie invatate contractele x , y , z ! ) . Vi se pare normal sa se stie tematica EXACTA doar cu 60 de zile inainte de concurs ? De ce CSM-ul nu publica pentru proba de testare a cunostintelor juridice un numar de sa zicem 5000 de intrebari+ raspunsuri ( sau cat considera necesar ! ) , ca tot este test grila , si cine reuseste sa le invete bravo lui inseamna ca merita sa ajunga magistrat , fara sa mai fie nevoit sa citeasca cursurile , manualele sau culegerile „autorilor” tot mai avizati de la o editie la alta !

        Comentariu de Vasile D. — 03/02/2014 @ 1:13 PM | Răspunde

        • Tinere, de la an la an tematica este, in general, aceeasi. Invata codurile, deocamdata, ca tot vad ca esti adeptul memorarii in bloc.

          Comentariu de Cristi D — 04/02/2014 @ 12:12 PM | Răspunde

          • Pai asta cereti , sa memoram in bloc ! Sau aveti impresia ca a sti care este cotitatea disponibila a sotului supravietuitor in concurs cu …oricare clasa de mostenitori este altceva decat „memorare in bloc” !? Sper ca nu … as fi dezamagit tare ! Iar daca prin expresia ” de la an la an tematica este , in general, aceeasi ” intelegeti ” de la an la an inainte cu 60 de zile de data examenului se anunta o tematica in care apar mereu modificari ( ex. contracte scoase , struto-camila intre vechiul si noul cod civil , teme noi fata de anul anterior etc. ) ” atunci aveti dreptate ! Oare chiar ar fi asa de greu sa se stabileasca cu mai mult timp inainte de examen tematica si sa nu mai fie diferente de la an la an , ca acum „parca” avem toate codurile intrate in vigoare ! Stiu , nu sunteti obligat sa va pronuntati …

            Comentariu de Vasile D. — 06/02/2014 @ 11:13 AM | Răspunde

            • Ei, trebuie sa gasim si noi solutii sa alegem pe cei mai buni din cei mai buni. Pana la urma, de prima proba nu pot trece mai mult de 400 din cei 4000 candidati. Dvs va plangeti, aveti tot dreptul. Insa a fi magistrat nu inseamna sa stii dosarul dinainte cu un an. Uneori tr sa citesti sute de pagini in cateva ore. Pana la urma e un test si pt dvs: va descurcati in situatii limita sau nu. Cei mai multi, nu.

              Comentariu de Cristi D — 06/02/2014 @ 11:31 AM | Răspunde

              • Oare de unde ati dedus ca eu inteleg prin ” a fi magistrat ” sa stii dosarul dinainte cu un an ?! Apropo , sper ca stiti ca multi judecatori si procurori ar avea dificultati la prima proba ( juridica ) DAR cu toate acestea solutioneaza LEGAL dosarele repartizate , ei care sunt mai buni ( au experienta in plus cel putin ! ) decat „cei mai buni din cei mai buni ” ! Cred ca nu ar trebui sa fie testul juridic „reduta” cea mai grea din testarea unui concurent la magistratura ! Sa nu ma intelegeti gresit dar dupa parerea mea un text de lege care este doar memorat de cineva care nu il poate interpreta si aplica logic ramane un text mort sau mai grav un text care nu-si atinge menirea de a face justitie ! Daca ma aflu in eroare grava atunci e cazul sa ma indrept spre alte profesii :( . Toate cele bune .

                Comentariu de Vasile D. — 06/02/2014 @ 8:55 PM | Răspunde

                • E parerea dvs ce credeti. Deocamndata avem cel mai bun sistem de selectie a 200 oameni din 4000. Putem perfectiona. Deocamdata nu avem solutii.

                  Comentariu de Cristi D — 07/02/2014 @ 10:40 AM | Răspunde

  14. Buna ziua,
    sunt absolventa Facultatii de Drept Spiru Haret, 2009, nu mi s a eliberat diploma de licenta nici pana in momentul actual, am intentat actiune in judecata, urmeaza termenul. Intrebarea mea ar fii, as putea sa particip la concursul organizat de Scoala de Grefieri 2014, in baza adeverintei de licenta pe care o detin?
    va multumesc anticipat!

