CRISTI DANILEŢ – judecător

13/05/2014

Codul penal pe intelesul tinerilor:`Unde-i lege nu-i tocmeala`

Filed under: noile coduri — Cristi Danilet @ 9:57 PM
Tags:

coperta fatacoperta fata-verso

UPDATE: Vă aștept să sprijiniți acest proiect prin donații sau alt gen de suport AICI

A apărut manualul de educație juridică „Unde-i lege, nu-i tocmeală”, adresat tinerilor peste 14 ani, la a cărui alcătuire am contribuit. 

De la vârsta de 14 ani, o persoană care comite o infracțiune poate fi sancționată penal în România. Dar ce sunt sunt infracțiunile, unde pot fi ele găsite, ce sancțiuni se pot aplica, cum evităm să devenim victime, cum și unde formulăm o plângere, cum evităm acțiunile nepermise de lege? La toate aceste întrebări răspunde manualul „Unde-i lege, nu-i tocmeală” întocmit la nivelul Direcției Generale a Poliției Municipiului București de către un colectiv condus de d-na Grațiela Văduva de la Serviciul de Analiza și Prevenirea Criminalității. Întrucât de la 1 februarie 2014 a intrat în vigoare noul Cod Penal, mi s-a solicitat și am acordat sprjinul în actualizarea publicației. Lucrarea e ilustrată sugestiv de către un puști cu un deosebit talent.

Astfel, a luat naștere un adevărat manual pe care l-am promovat în săptămânile anterioare în cadrul orelor ținute la câte un liceu din București din fiecare sector, în proiectul „Prevenirea și combaterea violenței în școli” dezvoltat de asociația „Viața fără violență” condusă de d-na av. Mihaela Olaru. Aceste ore au adus, pe rând, copiii, părinții și profesorii în fața unei echipe alcătuite dintr-un judecător, procuror, avocat, polițist și un psiholog și au fost menite să îndrume tinerii și adulții cu privire la necesitatea respectării legii penale și consecințelor încălcării legii, subliniind necesitatea prevenirii infracționalității și a rolului educației.

Personal, găsesc manual ca fiind util nu numai copiilor și tinerilor, ci și adulților neinițiați în tainele dreptului, ori doritorilor de a afla reglementările din noile coduri.

Manualul este disponibil în format pdf, de unde poate fi preluat pentru a fi tipărit de către autoritățile ce doresc difuzarea unei informații de calitate și cultivarea legalității în comunitate. Pe cheltuiala subsemnatului voi asigura tipărirea a 1.000 de exemplare pe care le voi distribui în câteva școli și licee din localități cu posibilități modeste astfel că rog cadrele didactice interesate să mă contacteze. Mulțumim celor care vor sprijini și ei această inițiativă!

1622252_684783314897150_1680976538_n

919-1024x7641393545_684783358230479_1312536566_n1618390_486666911439146_885072356_o1957767_485864964852674_1411345667_o

20 comentarii »

  1. Buna ziua dle Judecator, salut initiativa dvs.Va scriu pentru a aduce in atentia dvs un proiect ce urmeaza a se desfasura din toamna in liceele din Constanta, de catre un ONG, avand ca obiect seminarii de dezvoltare personala si educatie non-formala, proiect ce se va adresa elevilor adolescenti.De asemenea unul din scopurile acestui proiect este prevenirea abandonului scolar si readucerea „pe linia de plutire” a elevilor tulburati din diverse motive (educatie, anturaj, familie etc).Ma adresez dvs cu rugamintea de a ne ajuta cu exemplare din acest manual despre care ati vorbit, pe care noi il vom integra in pachetul de materiale de care vor beneficia elevii participanti.Mentionez ca ne vom adresa unui numar de aprox 1000 de elevi.Pentru orice detalii referitoare la acest proiect, va stau la dispozitie.Multumesc

    Comentariu de Andrei Stoica — 14/05/2014 @ 10:48 AM | Răspunde

    • Felicitari pt proiect.
      Eu am lucrat la conceperea lucrarii despre codul penal, pe care o puteti descarca gratuit. Eu nu imi permit insa sa o multiplic pe cheltuiala proprie, decat pt a o folosi in prelegerile mele prin scoli si licee. Pentru asta exista asociatii, fundatii, donori care pot strange cativa banuti si la o editura ieftina – daca vreti va pun in legatura – se pot obtine printuri.

      Comentariu de Cristi D — 14/05/2014 @ 10:54 AM | Răspunde

      • „Unde-i lege nu-i tocmeala”…..asa este ! Balan achitat, Tony achitat iar basinescu mai are cateva luni de mandat….nasol ! Nasol de tot mai ales ca esti singura persoana care citeste si comenteaza blogu’ ! Sigur strege mesajul, ca de pastrat sunt doar alea cu „felicitari ” personale!!!!!!

        Comentariu de asa este — 16/05/2014 @ 4:55 PM | Răspunde

        • tinere domn, te-ai ratacit, vad. in primul rand ca vorbesti de doua solutii nedefitive, deci te invit sa revii peste cateva luni. in al doilea rand vad ca vorbesti porcos, dar asta spune ceva despre caracterul tau. in al treilea rand ca eu nu de critici ma tem, ci de inmultirea ratacitilor inculti si fara bun simt. in al patrulea rand, poate comentezi la subiect.

