CRISTI DANILEŢ – judecător

14/05/2014

Admitere 2014: Grile penal si procesual penal

Filed under: admitere,noile coduri — Cristi Danilet @ 8:14 PM
Tags: , ,

12801_6532_prd.jpg(1)Pentru a veni în sprijinul candidaților de anul acesta, am alcătuit o colecţie de întrebări grilă în materie penală. Am ţinut cont de propunerile privind tematica şi bibliografia concursului de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii şi de admitere în magistratură, sesiunea august-octombrie 2014, aprobate prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 449 din 3 aprilie 2014 – pentru concursul din acest an, s-a decis ca tematica să fie abordată în întregime potrivit noului Cod penal şi a noului Cod de procedură penală.

Sunt 570 întrebări tip grilă, alcătuite într-o modalitate complexă, pentru a fi testat atât nivelul de cunoaştere a noului Cod penal şi a noului Cod de procedură penală, cât şi raţionamentul logic al candidaţilor. Fiecare întrebare comportă cel puțin unul, cel mult două răspunsuri corecte. Grilele de la fiecare materie sunt urmate de un tabel ce indică răspunsurile corecte cu trimitere la textul de lege incident.

Lucrarea este utilă, deopotrivă, candidaţilor care susţin examenul de primire în profesia de avocat şi admitere în cadrul Institutului Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Avocaţilor şi de primire în profesia de avocat a persoanelor care au absolvit examenul de definitivat în alte profesii juridice, precum și absolvenţilor facultăţilor de drept unde în acest an se va susţine licenţa în studii juridice potrivit noilor Coduri.

COMANDA ONLINE C.H.BECK

Alte publicatii: Ghid admitere, Proba 3 – Interviul, Ghid rationament logic

25 comentarii »

  1. bună seara,
    Domnule Cristi, ”sunt pas cu pas pe urmele dumneavoastră”, nu-mi scapă nicio ”mișcare”, chiar dacă nu fac obiectul meu acele grile pentru . . . (mă abțin a vă explica de ce), apreciez mult gestul dumneavoastră, efortul depus și, poate, o ”dragoste” pentru ceva bun în societatea românească actuală și mai ales viitoare, pentru licențiații în drept ce vor fi mâine absolvenți ai I.N.M : judecători, procurori etc Sacă nu o să vă mulțumească nimeni, vă mulțumesc eu, acum pentru acea muncă.Dumnezeu să vă binecuvânteze! Îmi place! O seară binecuvântată!

    Comentariu de Ion — 14/05/2014 @ 8:51 PM | Răspunde

    • Va multumesc din adancul sufletului.
      Succes in ce v-ati propus!

      Comentariu de Cristi D — 14/05/2014 @ 9:30 PM | Răspunde

  2. Articolul “Note din perspectiva constitutionala pe marginea unui discurs al Presedintelui Romaniei (I), (II), (III)” pe:
    http://ascunzisuri-constitutionale.eu

    Comentariu de Valeriu Mangu — 15/05/2014 @ 12:10 AM | Răspunde

  3. chiar daca am discutat de multe ori in contradictoriu si in multe privinte nu sunt de acord cu unele idei pe care le spuneti, trebuie sa apreciez gestul facut de dumneavoastra pentru tinerii absoventi si pentru toti care vor sa imbratiseze diferite meserii juridice.UN GEST DE PUS IN RAMA!

    Comentariu de ionut — 15/05/2014 @ 7:51 AM | Răspunde

    • Ideile mele sunt intotdeauna argumentate. Din pacate, cei care nu sunt de acord cu mine rareori aduc contraargumente…Nu e o confruntare intre opinii/parere – toti avem; ci intre argumente factuale – aici nu toti avem.