    Comentariu de milena — 24/01/2014 @ 10:51 AM | Răspunde

  15. Buna ziua , vreau sa stiu si eu cind se da examanul pentru magistratura anul acesta 2014 ? va multumesc

    Comentariu de marius — 28/01/2014 @ 9:12 AM | Răspunde

  16. Buna ziua! Ne puteti spune daca s-a stabilit data pt intalnirea cu reprezentantii facultatilor referitoare la tematica in materia penala ??

    Comentariu de adrian — 29/01/2014 @ 3:20 PM | Răspunde

    • Sfarsitul lui februarie.

      Comentariu de Cristi D — 29/01/2014 @ 6:35 PM | Răspunde

      • Multumesc…asteptam informatiile dumneavoastra cu privire la cele stabilite in sedinta

        Comentariu de adrian — 11/02/2014 @ 1:52 PM | Răspunde

  17. Buna seara domnule judecator! probabil sunteti satul de intrebarile noastre, ale celor care sustin ex INM insa ne ar fi de mare ajutor sa stim daca anul acesta subiectele la penal vor fi concepute doar pe noile coduri sau si pe cele vechi. Numai bine!

    Comentariu de alexandra — 30/01/2014 @ 6:55 PM | Răspunde

  18. Buna seara domnule judecator! Am citit ghidul dvs. pentru admiterea la INM si cu o oarecare teama as dori sa va intreb: daca sufar de astm bronsic, considerati ca pot fi declarata respinsa in urma controlului medical?

    Comentariu de Feraru Alexandra — 03/02/2014 @ 5:22 PM | Răspunde

    • Pai e acolo o lista. Eu nu sunt medic. Dar dvs stiti in ce va bagati??

      Comentariu de Cristi D — 04/02/2014 @ 12:19 PM | Răspunde

      • Daca nu va suparati ca va intreb, ce vreti sa spuneti prin intrebarea dvs?

        Comentariu de Feraru Alexandra — 04/02/2014 @ 1:43 PM | Răspunde

        • Pai mediul in care ati lucra ca magistrat v-ar accentua suferinta: aici pe praf, mizerie, eczeme, stres, judecati noaptea etc. Ati rezista?!

          Comentariu de Cristi D — 04/02/2014 @ 6:58 PM | Răspunde

  19. Cu siguranta voi rezista! Va multumesc pentru raspuns si va apreciez pentru sinceritate!

    Comentariu de Feraru Alexandra — 04/02/2014 @ 11:58 PM | Răspunde

  20. Buna ziua domnule Danilet! Multumim pentru toate informatiile despre examene!

    Comentariu de constantin — 05/02/2014 @ 3:25 PM | Răspunde

  21. Domnule judecator, am absolvit in anul 2010 facultatea spiru haret cu diploma de licenta , lucrez ca subofiter de politie din anul 2007 avand si calitate de organ de cercetare penala( solutionand dosare penale), am dreptul sa candidez pentru functia de procuror?

    Comentariu de Ursic — 05/02/2014 @ 8:48 PM | Răspunde

    • Nu. Va trebuie 5 ani ca ofiter de politie de cand aveti licenta in drept. Scrie in lege.

      Comentariu de Cristi D — 05/02/2014 @ 11:50 PM | Răspunde

  22. Buna dimineata, domnule judecator! As avea nevoie de o lamurire in legatura cu conditia de vechime pentru admiterea in magistratura. As dori sa stiu daca vechimea dobandita ca asistent universitar in invatamantul juridic superior (la o universitate privata acreditata), in conditiile in care, in paralel, ocup o functie publica de executie in administratia publica locala, poate fi luata in calcul pentru inscrierea la concurs. Va multumesc anticipat pentru raspuns si pentru tot sprijinul moral oferit viitorilor candidati.

