CRISTI DANILEŢ – judecător

22/03/2018

Impotriva dezinformarii: afirmatiile privind implicarea mea nelegala in SIPA sunt aruncate in aer

SIPAVă mai aduceți aminte când într-un ziar au apărut anul trecut afirmații cum că, atunci când s-a desființat SIPA, eu aș fi avut acces nelegal la informațiile de acolo, ba chiar aș fi modificat sau copiat documente și le-aș fi folosit? Ei bine, azi acele afirmații au fost dovedite ca fiind niște minciuni!

Imediat după apariția anului trecut a primului articol, conținând alegații despre ilegalități în legătură cu o activitate în care am fost implicat, am făcut un denunț la DIICOT pentru încălcarea legii cu privire la informațiile clasificate, fiind obligat în acest sens de art 267 Codul penal. Urmărirea penală este încă în desfășurare, am fost audiat încă de anul trecut. Sunt de părere că dacă este cineva care a accesat sau folosit neautorizat anume date și informații de acest gen, atunci trebuie să fie tras la răspundere. Evident, ancheta penală vizează pe toți cei implicați, inclusiv pe mine.

În paralel, în termenul legal de trei luni, am făcut o plângere prealabilă penală împotriva acelui jurnalist pentru calomnie, infracțiune prevăzută în art. 206 vechiul Cod penal. Am cerut instanței să trimită cazul la CCR pentru a obține o decizie prin care să se arate că în noul Cod penal trebuie preluată calomnia din vechiul cod. După care mă voi întoarce cu cazul la parchet unde respectivul va fi investigat pentru comiterea acestei infracțiuni. Iar dacă nu va putea dovedi că a comis fapta cu bună credință, va fi sancționat, sper.

Evident, am la dispoziție trei ani de la comiterea faptei denigratoare să acționez în judecată civilă publicația unde a apărut mizeria asta despre mine. Nu mă las: art. 31 alin. 4 Constituție spune că „Mijloacele de informare în masă, publice şi private, sunt obligate să asigure informarea corectă a opiniei publice”.

Azi am avut o surpriză extrem de plăcută. Un membru din Comisia din Parlament pentru SIPA a declarat că „nu știm ce a făcut Danileț ca membru al comisiei anterioare”. Mă bucur că adevărul a putut fi aflat azi în mod public și îl contrazice astfel pe individul care a umplut internetul că știe el sigur că eu am copiat sau folosit documente de acolo citând ca sursă tocmai raportul întocmit de cel care a fost azi în comisie. Declarația de azi, obținută oficial într-o procedură parlamentară, va fi o probă extrem de puternică în favoarea mea.
.
PS. SIPA a fost un serviciu secret militarizat în subordinea ministrului justiției care a strâns informații despre activitatea publică și viața privată a magistraților. Am avut onoarea să fac parte din comisia care a desființat acest serviciu și a sigilat arhiva lui. Toate documentele folosite de acest serviciu în perioada 2001-2005 au fost închise și nefolosite până în prezent. Speculații în legătură cu aceste documente au fost făcute în mod repetat, dar anul trecut au depășit orice imaginație – am demontat câteva aspecte aici și aici, dar se pare că nu e suficient. Iar Parlamentul, în loc să îi premieze pe cei care au desființat serviciul și sigilat arhiva, îi audiază într-o procedură paralelă cu cea penală; în acest timp,  cei care au înființat serviciul, au strâns informații nelegale, au plătit informatori să afle tot felul de lucruri despre magistrați sau chiar au folosit informațiile respective nici măcar nu sunt pomeniți.

9 comentarii »

  1. Cazul d-tale conteaza cat conteaza, esti doar unul. Personal ma intereseaza daca mii si mii de romani pot face plangeri impotriva infractorilor politruci, fiindca asta ar insemna sa-i blocheze complet, cu atat mai bine daca ar ajunge la balamuc dupa navetele zilnice la judecatorii si tribunale, poate sa doarma ca boschetarii. Deci, ne puteti acorda consultanta in consecinta?