      Comentariu de Cristi D — 15/05/2014 @ 9:39 AM | Răspunde

      • domnule danilet, trebuie sa acceptati ca jstitia nu merge nici la 30 la suta din capacitate. in procesele penale este dezastru. unul a omorat o familie si ia cu suspendare, altul face evaziune de 100.000e si ia 10 ani, altul e traficant(tiriacjr) si nu ia nimic, altul etc.singura salvare ca sa nu mai stam la mana judecatorilor fara experienta, spagari, corupti,imbecili sau ce alte adjective mai exista si care ei siguri si le pun este introducerea juratilor. stiti insa care este problema aici?nu vrea clasa politica jurati. legislativul ar putea schimba leagea dar isi taie craca de sub picioare. pai cand vine tanti maria si nenea ion , unul din maramures, altul din braila, unul inundat de 10 ori, celalalt caruia i s-a taiat leafa cu 25 la suta sau dat afara din servici de vreun partid politic aflat la guvernare, ca jurat pentru parlamentarul iliuta, pai nenea parlamentar sta cu morcovul gigant si apoi intra, ca nici tanti maria si nici nenea ion nu-l iarta ca sa se salveze ei(ca ei nu sunt parlamentari). pe cand nu am vazut justitia sa urle cand au facut scut parlamentarii in jurul parlamentarilor. nu am vazut justitia sa urle sa se schimbe legea ca nu e buna . nju am vazut magistrati sa iasa la tv sa spuna:bai idiotilor” schimbati aia si aia ca nu e bine. stiti de ce nu am vazut si nu am sa vad vreodata:1-AMESTECUM POLITICULUI IN JUSTITIE 2-LE CONVINE MAGISTRATILOR SA FACA VRAISTE IN VIETILE OAMENILOR SI SA NU RASPUNDA(sper ca acum nu mai veniti cu legi prin care sa-mi aratati ca legile exista). eu nu contest legile, ci contest cum sunt ele aplicate de magistrati. HAOTIC SAU DUPA CUM „TREBUIE”.uitati cazul costiniu, zero nota judecatorului, cazul judecatoarei beata crita la volan, zero, copii de megistrati achitati…ESTE JALE CE SE INTAMPLA IN TARA ASTA DIN CAUZA JUDECATORILOR. Astea sunt argumente nu legile care le aduceti in fata domnule danilet. nu mai veniti cu teoria, veniti cu practica. puneti-le una langa alta si vedeti ca una sustineti pe hartie si realitatea este cu totul alta…!

        Comentariu de ionut — 20/05/2014 @ 2:51 PM | Răspunde

        • Ati spus o gramada de prostii. Numai eu cate actiuni am avut din cele pe care spuneti ca nu le-ati vazut, atat individual cat si in cadrul asociatiilor de magistrati in care am activat si ca membru in CSM…

          Comentariu de Cristi D — 20/05/2014 @ 10:48 PM | Răspunde

          • Domnule judecator, va rog sa scuzati dar nu spune prostii…spune chiar ADEVARURI…este jenant si revoltator in acelasi timp, sa vezi in pozele din ziare judecatori cu catusele la maini dandu-se jos din dubele politiei sau jandarmeriei, Este jenant sa citesti in ziare ca o judecatoare de CA face o eroare judiciara fara precedent, eroare care nici un jurist iesit de pe bancile facultatii nu ar comite-o. Este jenant sa faceti examenul asta de admitere in INM si sa inventati niste subiecte care nici dumneavoastra care le elaborati nu ati stii raspunsul, sau aveti niste raspunsuri interpretabile ca sa-i admiteti DOAR pe cei care trebuie sa fie admisi. Este jenant sa stai intr-o sala de sedinta si sa vezi pe astia, care sunt admisi si care ajung pana la urma magistrati, ca hanar nu au nici de proceduri, nici de legi, nici de nimic si dau solutii pe dosare de tot plansul de zici ca au facut INM-ul la distanta. Este jenant ca un procuror de parchet de pe langa o judecatorie sa emita o ordonanta in care stabileste cheltuieli in valoare de 50 lei cand el cf. legi era doar obligat sa-mi raspunda despre stadiul cercetarilor intr-un dosar, iar seful lui a contrasemnat acea ordonanta…. si cate si mai cate,,, lucruri care aparent sunt simple si ca magistrati nu puteti sa le gestionati,,,, dar pe cele mai complicate???!!!
            Cat despre ghidul care l-ati elaborat, se vede de la distanta ca e pe bani. Ca si cursurile care se organizeaza chipurile pentru pregatirea admiterii in magistratura si care costa numai 5000lei la oferta…(prosteala romaneasca). Revenind la afacerea INM, tot ce intreprinde CSM este sa-si STRINGA cercul ca sa nu mai admitem pe altii in randul nostru, si sa perpetuam acest blestem romanesc, pile relatii si incompetenta crasa… Moral vorbind avem o menire ca juristi „sa facem tot ce ne sta in putere sa scoatem adevarul la lumina”,,,. Biblic vorbind, vom avea o JUDECATA MAI ASPRA pentru ca ne supunem legii si prin lege ingropam adevarul…Sa auzim de bine.