    Comentariu de Elena — 08/02/2014 @ 7:13 AM | Răspunde

  23. Bună ziua,
    Vă mulțumesc, domnule Danileț, că vă faceți timp pentru răspunsuri gratuite și publice, a fost o surpriză plăcută, deosebită, să descopăr acest loc virtual.
    Aș avea și eu o întrebare, legată de examenul de admitere în magistratură în baza vechimii (și legat de aceasta, mai multe întrebări conexe), și anume: ce interes prezintă întreruperile în activitate și de ce se solicită date la depunerea dosarului pentru concursul de admitere în magistratură, având în vedere că legea presupune o condiție de vechime de minim cinci ani în anume profesii, și nu o vechime neîntreruptă?

    Acum, în legătură indirectă cu cele de mai sus: în 2004 am intrat o perioadă de câteva luni în șomaj, lucru de care am profitat pentru a mă pregăti la examenul de admitere în profesia de avocat, examen pe care l-am promovat; din data de 20 ianuarie a.c. am intrat din nou în șomaj, deoarece m-am mutat acum doi ani din localitatea inițială; în decembrie m-am angajat în localitatea unde locuiesc, ca să scap de navetă, dar doar după o lună și jumătate postul mi s-a desființat, societatea respectivă având unele probleme financiare. Este vreo problemă dacă profit de această perioadă oarecum forțată și mă pregătesc de examenul de admitere?

    Sau mai simplu, dacă mă aflu în șomaj la data depunerii dosarului, dosarul se va admite sau se va respinge? Precizez că nu am activat în profesia de avocat (în anul 2007 s-a dat o hotărâre internă prin care în doi ani toți cei care promovaseră examenul trebuiau să-și găsească un maestru, lucru de care nu am știut până în 2010), ci în profesia de consilier juridic, dar nu am fost niciodată membru al vreunui colegiu de consilieri juridici. Am o vechime totală în profesie de 8-9 ani.

    Vă mulțumesc anticipat pentru răbdare și răspuns.

    Comentariu de Aurelian D — 11/02/2014 @ 2:51 PM | Răspunde

    • Am o rugaminte: incercati sa reformulati intrebarea in doua randuri. Eu nu analizez aici situatii individuale, ci formulez/amintesc reguli. Asadar, raspunsul pt dvs sa il poata si altii folosi. Deci?!

      Comentariu de Cristi D — 11/02/2014 @ 6:58 PM | Răspunde

  24. Desigur, regret toată istoria înșirată mai sus, graba m-a făcut să uit de cerința conciziei și a formulării generale. Dar profit de ocazie ca să mai adaug o întrebare.

    1. Ce interes prezintă întreruperile în activitate și de ce se solicită candidatului la examenul de admitere în magistratură să prezinte date / declarație privind întreruperile în activitate, având în vedere că legea prevede o vechime de cinci ani în anumite profesii, fără a condiționa ca această vechime să fie sau nu întreruptă?
    2. Există vreun impediment ca un candidat care are vechimea necesară de minim cinci ani în anumite profesii să fie respins la analiza dosarului sau ulterior, pe motiv că se afla în șomaj la data depunerii dosarului?
    3. În ce măsură ghidul redactat de dumneavoastră folosește potențialilor candidați din anul 2014? Aveți în pregătire un ghid pentru anul 2014, și dacă da, aveți o dată estimativă pentru apariție?

    Vă mulțumesc anticipat pentru răspuns.

    Comentariu de Aurelian D — 12/02/2014 @ 12:49 PM | Răspunde

    • 1. Daca ati fost 5 ani avocat din care 1 an suspendat pt neplata taxelor, atunci nu aveti 5 ani vechime sa candidati in magistratura. La fel daca ati facut armata, de ex.
      2. Nu.
      3. 80% e valabil. Voi face inca un Ghid cu 60 zile inainte de concurs.