          Comentariu de Cristi D — 19/05/2014 @ 12:13 AM | Răspunde

      • Este bine structurata cartea. Am observat ceva in neregula si vreau sa stiu daca este o erata sau nu. La pag. 30 la adandonul de familie, litera b) O persoana este pedepsita atunci cand NU isi indeplineste cu BUNA-credinta sau ISI indeplineste cu REA-credinta?. Mersi

        Comentariu de Lucien — 26/06/2014 @ 2:06 PM | Răspunde

        • nu e caz de erata. Daca nu ai platit desi aveai posibilitatea se cheama ca nu ai platit cu rea-credinta, si atunci esti sanctionat.

          Comentariu de Cristi D — 26/06/2014 @ 4:17 PM | Răspunde

  2. […] manual poate fi descărcat gratuit de pe site-ul domnului Cristi Danileț, căruia pe această cale îi mulțumesc pentru implicarea activă în prevenirea și combaterea […]

    Pingback de ºø Unde-i lege nu-i tocmeala | Blog Mediator Bucuresti øº — 14/05/2014 @ 1:17 PM | Răspunde

  3. Articolul “Note din perspectiva constitutionala pe marginea unui discurs al Presedintelui Romaniei (II)” pe:
    http://ascunzisuri-constitutionale.eu

    Comentariu de Valeriu Mangu — 14/05/2014 @ 3:05 PM | Răspunde

  4. O idee excelenta si sper ca va trezi interesul copiilor. Educatia parintilor e baza, dar si copiii trebuie sa fie constienti de faptele lor. As fi interesata sa-l am..tot in scop didactic.
    Multumesc.

    Comentariu de ghela nineta — 17/05/2014 @ 10:50 AM | Răspunde

  5. […] din București și alte orașe. El a contribuit la întocmirea în luna mai 2014 a broșurii „Unde-i lege nu-i tocmeală” și strângerea de fonduri necesare pentru tipărirea acesteia. Alături de asociația „Viața […]

    Pingback de Cristi Danilet premiat la Gala „Oameni pentru oameni” | CRISTI DANILEŢ - judecător — 16/11/2014 @ 1:48 PM | Răspunde

  6. […] din București și alte orașe. El a contribuit la întocmirea în luna mai 2014 a broșurii „Unde-i lege nu-i tocmeală” și strângerea de fonduri necesare pentru tipărirea acesteia. Alături de asociația „Viața […]

    Pingback de Cristi Danilet premiat la Gala „Oameni pentru oameni” - EuroJust.ro | EuroJust.ro — 18/11/2014 @ 12:15 AM | Răspunde

  7. […] manual cu acest titlu, unde explicăm pe înțelesul tuturor normele elementare de drept. Manualul „Unde-i lege nu-i tocmeală” este disponibil gratuit pe internet și așteptăm sponsori pentru a-l multiplica în cât mai […]

    Pingback de Ora Noua » Cristi Dănileț: ”Numai jurnaliștii competenți și liberi pot face presă independentă și de calitate” — 17/12/2014 @ 6:40 PM | Răspunde

  8. Buna ziua , tiparit unde il putem gasi?
    Multumesc !

    Comentariu de Dragos Klara — 15/03/2015 @ 1:56 PM | Răspunde

  9. […] şi este liderul unui proiect naţional de educaţie juridică în şcoli şi licee. A alcătuit un manual pentru elevi pe care îl va distribui gratuit participanţilor la atelierul ce se va desfăşura în cadrul […]

    Pingback de Educație juridică - Dorna Art — 03/08/2015 @ 1:55 PM | Răspunde

  10. […] despre drepturi, obligaţii şi despre sistemul juridic. De asemenea, am împărţit manualul `Unde-i lege nu-i tocmeală` pe care l-am alcătuit anul trecut împreună cu Poliţia Capitalei. Este pentru prima dată când […]

    Pingback de VIDEO CRISTI DANILET: Educatie juridica pentru copii | CRISTI DANILEŢ - judecător — 16/08/2015 @ 9:37 PM | Răspunde

  11. […] le-am adus de la Bucureşti 100 de exemplare din broşura „Unde-i lege nu-i tocmeală” pe care am întocmit-o acum doi ani, în care explic Codul Penal pe înţelesul lor. În […]

    Pingback de Educaţie juridică la Oradea | CRISTI DANILEŢ - judecător — 05/02/2016 @ 8:03 PM | Răspunde

  12. […] le-am adus de la Bucureşti 100 de exemplare din broşura „Unde-i lege nu-i tocmeală” pe care am întocmit-o acum doi ani, în care explic Codul Penal pe înţelesul lor. În curând […]

    Pingback de News: Educatie juridica la Oradea – news247worldpress — 10/02/2016 @ 9:13 AM | Răspunde

  13. […] adulţi am explicat noutăţile şi am alcătuit împreună cu Poliţia capitalei broşura „Unde-i lege nu-i tocmeală”, un fel de cod penal pe înţelesul copiilor aflaţi în jurul vârstei de 14 ani. Mergând prin […]

    Pingback de Interviu StudentVoice: Implicarea în acţiuni civice | CRISTI DANILEŢ - judecător — 30/03/2016 @ 6:50 PM | Răspunde

  14. […] adulţi am explicat noutăţile şi am alcătuit împreună cu Poliţia capitalei broşura „Unde-i lege nu-i tocmeală”, un fel de Cod Penal pe înţelesul copiilor aflaţi în jurul vârstei de 14 ani. Mergând prin […]

    Pingback de Implicarea în acţiunile civice – interviu cu domnul judecător Cristi Danileţ – Eurojust.ro — 27/07/2016 @ 12:58 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