            Comentariu de marian — 09/09/2014 @ 12:08 PM | Răspunde

        • Priviti aici http://www.jurisprudenta.com/speta/analiza-practicii-de-desfiintare-a-hotararilor-trimestrul-ii-2007-22e6/ cate erori au fost in lucrarile intocmite de Judecatorul Mircea Moldovan, si sistemul l-a declarat tot competent.
          Ar fi mai bine ca sindicatul dumneavoastra sa organizeze cu membrii sai ceva concursuri de 100 m garduri, ca vad ca exista in sistem si talent, si aptitudini, ba chiar si indivizi cu experienta :-)

          Comentariu de Ion Roata — 21/05/2014 @ 6:01 AM | Răspunde

  4. Articolul “Al treilea mandat?” pe:
    http://ascunzisuri-constitutionale.eu

    Comentariu de Valeriu Mangu — 15/05/2014 @ 5:17 PM | Răspunde

  5. Buna seara , in aceasta carte de teste grila abordati si rationamentul de alegere a raspunsurilor corecte ?

    Comentariu de alex — 17/05/2014 @ 7:24 PM | Răspunde

  6. Articolul „O Ordonanta a Ministerului Public de natura sa infranga Constitutia” pe;
    http://ascunzisuri-constitutionale.eu

    Comentariu de Valeriu Mangu — 17/05/2014 @ 9:07 PM | Răspunde

  7. Articolul „De ce Serviciul Roman de Informatii (S.R.I.) trebuie sa supravegheze corectitudinea alegerilor pentru Parlamentul European” pe:
    http://ascunzisuri-constitutionale.eu

    Comentariu de Valeriu Mangu — 19/05/2014 @ 6:22 AM | Răspunde

  8. Articolul “De ce deranjeaza blogul de fata” pe:
    http://ascunzisuri-constitutionale.eu

    Comentariu de Valeriu Mangu — 19/05/2014 @ 9:43 PM | Răspunde

  9. Domnule Danilet, este publicata aceasta carte sau nu? Se gaseste in librarii? Va multumesc.

    Comentariu de George — 23/05/2014 @ 1:03 PM | Răspunde

    • Luni va ajunge la sediul editurii, apoi in librarii. Se poate deja rezerva pe site-ul editurii.

      Comentariu de Cristi D — 25/05/2014 @ 8:18 PM | Răspunde

  10. Buna ziua! Imi puteti spune, va rog, in ce sens s-a modificat regulamentul concursului de admitere la INM?(sedinta plenului din 10. 06 2014)
    Multumesc!

    Comentariu de Liliana Ionita — 13/06/2014 @ 10:22 AM | Răspunde

  11. Buna seara
    Numele meu este George Dumitru ,v am contactat in urma cu cateva saptamani privind participarea la concursul de admitere pentru functia de Consilier de probatiune a Licentiatilor in Terapie ocupationala si am primit de la dumneavoastra un raspuns pozitiv ( va reamintesc : Terapia ocupationala este o facultate infiintata pe proiect POSDRU acum 4 ani avand aproximativ 60% materii de Psihologie , inclusiv Probatiune ) . Atat eu cat si colegii si profesorii mei de la UNIVERSITATEA DIN PITESTI v-am fi foarte recunoscatori daca ne-ati putea indruma sa putem primii un raspuns oficial din partea Ministerului de justitie ( ne-ar ajuta foarte mult in promovarea acestei specializari respectiv formarea viitorilor profesionisti din Probatiune ) P.S. Va solicitam doar indrumarea , toate demersurile necesare vor fi infaptuite de Universitate

    Va multumesc anticipat si va doresc o seara excelenta

    Comentariu de dad — 27/11/2014 @ 9:26 PM | Răspunde

    • Cred ca trebuie sa contactati direct Ministerul Justitiei.

      Comentariu de Cristi D — 16/12/2014 @ 2:33 PM | Răspunde

  12. Buna ziua stimate domnule judecator. As dori sa va intreb daca si cand veti publica o carte care sa vizeze adminterea in cadrul INM pentru anul 2015? Va multumesc si va doresc Sarbatori fericite!

    Comentariu de Alis — 11/12/2014 @ 1:31 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