      Comentariu de Cristi D — 12/02/2014 @ 8:02 PM | Răspunde

      • Există posibilitatea de a fi înștiințați dinainte de data apariției ghidului, precum și de a-l pre-comanda? De exemplu prin înscriere cu eu e-mail sau un număr de telefon?

        Comentariu de Aurelian D — 03/03/2014 @ 1:39 PM | Răspunde

        • Veti afla la timp de pe blogul meu. De regula, in ziua urmatoare anuntarii concursului.

          Comentariu de Cristi D — 04/03/2014 @ 5:56 PM | Răspunde

  25. Buna seara Domnule Judecator
    Am o intrebare va rog daca ma puteti lamurii. Mi s-a aplicat o sanctiune cu caracter administrativ-amenda(dispunandu-se neinceperea urmaririi penale fata de mine) imi poate afecta inscrierea la INM sau buna reputatie? Va multumesc pentru timpul acordat , cu respect !

    Comentariu de Maria Elena — 12/02/2014 @ 5:42 PM | Răspunde

  26. Infractiunea a fost urmatoarea : Acum cativa ani Instructorul auto a intocmit multor elevi dosarul pt permisul auto in care a inclus fisa medicala fara a ne prezenta la analize. Dupa patanie instructorului i s-a deschis dosar iar noi elevii chemati sa declaram ce s-a intamplat , aplicanduni-se sanctiune cu caracter administrativ-amenda si s-a dispus neinceperea urmaririi penale. Pot face ceva pentru a-mi reabilita buna reputatie in caz de imi afecteaza acest lucru? Va multumesc foarte mult pentru timpul acordat si astept raspunsul dvs cu nerabdare.

    Comentariu de Maria Elena — 12/02/2014 @ 8:28 PM | Răspunde

    • Daca au trecut ani buni, daca nu a fost tam-tam in presa cu privire la dvs nu cred sa fie probleme.

      Comentariu de Cristi D — 13/02/2014 @ 12:46 AM | Răspunde

      • Va multumesc frumos pentru raspunsuri ! M-ati luminat ! Nu se pune problema unui tam-tam iar de la data infractiunii au trecut ani buni desi amendat s-a alocat mai tarziu ! Va multumesc din suflet pentru timpul acordat ! Multa sanatate !

        Comentariu de Maria Elena — 13/02/2014 @ 2:46 PM | Răspunde

  27. Buna ziua, Domnule Judecator Danilet.
    As dori daca se poate sa va deranjez cu o intrebare, dar inainte de toate imi cer scuze daca am deschis un alt topic in legatura cu acest subiect.
    Doresc sa aplic in septembrie 2014 pt. SNG, in legatura cu verificarea bunei reputatii – neinceperea urmaririi penale intr-un caz privind un accident auto care s-a soldat cu vatamarea unei persoane, unde a intervenit ulterior impacarea partilor – poate afecta buna reputatie ?(precizez ca vina mi se datoreaza „pe seama neatentiei” nefiind sanctionat in nici un fel).

    Comentariu de Catalin — 19/02/2014 @ 1:36 PM | Răspunde

    • nu cred, mai ales ca azi asemenea fapta nu mai este infractiune.

      Comentariu de Cristi D — 23/02/2014 @ 10:45 PM | Răspunde

  28. Buna ziua domnul judecator, am si eu o intrebare: penru admiterea la SNG se vor da din NCPP si NCPC si cand ar urma un examen la SNG sau pentru posturile de grefieri ?Multumesc!

    Comentariu de Iulia — 22/02/2014 @ 12:50 PM | Răspunde

    • Nu cred ca in august se va da concurs din legi inexistente.
      La SNG se da concurs in fiecare an la aceeasi data.