    Comentariu de Valeriu Damian — 22/03/2018 @ 6:39 PM | Răspunde

    • Eu nu acord consultanta juridica.
      Dar daca dvs faceti plangere penala cu rea credinta impotriva cuiva, puteti fi tras la raspundere.

      Comentariu de Cristi Danilet — 22/03/2018 @ 9:16 PM | Răspunde

  2. De fapt, cineva ar fi vrut sa ajunga ceva mai sus! Prin ricoseu. Apreciez ca ne aratati si „calea”, dar pentru noi nu este chiar asa de simplu. In concluzie, bine le faceti! caci asa cum spuneati, demnitatea si onoarea merita sa fie aparate.

    Comentariu de skinnz — 23/03/2018 @ 1:38 AM | Răspunde

  3. E perfect. Din punctul meu de vedere, Justitia, CA SPATIU-CHEIE PENTRU REVENIREA LA NORMALITATE, nu si-a facut datoria fata de Adevar, Istorie si Poporul Român, altfel se autosesiza (ma refer la procurori) in spetele covarsitoare, pronunta pedepse maxime acolo unde era cazul, se manifesta intr-un fel sau altul pentru modificarea legilor in sensul unor pedepse coroborate cu gravitatea faptelor, iar România nu ajungea in punctul in care statisticile arata ca a ajuns. Justitia ar fi putut sa blocheze totul pana la votarea Legii Lustratiei, de care avea nevoie aceasta tara ca sa se curete, fiindca in situatii de criza e nevoie de reactii pe masura. Șontâc, șontâc, speranta moare ultima.

    cu toata ,,reaua-credinta: acolo unde barbatie nu e, nimic nu e. Insa nu e cazul dumitale, d-ta poti fi respectat mai putin din cu totul alte motive, nu are legatura cu gusturile, ar fi de prost-gust din partea oricui. Partial cu invatamantul, alta za din LANTUL SLABICIUNILOR.

    Comentariu de Valeriu Damian — 24/03/2018 @ 1:50 AM | Răspunde

  4. Nu o sa faceti mai nimic fiindca nu intelegeti TAINA neamului din care faceti parte. O sa reusiti abia când veti intelege de ce vechii greci, cei intelepti, au trecut acest neam in mit, atunci când veti intelege de ce sculptorii romani ii imortalizau in marmura pe daci in statui chiar mai inalte decat ale imparatilor lor, incalcand edicte imperiale, abia când veti intelege de ce acest neam i-a urmat cu o devotiune oarba pe unii Domni ale caror vise pareau sa nu aiba nicio sansa când totul si toate erau impotriva lor, striviti intre imperii si inconjurati de boieri tradatori. Cand veti intelege de ce singurii soldati care i-au rezistat lui Napoleon Bonaparte au fost cei din regimentele transilvanene…si altele atatea. Abia când veti intelege TAINA aceasta si când TAINA vi se va varsa in sange veti fi gata, dupa Legea Pamantului. Iar din acel moment nimic nu va mai poate sta in cale.

    Comentariu de Valeriu Damian — 24/03/2018 @ 2:30 AM | Răspunde

    • Oh, dar stiu taina aia: suntem daci, am fost primii pe planeta, Iisus a fost dac, Alexandru Macedon la fel, romanii se trageau din daci, dacii aveau haine in cele trei culori, pe sub Bucegi sunt tunele care ajund direct in Americi, Romania e gradina Maicii Domnului.

      Comentariu de Cristi Danilet — 26/03/2018 @ 2:59 PM | Răspunde

  5. Ce rol a avut Monica Macovei in perioada aia?

    Comentariu de viorelcostin902204665 — 24/03/2018 @ 7:28 PM | Răspunde

  6. […] urmăriți penal în prezent, au mințit pentru a atrage oprobiul asupra magistraților. După cum am mai spus, aceste calomnii fac obiectul unui dosar penal și nu mă las până când cei care au inventat […]

    Pingback de Impotriva deziformarii: „Nu s-au sustras documente din arhiva SIPA de comisia Macovei” | CRISTI DANILEŢ - judecător — 26/03/2018 @ 2:53 PM | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un comentariu