CRISTI DANILEŢ – judecător

12/02/2017

Parlamentul si Guvernul ar trebui sa raspunda pentru legi proaste!

Filed under: CCR,CEDO,Parlament — Cristi Danilet @ 7:46 PM
Tags: , , , ,

oug-14Cred că ar trebui să începem a discuta despre răspunderea materială a celor care redactează și aprobă legi care ulterior sunt modificate, retrase sau declarate neconstituționale. Asta, mai ales că Recomandarea nr. (84) 15 privind răspunderea publică, aprobată de Comitetul Miniştrilor al Consiliului Europei, stipulează drept principiu această formă de răspundere pentru oricine ocupă o funcție la nivelul organismelor centrale sau locale.

Și plec de la două exemple la ordinea zilei: este vorba de Codul penal și Codul de procedură penală, care au intrat în vigoare la data de 1 februarie 2014. Iată ce modificări au suferit în acești trei ani:
Codul penal a fost modificat prin cinci legi și o ordonanță de urgență; au fost găsite articole ca fiiind neconstituționale prin 6 decizii ale CCR;
Codul de procedură penală a fost modificat prin patru legi și opt ordonanțe de urgență (am inclus OUG 13 și OUG 14); au fost găsite articole neconforme cu legea fundamentală prin 29 decizii ale CCR.
Inclusiv situația ivită cu OUG 13 și OUG 14 este urmarea „profesionalismului” celor care au lucrat la și au aprobat codurile.

Și poate ar fi timpul ca ceățenii să afle că cele mai multe condamnări la CEDO le avem pentru legislația care încalcă drepturile omului. Asta e simplu de verificat: pe site-ul echr.coe.int, la rubrica de Statistici, sunt trecute încălcările în funcție de articol de când s-a înființat Curtea de la Strasbourg (desigur, noi suntem parte la Convenție din 1994) până la sfârșitul anului trecut. Ei bine, analizând lista am constatat că cele mai multe hotărâri împotriva României sunt în număr de 466 pentru modul de protecție a proprietății private, realizată prin…lege.

Toate aceste aprobări, modificări, abrogări, condamnări presupun consum de resurse. Or, banul public cheltuit aiurea trebuie recuperat.

18 comentarii »

  1. Mai sustineti si acum ca exista un conflict constitutional intre CSM si Guvern (dupa decizia CCR n_mea) ?
    Credeti ca, in afara de executiv si legislativ, ar trebuie sa raspunda si magistratii pentru deciziile lor (mai ales pentru acelea care au determinat condamnari la CEDO si/sau au afectat, aproape iremediabil, destine umane )?
    Considerati ca politicienii si votantii lor ar trebui monitorizati ?
    Dvs credeti ca detineti adevarul suprem si aveti un fel de drept divin sa ocupati pe viata un loc in CSM ?
    Intrebare finala (daca mi se permite): Chiar stiti, domnule Cristi Danilet, ce e acela ,,stat de drept” ?
    Si inca una bonus: Chiar credeti in premisa de nevinovatie, ca drept fundamental al omului ?

    Comentariu de ZeV — 13/02/2017 @ 1:56 PM | Răspunde

      1. CCR a spus ca nu este, astfel ca parerea mea personala nu mai are nicio importanta. 2. Da, si avem legislatie pentru asta din 2006 – nu imi spuneti ca nu stiati de asta, ca nu va cred. 3. Nu stiu ce inseamna „monitorizare”. 4. Eu nu detin adevarul suprem si nu mai sunt in CSM de la 7.01.2017 cand mi-a incetat mandatul de 6 ani; am revenit ca judecator in tribunal. PS. Mai cititi si dvs stirile pozitive, nu tot ce va spune mocirla tv. 5. Da, stiu, am invatat, cercetat si scris despre asta, de aceea prefer „rule of law” in loc de „etat de droit”. 6. In premisa de nevinovatie nu cred, dar in prezumtia de nevinovatie cred si sunt obligat la asta.
        PS. Nu vreti, totusi, sa va pierdeti timpul in alta parte?!