      Comentariu de Cristi D — 23/02/2014 @ 6:15 PM | Răspunde

  29. Buna ziua, Domnule Judecator Danilet.
    intrebare.daca sunt jurist si am fost declarat incompatibil mai pot candida pentru un post de magistrat (am peste 5 ani vachime ca jurist)

    Comentariu de sandu gheorghe — 24/02/2014 @ 3:35 PM | Răspunde

  30. Bună ziua domnule judecător. În urma unui examen de admitere I.N.M., picat cu 60 de întrebări corecte, am decis sa susţin şi examenul de intrare în avocatură, examen pe care l-am promovat, în prezent fiind avocat stagiar. Cu scuzele de rigoare pentru această introducere lungă aş dori să vă aduc în atenţia dumneavoastră faptul că timpul de 60 de zile prevăzut de regulamentul de admitere INM, pentru publicarea tematicii de examen este mult prea scurt în opinia mea şi a multor colegi sau jurişti cu care intru în contact. Mai mult, ţinând cont şi de faptul că anul acesta au intrat în vigoare noile coduri, penal şi de procedură penală acest termen pare a fi şi mai scurt.
    Consider că ar trebui făcută o modificare în regulament privind timpul când este publicată tematica de examen pentru I.N.M. modificare care să permită candidaţilor să se pregătească punctual în funcţie de tematica de examen. Această modificare se impune mai ales în acest an datorită intrării în vigoare a noilor coduri. Vă rog să îmi comunicaţi dacă este posibilă o astfel de iniţiativă.

    Cu deosebit respect.

    Comentariu de Grecu D. Alexandru — 24/02/2014 @ 6:28 PM | Răspunde

    • Teoretic ar fi posibil, practic nu mai e timp de modificari in sensul asta. Sa vedem ce s-a decis la INM in leg cu noile coduri. Oricum, dificultatile dvs sunt ale tuturor, deci nimeni nu e defavorizat.

      Comentariu de Cristi D — 24/02/2014 @ 9:01 PM | Răspunde

      • Asta cu „dificultatile sunt ale tuturor, nimeni nu e defavorizat” este un non sens. Daca toata lumea e defavorizata nu poate insemna ca „nimeni nu e defavorizat”. Iar logica este eronata: sunt defavorizati cei care vor sa invete in paralel toate materiile, cu mult timp inainte de examen. Si nu sunt defavorizati, ba sunt chiar favorizati, cei care, prin ipoteza, invata doar timp de doua luni, dupa afisarea tematicii. Si credeti-ma ca sunt destui, iar unii dintre ei si reusesc sa intre.

        Comentariu de Daniela — 25/02/2014 @ 10:48 AM | Răspunde

        • Poate am eu probleme cu logica. Dar si dvs cu tupeul.

          Comentariu de Cristi D — 25/02/2014 @ 2:32 PM | Răspunde

          • Având în vedere că statutul de magistrat presupune o foarte bună cunoaștere a legii, a științei juridice în general, sub toate (sau cât mai multe dintre) aspectele sale, și eu cred că sunt defavorizate persoanele care ar dori să aprofundeze aceste materii juridice și să se prezinte la examen reducând factorul șansă. Dar sunt puse în aceeași oală cu cei care nu doresc să se pregătească mai mult de două luni, rezultatul fiind o limitare nedorită a timpului de pregătire la prima categorie, respectiv o limitare dorită sau indiferentă la a doua categorie. Ar fi benefică o anunțare a examenului cu șase luni înainte, și, de asemenea, stabilirea tot cu șase luni înainte a bibliografiei, care să includă și autorii de manuale / tratate / articole, deoarece este cunoscut faptul că nu există unanimitate privind interpretarea unor norme legale.

            Comentariu de Aurelian D — 03/03/2014 @ 1:36 PM | Răspunde

            • Dorinta va va fi indeplinita. Maine aflati. Eu astept sa intrati la INM, la atatea pretentii pe care le aveti. Si inca ceva: eu sper ca invatati de la inceputul facultatii si nu ati lasat pe urmatoarele 5 luni. Eu va spun ca nu mai aveti timp, dar poate aveti alt stil de invatat.
              PS. Poate imi spuneti vreo institutie din tara asta sau din strainatate care publica tematica cu peste 6 luni inainte, avand in vedere ca cu 5 lun inainte a intrat in vigoare noi coduri.

              Comentariu de Cristi D — 04/03/2014 @ 5:58 PM | Răspunde

  31. Buna seara domnule judecator, am si eu o intrebare pot participa la concursul sng 2014 daca am absolvit Stiinte administrative si ulerior si masteratul in acelasi domeniu administeatie publica? Ma incadrez la studii superioare juridice? Va multumesc !

    Comentariu de cristina olteanu — 26/02/2014 @ 1:47 AM | Răspunde

    • Ati urmat stiinte administrative, nu stiinte juridice. Uneori la grefieri se cauta si absolventi de liceru sau de studii superioare ne-juridice.

      Comentariu de Cristi D — 26/02/2014 @ 11:46 AM | Răspunde

  32. Buna seara domnule judecator, as vrea sa primesc si eu un raspuns de la dumneavoastra, in sensul ca am lucrat, grefier de sedinta cu studii superioare juridice la judecatorie timp de un an si doua luni pe perioada determinata anul 2012-2013 .Intrucat colega pe locul caruia am fost, s-a intors la serviciu iar eu am ramas fara loc de munca. Avand in vedere volumul foarte mare de lucru de la judecatorii si de la alte instante superioare, parerea mea este ca ar trebui sa luati o decizie in ceia ce priveste angajarea grefierilor pe perioada determinata, sa fie titularizati pe fuctii si sa nu mai fie dati in somaj ( cazul meu. Este foarte greu pentru un grefier vechi in sistem sa formeze un alt grefier, intrucat cred ca stiti si dumneavoastra cata informatie trebuie sa cunoasca si totodata cat lucreaza un grefier de sedinta. Parerea mea este ca, totusi un grefier gata format care a lucrat, nu a avut concedii medicale si a obtiunt rezultate foarte bune este pacat sa-l dai in somaj. Sens in care as propune sa discutati acasta problema, nu cred ca sunt singura si asi dori sa ma intorc la serviciu cat se poate de repede tot ca si grefeir de sedinta.

    Comentariu de Oarga Camelia — 27/02/2014 @ 10:27 PM | Răspunde

    • Ati fost angajata ca grefier pe durata determinata. Sunt convins ca sunteti un profesionist.
      Grefierii pe durata nedeterminata au alt regim, insa.

      Comentariu de Cristi D — 28/02/2014 @ 9:41 AM | Răspunde

      • Nu exista nici o diferenta intre un grefier angajat pe perioada determinata fata de unul pe o perioada nedeterminata, atat la sustinerea examenelor de admitere si definitivare dar mai ales nici pe perioada desfasurarii activitatii. Posibil ca, imaginea despre activitatea desfasurata de grefieri sa fie denaturata atat timp cat zi de zi lucreaza ore in sir peste program sau uneori chiar si sambata si duminica.Ori la nivel central nu se cunoaste sau nu se doreste a se rezolva aceasta stare de fapt.

        Comentariu de Oarga Camelia — 28/02/2014 @ 8:44 PM | Răspunde

        • Ba da, exista, de statut: primul a venit temporar in locul altuia, definitiv.

          Comentariu de Cristi D — 01/03/2014 @ 4:46 PM | Răspunde

          • Dar nu eram de acord sa ocup postul altei colege, care era definitivata pe post. Dar, in cazul, in care la aceiasi instanta mai exista un post temporar vacant sau chiar un post vacant definitiv, nu ar putea fi ocupat de acel grefier care a fost incadrat pe perioada determinata?

            Comentariu de Oarga Camelia — 01/03/2014 @ 9:53 PM | Răspunde

            • Am sa incerc altfel si sper ca nu sunteti absolventa de drept sau sa aveti studii superioare: ce inseamna `incadrat pe perioada determinata`?

              Comentariu de Cristi D — 03/03/2014 @ 11:50 PM | Răspunde

          • Până la urmă a avut loc intalnirea reprezentanţilor facultăţilor cu cei de la inm? Mulţumesc domnule judecător!