      Comentariu de Cristi Danilet — 19/02/2017 @ 1:45 AM | Răspunde

  2. Un comentariu: codurile (penal si civil) au adoptate prin asumarea raspunderii, nu prin dezbateri parlamentare. Legislatia privind proprietatea (in special retrocedarile) au fost de asemenea adoptate prin asumarea raspunderii, si de asemenea modificate prin ordonante.

    Poate si asta e o problema: dezbaterea parlamentara, cu 2 camere, filtru CCR, etc, cam lipseste…

    Comentariu de George — 13/02/2017 @ 5:56 PM | Răspunde

  3. Magistrații nu ar trebui sa răspundă material?

    Comentariu de Ioan Joldes — 13/02/2017 @ 11:41 PM | Răspunde

  4. La noi cand se va respecta!

    Comentariu de gigelungureanu — 14/02/2017 @ 5:18 AM | Răspunde

  5. Si daca…am simtit ca suntem „fraieriti”, inselati, prejudiciati, chiar in timpul procesului, judecati fiind, stiind ca art. 147 din Constitutia Romaniei este ignorat de instanta, ca am facut mentiunea, dar degeaba, ca procesul s-a incheiat, am fost judecati pe un articol de lege care „nu mai exista”, ca abia am primit hotararea si incepe toata aceasta dezbatere care ne confirma certitudinea (?!) ca am pierdut cu dreptatea in mana, ce facem, domnule judecator, noi care am avut un proces de doua parale, ce facem? Dam fuga la CEDO, sau ne razboim cu parlamentul si guvernul? Si nu numai atat! Daca cumva am fost chemati in instanta pentru ca unii au acces gratuit si atunci de ce sa nu profite… si in plus, cate pricini nu apar pentru ca X functionar de orice rang „se spala pe maini” si in loc sa iti rezolve cum scrie in fisa postului, sau cum se cuvine petitia iti raspunde (in 30 de zile) indemnandu-te sa faci apel la justitie? Si cand de toate acestea una dupa alta are parte un singur om, cine mai trebuie sa raspunda? DA! Sa raspunda si parlamentul si guvernul. Dar noi, ce facem noi cu 147 ignorat?

    Comentariu de flrscdn — 14/02/2017 @ 5:48 AM | Răspunde

  6. Dar si magistratii pentru incompetenta…:))) Cand vor fi inlaturati acoperitii din justitie?Cand procurorii nu se vor mai face judecatori?Cand se va elimina nepotismul din justite,care face ca justitia sa fie o grupare criminala?De fapt interlopii adevarati in justitie sunt.

    Comentariu de oprea — 14/02/2017 @ 8:43 AM | Răspunde

    • Pentru incompetenta avem sistem de raspundere. Asta cu acoperitii e poveste de adormit adultii. Procurorii pot fi judecatori si invers, caci asa spune CCR si Parlamentul, si aproba CSm. Nepotismul si gruparile criminale sunt in alte tari de soare pline. Asta cu interlopii…mai abtineti-va, ca ne apuca rasul!

      Comentariu de Cristi Danilet — 19/02/2017 @ 1:37 AM | Răspunde

  7. Magistratii au cele mai mari salarii si pensii…tot pentru ca parlamentarii voteaza legi foarte proaste?

    Comentariu de oprea — 14/02/2017 @ 9:09 AM | Răspunde

  8. Predoiu,Macovei,Alina Bica,etc sunt de vina pentru codul penal intrat in vigoare la 1 februarie 2014.Ulterior si Pruna a adus niste modificari foarte proaste.Guvernul Ponta a facut ca noul cod penal sa intre in vigoare.Da,ar trebui toti ar trebui trasi la raspundere….

    Comentariu de oprea — 14/02/2017 @ 9:15 AM | Răspunde

  9. A republicat asta pe Politic's Ianus Blog.

    Comentariu de MARIAN GRIGORE — 14/02/2017 @ 4:29 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