            Comentariu de oltean — 02/03/2014 @ 5:27 PM | Răspunde

  33. Buna ziua, avand in vedere ca ati precizat ca in cursul lunii februarie va avea loc intalnirea pentru stabilirea tematicii examenului INM la penal si procedura penala, ma intrebam daca se cunoaste cumva rezultatul intalnirii in ceea ce priveste aceasta chestiune. Va multumesc!

    Comentariu de Lavinia Birau — 03/03/2014 @ 9:04 AM | Răspunde

  34. Domnule judecator,cand se vor afisa rezultatele intalnirii dintre conducerea INM si a facultatilor de drept. Era vorba ca are loc la sfarsitul lunii februarie. A avut loc? O seara buna va doresc.

    Comentariu de Marius — 03/03/2014 @ 10:25 PM | Răspunde

  35. Am cautat pe site si nu am gasit informatia la care faceti referire, va rog daca doriti sa ma informati daca se va da sau nu la admitere INM si SNG dupa NCPP Si NCP

    Comentariu de Puscasu Alexandra — 05/03/2014 @ 12:28 PM | Răspunde

  36. Este adevarat ca anul acesta admiterea la SNG este programata pentru luna mai?cei ce vor sustine examenul de licenta in luna iunie ce optiune au in privinta admiterii?Va multumesc anticipat.

    Comentariu de 0721096096 — 07/03/2014 @ 4:24 PM | Răspunde

  37. Buna seara, se zvoneste ca la inceputul lunii Mai 2014 s-ar tine examenul pentru S.N.G, datorita NCPP sI NCP, ar fi posibil?

    Comentariu de Aurelia Negoita — 07/03/2014 @ 11:50 PM | Răspunde

  38. Am onoarea de a va saluta domnule judecator Danilet. Doresc sa candidez pe un loc destinat grefierilor fara studii superioare juridice si in aest sens as dori sa stiu care este tematica sau bibliografia valabila pentru cele 3 vaste discipline.
    Va multumesc.

    Comentariu de Petria Dan — 08/03/2014 @ 5:53 PM | Răspunde

  39. Multumesc frumos

    Cu respect.

    Comentariu de Petria Dan — 08/03/2014 @ 8:21 PM | Răspunde

  40. De ce se zvoneste ca examenul la SNG anul acesta (2014) se va da un luna mai?

    Comentariu de Mihai — 09/03/2014 @ 12:28 PM | Răspunde

  41. Buna ziua.
    In cazul in care un candidat promoveaza examenul de admitere in SNG este obligat timp de 5 ani sa indeplineasca functia de grefier? Poate in aceasta perioada sa dea examen INM? Daca il promoveaza pe cel din urma, este nevoit sa restituie suma avansata de SNG pentru pregatirea lui? Multumesc anticipat.

    Comentariu de Raluca — 11/03/2014 @ 2:49 PM | Răspunde

  42. Buna ziua,
    Domnule judecator, .as dori sa stiu daca in 2014 se mai organizeaza concurs pentru admitere la SNG in septembrie. Anul acesta termin facultatea de drept si as dori sa particip.
    Va multumesc anticipat

    Comentariu de Maria Pauna — 16/03/2014 @ 12:18 PM | Răspunde

  43. Buna seara! Stiti daca examenul de promovare in functii de executie va mai fi organizat in luna mai, din moment ce in aceasta luna se organizeaza examenul de admitere la SNG?

    Comentariu de Daniela — 17/03/2014 @ 10:53 PM | Răspunde

  44. Buna ziua, domnule judecator.
    In calitate de student – anul IV am inteles ca pt cei aflati in situatia mea – nu mai avem sansa de a participa la concursul SNG 2014.
    Stiu ca nu aveti cum sa-mi confirmati in mod cert dar, dupa parerea d-voastra credeti ca urmatorul concurs va avea loc la inceputul anului 2015, sau in septembrie 2015?
    Va multumesc anticipat!

    Comentariu de Catalin — 24/03/2014 @ 4:30 PM | Răspunde

  45. Buna seara,
    Ne puteti spune daca, la examenul de promovare in functie de executie, din acest an, vor putea participa si judecatorii numiti la data de 16 iunie 2009.
    O seara frumoasa!

    Comentariu de Oana — 28/03/2014 @ 9:41 PM | Răspunde

    • Luni se va decide acest lucru.

      Comentariu de Cristi D — 29/03/2014 @ 7:59 AM | Răspunde

      • Sa stiti ca noi ne dorim mult aceasta sansa. Am indraznit ca va inoportunez, pentru ca vazusem de vineri dimineata ordinea de zi de luni si, facand o comparatie cu momentul cand au fost anuntate celelalte examene, ar parea ca acesta urmeaza a fi organizat inainte de data 16 iunie. Sa stiti ca, impreuna cu multi colegi de generatie, am urmarit, cu interes, ordinea de zi si ne bucuram pentru ca se amana anuntul examenului deoarece insemna ca exista pobilitatea de a putea participa si noi.
        Asteptam cu interes decizia. Va multumesc si numai bine!

        Comentariu de Oana — 29/03/2014 @ 9:44 AM | Răspunde

  46. buna ziua!! de ce a fost devansat consursul de admitere SNG anul acesta? noua celor care terminam in 2014 ni se ingradeste accesul ni se ia o sansa!!

    Comentariu de Ioana Fuioaga — 29/03/2014 @ 5:06 PM | Răspunde

    • Motivele nu va privesc pe dv, ci pe noi. In plus dvs nu aveti dreptul, ci doar vocatia.

      Comentariu de Cristi D — 30/03/2014 @ 3:10 PM | Răspunde

      • multumim pentru transparenta!! nici nu e de mirare ca Romania are atatea condamnari la CEDO!

        Comentariu de Ioana Fuioaga — 30/03/2014 @ 3:39 PM | Răspunde

  47. Exista sanse ca concursul de grefieri sa se mai tina si in septembrie?

    Comentariu de ELena Dragomir — 07/05/2014 @ 10:12 AM | Răspunde

  48. Buna ziua, referitor la examenul de admitere in magistratura, pentru juristi care indeplinesc cerinta experientei de 5 ani vechime, exista noi informatii cu privire la data examenului, sau a ramas doar precizarea august-septembrie 2014? De asemenea as vrea sa stiu pentru acest examen se dau tot subiecte de tip grila sau se dau spete? Ati putea, va rog, sa-mi indicati un site unde se pot vedea subiectele date in anii precedenti. Multumesc mult de ajutor, o zi buna, Teodora

    Comentariu de Teodora — 27/05/2014 @ 5:05 PM | Răspunde

  49. Referitor la examenul de admitere în magistratură, când se va decide? Vă rugăm să ne comunicaţi, măcar cu aproximaţie, pentru că pe mine ştirea asta mă şochează.
    Mulţumesc.

    Comentariu de Filip M. — 02/06/2014 @ 1:12 PM | Răspunde

  50. Buna ziua, as avea si eu o intrebare : examenul de admitere la INM se va da in 31 august sau 24 august?

    Multumesc!

    Comentariu de Flavius — 12/06/2014 @ 2:06 PM | Răspunde

  51. Buna ziua,
    As dori sa intreb daca totusi se mai da examen anul acesta la SNG? Da ca nu, la anul tot in mai se sustine sau in septembrie?
    Va multumesc

    Comentariu de Pauna Maria — 04/07/2014 @ 6:51 PM | Răspunde

  52. Buna ziua, domnule judecator!

    Umbla zvonuri ca la concursul de admitere pt. SNG din 2015 examenul la una dintre discipline, mai exact la organizare judiciara, va fi grila E adevarat?

    Comentariu de iris neagu — 10/10/2014 @ 4:27 PM | Răspunde

    • nu cred ca are importanta pt dvs. oricum, eu nu confirm sau infirm zvonuri.

      Comentariu de Cristi D — 11/10/2014 @ 2:34 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

